3000+ Deel 18

06-01-2010 21:51 3029 berichten

Ελλα φιλρακια

3000+

het kletsgroepje waar ook serieus gepost wordt, waar we samen geinen en grienen, waar maar drie regels gelden en dat zijn:

-respect voor elkaar.

-persoonlijke postings niet quoten.

-verdriet wordt niet vergeleken: elk leed is leed.

Have fun en we zullen zien hoe snel dit topic weer vol is...

Zus, met je 10.000 postings.

Bam en Floor, volgende week zijn jullie thuis

No en Bi van ons allen

*Minny mag onder geen beding en onder geen enkele omstandigheid geknuffeld worden*[/quote]

.
Alle reacties Link kopieren
Misschien een van de belangrijkste kenmerken van Autisme is dat je dingen vaak erg letterlijk neemt.
Allemaal een pot natJM.

Mijn neefje heeft pdd-nos maar de vader en grootvader hebben Asperger dus de diagnose zal vast op latere leeftijd worden bij gesteld, dus inmiddels weet ik er aardig wat vanaf.
Verder is het zo dat het vaak of eigenlijk bijna altijd lijkt alsof er een storm (benamingen verschillen nogal per persoon) in je hoofd raast. Sommigen noemen het ook wel een mist.

Je gedachten staan nooit stil.

Daarnaast zijn sociale dingen moeilijker.

Contacten maken en vooral contacten behouden.

Gevoelens uiten en gevoelens herkennen zijn ook erg moeilijk.
Pdd-nos zeggen ze ook vaak als ze het niet helemaal zeker weten.

En wat ik zo van mensen hoor, wisselt het ook per psychiather die de diagnose stelt.
Jeetje, bij de sociale dienst. Mijn ex (KUTTERDEKUT!) vriend heeft daar ook allerlei gesprkekken gehad, maar ik geloof niet dattie getest is.

gaattie toch niet naar vragen.

Dat is wel irritant als je alles leterlijk neemt, dan begrijp je het opeens niet meer, of je wordt uitgelachen (ik vroeger, snapte werkelijk niks)
Ja, ze zijn er gewoon nog niet uit dus zegt de een dit en de ander dat. In plaats van eerlijk te zijn en te zeggen dat ze nog niet zover zijn om het goed te benoemen. Zo raak je wel in de war.
quote:zjena35 schreef op 07 januari 2010 @ 18:03:

Ja, ze zijn er gewoon nog niet uit dus zegt de een dit en de ander dat. In plaats van eerlijk te zijn en te zeggen dat ze nog niet zover zijn om het goed te benoemen. Zo raak je wel in de war.

Ja, daardoor kom ik op nog een belangrijk punt.

Mensen met autisme en ik dus ook (welke diagnose er ook uit komt), kunnen niet tegen veranderingen.

En kunnen daar heel erg van in paniek raken.

Ik merk bij me zelf ook dat ik soms van, in de ogen van andere onbenullige dingetjes, enorm in paniek kan raken.

Omstanders begrijpen dit niet, en geven vervelende reacties, waardoor ik nog meer in paniek raak.
Ja, niet tege veranderingen kunnen, erg bekend (zei iemand ie er niets van af weet maar toch...)
/hi allemaal!

Even korte post om hoi te zeggen; druk hier thuis: man in de stress, heeft de hele dag op Meissie gepast die buikgriep heeft (kleding onder de poep, bedje onder de poep, vloer onder de kots. Die staat nu te ontspannen in de keuken (en het ruikt al heeeerlijk: pasta met aubergine, tomaat, courgette en mozzarella!), en ik lees Meissie voor (tussen het verwisselen vna luiers door ) en vanavond heb ik de termijn-echo (voor de leken: echo van mijn buik om te kijken of de uitgerekende datum klopt. Omdat Meissie ziek is, gaat mijn schoonmoeder mee.

Wij gaan zo aan tafel, hoor ik! Doeeg!

voor wie het nodig heeft!
Goh Just

Ik weet niet zoveel hier van af (eigenlijk helemaal niks) maar hoop voor je dat er een oplossing komt.
Wie gaat er eten voor mij koken, en komt het dan even langsbrengen? Je mag blijven slapen hoor. Ben heel makkelijk, ik lust alles!
Lunaaan, dat doet Fries wel voor je, of je eet bij Piba, klinkt heerlijk, maar dan moet je die arme mensen wel met het zieke meiske helpen.
allemaal

Ik ga bijlezen

voor iedereen behalve Minny
ikke kom wel koken Lun!!!!
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Jaaah roosje, das goed, maar moet je ook boodschappen doen, afwassen en koffie zetten. Ik ben namelijk LUI vandaag, stap maar snel op het vliegtuig.
Vanavond wie is de mol, leuk, in Japan, dubbelleuk.
Lun?

er gaat geen vliegtuig meer!
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Luun? Wat zijn je plannen dan???
Maak wel een broodje met een koppie cup a troep,
Gaan jullie de mol kijken?
NEE!!!

Moet er teveel mijn gedachten bij houden.
Oh das duidelijk Zjeen. Nou gaat maar es wat te happen maken.

Later.
Pfff Ex is er.... ben 'm nu al zat
een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
Ik hoop dat het gesprek wat we zo met zijn tweeen hebben kort en bondig zal zijn des te eerder ben ik hier weer terug
een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven