Mode & Beauty alle pijlers

Zelf je haar knippen / kleuren: do's & don't-s

21-11-2012 10:31 80 berichten
Ik ga waarschijnlijk de hele kappersbrigade over mee heen krijgen maar dat neem ik voor lief.



Het lijkt me namelijk leuk en interessant om onderling tips uit te wisselen voor het zélf knippen en kleuren van je eigen haar.



Ik knip mijn haar nu sinds 3-kwart jaar zelf, ben van een kort naar een lang kapsel aan het gaan en knip dus voornamelijk de puntjes, soms bovenop iets meer om wat laagjes / volume te creëren.



Waarom zelf?

Ik heb met meerdere kappers slechte ervaringen: panter-highlights, Willy-wortel oranje 'blond', scheef geknipt, ongewenste pony's. Zelden tevreden, maar wel telkens tussen 50 en 100 euro afrekenen.



Ben erg handig met mijn haar en dacht: als een kapper het verprutst, kan ik het toch op z'n minst eens proberen? Wat nu dus al bijna een jaar erg goed gaat.



Mijn tips voor nu:

Koop een goede schaar bij de kapperszaak. Let goed op bij de kapper of kijk naar YT filmpjes voor bepaalde kapsels.



Kleuren: zelf 1 kleur is niet moeilijk; dat doen zoveel mensen. Controleer altijd goed of je elk plekje hebt gehad en gebruik liever iets te veel dan te weinig verf in de lengtes (kappersgeld heb je immers al bespaard!)

Highlights: oefen met puntkam en folies, en heb lef! Zorg voor de goede blondering + ontwikkelvloeistof. Zo werkt bij mij 6% veel mooier dan 9, hoewel het lang moet intrekken en mij meermaals 9% is geadviseerd.

Nieuwe techniek bij kappers is highlights direct (zonder folie) op je haar verven. Ik heb dit geprobeerd met enkele plukjes voorin, toen mijn folies op waren en ik nog een klein beetje blondeersel over had. Ging prima maar ik heb die plukken wel op de folie die al in m'n haar zat gelegd. Was bang voor vlekken in m'n niet geverfde haren namelijk. Iemand daar nog tips voor?



Laten we hopen dat dit een mooi infopunt wordt voor de creatieve durfals onder ons
Alle reacties Link kopieren
Leuk missdaisyduke hoe je je haren hebt gedaan in je blog, heb je dit zelf gedaan ?
Hi superhuisvrouw, thanx! Inderdaad zelf gedaan
Alle reacties Link kopieren
spam
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 06-10-2013 11:11
Reden: Spam is niet toegestaan
% gewijzigd
Ik knip ook vaak zelf. Kinderen altijd zelf. 1 keer mee naar de kapper gegaan. Vond het echt zonde van het geld! Bij mij zelf ga ik onderste boven hangen en knip cm af. Bij kinderen maak ik halve staart, knip de onderste helft, staart los en dan de bovenste helft. 1 keer verknipt. Gelukkig was het koud, kind kon muts op (0;
Alle reacties Link kopieren
Haha grappig beschreven bosbes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven