3000+ Deel 18
woensdag 6 januari 2010 om 21:51
Ελλα φιλρακια
3000+
het kletsgroepje waar ook serieus gepost wordt, waar we samen geinen en grienen, waar maar drie regels gelden en dat zijn:
-respect voor elkaar.
-persoonlijke postings niet quoten.
-verdriet wordt niet vergeleken: elk leed is leed.
Have fun en we zullen zien hoe snel dit topic weer vol is...
Zus, met je 10.000 postings.
Bam en Floor, volgende week zijn jullie thuis
No en Bi van ons allen
*Minny mag onder geen beding en onder geen enkele omstandigheid geknuffeld worden*[/quote]
.
vrijdag 8 januari 2010 om 15:45
quote:Bubbles_ schreef op 08 januari 2010 @ 15:35:
mieke je vergat de - (min)
nah ech nie
Is Frieslan een provincie???ik dacht dat dat buitenland was, nee hoor...
ik woon in Drenthe, maar geboren en getogen in ut westen
@justme
Ik werk voor een organisatie die zich voornamelijk bezighoudt met kinderen/jongeren met ASS. Ik begeleid jongeren in hun problemen die ze op school en opleiding ervaren. Ik hoop voor je dat men de juiste diagnose stelt. Belangrijk is dat je uitgaat van je kwaliteiten (en die heb je echt veel) en niet je beperkingen.
mieke je vergat de - (min)
nah ech nie
@justme
Ik werk voor een organisatie die zich voornamelijk bezighoudt met kinderen/jongeren met ASS. Ik begeleid jongeren in hun problemen die ze op school en opleiding ervaren. Ik hoop voor je dat men de juiste diagnose stelt. Belangrijk is dat je uitgaat van je kwaliteiten (en die heb je echt veel) en niet je beperkingen.
vrijdag 8 januari 2010 om 15:45
quote:Bubbles_ schreef op 08 januari 2010 @ 15:37:
JM, ik zou dan wel ruim op tijd vertrekken want OV is niet je van het geloof ik nog steeds.
Weet je.. op de een of andere manier zie ik jou zo iets doen met kinderen.
Heb je iets met kinderen of niet? Misschien is anders werken met kinderen iets voor je?
Met kinderen werken daar heb ik wel vaker over gedacht.
Ik heb me een keer ingeschreven voor de pabo, maar na de introductiedag op de hogeshool ben ik er direct mee gestopt. De opleiding beviel me niet. Het beroep lijkt me wel weer leuk.
Vroeger wilde ik altijd juf worden, haha.
Laats ben ik naar een opendag geweest voor de opleiding Pedagogiek. Ze raadde me die opleiding af vanwege mijn Autisme (of groot vermoeden daartoe).
JM, ik zou dan wel ruim op tijd vertrekken want OV is niet je van het geloof ik nog steeds.
Weet je.. op de een of andere manier zie ik jou zo iets doen met kinderen.
Heb je iets met kinderen of niet? Misschien is anders werken met kinderen iets voor je?
Met kinderen werken daar heb ik wel vaker over gedacht.
Ik heb me een keer ingeschreven voor de pabo, maar na de introductiedag op de hogeshool ben ik er direct mee gestopt. De opleiding beviel me niet. Het beroep lijkt me wel weer leuk.
Vroeger wilde ik altijd juf worden, haha.
Laats ben ik naar een opendag geweest voor de opleiding Pedagogiek. Ze raadde me die opleiding af vanwege mijn Autisme (of groot vermoeden daartoe).
vrijdag 8 januari 2010 om 15:49
quote:JustMe32 schreef op 08 januari 2010 @ 15:45:
[...]
Laats ben ik naar een opendag geweest voor de opleiding Pedagogiek. Ze raadde me die opleiding af vanwege mijn Autisme (of groot vermoeden daartoe).Ik heb een collega die autistisch (Asperger) is en die heeft psychologie gestudeerd, kan heel goed begrijpen waar jongeren met ASS tegen aan lopen. Kortom Justme, mogelijkheden genoeg
[...]
Laats ben ik naar een opendag geweest voor de opleiding Pedagogiek. Ze raadde me die opleiding af vanwege mijn Autisme (of groot vermoeden daartoe).Ik heb een collega die autistisch (Asperger) is en die heeft psychologie gestudeerd, kan heel goed begrijpen waar jongeren met ASS tegen aan lopen. Kortom Justme, mogelijkheden genoeg
Maar werken met kinderen hoeft toch niet per se op een school
Mijn dochter is helemaal gek van dieren (dat vind ik trouwens ook wel iets voor je; werken met dieren) en moet nu voor school stages doen.
Ze is al op een kinderboerderij geweest, vriendin van haar op een zorgboerderij en dat heeft ook een boel met kinderen te maken, maar daar kun je volgens mij meer van je gevoel in leggen ipv ervoor in de schoolbanken te moeten.
Als ik iris ergens zie rondhupsen hier zal ik es vragen aan haar of ze jou eea over haar baan (zij werkt ook op een zorgboerderij) wil komen vertellen oke
Mijn dochter is helemaal gek van dieren (dat vind ik trouwens ook wel iets voor je; werken met dieren) en moet nu voor school stages doen.
Ze is al op een kinderboerderij geweest, vriendin van haar op een zorgboerderij en dat heeft ook een boel met kinderen te maken, maar daar kun je volgens mij meer van je gevoel in leggen ipv ervoor in de schoolbanken te moeten.
Als ik iris ergens zie rondhupsen hier zal ik es vragen aan haar of ze jou eea over haar baan (zij werkt ook op een zorgboerderij) wil komen vertellen oke
quote:mieke0202 schreef op 08 januari 2010 @ 15:45:
[...]
nah ech nie
@justme
Ik probeer zelf ook altijd naar mijn kwaliteiten te kijken.
Gelukkig heb ik opzich wel redelijk wat zelfkennis.
Alleen vaak kijken andere te veel naar mijn beperkingen.
[...]
nah ech nie
@justme
Alleen vaak kijken andere te veel naar mijn beperkingen.
vrijdag 8 januari 2010 om 15:50
quote:mieke0202 schreef op 08 januari 2010 @ 15:49:
[...]
Ik heb een collega die autistisch (Asperger) is en die heeft psychologie gestudeerd, kan heel goed begrijpen waar jongeren met ASS tegen aan lopen. Kortom Justme, mogelijkheden genoeg
Psychologie is op dit moment trouwens één van mijn sterkste interessen.
De opleiding hiervoor lijkt me erg interessant.
Maar het probleem is wel dat ik niet over de juiste vooropleiding beschik.
[...]
Ik heb een collega die autistisch (Asperger) is en die heeft psychologie gestudeerd, kan heel goed begrijpen waar jongeren met ASS tegen aan lopen. Kortom Justme, mogelijkheden genoeg
Psychologie is op dit moment trouwens één van mijn sterkste interessen.
De opleiding hiervoor lijkt me erg interessant.
Maar het probleem is wel dat ik niet over de juiste vooropleiding beschik.
vrijdag 8 januari 2010 om 15:52
vrijdag 8 januari 2010 om 15:53
quote:JustMe32 schreef op 08 januari 2010 @ 15:49:
[...]
Alleen vaak kijken andere te veel naar mijn beperkingen.ik weet het meid! Stom he? Het is mijn missie om juist al die mensen te overtuigen van de kwaliteiten en dus een andere denkwijze te volgen. Zou het voor iedereen een stuk prettiger en plezieriger maken.
[...]
Alleen vaak kijken andere te veel naar mijn beperkingen.ik weet het meid! Stom he? Het is mijn missie om juist al die mensen te overtuigen van de kwaliteiten en dus een andere denkwijze te volgen. Zou het voor iedereen een stuk prettiger en plezieriger maken.
vrijdag 8 januari 2010 om 15:54
quote:Bubbles_ schreef op 08 januari 2010 @ 15:49:
Oke.
Ja klopt met kinderen werken is niet perse op een school.
Maar ik heb er natuurlijk wel eerst een sociale opleiding voor nodig denk ik.
Haha...een boerderij vind ik altijd wel leuk.
Ik heb vroeger op een boerderij gewoond. We waren geen boeren, haha. Maar hadden wel veel dieren. Helaas waren de varkens/kippen/konijnen er niet alleen voor het plezier.
Oke.
Ja klopt met kinderen werken is niet perse op een school.
Maar ik heb er natuurlijk wel eerst een sociale opleiding voor nodig denk ik.
Haha...een boerderij vind ik altijd wel leuk.
Ik heb vroeger op een boerderij gewoond. We waren geen boeren, haha. Maar hadden wel veel dieren. Helaas waren de varkens/kippen/konijnen er niet alleen voor het plezier.
vrijdag 8 januari 2010 om 15:56
quote:friezinnetje schreef op 08 januari 2010 @ 15:52:
[...]
Nee, da's maar goed ook!
Maar alsof die Drenthen te verstaan zijn zeg! Heb altijd het idee dat ze nog onder het hunnebed liggen
Dat is ook zo, gelukkig ben ik import, anders was het zo saai hier!!!!
ach meid, mijn beste vriendin heeft Frieze/Friese?? wortels, dus die vertaalt wel voor me,
[...]
Nee, da's maar goed ook!
Maar alsof die Drenthen te verstaan zijn zeg! Heb altijd het idee dat ze nog onder het hunnebed liggen
ach meid, mijn beste vriendin heeft Frieze/Friese?? wortels, dus die vertaalt wel voor me,
vrijdag 8 januari 2010 om 15:58
quote:mieke0202 schreef op 08 januari 2010 @ 15:56:
[...]
ach meid, mijn beste vriendin heeft Frieze/Friese?? wortels, dus die vertaalt wel voor me, Gelukkig maar! Ach de helft van Nederland is niet te verstaan als ze hun eigen taal spreken.
[...]
ach meid, mijn beste vriendin heeft Frieze/Friese?? wortels, dus die vertaalt wel voor me, Gelukkig maar! Ach de helft van Nederland is niet te verstaan als ze hun eigen taal spreken.
vrijdag 8 januari 2010 om 15:59