Mode & Beauty alle pijlers

Zonnenbrandcreme.

06-04-2015 21:50 10 berichten
Hoi, ik heb laatst de zonnenbrand spray: Ambre Solaire Dry Protect spray in SPF50 van Garnier gekocht en ik had een vraagje. Want ik ben gebruike elke dag het hele jaar door zonnenbrandcreme en ik heb dan ook een best lichte huid. In het voorjaar switch ik altijd naar een hogere factor. Ik heb nu deze zonnembrandspray dus gekocht, en ik wil 'm dus gebruiken opijn gezicht en dus ook rondom mijn ogen. Er zit geen alcohol in, dus het droogt niet uit. Maar er staat wel op de fles niet sprayen in het gezicht (dat maakt verder niet uit want dan spray ik de crème eerst wel op mijn handen, dat ik het met mijn handen aanbreng) en vermijd oogcontact met de oogcontouren. Alleen op de zonnenbrandcreme speciaal voor het gezicht van de etos die ik eerst gebruikte staat: vermijd contact met de ogen. Kan ik deze spray dan ook gewoon in mijn gezicht en rondom mijn ogen gebruiken? Ik heb trouwens geen heel gevoelige of droge huid ofzo hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou als testje gewoon een klein tipje zonnebrand op mijn vinger doen en het voorzichtig aanbrengen op een klein stukje rond je ogen voor je gaat slapen. Als er morgen ochtend niks aan de hand is kun je het daar dus gewoon smeren.

Ik gebruik zelf ook vaak zat zonnebrandcreme uit zo'n hele grote fles in mijn gezicht en rond mijn ogen. Dat heeft nooit problemen opgeleverd. Oke tenzij ik het per ongeluk in mijn ogen smeerde. Haha dat was wat branderig. Maar ja even knipperen, contactlens eruit en even schoonmaken en er weer in en ook dat was weer snel klaar!
Vermijd contact met de ogen betekent dat je moet zien dat je het niet in je ogen krijgt. Oogleden is geen probleem, maar niet in contact zien te brengen met je oogslijmvliezen, die raken daar geirriteerd van. Dus zolang je het met je handen opbrengt en het daarbij niet in je ogen laat druppen, is er niets aan de hand.
Mij lijkt spray voor in het gezicht niet fijn. Ik heb een tube speciaal voor mijn gezicht.
Door zweten kan het in je ogen komen en dan gaan irriteren, dat is in ieder geval mijn ervaring. Heb nu al jaren Vision met hoogste factor als dagcrème. Daar heb ik dat nog het minste bij.

Bestaat er van Clinique niet een oogcreme met SPF20? Misschien is dat wat voor jou. Of n enorme zonnebril.
life's a beach and then you die
Maar kan je het dan ook voorzichtig op je oogcontouren aanbrengen met je vingers als dit erop staat: vermijd de oogcontouren? Want staat dat er dan omdat je het snel in je ogen kan krijgen?
Dat zou ik niet weten, ga ik wel van uit als het een oogcreme is.

De Vision smeer ik net als een masker niet op de dunne huid rond mn ogen.
life's a beach and then you die
Het is niet speciaal voor je ogen. Op de fles staat voor je hele lichaam. Maar anders probeer ik het gewoon, en als de huid dan rond mijn ogen gaat irriteren of rood of droog wordt. Dan weet ik genoeg toch?
quote:Barbitura schreef op 07 april 2015 @ 07:17:

Door zweten kan het in je ogen komen en dan gaan irriteren, dat is in ieder geval mijn ervaring. Heb nu al jaren Vision met hoogste factor als dagcrème. Daar heb ik dat nog het minste bij.

Bestaat er van Clinique niet een oogcreme met SPF20? Misschien is dat wat voor jou. Of n enorme zonnebril.

Ik gebruik ook al jaren Vision maar het lijkt alsof sinds vorig jaar de samenstelling is veranderd, heb nu enorm veel last met zweten en ook de 'smaak' is veranderd.

Niet dat ik het opeet maar soms komt het in de buurt van mijn mond en dan proef ik het meteen.
Ik herken die smaak! Dat heb ik ook soms. Ik heb de zonnebrand trouwens net eerst in mijn hand gesprayd en toen met m'n vingers op mijn gezicht (en ook bij mijn oogcontouren) gesmeerd, en dat gaat prima! Het prikt niet en irriteert mijn huid niet. Ik denk dat het dan wel werkt zo. Je hebt volgensmij niet eens heel veel nodig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven