2070: een gedachtenexperiment

16-11-2012 18:44 53 berichten
In 2020, nadat de Taliban Afghanistan opnieuw in handen heeft, vrouwen weer mishandeld worden en het machogedrag van de Amerikaanse president en Ahmadinejad tot een oorlog heeft geleid waarbij wederom duizenden soldaten en een veelvoud aan burgers zijn omgekomen, is de maat vol.

Binnen de Verenigde Naties wordt geconcludeerd dat 120 jaar vrijwel uitsluitend mannelijk leiderschap de wereld kapot heeft gemaakt. Daarom wordt een experiment begonnen: voor een proeftijd van 50 jaar zal de wereld door vrouwen worden geregeerd.

Dit houdt in dat in alle bestuurlijke functies maximaal 5% man mag zijn, dit om te voorkomen dat bepaalde verondersteld typisch mannelijke denkwijzen uit de bestuurlijke cultuur zullen verdwijnen.

Legers worden ingekrompen en op Japanse leest geschoeid: een zelfverdedigingsleger met zo min mogelijk wapens die voor offensieve doelen zijn bestemd, met als hoofdtaak het bewaken van de interne veiligheid van landen.

De wetgevende en rechtsprekende macht zullen naar zelfde leest worden geschoeid. Politie zal daarentegen volledig uit vrouwen bestaan: dit om wapengeil gedrag volledig uit te bannen.

Binnen het bedrijfsleven worden de rollen verplicht omgedraaid: 20-30% mag man zijn, ook hier is de marge er om te bewaken dat bepaalde denkwijzen van mannen niet volledig uit te bannen.

Hoe zal de wereld er in 2070 uitzien volgens jullie, als de proeftijd voorbij is? Wat is er veranderd? Wat is beter gegaan, wat slechter? Ik ben benieuwd. Wat is er verder nodig aan maatregelen en eisen om deze 'New Female Order' uit te kunnen voeren om goed aan te tonen hoe de wereld is als vrouwen de hoofdrol hebben?
Alle reacties Link kopieren
Daar gaat het boek over Marla, een omgekeerde samenleving. En niet recentelijk dus geen restsporen van vroegere rolverdelingen. Het is humoristisch geschreven en sommige dingen zijn duidelijk tongue in cheek maar ze heeft het gegeven fascinerend uitgewerkt. Een aanrader wat mij betreft als het thema je interesseert .
Idd. Ga hier even naar een willekeurig topic over minnaressen. Kan je alles lezen over hoe on-opportunistisch vrouwen zijn. Over al hun oh-zo moeilijke verlangens en "ja mijn verstand is er ook wel maar".

Vrouwen zijn net zo opportunistisch. Ze praten er alleen langer over, datgene waarin ze hun slag willen slaan. Ik ben wel bereid te geloven dat mannen sneller een "daar-is-dat-doel-erheen-en-scoren"- houding hebben.
quote:valentinamaria schreef op 16 november 2012 @ 21:38:

mannen zijn over t algemeen doelbewuster bezig, met carriere, kansen, netwerken etc.

we hadden het niet over scheidingen en rottig gedrag in persoonlijke relaties.

Daar hadden we het dus wel over, en de velden die jij noemt zijn geen uitzonderingen tegenover de andere velden.

How you do anything is how you do everything.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven