Mode & Beauty alle pijlers

Zelf je haar verven..

12-10-2014 12:23 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Allemaal,

Ik wil mijn haar zelf gaan verven gewoon met een pakje van de kruidvat.

Wie heeft er tips voor mij, ik heb blond haar met een donkere uitgroei, wat ik vaak heb is dat het geel/oranje uitslaat en dit duurt dan weer paar weken voordat het dan een mooie kleur wordt.

Misschien zijn er kappers die tips kunnen geven, de tip van naar de kapper gaan, dat doe ik altijd al,maar de kapper bereikt niet het juiste resultaat.

Misschien hebben jullie tips
Baby.It's.My.World.
Misschien naar een andere kapper gaan?

Als een professionele kapper het al niet voor elkaar krijgt, dan kun je er volgens mij wel vanuit gaan dat het je zelf al helemaal niet lukt, zeker niet met een kruidvat pakje...
Het leven is te kort om met lelijke mannen te dansen!
ik zou ook naar de kapper gaan zeker als je er al problemen mee hebt gehad.

Ik verf me haar zelf thuis (syoss of loreal) maar ik ga wel maar een tint donkerder dan mijn eigen kleur
Als ik jou zo hoor twee verschillende haarkleuren zou ik het absoluut niet zelf doen maar naar de kapper gaan. Succes
Liever spijt van iets wat je heb gedaan, dan spijt van iets wat je niet heb gedaan
quote:saskiab23 schreef op 12 oktober 2014 @ 12:28:

Misschien naar een andere kapper gaan?

Als een professionele kapper het al niet voor elkaar krijgt, dan kun je er volgens mij wel vanuit gaan dat het je zelf al helemaal niet lukt, zeker niet met een kruidvat pakje...

Niet helemaal waar.

Bij mij krijgt de kapper het ook niet voor elkaar. Donkerbruin werd aubergine en zacht koper werd giraffe. De verf van de kapper heeft een andere samenstelling. Die van de drogist zijn wat sterker (en daarmee ook slechter voor je haar) en erop gemaakt dat iedere Klara Drop het kan.

Neem er eentje van l´oreal, die vlekken niet op je huid, wat erg handig is als je geen ervaring hebt. Je kunt alleen donkerder gaan, lichter niet, dan moet je ontkleuren.

Als je twijfelt tussen twee tinten, neem dan de lichtste, want het valt meestal iets donkerder uit.

Vanaf schouderlengte of met heel dik haar neem je twee verpakkingen. Haar tot ruim over een bh bandje, koop je het best drie verpakkingen. Waarmee ik niet wil zeggen dat je ze alledrie nodig hebt.

Mocht het toch te donker uitvallen, gebruik dan NIET de anti-roosshampoo, wat iedereen roept, maar zilvershampoo. Dat is een stuk effectiever.

In noodgevallen heeft kruidvat kleurverwijderaar.

En ik verf sinds mijn 16de en ben nu 42 en ik heb nog steeds een flinke volle bos haar. Ik laat het overigens wel regelmatig knippen, maar dat het kapot gaat heeft volgens mij niet zozeer met het verven te maken, maar eerder met de fohn, stijltang en verf samen.

Een fijne kam die je goed kunt afspoelen is handig om te gebruiken, zorg dat je geen verf op je nagels krijgt en trek oude kleren aan.

Succes.

Edit. Ik had het over niet-vlekken op de huid. Als je knoeit, kun je met een wattenschijfje met wat water de knoeivlek wegvegen, ook je oren en nek moet je even langs gaan. Bij andere merken heb ik vaak dat het dan niet lukt en er nog een lichte waas achter blijft.
Bij geel/oranje gloed een paar keer wassen met zilvershampoo. Werkte bij mij heel goed. Na 2 x wassen was de gloed weg.

Verder eerst de uitgroei behandelen, dan pas de rest van je haar. Ik draag altijd een oude badjas over mn kleren als ik ga verven, vind ik een ideale oplossing.

Succes!

Overigens verf ik mn haar zelf uit kosten besparing. Maar als je het om het geld niet hoeft te laten, zou ik het bij een (andere?) kapper laten verven...
Ik heb ook blond haar met een beetje asblonde uitgroei.

Gebruik al jaren L'Oreal Excellence creme nr. 10.

Dan wordt het heel mooi natuurlijk blond.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven