Zonnebank
vrijdag 8 april 2011 om 16:30
Ik heb hier thuis een zonnebank staan.
Nog nooit gebruikt, ik zou hem graag willen gebruiken. Ze zeggen dat het puistjes verminderd en ik zou wel alvast een bruin kleurtje willen. Maar hoe moet ik dit opbouwen??
Ik heb vrij donker haar, en ik verbrand niet zo heel snel.
Hoelang kan ik de eerste x onder de zonnebank en hoevaak per week?
Alvast bedankt!!
Nog nooit gebruikt, ik zou hem graag willen gebruiken. Ze zeggen dat het puistjes verminderd en ik zou wel alvast een bruin kleurtje willen. Maar hoe moet ik dit opbouwen??
Ik heb vrij donker haar, en ik verbrand niet zo heel snel.
Hoelang kan ik de eerste x onder de zonnebank en hoevaak per week?
Alvast bedankt!!
vrijdag 8 april 2011 om 16:34
Ik heb er ook een. Bij de aankoop is bij mij een huidtest gedaan en heb ik een advies voor lampen en bijbehorend programma (opbouw) gekregen dat op mij is afgestemd.
Je zou bij een zonnecentra navraag kunnen doen. Het is namelijk ook afhankelijk van de lampen (en hoe nieuw die zijn) en daarvoor moet je echt professioneel advies inwinnen.
Je zou bij een zonnecentra navraag kunnen doen. Het is namelijk ook afhankelijk van de lampen (en hoe nieuw die zijn) en daarvoor moet je echt professioneel advies inwinnen.
vrijdag 8 april 2011 om 16:37
UV licht werkt goed tegen acne. Zorg er wel voor dat de lampen niet oud zijn, dan verbrand je wel, krijgt ook een oude huid maar wordt niet bruin.
Over het algemeen, als je gemakkelijk bruin wordt, dan kan je het opbouwen als volgt:
dag 1: 2 minuten
dag 2: 3 minuten
en zo verder tot aan 10 minuten.
daarna met stappen van 5 minuten, tot maximaal 30 minuten. Nooit langer dan 20 dagen achtereen, en daarna een tijd niet meer doen.
Draag altijd een bril, UV licht is slecht voor je ogen.
Als het alleen voor je gezicht is, dan is een gezichtsbruiner wellicht beter, spaart de rest van je lijf, want UV licht veroudert de boel wel!
Over het algemeen, als je gemakkelijk bruin wordt, dan kan je het opbouwen als volgt:
daarna met stappen van 5 minuten, tot maximaal 30 minuten. Nooit langer dan 20 dagen achtereen, en daarna een tijd niet meer doen.
Als het alleen voor je gezicht is, dan is een gezichtsbruiner wellicht beter, spaart de rest van je lijf, want UV licht veroudert de boel wel!
vrijdag 8 april 2011 om 17:03
vrijdag 8 april 2011 om 17:33
http://www.volkskrant.nl/ ... idkanker-staat-vast.dhtml
Ik zou vooral nietonder de zonnebank gaan.
Het gebruik van een zonnebank wordt afgeraden door de WHO. Onomstotelijk is komen vast te staan dat de zonnebank huidkanker veroorzaakt.
Het gebruik van een zonnebank wordt afgeraden door de WHO. Onomstotelijk is komen vast te staan dat de zonnebank huidkanker veroorzaakt.
vrijdag 8 april 2011 om 18:43
quote:mirella29 schreef op 08 april 2011 @ 16:37:
UV licht werkt goed tegen acne. Zorg er wel voor dat de lampen niet oud zijn, dan verbrand je wel, krijgt ook een oude huid maar wordt niet bruin.
Het werkt niet altijd tegen acne...
Daarnaast mag je nooit dagen achter elkaar gaan, dat is vragen om problemen.
Zelfs in de zonnestudio zeggen ze dat (en zij hebben nog een commercieel belang)
Het werkt niet altijd tegen acne...
Daarnaast mag je nooit dagen achter elkaar gaan, dat is vragen om problemen.
Zelfs in de zonnestudio zeggen ze dat (en zij hebben nog een commercieel belang)
vrijdag 8 april 2011 om 19:05
Sowieso goed en langzaam opbouwen en insmeren! (goed product gebruiken zoals australian gold en devoted)Laat minstens 1 dag tussen het zonnen zitten, liefst nog 2 om je huid goed te laten herstellen. Het beste is om te beginnen met ongeveer 8 minuten (dit omdat je onder de 8 minuten amper gaat opbouwen,8 minuten is de minimale tijd heb ik geleerd in een zonnestudio), vind je dit te lang, begin dan met 5 minuten), daarna telkens 2 tot max 3 minuutjes per keer erbij om op te bouwen (geen 5 omdat de stappen te groot kunnen zijn en de kans op verbranden weer toeneemt) daarna wel goed smeren weer met een rijke aftersun.
succes!
succes!
vrijdag 8 april 2011 om 19:08
quote:Quinty schreef op 08 april 2011 @ 17:33:
Het gebruik van een zonnebank wordt afgeraden door de WHO. Onomstotelijk is komen vast te staan dat de zonnebank huidkanker veroorzaakt.Laat ik het maar even quoten.
Het gebruik van een zonnebank wordt afgeraden door de WHO. Onomstotelijk is komen vast te staan dat de zonnebank huidkanker veroorzaakt.Laat ik het maar even quoten.
vrijdag 8 april 2011 om 19:12
vrijdag 8 april 2011 om 19:18
quote:lies_lies schreef op 08 april 2011 @ 19:12:
Niet onder de zonnebank gaan, zeker niet wanneer je net zo jong bent als je overkomt (ik gok dat je bij je ouders thuiswoont). Je acne wordt er vaak niet beter door, wel blijven littekens van acne langer zichtbaar. En je krijgt er ook nog eens rimpels en huidkanker van..... niet echt leuk toch?mee eens! doe gewoon een mooie blush op, heb je gelijk een gezond 'kleurtje'!
Niet onder de zonnebank gaan, zeker niet wanneer je net zo jong bent als je overkomt (ik gok dat je bij je ouders thuiswoont). Je acne wordt er vaak niet beter door, wel blijven littekens van acne langer zichtbaar. En je krijgt er ook nog eens rimpels en huidkanker van..... niet echt leuk toch?mee eens! doe gewoon een mooie blush op, heb je gelijk een gezond 'kleurtje'!
zondag 17 april 2011 om 10:42
quote:Hoops schreef op 10 april 2011 @ 19:13:
Zonnebank is net als roken écht niet meer van deze tijd!
Scheer dan meteen "zonnen" in het algemeen ook over die kam.
En: uitgaan in een rokerstent, het eten van vlees, eieren en alles wat gefokt en gekweekt is in een niet natuurlijke omgeving.
Ik wordt doodmoe van zulke uitspraken namelijk.
Of en hoe iemand onder een zonnebank gaat, of op het strand in de zon ligt, met hij of zij zelf weten. Het allerbelangrijkste is dat men het verantwoord doet. Alles met MATE is geen probleem. Zorg er voor dat je smeert, en liever te veel dan te weinig of helemaal niet.
Zonnebank is net als roken écht niet meer van deze tijd!
Scheer dan meteen "zonnen" in het algemeen ook over die kam.
En: uitgaan in een rokerstent, het eten van vlees, eieren en alles wat gefokt en gekweekt is in een niet natuurlijke omgeving.
Ik wordt doodmoe van zulke uitspraken namelijk.
Of en hoe iemand onder een zonnebank gaat, of op het strand in de zon ligt, met hij of zij zelf weten. Het allerbelangrijkste is dat men het verantwoord doet. Alles met MATE is geen probleem. Zorg er voor dat je smeert, en liever te veel dan te weinig of helemaal niet.