Mode & Beauty alle pijlers

zomerkleding mt 44

09-06-2016 19:45 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niet echt gevoel voor mode, ik ben vrij onzeker en ben stevig. Maat 44. Ik loop nu simpel en saai in een spijkerbroek en shirtje, ook als het warm is. Ik wil wel wat anders, een rok, of een jurkje,maar ik vind het zo moeilijk.

Even voor de duidelijkheid: brede heupen, buikje en brede schouders... Wie heeft een tip, of idee?
Ik heb ook maat 44, soms 46. Brede heupen en een buikje. Ik kan goed slagen bij street one en shoeby

Loop anders een winkel binnen en laat je adviseren.
Loop eens binnen bij een Paprika winkel
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Vanmiddag ben ik voor het eerst in een Norah winkel geweest, hing genoeg zomerse kleding, zag dat ze van maag 36 t/m maat 48 hebben, en nog leuke prijzen ook. Ik dacht dat het een nieuwe plaatselijke kledingzaak was, maar schijnt een keten te zijn met stuk of 20 filialen door heel Nederland. Hebben ook een webshop zag ik, wie weet zit daar wat leuks voor je tussen.
quote:Saraatje schreef op 09 juni 2016 @ 19:58:

Vanmiddag ben ik voor het eerst in een Norah winkel geweest, hing genoeg zomerse kleding, zag dat ze van maag 36 t/m maat 48 hebben, en nog leuke prijzen ook. Ik dacht dat het een nieuwe plaatselijke kledingzaak was, maar schijnt een keten te zijn met stuk of 20 filialen door heel Nederland. Hebben ook een webshop zag ik, wie weet zit daar wat leuks voor je tussen.Ziet er leuk uit, ook een beetje kwaliteit?
Asos en boo.hoo. com hebben leuke kleding voor alle maten.
Wat is je leeftijd?

Ik heb een beetje dezelfde bouw denk ik en ook maat 44. Ik ben 32. Ik kan toch nog best goed slagen bj h&m. Laatst een mooie chino gekocht daar in maat 46 (in de winkel hebben ze vaak maar tot 44, op de site wel 46). En ik kom tegenwoordig graag bij Lola Liza voor bovenstukken. Heb laatst deze gekocht voor op de lichtroze chino :

Voor jurkjes vind ik topvintage echt geweldig! Heb deze in de kast hangen. De halslijn is heel mooi met die "mouwtjes" en de achterkant is wat lager met een V :

En wil deze ook nog aanschaffen binnenkort :

Rokjes draag ik niet veel. Ik heb wel een skort (mix tussen skirt en een short, rokje met broekje eronder dus) van de perry sport van het eigen merk Wildebeast. Die gaan tot xxl en dat is voor mij goed, al ligt het ook wel aan het model. Heb er nu 1 die goed zit, maar andere modellen zaten weer niet lekker. Ik vind het wel een prettig ding iig. Geen schurende benen, goede lengte en fijne stof.

Paprika is op zich een leuke winkel, maar daar koopt mijn moeder regelmatig dingen en die is 57. Daar zie ik mezelf dus niet zo snel in lopen
Ik denk dat het belangrijk is dat je eerst probeert uit te vissen welke stijl je leuk vindt. Kijk eens wat op Pinterest of modebloggers om wat inspiratie op te doen.

Wil je modern, strak en minimalistisch. Of kleurrijk, vleugje vintage. Of sportief casual, of preppy, ...
Kijk eens een paar afleveringen 'What not to wear' gewoon om in de stemming te komen. Of Trinny en Susannah vond ik ook leuk.

Pinterest heeft eindeloze boards voor mode.

Een vriendin van mij boekte eens een styliste voor een paar sessies. Volgens mij heeft ze daar veel aan gehad, persoonlijk advies over kleur en silhouette en accessoires etc.
Nee niet weer Topvintage.
quote:Goede-Fee schreef op 09 juni 2016 @ 20:19:

Nee niet weer Topvintage. Dan niet ik vind de jurkjes van hen echt ideaal voor mijn bouw. Maar het moet je stijl zijn idd.
Kijk hier bijvoorbeeld eens, wat voorbeelden van 'curvy fashion'

https://www.pinterest.com ... 7Ctyped&1=fashion%7Ctyped
King Loue staat me goed met maat 44. Heerlijk stofje. Ik krijg altijd complimenten als ik een KL draag.
Maxi dresses zijn heerlijk! Lang maar luchtig. Verhult mijn lelijke bovenbenen en dikke kont.

Bonprix heeft er veel.

Ik heb er een biker broekje onder van zeeman. Voorkomt schurende benen.

Ik ook maat 44 krijg vaak complimenten.
quote:mabelle schreef op 09 juni 2016 @ 20:48:

Maxi dresses zijn heerlijk! Lang maar luchtig. Verhult mijn lelijke bovenbenen en dikke kont.

Bonprix heeft er veel.

Ik ook maat 44 krijg vaak complimenten.

Daar moet je wel de lengte voor hebben.

Ik heb maat 42/44, maar ben klein: 158 cm...

Als ik een maxidress aan heb is het net een jute zak die uitgeprobeerd wordt als bruidsjurk
quote:Bree_van_de_Kamp schreef op 09 juni 2016 @ 20:13:Rokjes draag ik niet veel. Ik heb wel een skort (mix tussen skirt en een short, rokje met broekje eronder dus) van de perry sport van het eigen merk Wildebeast. Die gaan tot xxl en dat is voor mij goed, al ligt het ook wel aan het model. Heb er nu 1 die goed zit, maar andere modellen zaten weer niet lekker. Ik vind het wel een prettig ding iig. Geen schurende benen, goede lengte en fijne stof.Zo een heb ik ook maar dan van Columbia . Al jaren, erg blij mee. Sportief en vrouwelijk tegelijk. Het is een rechte rok en door de stof en de dubbele laag zie je ook geen hobbels en bobbels. Ik heb beneden een grotere maat dan boven maar in deze rok valt dat minder op.
quote:Fruity-Pebbles schreef op 09 juni 2016 @ 20:56:

[...]

Daar moet je wel de lengte voor hebben.

Ik heb maat 42/44, maar ben klein: 158 cm...

Als ik een maxidress aan heb is het net een jute zak die uitgeprobeerd wordt als bruidsjurk Ik heb maat 42/44 met 1.61, en bij mij staan maxidresses geweldig. Niet alle modellen maar de a-lijntjes wel.
Liever elitair dan een pauper!
Wat een leuke reacties! Ik ga straks even kijken bij de winkels die jullie noemen. Juist omdat ik wat onzeker ben, heb ik een hekel aan passen in de winkel.

Ik ben trouwens 30 en ben 175cm.
Eroke heeft wel mooie zomerjurkjes, Italiaanse mt 50 is dan nl 44. Heb voorheen ook wel leuke jurkjes van sissy boy en expresso gekocht. Kyra en Co, ook leuk. Keus genoeg toch, ik vind het niet lastig, draag zelf 42 en soms 44 ivm mijn heupen.
quote:mabelle schreef op 09 juni 2016 @ 20:48:

Bonprix heeft er veel.

Ik ook maat 44 krijg vaak complimenten.Zou je hier eens een linkje kunnen plaatsen met een voorbeeld?
quote:Het-groepje schreef op 09 juni 2016 @ 20:08:

[...]

Ziet er leuk uit, ook een beetje kwaliteit?

Ik vind ze een goede prijs/kwaliteitsverhouding hebben. De maten vallen ook groot. Ik heb soms dat de kleinste maat te groot is, beetje zoals bij didi, daar heb ik van broeken ook maat 36 en de shirtjes zijn vaak gewoon te groot in 36 (onderlijf is iets dikker dan bovenlijf)

Ik vind het een winkel voor vrouwen zeg 45+. Haal er af en toe een leuk kledingstuk uit.
quote:Saraatje schreef op 09 juni 2016 @ 19:58:

Vanmiddag ben ik voor het eerst in een Norah winkel geweest, hing genoeg zomerse kleding, zag dat ze van maag 36 t/m maat 48 hebben, en nog leuke prijzen ook. Ik dacht dat het een nieuwe plaatselijke kledingzaak was, maar schijnt een keten te zijn met stuk of 20 filialen door heel Nederland. Hebben ook een webshop zag ik, wie weet zit daar wat leuks voor je tussen.Norah!! Dank voor de tip.. Wat een leuke winkel :-)
quote:vlinder021 schreef op 09 juni 2016 @ 21:12:

[...]

Zo een heb ik ook maar dan van Columbia . Al jaren, erg blij mee. Sportief en vrouwelijk tegelijk. Het is een rechte rok en door de stof en de dubbele laag zie je ook geen hobbels en bobbels. Ik heb beneden een grotere maat dan boven maar in deze rok valt dat minder op.goed om te weten dat die ze ook hebben! Ik had er nog 2 besteld bij Perry, maar waren blijkbaar weet andere modellen en die zaten weer totaal niet lekker ga eens bij columbia kijken dan!
quote:Bree_van_de_Kamp schreef op 09 juni 2016 @ 22:43:

[...]

goed om te weten dat die ze ook hebben! Ik had er nog 2 besteld bij Perry, maar waren blijkbaar weet andere modellen en die zaten weer totaal niet lekker ga eens bij columbia kijken dan!Ik heb hem gekocht bij topshelf. Valt iets aan de ruime kant. Maar is echt al jaren geleden.
http://www.bonprix.nl/pro ... 648/?bundle=7904255#image

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven