Zwembroek (kleding)
dinsdag 10 juni 2014 om 21:29
TO; het zwembad in mijn woonplaats heeft een sauna, waar badkleding verplicht is, en daar ga ik gewoon met mijn 100% polyester bikini in, heb niet het idee dat ze sneller dan normaal slijten.
Badkleding is bijna altijd van polyester, omdat het snel droogt en minder aan je huid 'kleeft' als het nat is.
Badkleding is bijna altijd van polyester, omdat het snel droogt en minder aan je huid 'kleeft' als het nat is.
dinsdag 10 juni 2014 om 21:38
dinsdag 10 juni 2014 om 21:47
quote:tjah schreef op 10 juni 2014 @ 21:38:
[...]
Sauna gemiddelde temperatuur van 90 graden? Wekelijks bezoek?
Label staat max 40 graden wasmachine.
Kan toch door de verdubbelde hitte; de kwaliteit, model etc. aantast?
Je zwembroek zal er zeker niet meteen van stukgaan, maar als je echt wekelijks zal gaan, dan zal het de qualiteit niet ten goede komen. Ik denk dat de grootste kans is dat de elasticiteit wat eerder zal verdwijnen, en dus misschien het model eerder eruit zal zijn. Maar dit zal niet na 2 keer saunabezoek zijn, en misschien merk je er amper iets van.
De sauna zelf is natuurlijk warm, maar jij blijft (hopelijk) niet zo lang daar dat jij of je kleding ook die temperatuur aannemen. Je blijft maximaal 15 minuten daar, dus 90 graden wordt je broek niet meteen.
[...]
Je zwembroek zal er zeker niet meteen van stukgaan, maar als je echt wekelijks zal gaan, dan zal het de qualiteit niet ten goede komen. Ik denk dat de grootste kans is dat de elasticiteit wat eerder zal verdwijnen, en dus misschien het model eerder eruit zal zijn. Maar dit zal niet na 2 keer saunabezoek zijn, en misschien merk je er amper iets van.
De sauna zelf is natuurlijk warm, maar jij blijft (hopelijk) niet zo lang daar dat jij of je kleding ook die temperatuur aannemen. Je blijft maximaal 15 minuten daar, dus 90 graden wordt je broek niet meteen.
dinsdag 10 juni 2014 om 21:47
smelten zal wel niet, het zou kunnen dat de kwaliteit sneller achteruit gaat. Ik weet het niet...er zal een reden zijn dat een sauna traditioneel naakt bezocht wordt.
Ik heb 1 keer in badpak in de sauna gezeten omdat ik niet zo goed naakt durfde...na 10 minuten was ik over die gene heen, pff je wil echt niks aan je lijf in die warmte.
Ik heb 1 keer in badpak in de sauna gezeten omdat ik niet zo goed naakt durfde...na 10 minuten was ik over die gene heen, pff je wil echt niks aan je lijf in die warmte.
dinsdag 10 juni 2014 om 21:54
dinsdag 10 juni 2014 om 22:07
In mijn sportbadpak hing bij aankoop een label; chloor, zeewater en zon tasten de stof aan...
En inderdaad, ik heb eigenlijk elke drie maanden een nieuw badpak nodig. Beetje afhankelijk van het seizoen, maar toch. Eigenlijk te gek voor woorden.
Kortom, als je regelmatig naar de sauna gaat kun je maar beter gewoon een hema-zwembroek aanschaffen.
En inderdaad, ik heb eigenlijk elke drie maanden een nieuw badpak nodig. Beetje afhankelijk van het seizoen, maar toch. Eigenlijk te gek voor woorden.
Kortom, als je regelmatig naar de sauna gaat kun je maar beter gewoon een hema-zwembroek aanschaffen.
dinsdag 10 juni 2014 om 22:31
quote:tjah schreef op dinsdag 10 juni 2014 21:38 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="nephthys in "Zwembroek (kleding)"" class="messagelink">nephthys schreef op 10 juni 2014 @ 21:31</a>:</b>
[...]
Wat gaat er gebeuren denk je? Dat het smelt ofzo?</div></blockquote>
Een sauna is geen wasmachine.
Vuur daarentegen doet je broekje geen goed.
[...]
Wat gaat er gebeuren denk je? Dat het smelt ofzo?</div></blockquote>
Een sauna is geen wasmachine.
Vuur daarentegen doet je broekje geen goed.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
dinsdag 10 juni 2014 om 22:31
Lycra is echter niet bestand tegen de constante inwerking van schadelijke stoffen. Zee- en chloorwater, zonlicht en scherpe wasmiddelen kunnen de kleurintensiteit verminderen. Op den duur kan ook het elastiek in zwemkleding verslappen.
-----------------------------------------------------
Kwetsbaar materiaal en daar bestaan die strakke zwembroeken en pakken vaak uit.
-----------------------------------------------------
Kwetsbaar materiaal en daar bestaan die strakke zwembroeken en pakken vaak uit.
dinsdag 10 juni 2014 om 22:37
woensdag 11 juni 2014 om 00:13
quote:tjah schreef op 10 juni 2014 @ 21:38:
[...]
Polyester is een gladde, lichte, duurzame stof, die zacht aanvoelt. Het is vormvast, behoudt zijn kleur goed en gaat lang mee. Deze stof neemt echter niet zo goed vocht op, het is dus weinig ademend, is niet echt warm en kan statisch zijn. Het mag op 40 graden gewassen worden, het droogt heel snel en strijken is niet nodig.
Natuurlijk kan de zwembroek gewoon aan in de sauna. Je neemt toch ook geen themometer mee om te controleren of je bloed aan het stollen is?
[...]
Polyester is een gladde, lichte, duurzame stof, die zacht aanvoelt. Het is vormvast, behoudt zijn kleur goed en gaat lang mee. Deze stof neemt echter niet zo goed vocht op, het is dus weinig ademend, is niet echt warm en kan statisch zijn. Het mag op 40 graden gewassen worden, het droogt heel snel en strijken is niet nodig.
Natuurlijk kan de zwembroek gewoon aan in de sauna. Je neemt toch ook geen themometer mee om te controleren of je bloed aan het stollen is?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
woensdag 11 juni 2014 om 00:41
quote:tjah schreef op 10 juni 2014 @ 20:21:
Grappig ....Het is wel een serieuze vraag namelijk, beetje zonde van het geld anders. Aangezien ik er toch wel wekelijks kom en badkleding verplicht is.Ik ben dan toch weel heel nieuwsgierig welke sauna dat is, want in de sauna's waar ik ben geweest (en dat zijn er ondertussen heel wat!) is badkleding verboden. En terecht, want zeer onhygienisch.
Grappig ....Het is wel een serieuze vraag namelijk, beetje zonde van het geld anders. Aangezien ik er toch wel wekelijks kom en badkleding verplicht is.Ik ben dan toch weel heel nieuwsgierig welke sauna dat is, want in de sauna's waar ik ben geweest (en dat zijn er ondertussen heel wat!) is badkleding verboden. En terecht, want zeer onhygienisch.
woensdag 11 juni 2014 om 01:14