Mode & Beauty alle pijlers

Zo down door die rothuid... Wie herkent dit en hoe ga je ermee om? -Deel 2-

16-09-2006 22:42 1249 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het oude topic zat vol dus ik open even een nieuwe. Wil je nog even teruglezen dan kan je het oude topic hier vinden.Groetjes, Weelassie1984 bewerkt door moderator,
Hoi Alette, heb je de Dianepil al geprobeerd? Verder heb ik zelf een antibioticakuur gehad van 5 maanden. Minocycline. Dat heeft bij mij wel geholpen.
Hey elle00!

Ik heb het vandaag precies 2 weken met m'n vriend! Haha, klinkt nog wel erg kort hè! Maar we kenden elkaar al een tijdje, hoor! We zijn ook collega's! We werken in een supermarkt. Hartstikke leuk natuurlijk, maar ik ervaar het vaak als ongemakkelijk! Als ik pauze heb, zie ik hem vaak in het magazijn, waar zich de meest vreselijke licht ever bevind! Dan wil ik hem echt niet te dicht bij me hebben!! Nouja, eigenlijk wel, maar dat licht! Aaaghh! (heb jij ook zoveel moeite met bepaald soort licht? Voel me soms zo'n sufferd daarin!)

Maargoed, even terzake :D

Ik wil graag beetje bij beetje over mijn huid vertellen. Ik zie wel wanneer dat gebeurd! In elk geval heb ik veel aan je steun en jou ervaring daarmee! Ik al dat zeker bij me houden.

Wat geweldig dat je vriend je vaak duidelijk maakt dat je de allerleukste bent! Dat geeft zo'n zeker en fijn gevoel hè! Het laat je twijfels als sneeuw voor de zon verdwijnen!

Maar waarom twijfel je...je bént toch ook hartstikke leuk! :D

Je vriend boft maar met je!

En ik weet zeker dat hij hartstikke trots is als hij met jou in de kroeg is!

Maar jeetje, dat je pukkels hebt gekregen dóór de pil! Dus je had voor het gebruik daarvan nergens last van? Dat is echt rot, zeg!

Meestal hoort de pil juist een goed effect op de huid te hebben. Vreemd zeg!

Goed dat je ermee bent gestopt en je daardoor minder gestresst bent en wat zelfverzekerder! Dat is goed te gebruiken bij een moeilijk huidje. Want als je je druk gaat maken, zie je dat gelijk weer terug op je huid! En dat moet je niet hebben natuurlijk.

Haha, ik heb ook zo'n vergrootspiegel thuis! Hij hangt nast de spiegel in de badkamer. Ik woon nog thuis en mijn familie zag me daar vaak voor staan. Mijn moeder heeft 'm toen een tijdje verstopt, want ze kon het niet meer aanzien! Hahaha. Maar inmiddels hangt ie er weer, maar ik maak er geen gebruik meer van. Volgens mij ben ik het afgeleerd in de tijd dat ie verstopt was! ;)

Maar wat deprimerend hè, zo'n spiegel!

Ik vind het fijn dat ik niet de enige ben met afspraken afzeggen of verzetten. Ik weet hoe het voelt, de angst voor de dag dat je je weer ergens moet vertonen! En vooral als er dan zo op je gelet word!

Jeetje meis, maakte de familie van je vriend opmerkingen over je huid? Beláchelijk! Dat is echt niet normaal, hoor! Ze moeten respect voor je tonen, je op je gemak laten voelen! Kan me heel goed voorstellen hoe moeilijk dat voor je geweest is!

Hoe gaat dat tegenwoordig? Maken ze er nog opmerkingen over? Nou, sta er boven hoor, meis! Het zegt meer over hen, dan over jou! Volgens mij is je familie hartstikke onzeker, en verduisteren ze dat door zulke opmerkingen naar jou te maken.  *;

Ik ga mijn best doen mijn camouflage wat af te bouwen. Ben al aan het oefenen! Het lijkt me heerlijk uiteindelijk niets op te hoeven, dan hoef ik niet telkens bang te zijn dat ik afgeef op z'n witte shirt of z'n witte kussen! Haha ik zorg er dan altijd voor dat ik een beschermlaagje aan haar heb! Dan laat ik m'n haar wat naar voren vallen en ga er dan op liggen! Haha, wat een gedoe hè?

Meis, bedankt voor je steun en dat je je ervaringen met mij en de andere deelt!

Liefs!
@ Corinn1982

Wat herkenbaar allemaal wat jij vertelt! Ik heb het dan nog maar 2 weken met mijn vriend, maar ik ben ook altijd uren bezig in de badkamer vóórdat hij naar me toe mag komen(of als ik naar hem ga)! We hebben nog niet bij elkaar geslapen, dus hij weet niet wat mijn badkamergeheimen zijn om het zo maar te zeggen, haha.

Het is wel zo als ik daar ben, dat ik vaak naar de wc moet. Maar dan niet eens om te plassen ofzo, maar op mijn make-up bij te werken! En dan zorg ik ervoor dat ik niet te lang bezig ben, anders moet ik dat weer gaan verklaren. :$

Mijn vriend weet wel dat ik niet een perfect glad huidje heb. Maar wat er zich wérkelijk allemaal onder die laag make-up bevind, dat weet hij niet. Ik verberg het nog angstvallig voor hem. Als hij er niet is, heb ik aanzienlijk minder make-up op, of helemaal niets(als ik thuis ben of in de buurt boodschappen doe). Ben wel aan het afbouwen en dat gaat redelijk, maar zodra we elkaar weer zien, begint mijn ritueeltje weer opnieuw. Maarja, het komt wel, denk ik! Hoewel ik er nu nog wel angstig voor ben, hoor!

Erg hè, die lichten! Van mij mag het best gedempt zijn, of wat minder fel. Voordat ik mijn schoonouders ontmoette, had ik allerlei waanideeen en nachtmerries over hoe ze me zouden ontvangen. Zo had ik gedroomd dat ik hen in een fel belicht huis ontmoette. Pfff....

Maar gelukkig was het tegendeel waar! Er waren een aantal lieve kleine lampjes en er stonden een aantal kaarsjes aan. Hélemaal mijn stijl, haha! :D:$

Was al het licht maar wat aardiger voor je hè? 

Oohh meis, mijn vriend wilt soms heel m'n gezicht in z'n handen nemen. Afschuwelijk!

Vaak ga ik even verzitten als hij me weer wilt aanraken op m'n gezicht. Of ik draai m'n hoofd even op een bepaalde manier. Ik ben wel blij met mijn haar, wat af en toe in plukjes over delen van mijn gezicht valt. Dan voelt ie de pukkels wat minder.

Maar wel vervelend hè! Al dat gestress rondom je huid. Wat doe jij als je vriend je wilt aanraken op je gezicht?

Het is fijn dat hij je steunt en hij het weet, maar het gaat ook om hoe je jezelf erover voelt hè? Hij heeft er vrede mee, maar daardoor heb jij er niet automatisch ook vrede mee. Al zou dat natuurlijk wel heel erg fijn zijn! Ik hoop dat je die uiteindelijk wel vind, meis!

hallo iedereen!

Hier even een berichtje van mij.

Ik ben van mezelf niet echt zo bezig met mijn uiterlijk.

Ik ben niet zo'n make-up type en als ik wakker wordt is het even een kwestie van de kam door mijn haar en hoppa klaar!

Maar er is een ding wat ik niet kan verdragen en dat is mijn huid!

Ik heb sinds een jaar of 2 veel puistjes, rode vlekken en onzuiverheden op mijn kin en rond mijn mond en vervolgens heb ik op mijn voorhoofd last van duizenden hele kleine pukkeltjes (huidskleurig) die je heel goed ziet als ik in het zonnetje sta of onder een bepaald licht.

Nu ben ik sinds een maandje aan de diane35 en ik zie gelukkig al een beetje verbetering, maar echt resultaat zie je pas na 3 maanden.

Ik hoop echt zo dat dit mijn huid zal verbeteren!

Lijkt me heerlijk om wakker te worden en dan vervolgens geen puistjes meer te zien, want nu is het zo dat als ik 's morgens in de spiegel kijk dat er altijd weer wel eentje is bijgekomen.

Zijn er eigenlijk nog meer mensen die ook van die rare pukkeltjes/bobbeltjes op hun voorhoofd hebben?

Ik vind dit echt een goed topic!

Groetjes van groovy

Corinn, ik gebruik de slaicylgel 1%, gel moisturizer,reiniging en lotion voor de gemengde huid en voor overdag de vetvrije zonnecreme.

Het meest werkzame is de salicylgel.

Je kan met proefjes beginnen om het uit te proberen.

Sinds ik het gebruik heb ik geen nieuwe pukkies gekregen
wees jezelf, er zijn genoeg anderen.
Herkenbaar allemaal. Worstel al vanaf pubertijd met onzuivere huid en heb af en toe weer een gigantische puistenverzameling te pakken. Ik gebruik nu al jaren de producten van Biotherm en dit bevalt me uitstekend.

Verder heb ik ook ontdekt dat voeding bij mij een grote rol speelt. Als ik een tijd van de suiker en andere troep afblijf, wordt mijn huid zienderogen rustiger en gezond, ben dan gewoon lekker glad. Merk dat ik dan ook beter in mijn vel zit. Verder regelmatig een glas mineraalwater en goede nachtrust. Mijn huid is eigenlijk mijn graadmeter van hoe ik me voel. Ik heb dus een gevoelige huid en moet lief zijn voor mezelf.
Hoi Lisetje, ik heb nooit foundation gebruikt dus heb ook niet hoeven afbouwen. Ik wil niet dat mijn porien nog meer verstopt raken en inmiddels weet iedereen al hoe mijn huid eruit ziet. Ik heb ook niet het idee dat ik me er beter/mooier door kan voelen, ik weet toch hoe het er echt uitziet en 's avonds word je er weer mee geconfronteerd.
Lisetje, bedankt voor je bericht. Ik word ook erg zenuwachtig van zulk licht! Pas je wel op met je haar in je gezicht? Dat kan ook weer voor vuil/verstoppingen zorgen, zeker door shampooresten en stylingproducten.

Arrasje, ik gebruik ook PC producten. Ik gebruik de one step n/d skin cleanser, de 2 % bha lotion, de moisture gel (soms) en de skin relief treament. Overdag Olaz Complete. Ik las dat je wat irritatie had van de producten. Ik moest zelf ook even zoeken naar de juiste balans. Ik heb best een vette huid, maar de cleanser voor de vette huid was toch te drogend en de 1% gel beviel ook niet goed. Dus als het aanhoudt bij jou zou ik een van de bha lotions nemen. De gel gebruik ik nu tegen ruwe plekjes op ellebogen en voeten. Werkt prima!
quote:En zijn er eigenlijk ook mensen die na het stoppen met de pil juist minder in plaats van meer last van puistjes hebben gekregen? 

Ja ikke! Ik heb juist door de pil (microgynon) veel meer en grotere puisten gekregen. Ook een maandje yasmin kon nog niet erg veel betekenen, maar toen ik helemaal stopte was het in twee weken enorm veel rustiger.

Nu hier en daar wat... beetje met vlagen
Hoi lisetje,

Leuke reactie :D

Jeetje ja dan heb je echt nog maar heel kort met je vriend. Ik snap dat je niet gelijk van die serieuze onderwerpen aan gaat snijden. Zou ik zelf ook niet doen. De keren dat ik daar niet onderuit kwam met een vriendje pakten nooit goed uit. Ik denk dat die gozers dan zoiets hadden; jeetje die is wel heel erg serieus en zwaar op de hand :D

Ach ja het is net hoe het loopt he...

Dat magazijnlicht kan ik me helemaal voorstellen! Blech! Ik heb niet echt iets met licht, denk er eigenlijk niet zo bij na. Maar in paskamers kan ik me er wel aan ergeren. Maar ja dan zie je echt alle oneffenheden, ook op je lichaamshuid :S

Heerlijk van die winkels die een beetje gedimd licht hebben in de paskamers :D

Haha ja mn vriend is altijd wel trots. Soms vraag ik me wel eens af waarom, maar ik ben het ook op hem dus.. Zeker lekker al die complimentjes :D

Ik mag niet klagen.

Tja die 'schoon'familie...

ik kreeg opmerkingen dwars over de huiskamer heen zoals; Heb je weer zitten krabben? Of; ben je weer bezig geweest?

Tja wat zeg je daar dan op?? Ik ben dan ff perplex hoor...ik ben zulke opmerkingen echt niet gewend..

Eigenlijk zou ik een scherpe opmerking terug moeten hebben, maar meestal heb ik zoiets van; ja lekker belangrijk! En besteed ik er niet al teveel aandacht aan. Mn vriend heeft al herhaalde keren er wat van gezegd, en dat HIJ met de shit zit als ZIJ (zn moeder dus vooral) die opmerkingen maakt. Ow daar had ze nog niet bij nagedacht..

Ach het helpt ff, maar dan weet ze wel weer een andere opmerking te maken waarin ik me belachelijk gemaakt voel.T hoeft helemaal niet altijd met mn huid te maken te hebben; tis gewoon haar karakter blijkbaar.

Ik had ze voor mn afstudeerdiner uitgenodigd en ver van te voren gevraagd, en nu gaan ze in ene een paar daagjes weg :S krijg ik een lullig kaartje met; we zijn verhinderd. ja daaaaag! Mn vriend gooide die dus gelijk bij het oud papier.. laten we dat ding maar wegdoen, das alleen maar negatieve energie en we gaan er een LEUKE dag van maken meisie..zei hij tegen me. Echt lief!

Oke genoeg mn mannetje opgehemeld :D

Groetjes!
hallo goed dat er een topic bestaat over acne, ik weet t is echt zoo frustrerend en dan zeker als je alles al geprobeerd hebt.

Het is idd waar dat stress en voedsel een grote invloed hebben op je huid.

Zorg voor een balans, dat is t beste (klinkt makkelijk maar t is echt zo).

Nou nu in ieder geval een betere tip, en ik heb er zoo ontzettend veel aan

en dat is.......

Tea Tree Oil.

Is een natuurlijke olie, en je kunt het tegenwoordig overal kopen. Etos/kruidvat/de tuinen/bodyshop.

Kijk wel naar het %, hoe hoger hoe effectiever. Maar kijk wel uit, je huid moet het wel verdragen. Dus niet te hoog beginnen. Het stinkt wel een beetje maar je raakt eraan gewend. Ik maak mn gezicht 's avonds en 's ochtends schoon met deze olie en het werkt fantastisch tegen pukkels.

Hopelijk hebben jullie hier wat aan !!! Successos
Corinn, weet jij wat het verschil is tussen de gel en de lotion van paula (de salicyl gel/lotion)?

De irritatie is nu weg bij mij zal er inmiddels wel aan gewend zijn.

Ik moet zeggen dat ik het fijn spul vind.
wees jezelf, er zijn genoeg anderen.
ik kan maar 1 ding zeggen:VOEDING.waarschijnlijk eet je iets waar je absoluut niet tegen kan.ik kan je wel vertellen dat ik ook altijd last had van huidproblemen.ik heb de hagelslag van de ruyter laten staan,en de kaas..eet nog wel 30+kaas is niet vet en goedkope hagelslag van dirk...mijn huid is nu om te zoenen;)echt gaaf.

zou echt eens wat dingen uitproberen,cremes ..leuk en aardig maar het komt  meestal van binnen uit hoor.
o ja..en varkensvlees eet ik niet meer,heel soms dan...meest rund,of kip.maar wel matig.en..veel water drinken..succes!

je wordt er echt voor beloond,believe me!
Hey Elle, wat raar dat je schoonmoeder van die opmerkingen maakt! Wat dat betreft heb ik het echt wel getroffen met die van mij... Zij is zelfs met me mee geweest naar de homeopaat de tweede keer dat ik er heen ging, zij kende m al veel langer kon m beter een halt toeroepen als ie weer te erg aan mijn pukkels ging zitten :P

Hey schemerlampje, eigenlijk eet ik al niks meer waarvan wordt gezegd dat het misschien pukkels zou kunnen veroorzaken, varkensvlees, chocola, zuivel, aardbeien, eet nauwelijks snoep, enz..
Normaderm van Vichy! Helpt echt dames!

ik kreeg ook ineens pukkels vlekken en rare bulten na 4 weken smeren , spoelen scrubben en plakaten met dit spul durf ik weer foundationloss door het leven, heerlijk. Mijn vriend ( acne patient) gebruikt het nu ook twee weken en ik moet zeggen ik zie verbetering, zo duur is het niet dus je kunt het allicht proberen!!!
quote:

Hey Elle, wat raar dat je schoonmoeder van die opmerkingen maakt! Wat dat betreft heb ik het echt wel getroffen met die van mij... Zij is zelfs met me mee geweest naar de homeopaat de tweede keer dat ik er heen ging, zij kende m al veel langer kon m beter een halt toeroepen als ie weer te erg aan mijn pukkels ging zitten :P

Wat fijn zeg dat ze dat deed. Ik kan me die verhalen nog wel herinneren van die homeopaat:? Vond het maar vreemd..

Maar goed dat ze erbij was.

Ach ja gelukkig heb ik wel veel aan mn eigen moeder.

Inmiddels ken ik mn schoonmoeder beter en weet ik dat er heel wat eigen onzekerheden achter die opmerkingen zitten. Kan ik het ook weer makkelijker van me af zetten.
@ Schemerlampje(wat een geweldige nickname )

Ik heb bij mij ook het idee dat voeding wat met m'n huid heeft te maken. Zo had ik een kerstpakket gekregen waar een heleboel chocola inzat. Ik kon daar niet vanaf blijven, en niet lang daarna zat ik onder de pukkels!

En zo had ik in Duitsland met vakantie veel nutella(chocopasta) op mijn brood, en niet lang daarna zag je ook weer dat ik onder de pukkels zat. Oké, wel meer dan normaal zeg maar, want ik hád al pukkels :(

Nu eet ik dus geen chocola meer, maar ik ben wel dol op zuivel, en dan vooral smeerkaas en kaas! Omdat ik vegetarisch ben, is dat wel zo lekker op je brood i.p.v vlees!

Moet wel zeggen dat ik de laatste tijd erg obsessief bezig ben met eten. Ik zou het wel fijn vinden te weten waar mijn huid nou wérkelijk op reageerd(en of dat ook zo is, dat met de chocolade was misschien toeval?)

Weet iemand waar je dat kan testen?

Nu heb ik ook het gevoel dat ik ook zódanig bezig ben met m'n huid, dat ik het alleen maar erger maak. Ik krijg nu ook last van pukkeltjes op m'n oogleden(!) en ook onder mijn ogen. Ik weet niet of het de stress is, of dat ik m'n huid 'te' goed verzorgen wil, te grondig schoonmaak.

Ze zeggen wel eens dat je eigenlijk je huid met rust moet laten, dus niet teveel mee doen, gewoon 1x per dag reinigen/wassen en verder geen crèmes ofzo. Dus dat je huid 'zelf' weer gaat werken. Zijn niet mijn woorden hoor, maar las het ergens. Hebben jullie dat wel eens geprobeerd of van gehoord?

Maarja de pukkeltjes komen natuurlijk van binnenuit, dus dat zou je dan moeten aanpakken denk ik dan! Maarja, van buitenaf komen er zaken bij kijken als vuile deeltjes op de huid enzo!

Ik ga trouwens binnekort naar de dermatoloog! Ben wel een beetje bang hoor, want heb niet al niet graag dat mensen naar m'n huid kijken, en al helemaal niet bestuderen!

Hoe ging jullie het af, zo in het begin dat je bij een dermatoloog was?

Groetjes!!
quote:

Ze zeggen wel eens dat je eigenlijk je huid met rust moet laten, dus niet teveel mee doen, gewoon 1x per dag reinigen/wassen en verder geen crèmes ofzo. Dus dat je huid 'zelf' weer gaat werken. Zijn niet mijn woorden hoor, maar las het ergens. Hebben jullie dat wel eens geprobeerd of van gehoord?

Voorzichtig doen kan nooit kwaad..

Ik merk zelf ook dat mn huid zich beter houdt als ik minder producten gebruik. Niet zozeer helemaal niets meer (dan trekt het en das niet goed)

maar ik gebruik slechts2 producten en beiden zonder parfum. Ik merk dat dat voor mij veel beter werkt dan meerdere dingen na/door elkaar gebruiken. Scrubben en pelen doe ik bijna niet meer, daar krijg ik ook alleen maar een onrustige en vette huid van.

Verder natuurlijk deppen met de handdoek ipv boenen.
Hey Lisetje, ik las bij een ander topic dat je nauwelijks nog foundation en reinigingsspulletjes gebruikt en dat je Aloe Vera bent gaan proberen. Hoe bevalt dat? Welke Aloe Vera gebruik je?
Hallo,

Na een tijdje meelezen wil ik nu zelf ook even posten.

Op dit moment zit bij mij een beetje alles tegen. In november vorig jaar ben ik gestopt met de diane 35, na 7 jaar slikken en dat heb ik geweten! ik had wel eens gelezen dat t lang duurt eer de pil uit je systeem is en dat heb ik ook gemerkt! Pas na een half jaar na dat ik gestopt was begonnen de puistjes weer ( de rede waardoor ik begonnen was met de diane)

en nu lijk ik wel een lopend maanlandschap, heb al vanalles geprobeerd mede met dokters en dermatoloog advies: inderm, benzac, eriderm, eryacne, aknemycin etc.

Op dit moment slik ik antibiotica sinds een week, Doxycycline,heeft iemand hier ervaring mee?

Ik herken jullie verhalen zo goed, je schamen, t gevoel hebben dat iedereen naar je voorhoofd en de zijkant kijkt (heb ook nog eens zo'n soort krentenbaard van puistjes onder de zijkant van mn kaak.) En dat je dan bij de hm in de rij staat voor de kassa en een jochie van een jaar of tien keihard tegen zn moeder zegt "kijk mam, die is echt lelijk, die heeft hendig veel puisten", toen ben ik dus echt compleet huilend naar huis gevlucht!

Gelukkig was mijn vriend erg lief, zei dat ie t vervelend voor me vond maar hij maakte er geen probleem van, zei dat ie van me hield zo als ik ben. Nu heeft hij t maandag ook nog uitgemaakt, het gevoel was er niet meer zei hij. En om eerlijk te zijn heb ik zo'n gevoel dat t mede aan mijn huid ligt, dat hij zich er voor schaamt en er een afkeer van heeft gekregen.

Ik heb zo'n hekel aan die rothuid, ik wordt er zo onzeker van!

x

(p.s. sorry beetje onsamenhangend verhaal maar moet t even van me af schirjven!)
Jeetje Bobbekind, dat is niet niks wat je allemaal verteld. Echt heel rot als je zoiets te horen krijgt als je in de rij bij de kassa staat. Als dat jochie mijn kind was geweest had ik em echt een schop onder z'n kont gegeven.

Wat vervelend dat je vriend het heeft uitgemaakt. Maar je zegt dat je denkt dat het ook te maken heeft met je huid, maar weet je dat wel zeker? Als jullie relatie al niet zo lekker liep hoeft het er natuurlijk niets mee te maken te hebben.

Heb je al wel eens nagedacht over Roaccutane? (ja daar kom ik weer, en nee ik heb geen aandelen!) Misschien dat je het al in 1 van m'n eerdere posts hebt gelezen, maar het heeft mijn huid echt gered. Als het mij weer zou gebeuren dat ik weer puistjes krijg, dan wil ik het zo weer opnieuw gebruiken. Als ik jou was zou ik het er eens met m'n huisarts of dermatoloog over hebben.

Heel veel sterkte meid! Wij leven hier allemaal met je mee!

Liefs Fifi
quote:

Hallo,

Na een tijdje meelezen wil ik nu zelf ook even posten.

Op dit moment zit bij mij een beetje alles tegen. In november vorig jaar ben ik gestopt met de diane 35, na 7 jaar slikken en dat heb ik geweten! ik had wel eens gelezen dat t lang duurt eer de pil uit je systeem is en dat heb ik ook gemerkt! Pas na een half jaar na dat ik gestopt was begonnen de puistjes weer ( de rede waardoor ik begonnen was met de diane)

en nu lijk ik wel een lopend maanlandschap, heb al vanalles geprobeerd mede met dokters en dermatoloog advies: inderm, benzac, eriderm, eryacne, aknemycin etc.

Op dit moment slik ik antibiotica sinds een week, Doxycycline,heeft iemand hier ervaring mee?

Ik herken jullie verhalen zo goed, je schamen, t gevoel hebben dat iedereen naar je voorhoofd en de zijkant kijkt (heb ook nog eens zo'n soort krentenbaard van puistjes onder de zijkant van mn kaak.) En dat je dan bij de hm in de rij staat voor de kassa en een jochie van een jaar of tien keihard tegen zn moeder zegt "kijk mam, die is echt lelijk, die heeft hendig veel puisten", toen ben ik dus echt compleet huilend naar huis gevlucht!

Gelukkig was mijn vriend erg lief, zei dat ie t vervelend voor me vond maar hij maakte er geen probleem van, zei dat ie van me hield zo als ik ben. Nu heeft hij t maandag ook nog uitgemaakt, het gevoel was er niet meer zei hij. En om eerlijk te zijn heb ik zo'n gevoel dat t mede aan mijn huid ligt, dat hij zich er voor schaamt en er een afkeer van heeft gekregen.

Ik heb zo'n hekel aan die rothuid, ik wordt er zo onzeker van!

x

(p.s. sorry beetje onsamenhangend verhaal maar moet t even van me af schirjven!)

Hey meis!*;

Jeetje, wat een heftig verhaal. Ik weet precies hoe je je voelt! Het is al niet prettig om puistjes te hebben, en als dat nog even word versterkt door zo'n !@#$%^&* joch, word je gevoel er niet beter op! Oke, het is een klein jochie die geen weet heeft van wat hij zegt natuurlijk(niet dat dat alles goedmaakt:@), maar begrijp dat je daar enorm verdrietig van word! Ik had als moeder hem ook een schop verkocht en hem thuis even flink aangesproken! Maar meis, laat je door zo'n kind niet van de wijs brengen hoor. De puistjes zijn niet mooi, maar jíj wel. Natuurlijk is dat moeilijk te geloven, heb ik zelf ook hoor! Maar probeer dan wél te geloven dat dat jongetje gewoon geen verstand van zaken heeft en dat het gewoon....een ROTJOCH IS!!!! (maar dat lijkt me niet moeilijk te geloven:))

Natuurlijk is je verdriet om je huid hiermee niet weg. Echt vervelend dat de puistjes weer terugzijn na het gebruik van de diane35! Hoelang heb je nu last van de puistjes? Het kan zijn dat het tijdelijk is, alle troep eruit komt, en je huid vanzelf weer herstelt. Weet niet hoelang je er inmiddels mee zit?

Maar als je er alweer zolang mee zit, is het misschien verstandig eens naar iemand te gaan die je organen onderzoekt en of die wellicht invloed hebben op de huid. Zo hoorde ik eens een verhaal van iemand waar de lever niet goed bij werkte, en ze daardoor veel last van puistjes had.

Ook heb ik eens gehoord over iemand waarvan het testosterongehalte in haar lichaam te hoog was(waardoor ze dus last van puistjes had) en daarvoor iets kreeg om het te verlagen.

Ik heb nu zelf als tip gekregen van iemand om chlorellatabletjes te slikken. Dit schijnt een uitermate goeie werking te hebben op de huid, maar verhoogt eveneens ook de weerstand en je krijgt er meer energie van! Wellicht ook een idee voor jou(en de rest?).

Ik slik ze sinds dinsdag en heb ze bestelt via internet!

Verder laat ik mijn huid (sinds begin deze week) met rust en smeer er geen cremetjes of wat dan ook meer op. Vaak drogen deze je huid alleen maar uit of zetten de talgproductie aan nóg meer talg te produceren.

Ik smeer er echter nu wel pure aloe vera op. Deze komt van een plantage uit Spanje, waar m'n moeder een tijd geleden was en heeft meegenomen. Het is van het merk bio ventura. Je kan het via internet bestellen, maar weet me de site niet te herinneren. Ik zal het even nachecken!

Ik moet zeggen dat het fijn spul is. Het is een plakkerige gel, maar trekt onwijs goed in de huid. Je krijgt er een mooiere teint van, en mijn huid word ook wat rustiger. Ik gebruik het sinds maandag weer standaard, dus zal jullie op de hoogte houden van de eventuele resultaten.

Dit zal ik ook van de chlorellatabletjes doen!

Nou, meis. Ik hoop het allerbeste voor je!

Lucht gerust je hart erover en wees niet bang dat het onsamenhangend is allemaal. Het is juist herkenbaar!

Sterkte!

Liefs,

Lisette
hi lessetje..dank je ..ja leuke naam he?;)

ja ik merk dat voeding heel bepalend is,maar ook wellicht een fase waarin je zit.ik was in die tijd ook best onzeker,spanningen etc.dan valt het eten ook slechter.ze zeggen niet voor niets bijv.:die heeft een olifantenhuid...ik niet helaas...maar sommige mensen schijnen zich nergens druk om te maken,ik had vroeger een vriendin die  was zo..at alles dronk alles,kon sex hebben voor de lust,ik ben zelf veel emotioneler.combi.geest en voeding is denk ik wel bepalend.maar inderdaad sinds ik de ëchte".chocolade laat staan,en geen vette kaas eet,..mijn huid is nog nooit zo mooi geweest.ik smeer er ook wel creme op,maar ja dat deed ik toen ook al.
o ja..en ik kies nu ook steeds meer voor me zelf.vroeger plezierde ik altijd iedereen,werd daar dood moe van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven