Mode & Beauty alle pijlers

zomerkleding mt 44

09-06-2016 19:45 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niet echt gevoel voor mode, ik ben vrij onzeker en ben stevig. Maat 44. Ik loop nu simpel en saai in een spijkerbroek en shirtje, ook als het warm is. Ik wil wel wat anders, een rok, of een jurkje,maar ik vind het zo moeilijk.

Even voor de duidelijkheid: brede heupen, buikje en brede schouders... Wie heeft een tip, of idee?
quote:Jetty1969 schreef op 09 juni 2016 @ 21:18:

Eroke heeft wel mooie zomerjurkjes, Italiaanse mt 50 is dan nl 44. Heb voorheen ook wel leuke jurkjes van sissy boy en expresso gekocht. Kyra en Co, ook leuk. Keus genoeg toch, ik vind het niet lastig, draag zelf 42 en soms 44 ivm mijn heupen.Sissy boy vind ik erg leuk! Zou dat staan met brede heupen denk je?
quote:Bree_van_de_Kamp schreef op 09 juni 2016 @ 20:13:

Wat is je leeftijd?

Ik heb een beetje dezelfde bouw denk ik en ook maat 44. Ik ben 32. Ik kan toch nog best goed slagen bj h&m. Laatst een mooie chino gekocht daar in maat 46 (in de winkel hebben ze vaak maar tot 44, op de site wel 46). En ik kom tegenwoordig graag bij Lola Liza voor bovenstukken. Heb laatst deze gekocht voor op de lichtroze chino :

[img]https://sits-pod25.demandware.net/dw/im ... 680&sm=fit[/img]

Voor jurkjes vind ik topvintage echt geweldig! Heb deze in de kast hangen. De halslijn is heel mooi met die "mouwtjes" en de achterkant is wat lager met een V :

[img]https://cdn.topvintage.nl/images/produc ... -large.jpg[/img]

En wil deze ook nog aanschaffen binnenkort :

[img]https://cdn.topvintage.nl/images/produc ... -large.jpg[/img]

Rokjes draag ik niet veel. Ik heb wel een skort (mix tussen skirt en een short, rokje met broekje eronder dus) van de perry sport van het eigen merk Wildebeast. Die gaan tot xxl en dat is voor mij goed, al ligt het ook wel aan het model. Heb er nu 1 die goed zit, maar andere modellen zaten weer niet lekker. Ik vind het wel een prettig ding iig. Geen schurende benen, goede lengte en fijne stof.

Paprika is op zich een leuke winkel, maar daar koopt mijn moeder regelmatig dingen en die is 57. Daar zie ik mezelf dus niet zo snel in lopen Wauw, topvintage vind ik erg leuk!!
quote:knabbelenbabbel schreef op 09 juni 2016 @ 23:56:

[...]

Sissy boy vind ik erg leuk! Zou dat staan met brede heupen denk je?Niet alle jurkjes maar ik heb er een aantal die heel mooi zijn, met voile bovenlaag en verder een tricotvoering. Erg flatteus.

Die heb ik in uni donkerblauw

Die dus
quote:Fruity-Pebbles schreef op 09 juni 2016 @ 20:56:

[...]

Daar moet je wel de lengte voor hebben.

Ik heb maat 42/44, maar ben klein: 158 cm...

Als ik een maxidress aan heb is het net een jute zak die uitgeprobeerd wordt als bruidsjurk Ligt heel erg aan welk model je neemt hoor.

Wauw, die onderste is prachtig!
quote:Jetty1969 schreef op 10 juni 2016 @ 19:52:

[afbeelding]

Die dusJetty, die vind ik echt prachtig. Helaas wordt hij niet in mijn maat gemaakt, anders had ik hem ook gekocht!
quote:vlinder021 schreef op 10 juni 2016 @ 20:26:

[...]

Jetty, die vind ik echt prachtig. Helaas wordt hij niet in mijn maat gemaakt, anders had ik hem ook gekocht!De Xl past bij heupwijdte 110 cm..zit heel veel strech in..
quote:Jetty1969 schreef op 10 juni 2016 @ 20:37:

[...]

De Xl past bij heupwijdte 110 cm..zit heel veel strech in..Ik heb XS nodig. Ik heb de S gepast maar daar verdronk ik in. Gelukkig heeft sissy boy wel steeds meer XS, maar bij dit jurkje nog niet helaas. Ik vind dit merk vrij groot vallen, bij dit soort jurkjes zeker. Daarom heb ik er nog geen enkel jurkje van, maar wie weet komen ze er weer mee terug in een nieuwe collectie in mijn maat!
ja dat kan ook natuurlijk vlinder, een vriendin van mij heeft ook maat 34..dat is vaak net zo lastig als een wat grotere maat
vanilia, Asos, phase eight (bijenkorf)

Howel ik opmaak uit je post dat je vrij casual kleed. Dan blijft Asos over uit dit rijtje.

Verder slaag ik ook vaak goed bij Costes, dat wel veel casual heeft.
quote:Aztec schreef op 09 juni 2016 @ 20:28:

King Loue staat me goed met maat 44. Heerlijk stofje. Ik krijg altijd complimenten als ik een KL draag.

Ik draag ook veel KL met maat 44.

Mag ik vragen welke maat jurk jij draagt van KL?
Het Viva forum is papaja.
Die van sissy boy is leuk!!

De onderste van de drie vind ik ook leuk!
...

Tip 1 is dus om te proberen wat minder onzeker te worden. Dan kun je al veel meer hebben, omdat veel kleding valt of staat met uitstraling.

In de tussentijd zou ik beginnen met:

- Maxidresses, lekker luchtig en verhult redelijk veel.

- Chino's met mooie sandaaltjes, pumps of sleehakken. Leuk shirtje erbij of een luchtig bloesje als het wat netter moet.

- Jurken tot net boven de knie of op de knie, van een goede kwaliteit stof. Sowieso geldt dat voor alle kleding, dat een goede kwaliteit stof vaak veel beter afkleedt dan een dun, goedkoop stofje. Maar ik vind het bij een jurkje nog belangrijker, omdat het dan vooral bij je buik minder tekent.

- het eerder genoemde fietsbroekje van de Zeeman is ideaal voor onder allerlei rokjes en jurken. Volgens mij heeft sloggi ook van die ''lange onderbroeken'' dat werkt vast net zo goed.

- Mooie schoenen, vooral met (hoge) hak, maken bijna elke outfit beter, en maken optisch slanker, moet je er wel op kunnen en willen lopen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven