Zelf haar knippen
donderdag 27 oktober 2016 om 16:15
En zo lees ik weer een topic van iemand die stevig baalt omdat haar haren verknalt zijn door een kapster.
Zelf ben ik al jaaaaren niet meer bij een kapper geweest, en daarvoor ging ik ook misschien maar 1 x per jaar ofzo.
Heb lang haar dus dan kan dat makkelijker dan dat je een kort model heb.
De reden dat ik niet meer ga is omdat ik altijd met een teleurstelling de deur uitloop.
Wat is dat nou toch, stel ik mijn verwachtingen te hoog, ben ik niet duidelijk?
En nu even een vraag aan de kapsters onder ons.
Als ik mijn haar knip borstel ik het op mijn kop en dan een strakke staart op mijn voorhoofd en daar knip ik zo een 5 a 7 cm af.
Wat mij betreft valt het perfect, maar klopt dit qua knippen wel in jullie ogen?
Zelf ben ik al jaaaaren niet meer bij een kapper geweest, en daarvoor ging ik ook misschien maar 1 x per jaar ofzo.
Heb lang haar dus dan kan dat makkelijker dan dat je een kort model heb.
De reden dat ik niet meer ga is omdat ik altijd met een teleurstelling de deur uitloop.
Wat is dat nou toch, stel ik mijn verwachtingen te hoog, ben ik niet duidelijk?
En nu even een vraag aan de kapsters onder ons.
Als ik mijn haar knip borstel ik het op mijn kop en dan een strakke staart op mijn voorhoofd en daar knip ik zo een 5 a 7 cm af.
Wat mij betreft valt het perfect, maar klopt dit qua knippen wel in jullie ogen?
donderdag 27 oktober 2016 om 22:49
quote:Diddie_Boho schreef op 27 oktober 2016 @ 17:23:
Maar dan krijg je toch geen rechte lijn?
Ik knip andermans haar altijd in laagjes. Eerst de onderste laag, met een puntkam rechte lijn trekken in het haar van oor naar oor (iets er onder) en dan werk ik naar boven. De rest van het haar vastzetten met een knip. De zijkanten doe ik apart. Ook weer lijnen trekken met puntkam en dn stukje bij beetje eraf.
Ironisch genoeg knip ik altijd mannen
Ben jij kapster?
Toen mijn zoontjes nog wat langer haar hadden deed ik het ook ongeveer zo, laag voor laag knippen.
Mijn zoontjes hebben dik haar met slag dus foutjes vallen niet erg op.
En wat bedoel je met geen rechte lijn?
Maar dan krijg je toch geen rechte lijn?
Ik knip andermans haar altijd in laagjes. Eerst de onderste laag, met een puntkam rechte lijn trekken in het haar van oor naar oor (iets er onder) en dan werk ik naar boven. De rest van het haar vastzetten met een knip. De zijkanten doe ik apart. Ook weer lijnen trekken met puntkam en dn stukje bij beetje eraf.
Ironisch genoeg knip ik altijd mannen
Ben jij kapster?
Toen mijn zoontjes nog wat langer haar hadden deed ik het ook ongeveer zo, laag voor laag knippen.
Mijn zoontjes hebben dik haar met slag dus foutjes vallen niet erg op.
En wat bedoel je met geen rechte lijn?