2070: een gedachtenexperiment

16-11-2012 18:44 53 berichten
In 2020, nadat de Taliban Afghanistan opnieuw in handen heeft, vrouwen weer mishandeld worden en het machogedrag van de Amerikaanse president en Ahmadinejad tot een oorlog heeft geleid waarbij wederom duizenden soldaten en een veelvoud aan burgers zijn omgekomen, is de maat vol.

Binnen de Verenigde Naties wordt geconcludeerd dat 120 jaar vrijwel uitsluitend mannelijk leiderschap de wereld kapot heeft gemaakt. Daarom wordt een experiment begonnen: voor een proeftijd van 50 jaar zal de wereld door vrouwen worden geregeerd.

Dit houdt in dat in alle bestuurlijke functies maximaal 5% man mag zijn, dit om te voorkomen dat bepaalde verondersteld typisch mannelijke denkwijzen uit de bestuurlijke cultuur zullen verdwijnen.

Legers worden ingekrompen en op Japanse leest geschoeid: een zelfverdedigingsleger met zo min mogelijk wapens die voor offensieve doelen zijn bestemd, met als hoofdtaak het bewaken van de interne veiligheid van landen.

De wetgevende en rechtsprekende macht zullen naar zelfde leest worden geschoeid. Politie zal daarentegen volledig uit vrouwen bestaan: dit om wapengeil gedrag volledig uit te bannen.

Binnen het bedrijfsleven worden de rollen verplicht omgedraaid: 20-30% mag man zijn, ook hier is de marge er om te bewaken dat bepaalde denkwijzen van mannen niet volledig uit te bannen.

Hoe zal de wereld er in 2070 uitzien volgens jullie, als de proeftijd voorbij is? Wat is er veranderd? Wat is beter gegaan, wat slechter? Ik ben benieuwd. Wat is er verder nodig aan maatregelen en eisen om deze 'New Female Order' uit te kunnen voeren om goed aan te tonen hoe de wereld is als vrouwen de hoofdrol hebben?
Ik denk dat het experiment in 2032 beëindigd wordt. Vrouwen willen namelijk geen vrouwelijke leidinggevende.

De hele flikkerse boel zal instorten
.
anoniem_153776 wijzigde dit bericht op 16-11-2012 19:39
Reden: 1 keer is genoeg
% gewijzigd
quote:Amand schreef op 16 november 2012 @ 19:37:

Ik denk dat het experiment in 2032 beëindigd wordt. Vrouwen willen namelijk geen vrouwelijke leidinggevende.

De hele flikkerse boel zal instorten A big catfight
Nee, serieus: ik denk dat er niets van terecht zal komen; mannen zijn, algemeen genomen, beter in het nemen van beslissingen; in veel beroepsgroepen waarin vrouwen de overhad hebben, wordt er overlegd en overlegd en overlegd en overlegd en geroddeld en gesaboteerd om via overleg weer de boel te traineren wanneer het ze niet bevalt.

Mannen beslissen eerder, sturen eerder aan op confrontatie en verwachten gewoon dat afspraken nageleefd worden.

Boven een hele hoop andere dingen willen mensen duidelijkheid. Daar houden ze van.

Kijk maar eens om je heen: de vrouwen die succesvol zijn, beschikken over de 'mannelijke' eigeschappen die ik hierboven opnoem.
Moet er niet aan denken als er alleen vrouwen aan de macht kwamen. De hele tijd tegen elkaar katten en roddelen. Nee komt niks van terecht
Ik gok dat de publieke sector ook tot 80% van het BNP zal gaan opslokken.

En we weten allemaal hoe efficiënt belastinggeld wordt besteed.
Alle reacties Link kopieren
Dat is wel een redenatie die mank gaat, Amand.

Je hebt het over succesvolle vrouwen. Die zijn succesvol in een wereld waarin mannen de baas zijn. Als vrouwen de baas worden zouden er wel eens andere criteria voor succes kunnen gaan gelden.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

quote:merano schreef op 16 november 2012 @ 20:05:

Dat is wel een redenatie die mank gaat, Amand.

Je hebt het over succesvolle vrouwen. Die zijn succesvol in een wereld waarin mannen de baas zijn. Als vrouwen de baas worden zouden er wel eens andere criteria voor succes kunnen gaan gelden.

Ik denk dat 'succesvol' door beide seksen vertaald wordt naar 'productief'.

Volgens mij wil namelijk niemand armer worden. In ruil voor wat dan ook.
quote:Amand schreef op 16 november 2012 @ 20:05:

Ik gok dat de publieke sector ook tot 80% van het BNP zal gaan opslokken.

En we weten allemaal hoe efficiënt belastinggeld wordt besteed.Hoezo?
quote:vosje78 schreef op 16 november 2012 @ 20:09:

[...]

Hoezo?Vanwege het gebrek aan harde beslissingen nemen (dat zal de vrouwelijke minister namelijk door de vrouwelijke parlementsleden onmogelijk gemaakt worden), zullen steeds meer maatschappelijke kwesties opgelost gaan worden door financiering door de belastingbetaler.
Ik denk ook, dat opvoeding op scholen gaat veranderen. Vanaf jonge leeftijd zullen jongetjes in de gaten worden gehouden, of ze niet te vaak liegen. Want anders worden het pathologische leugenaars.

Als een jongen gelogen heeft, wordt hij verplicht voor de hele klas te vertellen hoe hij gelogen heeft en waarom en waarover hij gelogen heeft. Zo kunnen meisjes al snel leren wat foute jongens/mannen zijn.

Als ze te competetief worden, wordt dit bijgehouden in het N-dossier: het narcisme dossier. Meisjes krijgen hier op de middelbare school verplicht les over in een nieuw vak dat Psychologie en ontwikkeling heet. En over psychopaten. Rollenspellen worden gespeeld om meisjes te behoeden voor de gevaren die mannen kunnen vormen voor vrouwen.

Jongens leren hoe ze om moeten gaan met de ambivalentie van vrouwelijke communicatie. En dat ze niet teveel duidelijkheid mogen verwachten van vrouwen, omdat ze haar anders 'geen ruimte geven'.

Tenminste, als het aan sommigen ligt, denk ik.
quote:nlies schreef op 16 november 2012 @ 18:57:

Waren dat een paar fans van "Kinderen van moeder aarde" van Thea Beckman die dat willen opstarten?Ik dacht al hoe heet dat boek ook alweer.
quote:Marla_Singer schreef op 16 november 2012 @ 20:15:

Ik denk ook, dat opvoeding op scholen gaat veranderen. Vanaf jonge leeftijd zullen jongetjes in de gaten worden gehouden, of ze niet te vaak liegen. Want anders worden het pathologische leugenaars.

Als een jongen gelogen heeft, wordt hij verplicht voor de hele klas te vertellen hoe hij gelogen heeft en waarom en waarover hij gelogen heeft. Zo kunnen meisjes al snel leren wat foute jongens/mannen zijn.

Als ze te competetief worden, wordt dit bijgehouden in het N-dossier: het narcisme dossier. Meisjes krijgen hier op de middelbare school verplicht les over in een nieuw vak dat Psychologie en ontwikkeling heet. En over psychopaten. Rollenspellen worden gespeeld om meisjes te behoeden voor de gevaren die mannen kunnen vormen voor vrouwen.

Jongens leren hoe ze om moeten gaan met de ambivalentie van vrouwelijke communicatie. En dat ze niet teveel duidelijkheid mogen verwachten van vrouwen, omdat ze anders geen ruimte geven aan de vrouw.

Tenminste, als het aan sommigen ligt, denk ik.
Waarbij ik gelijk wil zeggen dat een dergelijk vak, mits gegeven door voldoende geschoolde docenten vanuit een kader dat ontworpen is door GGZ-professionals helemaal geen verkeerd idee zou zijn.

Voor kinderen van rond de 15, 16, over al het mogelijke onheil wat er op komst is. Waarom zou je na je 21ste uit zelfhulpboeken moeten leren over je fouten die je had kunnen voorkomen als het je bijgebracht was?

Gewoon, over thema's zoals manipulatie, goed gesprekken voeren, globale voorlichting over pathologische persoonlijkheidstrekken (zonder een dergelijk stigmatiserend label uiteraard), enzovoorts. En zonder negatief-seksistische invalshoek.
Wat voor wetgeving aangaande de voorwaarden voor het penetreren van een vagina zou er niet zijn in 2070 2032?

Echt geen man die zich er tegen die tijd nog aan waagt, gezien het gevaar dat hij bij de verplichte post-coïtale beoordeling van de validiteit van zijn penetratie aan z'n ballen opgehangen gaat worden.
mannen zijn wel zo gek om dat penetreren toch te proberen.

je ziet het aan die amerikaanse generaal, dat hoofd van de cia.
wij slapen nooit.
quote:Amand schreef op 16 november 2012 @ 20:47:

Wat voor wetgeving aangaande de voorwaarden voor het penetreren van een vagina zou er niet zijn in 2070 2032?

Echt geen man die zich er tegen die tijd nog aan waagt, gezien het gevaar dat hij bij de verplichte post-coïtale beoordeling van de validiteit van zijn penetratie aan z'n ballen opgehangen gaat worden.
In een andere discussie ook al 's erin gegooid, er is een geweldig boek, Dochters van Egalia. Ik denk dat de schrijfster daarvan op humoristische wijze de vinger op de zere plek heeft gelegd. Wat wij als vrouwelijk en mannelijk gedrag zien en hoe dat gewaardeerd wordt, zou veel te maken hebben met macht, machtspositie, rolverdeling ed. Ik vermoed dat ze heel goed gelijk zou kunnen hebben.

In die zin denk ik niet dat de wereld, na langere tijd door vrouwen geregeerd te worden, beter, liever, ecologisch verantwoorder enz. zou hoeven zijn. En het zou mij niet verbazen als moeite hebben met beslissingen nemen en passief agressief gedrag als roddelen ed niet typisch vrouwelijk zouden blijken te zijn maar gewoon inherent aan de zwakkere sekse. Mannen in dat geval. Vrouwen zouden dan typisch "mannelijk" gedrag kunnen vertonen.

Dat boek was een eye opener wat dat betreft, fascinerend om het eens vanuit een heel andere hoek te bekijken en overdenken. Of het zo zou lopen, geen idee, maar dat het een mogelijkheid is, denk het wel.
Ik waag het te betwijfelen, of passief-agressief gedrag altijd inherent is aan de 'zwakkere sekse', welke sekse dat ook is.

Ik heb lesgegeven op een voormalige meisjesschool, die nu een VMBO school is met hoofdzakelijk verzorgende richtingen. Nog steeds is 90% meisje daar. Ik heb brugklassen gehad daar die 100% uit meisjes bestonden.

Sorry hoor, maar in die klassen vierde het 'typisch' vrouwelijk conflictgedrag hoogtij. Om dit idee te onderzoeken zal je op zoek moeten naar samenlevingen waarin de rollen zijn omgekeerd.
dat typische vrouwengedrag krijg je omdat de meeste vrouwen niet opportunistisch zijn, bij mannen zit dat veel meer ingebakken.

en wordt bij hun ook meer gestimuleerd natuurlijk.
wij slapen nooit.
quote:valentinamaria schreef op 16 november 2012 @ 21:28:

dat typische vrouwengedrag krijg je omdat de meeste vrouwen niet opportunistisch zijn, bij mannen zit dat veel meer ingebakken.

en wordt bij hun ook meer gestimuleerd natuurlijk.

Mijn jeugdvriend, die vorige week te horen kreeg dat hij zijn kinderen niet meer mag zien alleen omdat hij depressief was volgens zijn ex, kan je alles vertellen over hoe opportunistisch vrouwen kunnen zijn.

Wat een karikaturale onzin.
quote:valentinamaria schreef op 16 november 2012 @ 21:28:

en wordt bij hun ook meer gestimuleerd natuurlijk.In mijn beleving zijn vrouwen juist opportunistisch en mannen van de principes (en dus 'star')
mannen zijn over t algemeen doelbewuster bezig, met carriere, kansen, netwerken etc.

we hadden het niet over scheidingen en rottig gedrag in persoonlijke relaties.
wij slapen nooit.
vrouwen houden met veel meer dingen en mensen rekening.

mannen focussen zich vaker op dat ene doel.
wij slapen nooit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven