Mode & Beauty alle pijlers

Zo down door die rothuid... Wie herkent dit en hoe ga je ermee om? -Deel 2-

16-09-2006 22:42 1249 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het oude topic zat vol dus ik open even een nieuwe. Wil je nog even teruglezen dan kan je het oude topic hier vinden.Groetjes, Weelassie1984 bewerkt door moderator,
Helaas Weelassie, ik zie lang niet altijd de volgende dag al verbetering met de a.i. Soms gaat het snel, andere keren minder snel. Meestal voel ik dat van tevoren wel aan door het soort pukkel waar het om gaat.
Soofje, bedankt voor je verhaal. Toen het bij mij op zijn ergst was durfde ik mensen ook niet aan te kijken, ondanks goede camouflage. Ik heb het nu nog soms, ook als ik een rosacea-flush-aanval heb.

Ik gebruik nu de Yasmin en het gaat redelijk tot goed, maar mijn huid speelt regelmatig weer flink op. Ook zal ik deze pil niet eeuwig blijven slikken, ik wil graag stoppen. Dat het dan weer net zo hard terug komt als afgelopen jaar is wel zo goed als zeker (gezien mijn Diane-stoppoging). Daarom denk ik soms toch over roaccutane. Maar zoals mijn huid nu is, schrijft vast geen enkele dermatoloog het mij voor. Ik zal dan denk ik eerst moeten stoppen/overstappen op een andere pil en het weer los laten barsten.....ik moet er echt niet aan denken!

Vraagje aan iedereen: hebben/hadden jullie bij je puistjes/acne ook een vette huid?

Mijn huid is gecombineerd; produceert erg veel talg op midden voorhoofd, neus, wangen, jukbeenderen en kin, maar is toch ook snel droog en trekkerig en droogtelijntjes. Moeilijk verzorgen dus omdat cremes etc. zowel snel te drogend als wel te vet zijn.
quote:k zal dan denk ik eerst moeten stoppen/overstappen op een andere pil en het weer los laten barsten.....ik moet er echt niet aan denken!Maar ik mag toch hopen dat je er op een gegeven moment overheen gegroeid bent?!
quote:Vraagje aan iedereen: hebben/hadden jullie bij je puistjes/acne ook een vette huid?

Mijn huid is gecombineerd; produceert erg veel talg op midden voorhoofd, neus, wangen, jukbeenderen en kin, maar is toch ook snel droog en trekkerig en droogtelijntjes. Moeilijk verzorgen dus omdat cremes etc. zowel snel te drogend als wel te vet zijn.

Nee ik heb helemaal geen vette huid zelfs. Nooit glim o.i.d. Na het douchen zelfs trekkerig en schilferig.
@Corinn

Heb idd ook een gecombineerde huid. Vooral mijn wangen, neus en kaaklijn zijn vettig. Daar zaten vroeger ook de ontstekingen.

Ik weet niet of je een goede creme zoekt, maar bij mij werkt Nivea Young: control it! creme goed. Hij is ook niet zo duur, volgens mij 7-8 euro en na velen te hebben geprobeerd bevalt deze mij het beste. Ook het aanbrengen van make-up erna gaat prima! Meestal maak ik smorgens eerst mijn gezicht nog schoon met een tonic (ook nivea) en daarna smeer ik de creme en vervolgens een beetje foundation (voor de littekentjes en de glimvlekken) en daarna nog een beetje poeder.

Goed, ik hoop dat je er iets aan hebt!

Groetjes Soof
quote:Probeer de a.i. anders op één of een paar pukkels, als je het eng vindt?Ja ik was sowieso ook niet van plan om het op al mn pukkels te smeren, eerst maar even testen maar alsnog vind ik t eng. Probeer het liever uit op een 'veilige' plek zoals mijn voorhoofd of kin maar heb nu alleen maar pukkels op mijn wangen (de naarste plek want dat laat echt vlekken achter). Maargoed, een dun laagje dus. Uitsmeren tot je het niet meer ziet of mag je t wel een beetje blijven zien? Denk je dat het ook werkt bij al bestaande vlekjes?
quote:

quote: Corinn1982 reageerde

Probeer de a.i. anders op één of een paar pukkels, als je het eng vindt?

Ja ik was sowieso ook niet van plan om het op al mn pukkels te smeren, eerst maar even testen maar alsnog vind ik t eng. Probeer het liever uit op een 'veilige' plek zoals mijn voorhoofd of kin maar heb nu alleen maar pukkels op mijn wangen (de naarste plek want dat laat echt vlekken achter). Maargoed, een dun laagje dus. Uitsmeren tot je het niet meer ziet of mag je t wel een beetje blijven zien? Denk je dat het ook werkt bij al bestaande vlekjes? Je mag het nog een klein beetje zien, maar niet te veel, je moet een dun laagje zien zitten. Ik gebruik het ook op vlekjes en nu, na maanden gebruik en i.c.m. Paula's Choice zijn mijn vlekjes echt minder!

Wat betreft er over heen groeien: ik betwijfel het. Dan had het afgelopen keer toch op zijn minst minder erg moeten zijn toen ik met Diane stopte...
Hey meiden!

Daar ben ik weer!

Wilde even mededelen dat mijn vriend nu weet van mijn probleem. Nou niet zozeer mijn schaamte voor mijn acné, maar voor mijn gezicht. Haha, ik durfde het woord acné niet los te laten. Ik ben echt helemaal eng van dat woord.

Maargoed, de eerste stap is dus gezet.

Hij kon het niet geloven dat ik zoveel moeite met mezelf heb en bleef me maar zoenen/knuffelen/ect.

Ik ben blij dat ik het heb gezegd, ik voelde me wel opgelucht. Maar toch blijft de schaamte hè! Hij raakt nu ook heel vaak mijn gezicht aan, wat ik opzich heerlijk vind, maar het idee dat hij mijn puistjes voelt, doet mij gelijk weer doen schamen.

En gister gingen we even kijken in een reisgids(we willen met de kerst namelijk naar een grote stad!) en toen zette hij het licht aan. Ik voel me dan zo kwetsbaar en ongemakkelijk. Hij is heel lief voor me en lijkt niets te merken, maar elke keer voel ik me zo, terwijl ik het zo graag eens los zou willen laten!

Maargoed:)

Ik ga woensdag trouwens naar een homeopaat voor mijn huid! Weelassie, daar ben jij ook meerdere malen geweest hè? Hoe ging zo'n sessie/consult in zijn werk en wat deden de korreltjes die je meekreeg met je?

Ik moest ook een hele vragenlijst invullen, was er echt uren mee bezig. En je moet heel precies zijn, niet normaal! Zo had je ook vragen over dingen waar je je niet mee bezig houd, waar je totaal niet op let. Ook dingen uit het verleden enzo! Moest dus even flink in mijn geheugen graven daarvoor!

Ik wil waarschijnlijk stoppen met de pil, maar heb zoals velen de angst dat mijn acné weer erger terugkomt. Nu heb is de acné niet eens helemaal weggegaan, sterker nog, het heeft naar mijn idee niet goed geholpen, maar toch ben ik bang dat het erger terugkomt.

Maarja, ik heb tegenwoordig zoveel last van (migraine)hoofdpijn, en heb het idee dat het met mijn pil te maken heeft. Hoewel ik het wel raar vind, heb er in de 7 maanden dat ik 'm gebruik nooit echt last van gehad, maar tegenwoordig continu. Kunnen de klachten ook later komen, of kan ik het niet (meer) wijten aan de pil?

Weelassie, rottig hè, dat gestress! En je kunt wel tegen jezelf zeggen: rustig aan, het komt wel goed, maar van binnen ben je nog steeds (onbewust) aan het stressen. Weet niet of je mijn advies een tijdje terug had gelezen? Dat je alles per dag moet bekijken en niet meer moet doen dan wat je hebt ingepland!

Wat voor een studie doe je?

Nou meiden, aan het pad dat we nu bewandelen komt uiteindelijk echt een eind. Een góéd eind!

O+*;
Megan, nog helemaal vergeten te reageren op jouw tip. Ik denk dat het voor mij te vol zou zijn omdat het voor de droge huid is bedoeld en die heb ik niet. Sowieso vind ik het echt jammer dat MD zo duur is, want het is volgens mij een hele goede lijn maar ik kan het echt niet betalen! Bedankt voor het meedenken iig! Hoe gaat het nu bij jou, met de Roaccutane? Is je huid al minder vet? En hoe lang moet je het blijven gebruiken? Welke pil gebruik je daarnaast nog, de Diane?

Lisetje, wat goed dat je het tegen je vriend hebt gezegd en dat hij zo lief reageerde! Mannen hebben volgens mij in het algemeen veel minder oog voor details als oneffenheden. Nu hij weet dat jij er zelf wel erg mee zit hoef je niet meer zo stiekem te doen met gauw nog even extra camoufleren en kun je eerlijk zeggen dat en waarom je het niet fijn vindt als hij aan je huid zit. Nog even en je kunt blijven slapen zonder make-up :P

Elle, heb je je feestje al gehad?
Lisetje, volgens mij heb je bij de pil twee soorten bijwerkingen: die van oestrogene werking en die door progestagene werking. Oestrogenen veroorzaken vooral in het begin klachten, zoals misselijkheid en pijnlijke borsten. Progestagene bijwerkingen sluipen er later pas in. Het kan dus heel goed dat je hoofdpijn daarvan komt.

Ik ben trouwens benieuwd wat het effect van je homeopathische behandeling zal zijn!
heej meiden! Ben ik ook weer eens :D

@lisetje; ja veel bijwerkingen van de pil sluipen erin. je kan directe bijwerkingen hebben, maar die merk je dan vaak de eerste maand al. de meer sluipende bijwerkingen identificeer je vaak lastig als zodanig. Maar waarom probeer je het niet? Wie weet ben je in een klap van je problemen af. Switchen van pil kan daarbij ook een optie zijn als stoppen geen optie is, elke pil geeft andere bijwerkingen namelijk. Migraine vind ik wel typisch iets wat daar heel goede door zou kunnen komen.

Goed dat je vriend er nu meer van weet. En geloof me...ondanks dat je het woord niet hebt genoemd weet ie echt wel waar het over gaat. Super dat ie zo lief reageerde. Hij vind je gewoon heel leuk en dan maken puistjes echt niet zoveel meer uit. Moeilijk te geloven misschien, maar ik hoop dat ie het je wel laat merken en dat je het langzamerhand wel een beetje meer gaat geloven.

ben benieuwd hoe de homeopaat je gaat bevallen! Is het een klassiek homeopaat of een homeopatisch huisarts?

Ik ben er ook heen geweest (die eerste dan) en ik vind het erg fijn. Zij heeft me destijds aangeraden te stoppen met de pil ndat we het een en ander op een rijtje hadden gezet. echt de beste keuze ooit.

Wat betreft de behandeling ; dat heeft maar kort geduurd. Na 1 niet erg vruchtbare poging wilde zie iets anders proberen, maar toen ben ik gestopt met de pil en was er in ene niets meer nodig. Ik ben trouwens niet puur voor de pukkeltjes gestopt. was daar voor enorme stemmingswisselingen en angst/depressie problemen.

Eerder heb ik wel veel baat gehad bij een homeopatsiche behandeling trouwens.

He maar goed dat je weer wat nieuws gaat proberen! ben benieuwd naar de resultaten. Oja verwacht niet te snel wonderen (al hoop je het natuurlijk wel ) homeopatische behandelingen kunnen nog wel eens lang duren, doordat het probleem soms diep zit.

Verder gaat alles bij mij prima. heb een vette joekel op mn neus :S net nu ik een foto moet gaan maken van mezelf voor evt publicatie :S

Dat soort dingen komen altijd lekker uit he...NOT

Maar daarnaast is het vrij rustig. Als ik mn periode heb dan vaak wat meer pukkeltjes, maar verder hier en daar af en toe wat. Precies zoals ik gewend was. Ben benieuwd wat de winter gaat brengen. Dan heb ik vaak toch wel wat meer pukkeltjes. plus dat ik misschien wel van creme moet veranderen. Doorgaans is mn zomercreme te licht voor de winter.

Maarrrr eerst ff op vakantie :D ik duik gelijk de kou in, want ik zie dat daar al nachtvorst is :D dus merk het gelijk denk ik. Ach ja ik zie wel :D

tot over twee weekjes!

groetjes!
quote:Elle, heb je je feestje al gehad?

Yes! Mag mezelf nu echt Ir Elle noemen :D

Feestje was super. ik had een klein clubje (veel afzeggingen;()

maar echt supergezellig gegeten met zn allen. Kan ik weer even op teren :D
Gefeliciteerd met je titel Elle, klinkt inderdaad wel heel stoer.

Lisetje, fijn dat je vriend zo goed reageerde!

Ik heb gisteravond een pukkel proberen uit te knijpen, kon me niet beheersen, en is vreselijk mislukt... Veel te had geknepen en het is nu een hele grote rode plek, veel groter dan de pukkel was. Spijt! Daardoor de hele nacht wakker gelegen. Wat ben ik toch een doos! Niet die creme durven proberen maar dan wèl dit doen... ;(
quote:Ik gebruik het ook op vlekjes en nu, na maanden gebruik en i.c.m. Paula's Choice zijn mijn vlekjes echt minder!

Wat betreft er over heen groeien: ik betwijfel het. Dan had het afgelopen keer toch op zijn minst minder erg moeten zijn toen ik met Diane stopte...

Gebruik je ook producten van Paula's Choice tegen de vlekken of gewoon de wasgel ofzo? Zijn die vlekken minder geworden door Affaclar denk je?

Nou ik mag toch wel hopen dat ze op een gegeven moment wel weg gaan!
quote:Helaas Weelassie, ik zie lang niet altijd de volgende dag al verbetering met de a.i. Soms gaat het snel, andere keren minder snel. Meestal voel ik dat van tevoren wel aan door het soort pukkel waar het om gaat.Heb het gisteravond en vanmorgen op een pukkel gedaan maar helaas is ie in de tussentijd alsnog gegroeid... Bij mij zijn mijn pukkels soms na twee weken nog steeds niet op een hoogtepunt, heel raar is dat. Ze hebben een hele lange aanloop nodig. Hoop wel dat die creme snel een beetje gaat werken want ik heb er zo'n moeite mee om zolang geduld te hebben. Als het zo lang duurt ga ik er veel sneller aan zitten, zoals gister dus...
quote:

Megan, nog helemaal vergeten te reageren op jouw tip. Ik denk dat het voor mij te vol zou zijn omdat het voor de droge huid is bedoeld en die heb ik niet. Sowieso vind ik het echt jammer dat MD zo duur is, want het is volgens mij een hele goede lijn maar ik kan het echt niet betalen! Bedankt voor het meedenken iig! Hoe gaat het nu bij jou, met de Roaccutane? Is je huid al minder vet? En hoe lang moet je het blijven gebruiken? Welke pil gebruik je daarnaast nog, de Diane?

Hee Corinn,

Dacht al dat jullie erover heen hadden gelezen!

Of ie te vol is weet ik dus ook niet omdat er dus niet staat wat er in het pakketje zit....

Het is zeker een goede lijn en ben er heel tevreden over! Je hoeft natuurlijk niet geljk een hele lijn van MD te kopen je kan natuurlijk ook beginnen met een cleanser en een creme. Dan ben je al een heel eind op weg! En met die cleanser doe je ongeveer een half jaar en de creme ongeveer 4 maandjes dus dat is best wel lang vind ik! Maar als je tevreden bent met je huidige producten zou ik daar gewoon lekker bij blijven.

Gebruik de Roaccutane nu vanaf begin juli. Bevalt me prima! Neem 2 pilletjes per dag (40 MG) en heb nergens last van. Alleen wat meer moe en droge ogen maar dat is dan ook alles. Moet het nog slikken tot eind December/ begin Januari. Heb het dan een half jaar geslikt. Gebruik de Yasmin erbij want van de Diana kreeg ik barstende pijn in mijn hoofd!

Hoop dat je genoeg info hebt!

Liefs!
quote:Weelassie, vervelend dat het je nog niets heeft opgeleverd. Tja, het is geen wondermiddel en ook niet zodanig agressief dat het die pukkel meteen zichtbaar aanpakt. Maar misschien voorkomt of vermindert het wel de vlek die je pukkels achter kunnen laten.

Ik heb het idee dat het ook werkt tegen bestaande vlekken. Van PC gebruik ik voornamelijk de reiniging en de 2% bha lotion/creme. Die wissel ik af met effaclar K. Effaclar a.i. gebruik ik elke avond op de puistjes en vlekjes. Die bha lotion heeft ook echt geholpen, maar op een gegeven moment ging het niet echt meer vooruit met de vlekjes en ben ik die a.i. gaan gebruiken, wat ook weer wat verbetering opleverde.

Gaat het al wat beter? Probeer echt minder te stressen he!
quote:

Gaat het al wat beter? Probeer echt minder te stressen he!

Nee het gaat alleen maar slechter... die pukkel waar ik die creme op had gedaan was nog groter geworden en er zat zoveel geel in dat ik er weer aangezeten heb, en weer niet goed gelukt, aargh! Uit zichzelf gaan ze voor mijn gevoel niet weg dus in een zwak moment ga ik er dan toch weer aan zitten... Hoop maar dat het bij mij ook een beetje werkt tegen rode vlekken want dus heb ik nu helemaal erg nodig. Het is nu allemaal heel dik en rood. Voel me echt misselijk.
Hey girls,

t blijft echt een cirkeltje he, de ene keer gaat t beter, de keer erna weer totaal niet!

Ik mag in mn handjes klappen, ik slik nu 2 weken de doxycycline en ik moet zeggen dat t echt veel minder is geworden! Ik ging vandaag mn bril ophalen bij de opticien die ik 2 weken geleden heb laten op meten en dat meisje daar zei meteen toen ik binnenkwam dat mijn huid er zo veel beter uitzag. :) ik weer blij!

Vrijdag vertrek ik voor 9 dagen naar de dominicaanse republiek ik hoop dat de zon daar een beetje meehelpt + natuurlijk 9 dagen (bijna) geen make up ik hoop dat dat er weer een beetje extra bij helpt!

ben nu ook ruim een maand 3x per week aan het voetballen + op aan het letten wat ik eet en toen ik van t weekend weer voor t eerst sinds 2 mnd op de weegschaal ging staan was er  "opeens" 5,5 kg af :D een extra oppepper dus!!

Wat ik jullie wel wil aanraden is de creamwasch van Garnier, die is antibacterieel maar niet heel erg bijtend of uitdrogend voor je huid, mijn huisarts zei dat dat een goede reinigingsgel was om bij de antibiotica te gebruiken, verder gebruik ik niet, gewoon s ochtends reinigen met water en savonds met die gel en de antibiotica slikken.

Heel veel succes in ieder geval en tot over 1,5 weekje!

Liefs Bobje
Hey meides! Ben vandaag voor het eerst naar de homeopaat geweest. Een klassieke wel te verstaan Heb korreltjes meegekregen sulph genaamd.(zwavel) Ben erg benieuwd! Hoe jullie uiteraard op de hoogte!Toen ik vertelde dat ik waarschijnlijk met de pil wilde stoppen, begon hij zowat te juichen. Gewoon ermee stoppen, zei hij! We gaan er nu toch aan werken! Daar zat wat in natuurlijk, maar toch....de angst.Mijn huid is nu redelijk onder controle. Zit nog wel onder de pukkels, maar het ruige is er nu vanaf, haha. Ben benieuwd voor hoelang, want mijn huid is net een vulkaan, het houd zich rustig, maar kan op elk onverwacht moment uitbarsten. (voel aan de zijkant nu alweer 2 bobbels... )Vervelend hè Weelassie, die ontstekingen. Ik ken het! En ik voel zó met je mee! Ik ga er ook altijd aan zitten, tenminste, vaak wel. En ik weet dan dondersgoed wat de gevolgen zijn, en tóch ga ik de strijd aan(een verloren strijd weliswaar!).Om de rode bobbels eerder te laten 'rijpen', kun je er met een heet stukje washand op drukken. En ik knip altijd mijn nagels zodat het knijpen niet meer gaat, of dat de schade tenminste beperkt blijft. (heb wel eens met een scherpe nagel een enorme wond gecreeerd op m'n hoofd..wel meerdere!)Wat ik trouwens goed spul vind, is de s.o.s goedje van clinique! Ik had eens zo'n kit tegen puistjes met een 3 stappenplan van clinique en vond 'm erg goed!(die andere 2 stappen waren trouwens té agressief voor m'n huid!) Je smeert het op (opkomende) puistjes en na 1 dag zijn ze al vermindert/verkleint! Smeer het dus echt alleen op het puistje zelf, het is errug sterk spul! Wellicht heb je er baat bij!Zal ik trouwens stoppen met de pil of (eerst) overstappen op een lichtere versie? Elle heeft haar stem al gegeven op ermee te stoppen, haha! Groetjes!!
Potverdikkie, wéér al die tekentjes weg!

Nouja, denk ze er wederom maar weer bij ;)
Hoi meiden,

@Weelassie: heb je al eens tea tree balsem geprobeerd? Ik weet niet

meer of jullie het er ooit over hebben gehad. Als ik een dikke

ontsteking voel opkomen, smeer ik dat er dik op 's nachts. Dan zet het

niet door, of het is de volgende morgen al een stuk geslonken. Probeer

er verder niet te veel aan te zitten, zoek afleiding, vooral als je de

neiging krijgt er aan te gaan zitten pulken. Je moet wel aan je slaap

toekomen hè!

@Lisetje: Nee, nooit je nagels gebruiken hè. Als ik me niet kan

inhouden ontsmet ik m'n huid met een beetje sterilon en ik doe tissues

om m'n vingers. En je voelt al snel genoeg of het gaat lukken of niet.

Anders moet je het ook meteen met rust laten en niet alleen maar harder

gaan duwen. Ik vind het wel heel leuk voor je dat je vriend zo lief

voor je is. Dat geeft jou hoop ik ook meer zelfvertrouwen.

Ik heb nog een vraag aan jullie: mijn huid wordt altijd vlak na de

stopweek van de pil altijd slechter. Mijn huid wordt dan wat vetter,

bijna altijd meer puistjes, maar zelfs als die minder zijn ziet mijn

huid er op een of andere manier niet mooi uit. Dit duurt dan 1 tot 2

weken en dan knapt het weer op en dan zijn de puistjes al snel weer een

stuk minder. Ik vind het zo raar dat het vlak na de stopweek is, want

dan ben ik al ongesteld geweest. Of is dit normaal?

Liefs Vanille-fraise
quote:

@Weelassie: heb je al eens tea tree balsem geprobeerd? Ik weet niet meer of jullie het er ooit over hebben gehad. Als ik een dikke ontsteking voel opkomen, smeer ik dat er dik op 's nachts. Dan zet het niet door, of het is de volgende morgen al een stuk geslonken. Probeer er verder niet te veel aan te zitten, zoek afleiding, vooral als je de neiging krijgt er aan te gaan zitten pulken. Je moet wel aan je slaap toekomen hè!

Nee die balsem heb ik nooit geprobeerd, wel olie van het Kruidvat en The Body Shop. Is zo'n balsem niet wat te vol? Waardoor het de poriën verstopt? Het stomme is dat als je een pukkel goed uitknijpt, hij wel sneller weg is dan als je m laat zitten, althans, dat ik bij mij meestal zo. Volgens mijn homeopaat is het beter om uit te knijpen (maar wel op een goede manier dus niet krabben o.i.d. maar met een schoon naaldje enzo) omdat anders de ontsteking er erg lang in blijft zitten en je eerder littekens krijgt... Het klinkt zo tegenstrijdig omdat je van alle andere dokters en dermatologen het tegenovergesteld meekrijgt maar als ik erover nadenkt... de hardnekkige rode vlekken en putjes die ik heb zijn inderdaad van pukkels waar ik niet aan heb gezeten... Maarja, nogmaals, het uitknijpen moet wel goed gaan en dat lukt helaas niet altijd...
quote:Ik heb nog een vraag aan jullie: mijn huid wordt altijd vlak na de stopweek van de pil altijd slechter. Mijn huid wordt dan wat vetter, bijna altijd meer puistjes, maar zelfs als die minder zijn ziet mijn huid er op een of andere manier niet mooi uit. Dit duurt dan 1 tot 2 weken en dan knapt het weer op en dan zijn de puistjes al snel weer een stuk minder. Ik vind het zo raar dat het vlak na de stopweek is, want dan ben ik al ongesteld geweest. Of is dit normaal?Het lijkt me eigenlijk best logisch. Je bent even gestopt met de pil en daar reageert je huid niet à la minute op. Het heeft even tijd nodig voordat je lichaam daarop reageert. Dit is niet op wetenschap gebaseerd ofzo hoor:P, bedenk ik nu maar het lijkt me dat het zo wel kan gaan...
quote:

Nee

die balsem heb ik nooit geprobeerd, wel olie van het Kruidvat en The

Body Shop. Is zo'n balsem niet wat te vol? Waardoor het de poriën

verstopt? Het stomme is dat als je een pukkel goed uitknijpt, hij wel

sneller weg is dan als je m laat zitten, althans, dat ik bij mij

meestal zo. Volgens mijn homeopaat is het beter om uit te knijpen (maar

wel op een goede manier dus niet krabben o.i.d. maar met een schoon

naaldje enzo) omdat anders de ontsteking er erg lang in blijft zitten

en je eerder littekens krijgt... Het klinkt zo tegenstrijdig omdat je

van alle andere dokters en dermatologen het tegenovergesteld meekrijgt

maar als ik erover nadenkt... de hardnekkige rode vlekken en putjes die

ik heb zijn inderdaad van pukkels waar ik niet aan heb gezeten...

Maarja, nogmaals, het uitknijpen moet wel goed gaan en dat lukt helaas

niet altijd...

De balsem voelt misschien een beetje vettig maar dat is 'ie niet echt.

Het verstopt bij mij de poriën zeker niet. Gewoon van De Tuinen, niet

zo duur.

Als je een pukkel goed uitknijpt gaat 'ie inderdaad sneller weg, maar

als dat niet zo is, dan wordt het alleen maar erger, zo superirritant

toch...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven