3000+ deel 71 alweer

19-10-2010 10:28 3010 berichten
Alle reacties Link kopieren
3000+ voor de éénenzeventigste keer alweer.

De plek waar lief en leed wordt gedeeld.

Gedeelde smart is halve echte smart en gedeeld geluk is veel meer geluk.

Iedereen hier kent goede en slechte tijden, net als dit topic.

3000 is net als het echte leven: soms heb je het lief, soms neem je het voor lief en soms heb je het liever niet.

De rode draad in dit topic is altijd geweest dat men aandacht heeft voor elkaar of zoekt voor zichzelf, een bemoedigend woord verlangt of wil geven, elkaars leed wil verzachten of zijn eigen leed wil vergeten.

Negeren, ageren, reageren alles is van toepassing in dit mooie, warme, chaotische, lieve, soms verafschuwde maar vaak geliefde en veilige topic.

Moet ik de regels van leed niet vergelijken en niet quoten nog herhalen? Nee he?

Please continue voor de vaste posters, be welcome voor de nieuwe posters en feel welcome voor iedereen.

3000, hét topic dat alle viva-stormen overleeft maar nooit met alle winden meewaait.

poll?

Totaal aantal stemmen: 17

ja (24%)
nee Geen stemmen
misschien (6%)
weetnie (12%)
mens doe normaal! (59%)
anoniem_112366 wijzigde dit bericht op 19-10-2010 12:29
Reden: ach ja het was laat he.
% gewijzigd
quote:himalaya schreef op 24 oktober 2010 @ 16:41:

En ik twijfel tussen de (dure, gekregen) bonbons weg te gooien (zonde!), in één keer op te eten (het zijn er nog maar 3) of achter in een kast te gooien, voor ooit nog een keer... Beloon jezelf straks met eentje als je op de Wii bent geweest.
O ja, vergat ''huilie'' een schop onder haar te dikke kont te geven
quote:mocy schreef op 24 oktober 2010 @ 16:50:

O ja, vergat ''huilie'' een schop onder haar te dikke kont te geven

Jaja, wrijf het maar in...

Heb de bonsbons onder in een la gegooid (onder zakje paprikafrietjes, zei ze kwijlend..), de batterijen in de oplader gedaan en besloten dat ik best 20 minuten kan steppen op de Wii mét een TV programma aan.

Dat moet dan maar vóór het eten, anders doe ik het zeker niet meer.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik zou ze ook opeten Hima!

Bij wijze van afscheid

Het is heel moeilijk om de knop om te zetten om gezonder te gaan leven, zeker als je die dropjes "voor 1 keertje" meeneemt en dan toch weer de hele zak leeg eet.

Misschien helpt het om een "eetschema" bij te houden, het voedingscentrum heeft een eetmeter die precies bijhoud hoeveel vitamines mineralen koolhydraten calorieen etc je binnenkrijgt, zo krijg je in ieder geval zicht op je eetgedrag en je vitamine inname.

Probeer ook om "veel" te gaan eten, dus ontbijten, fruit eten, volkoren koek, lunchen, fruit eten, cracker met kaas, avondeten, toetje, tanden poetsen en dan niks meer!

Zo krijg je een voldaan gevoel en heb je het gevoel dat je genoeg binnenkrijgt en heb je minder honger.

En meer bewegen, dat is best lastig, maar probeer in je dagelijkse leven meer beweegmomenten te vinden, misschien ergens op de fiets naartoe waar je normaal met auto/ov naar toe zou gaan.
quote:mocy schreef op 24 oktober 2010 @ 16:49:

[...]

Beloon jezelf straks met eentje als je op de Wii bent geweest.Weet je wat het erge is? Ik hou niet eens zo van chocola. Helemaal niet van bittere choco en die zijn nu over gebleven. Maarja, zo opgevoed dat je nooit eten mag weggooien, 'want de kindjes in Biafra (jaja kinders, dat bestond toen nog!) snakken er naar...'
@Pop: op mijn werk gaat het ook prima. Dan loop ik best wel wat af (ook trappen) en op zo'n dag eet ik prima (schema diëtiste, zo'n 1300 kcal en daar doe ik het best op).

Maar op zo'n dag als vandaag thuis gaat het fout. Eet ik terwijl ik helemaal niet hoéf te eten (qua trek, sterker nog, ik zit best wel vol maar er kan nog meer bij) en eet ik ongemerkt.

Heb nu de bonbons weg gezet en een pot thee gemaakt. Zonder suiker uiteraard.

Straks een maaltijdsalade, vind ik gewoon ook lekker.

Eigenlijk had ik moeten gaan lopen vandaag ofzo, maar dat vind ik zo ongezellig in mijn eentje...
Hima, als je ze toch niet zo lekker vind, zou ik ze weggooien
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Lastig Hima, toch proberen om het niet in huis te halen!

iig geval fijn dat het op je werk goed gaat, dat compenseert dan wel een beetje!

Vindt je lopen met een mp3 speler niet fijner? lekker met een muziekje in je oren wandelen, zo zet je ook sneller stevig de pas erin door het ritme van de muziek.

Ik hoop voor je dat het toch gaat lukken om gezonder te leven, misschien met vallen en opstaan, maar uiteindelijk komt het vast goed!
Hima, geef ze aan je (bejaarde) buurvrouw.
quote:mocy schreef op 24 oktober 2010 @ 17:07:

Hima, geef ze aan je (bejaarde) buurvrouw.Haha, mijn buurvrouw ziet me al aankomen... 'buuf, ik heb hier een doosje met 4 bittere bonbons, de rest is al opgevroten, maar weggooien is zonde'....

ik ben terug van een dagje werken. Was een wetenschapsdag waar allemaal kinderen testjes enzo konden doen. Was erg leuk
a docter a day keeps the apple away
Wat leuk Marmul!

Vroeghâh hadden ze ook altijd familiedag op het bedrijf van mijn vader en daar mocht je dan ook altijd van alles doen. Leuk!!

Was het druk?
ff bijgelezen,

Hima, voor visite bewaren, hoef je ze niet weg te gooien maar ook niet op te eten

Bi, sterkte met stiefdochter

Pop je ziet er goed uit, veel plezier

en iedereen die last heeft van rommel, mijn kamer ziet er uit als een vuilnisbelt, tijd om op te ruimen
quote:himalaya schreef op 24 oktober 2010 @ 17:37:

Wat leuk Marmul!

Vroeghâh hadden ze ook altijd familiedag op het bedrijf van mijn vader en daar mocht je dan ook altijd van alles doen. Leuk!!

Was het druk?

nee, ze rekende op 800 mensen voor de locatie waar ik stond en er waren er 120

heb nu wel een enorme voorraad belegde broodjes met filet, zalm en gezond
quote:himalaya schreef op 24 oktober 2010 @ 17:30:

[...]

Haha, mijn buurvrouw ziet me al aankomen... 'buuf, ik heb hier een doosje met 4 bittere bonbons, de rest is al opgevroten, maar weggooien is zonde'....

Him gggrrrggg, je kan die 4 toch zelf leuk inpakken.

Marmul, klinkt goed. Jammer dat het bezoekersaantal tegenviel, zeker voor de organisatie.
ja was zeker jammer moos,

gelukkig waren de kinderen die langs kwamen wel heel enthousiast. Ze mochten met vliegtuigen spellen, in slootwater kijken en dieren zoeken, chips en sinas proeven en nog meer!

gekkenhuis was het
Geluk bij een ongeluk Marmul, nu konden alle kinderen waarschijnlijk wel overal bij en dingen doen. Het is frustrerend als je ergens heen gaat en vanwege de drukte niet de dingen kunt doen waar je voor komt.
ja daar heb je gelijk in hima

t was duidelijk dat de kinderen zich prima vermaakte.

wij (collegas en ik) verveelde ons wel een beetje. maar ach voor 180 % vind ik het niet erg
Ik ben klaar en errug trots op mezelf!!
quote:Bianca40 schreef op 24 oktober 2010 @ 18:28:

quote:Bianca40 schreef op 24 oktober 2010 @ 18:28:

Klinkt leuk Mormel!
Wij hebben net lekker stampot andijvie gegeten! lekker na zo'n regenachtige dag

Grote pop is lekker bij de buurjongen een hut aan het bouwen die 2 zijn zo leuk samen!
Stiefdochter is ook wakker en het is officieel uit.
Leuk Pop... hutten bouwen is leuk!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven