Mode & Beauty alle pijlers

Zomermode problemen

30-04-2012 12:48 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vast niet de enige die uren voor de kast kan staan en niet weet wat ze aan moet. In de winter is het nog redelijk makkelijk maar dan komt de lente en daaropvolgend de zomer. Ik loop dan direct tegen een aantal problemen aan die ik niet opgelost krijg.

Wie heeft er praktische tips zodat ik wel aan kan trekken wat ik wil?!

1. schoenen: ballerina's daar wipt mijn hak steeds uit en met blote voeten in schoenen zorgt voor blaren. Op mooie hoge pumps kan ik geen hele dag lopen, en dan opnieuw de blote voeten. Slippers vind ik niet altijd zo gepast, te casual en ook verboden op mijn werk. Van die kleine kousjes zie je vaak nog net zitten in pumps/ballerina's en dat is niet mooi.

2. rokjes/jurkjes: doordat mijn bovenbenen tegen elkaar schuren (bekend probleem bij vele vrouwen) moet er altijd wat onder. Maar een zomerjurkje met legging vind ik niet mooi. Jurkjes en rokken tot of onder de knie zijn te lang (er zou dan namelijk een broekje onder kunnen) waardoor ik een klein propje word. Ik heb dus de wat kortere dingen nodig maar daar kan weer geen broekje onder want die zie je zitten.

3. buikje: ja zelfs na 11 kilo afgevallen te zijn, opeens weer maatje M te hebben, heb ik nog steeds een buik. Echt een buik, mijn zus schrok er laatst van. Corrigerend ondergoed is in de zomer zo warm maar wat dan?

Dit zijn wel de 3 grootste problemen die ik tegenkom als het mooier weer wordt. Iemand tips?
Geen tips. Ik lees mee, same problems xD
Ik draag badstof zooltjes in m'n ballerina's en pumps, helpt enorm. Geen zweetvoeten en ik schiet er niet uit. Je kunt ook schoenen nemen met een bandje over de voet, dan schiet je er ook niet uit. Die zooltjes kan je trouwens wassen op 40c, ik vind ze ideaal.

Ik draag zelf wel leggings onder zomerjurkjes, vind ik niet raar staan.

Om een buikje te verbloemen kan je een jurkje nemen die vanaf de borst wat wijder uitloopt (A lijn)
Voor punt 1 en 3 heb ik geen oplossing, want zelf geen last van. Wel een buikje, maar maak me er niet druk om. Niet te strakke shirts aan.

Het schuren van mijn bovenbenen heb ik wel heel veel last van. Ook altijd in de weer met leggings (niet mooi) en broekjes (te warm). Sinds kort gebruik ik Vevina creme en dat werkt prima! Nooit meer branende schuurplekken gehad. Het is online te koop, google helpt je goed op weg!
Probleem 1

Bij de Hema kousevoutjes kopen. Kun je gewoon met " blote voeten" in je schoenen. Zie je echt niet zitten.

Probleem 2

Sloggil long onder je jurk of rokje aandoen. Geen last meer van schurende bovenbenen. Werkt ook een tikkie corrigerend.

Fijne zomer!!
quote:Nikki1973 schreef op 30 april 2012 @ 12:58:

Probleem 1

Bij de Hema kousevoutjes kopen. Kun je gewoon met " blote voeten" in je schoenen. Zie je echt niet zitten.

Probleem 2

Sloggil long onder je jurk of rokje aandoen. Geen last meer van schurende bovenbenen. Werkt ook een tikkie corrigerend.

Fijne zomer!!

Die kousevoetjes heb ik nu gekocht inderdaad en moet ze nog even uitproberen. Een sloggi heb ik al maar heel charmant is het niet. Een windvlaagje is genoeg om een rokje omhoog te doen waaien en dan komt er zo'n witte sloggie tevoorschijn. Ze waren vorig jaar niet in het zwart verkrijgbaar, nu wel?

Badstof zooltjes, ook geen blaren op de hak dan?
Probleem 1: nette sneakers of sneaker-achtige schoenen?
Ik ben 1.70 en kan geen normale laat staan leuke broek vinden die niet minstens 10 cm. te lang is. Dan heb ik een hoge wreef waardoor het vinden van een paar leuke schoenen een crime is. Ook heb ik een maatje meer, zonder direct in de categorie Ulla Popken te hoeven valllen, maar het is allemaal formaat tent wat ik vind, viscose stof met een hysterische opdruk.
De kleurenpalet die je nu ook in de winkels vind, doet pijn aan pijn ogen. Het lijkt wel een carnavalsoptocht.
Dan moet wat langere jurken kopen? Bij mij zie je het broekje niet hoor. Ik heb een zwarte en een huidskleur.
Ik ben best wat flink maar tegen elkaar schurende bovenbenen? Eh nee..
Paloma, broeken kun je toch gewoon korter laten maken?

Over welke maat heb je het trouwens? Bij de ulla is namelijk al vanaf 42 te krijgen. Esprit heeft leuke dingen tot en met 44, net als Cecile. Bij Gerry Weber hebben ze ook altijd erg leuke dingen.
Hier ook geen schurende bovenbenen. Een tip kan zijn aan om de binnenkant een beetje deocreme (Nivea) te smeren.
quote:nellaaa schreef op 30 april 2012 @ 13:11:

Paloma, broeken kun je toch gewoon korter laten maken?Dat weet ik. Maar dan sta je daar in een pashok met een broek aan die veel te lang is. Dan moet je (best wel) veel geld betalen om hem te laten verkorten en dan blijkt ie uiteindelijk net iets te lang of te kort te zijn. Ik wil graag iets passen, kopen en de volgende dag kunnen aantrekken .
Probleem is mij ook bekend. En ik gebruik ook de badstof zooltjes. Vind ze ideaal!
Miss etam heeft ook broeken die korter zijn.
Je kan ook een suede anti-slip dingetje in de hak van je balerina plakken. Te krijgen bij de schoenmaker o.a.
quote:Nikki1973 schreef op 30 april 2012 @ 13:19:

Miss etam heeft ook broeken die korter zijn.Ja, en die zijn veelal 10 cm. te kort of zijn kuitbroeken.
Dan weet ik t ook niet meer. Ik ben 1,67m en als ik een broek heb, die te lang is, kost het 7,50 om m korter te maken bij Turk naaiatelier. Meestal kan ik toch wel slagen bij promiss, Miss etam en esprit ivm lengtematen.
Ik heb laatst broeken korter gemaakt met strijkzoom, bij Hema gehaald.
voor schurende bovenbene (hoef je overigens niet echt een maatje meer voor te hebben!!!) werkt talkpoeder goed... en ik zou inderdaad iets langere jurkjes kopen als je ondergoed te zien is als er een windvlaagje is.
zo'n strijkzoom laat bij mij na verloop van tijd los. Dus ik zoom ze met de naaimachine om. Als de winkel het als service aanbiedt, sla ik het af. Een keer laten doen en de hele zoom zat scheef en was lelijk gestikt.
Ik heb precies dezelfde problemen als TO.

Schurende bovenbenen (alleen het bovenste stukje) is echt heel pijnlijk, ik draag er een corrigerende boxer onder, maar dat is wel heel warm in de zomer.
Schoenen:

Sandaaltjes? Zomers en zitten vaster om de voet dan pumps en ballerina's, en zijn netter dan slippers. Of een sleehak, schijnt comfortabeler te lopen dan een open hak.

Voor onder rokjes/jurkjes:

Als je geen broekje van de juiste lengte kan vinden, misschien een panty afknippen? Of kruipt dat op?

Buik verbloemen:

Rokjes/jurken met a-lijn, geen frutsels/plooien bij de buik.

Bloesjes/shirts die wat losser vallen, nadruk op de hals, bijv. door een opvallende halslijn, decolleté, ketting. Door nadruk op de schouders breng je je lichaam ook meer in balans.

Goede top:

Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
1. Inderdaad andere schoenen kopen die wel aan je voeten blijven zitten. Keus zat lijkt me.

2. Dunne legging en die afknippen zodat je hem niet ziet. Is een rokje tot je knieen al te lang? Als je op je werk niet op slippers mag zal je vast ook niet in een minirok mogen komen.

3. Ander model kleding kopen inderdaad waarin je buik minder opvalt, en wellicht buikspieroefeningen gaan doen.

En verder gewoon lekker genieten van het mooie weer!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven