3000 plus deel 51

11-05-2010 22:35 3017 berichten
Alle reacties Link kopieren

Na gezellig 50 delen te hebben volgekletst zijn we alweer toe aan deel 51!

Excuus aan Sgaap, ik kan je mooie plaatje niet plakken.

De regels zijn intussen denk ik wel bekend dus:

ENJOY
wie van orde en netheid houdt, is te lui om te zoeken.
Hoi Straat, Sgaap en Boarder
Af en toe een huppeltje op de plaats is ook ok
bloem, ben het helemaal eens met je post.
Ik moet nu echt aan het werk, vanmiddag wip ik nog wel even langs denk ik.

x
Af en toe een huppeltje op de plaats is ook ok
ik kom later terug. ga even primitief douchen onder een piesstraaltje en eten.

en foon is leeg..
Ooit was dit een topic waar we het over de 'overige' dingen hadden. Waar we vertelden hoe t ermee ging en daarna over gingen tot de orde van dit topic: lol, tempo, oog voor elkaar op een positieve, opbouwende en vaak kritische wijze. Waren we het altijd met elkaar eens? Nee joh, doe niet zo gek, het was geen commune. Een andere geluid kon en mocht.

Nu is dit topic steeds meer een topic geworden waar, ik in ieder geval, enorm om ijsschotsen heen aan het slalommen moet. Waar ik merk dat je best iets anders denken mag, als dat andere maar niet echt afwijkt van wat de dan aanwezige meerderheid vindt.

Ik heb de afgelopen dagen meegelezen. En niet gereageerd, omdat ik weet dat mijn mening net zo niet op prijs werd gesteld als die van Floor. Mijn mening komt namelijk akelig veel overeen met die van Floor.

Knuffels en zielie en nog meer knuffels geven helpen niet. Daar komt een mens volgens mij niet verder mee. Behalve dan dat iemand verder komt in het blijven zitten waar hij zit. Dat is mijn mening en mijn ervaring. Een knuffel en een schop onder je kont, dat is mijn levensinstelling. Een knuffel zodat je weer even weet dat ik je niet afkeur als mens de figuurlijke schop onder je kont, omdat ik het gedrag niet helpend vind.

Daarbij neem ik altijd de verantwoordelijkheid voor mijn eigen gedachten, gevoelens en gedrag.

Zo zit ik in elkaar en zo reageer ik ook naar anderen toe.

Op dit moment voel ik daarvoor de ruimte niet en als ik hem neem blijk ik niet meer goed aan te sluiten bij de vaste posters hier. 3000 is voor mij een verkeerd soort verslaving. Ik kan niet met en niet zonder 3000. Dat ligt niet aan jullie, dat ligt aan mij.

Waar jullie dingen een warm bad noemen lopen bij mij de rillingen over de rug laataar zeggen.

In het echte leven zou ik nu afscheid nemen van zo'n groep. Het is voor mij niet meer de goede plek. Virtueel weet je het maar nooit, de groep is los genoeg om ook weer wat te veranderen. Ik hou afstand hier bij de 'warm bad' onderwerpen en als er wat te keten valt waai ik nog wel 's binnen.
Er zijn momenten waar je intens van geniet, tel die momenten en je leeft!
Hoi Noanne, jammer dat je "jullie"schrijft in je post, maar ik begrijp je best

Ik moest nog wel eventjes lachen om het woordje "commune"

Verder niets aan toe te voegen

Ik ga iets doen
Straat zoals altijd, degene die de schoen past trekke m aan. Een aantal van... Was wellicht beter geweest, mijn ervaring is nu alleen even 'jullie'
Ik ben er toch nog even want de bieb heeft nu andere openingstijden.

Ja, wie de schoen past....inderdaad, dat had ik enigszins wel door

Wanneer ik een hug geef aan iemand die het moeilijk heeft is dat welgemeend en verder weet ik dan ook niet zo goed wat te zeggen tegen degene want weet dat zij een intensieve therapie volgt (meerdere volgens mij) en daar durf ik me dan niet in te mengen heel eerlijk gezegd. Een hug toont dan eenvoudig mijn medeleven, want het leven is soms ook niet leuk en al helemaal niet wanneer je echt in de knoop zit.

Daarbij ben ik zo'n kruk met woorden dat het wel eens helemaal verkeerd kan uitpakken
Ik weet echt even niet wat ik moet zeggen en dat gebeurt me niet vaak.

Ik weet wel dat ik me van de week heb laten verleiden tot het posten van een persoonlijk verhaal, waarbij ik ver mijn eigen grenzen overschrijd. Het voelde achteraf als 'opbieden', terwijl ik eigenlijk alleen maar zocht naar begrip voor mijn manier van reageren.

Een knuffel, begrip, een steuntje in de rug? Allemaal geen punt, maar 'meehuilen' is voor mij geen optie.

Dat mijn woorden, mijn manier van reageren als hard en kwetsend worden ervaren spijt me voor alle partijen.
Straat, de knuffels krijgt iedereen ook van me, alleen zit ik denk ik iets te oplossingsgericht in elkaar. Ben niet iemand die naast iemand in put blijft zitten. Er eventjes plaatsnemen doe ik, maar dan hop, klimmen.
Pffffffffffffffffff

Er worden hier wijze woorden neer gezet... en ik snap Floor en Sgaap en NO

Ik erger me ook aan dingen en postings en ben dan vaak te laf niet sterk genoeg op schrift om juist te reageren en geef dan ook maar een knuffel om mijn medeleven/begrip te tonen

Ik kom ook niet los van 3000 heb daar al vaak over nagedacht wat dat dan is.... maar ja na een uitje als vorige week en het telefoontje van zojuist.. en de gesprekken op msn dan denk ik ach.. zulke lieve mensen had ik anders niet leren kennen

Ik probeer dus te zeggen dat ik sommige dingen ( waar ik niet voldoende verstand van heb) maar naast me neer te leggen (niet aan te trekken) enzo

Nou het staat er een beetje onduidelijk geloof ik.. maar de mensen die mij kennen snappen het wel denk ik
een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
En nu moet ik wat gaan doen..

*geeft zichzelf een schop onder haar ..... *
een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
goedemiddag

Ik vind het jammer dat het lijkt alsof er nu 2 kampen aan het ontstaan zijn. Ik vind dat iedereen zijn mening mag uiten, maar dat de ander het er ook niet mee eens mag zijn. En zolang die discussie op een normale manier gevoerd wordt, lijkt me daar niks mis mee. Als ik iemand denigrerend benaderd heb, mijn excuses zo is het iig niet bedoeld.

Ik ben iemand van de compromissen, probeer altijd mensen bij elkaar te houden en vergeet mezelf daardoor vaak, maar dingen zijn nou eenmaal niet altijd zwart/wit.

Floor, ik vind het heel jammer dat je spijt hebt van je posting, ik heb het niet gezien als opbieden, meer als een verduidelijking waarom je soms zo stellig kan zijn.

Ik kan eerlijk gezegd niet zo veel met bepaalde postings over dat sommigen dit en anderen dat en jullie zus, ik betrek dat op mijzelf, dat is mijn stukje. Als ik iets zeg, waar iemand zich niet prettig bij voelt, zeg het dan tegen me. Ik zal het niet leuk vinden, maar dan kan ik er iig iets mee.

En over de sfeer en de onderwerpen, daar heeft iedereen hier invloed op.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:vivafreak1 schreef op 15 mei 2010 @ 11:56:

Ik probeer dus te zeggen dat ik sommige dingen ( waar ik niet voldoende verstand van heb) maar naast me neer te leggen (niet aan te trekken) enzo

Zo denk ik er ook over.

In IRL doe ik het wel anders en zoals Noanne zegt, eventjes een arm en dan naar een oplossing zoeken of kijken waar 't 'm wringt.
Roos

ik ga nu jouw post even lezen
Morgen.

Werd door man wakker gsmst dat ik lekker in de zon op het balkon kan. Waar is die zon dan gebleven?
quote:Bloempje13 schreef op 15 mei 2010 @ 11:03:

Hey appel,

Maak je je niet te boos? Ik denk dat de zaken waar hier de afgelopen dagen over zijn geschreven/gediscusseerd zo ingewikkeld liggen, dat we het nooit eens zullen worden. Ik snap de frustatie van sommigen heel goed, maar het zijn alleen woorden. Soms harde woorden, woorden die veroordelend over komen, woorden die pijn kunnen doen, maar ook mooie, lieve woorden om elkaar een hart onder de riem te steken.

Iedereen heeft recht op een mening en dat is zo mooi aan ons topic. Meestal is er veel ruimte en respect voor elkaar en elkaars meningen. Maar soms dekken de woorden de lading niet, worden mensen gekwetst. De non-verbale communicatie, zoals Hela net schreef, mist. Communicatie is nu eenmaal meer dan een paar woorden op papier. Ik denk dat niemand hier met opzet wil kwetsen. Maar soms is het nodig om de moeilijke vragen te stellen. Dat voelt dan als een aanval, maar is zeker niet zo bedoeld. We willen elkaar begrijpen, maar moeten we ons erbij neerleggen dat dat niet altijd kan.

Als ik de posts lees, proef ik vooral frustratie. En het feit dat het ons zoveel doet, betekent volgens mij alleen maar dat we elkaar belangrijk vinden. Het doet ertoe, zoiets...

Niet om me er makkelijk van af te maken, maar hier sluit ik me 100% bij aan.

Met de toevoeging dat een ieder hier vanuit haar eigen ervaring, mening en vooral vanuit haar eigen zijn reageert. De één doet dat met een knuffel, de ander met een virtuele schop onder de kont. De één heeft misschien meer aan een knuffel, de ander meer aan die schop. Ik vind dat juist het mooie van dit topic. En dat kan ook niet anders, het is inmiddels best een grote groep vaste schrijvers en net als irl, de één ligt/doet je meer dan de ander.

Maar ik lees respect, medeleven, belangstelling, raad bij moeilijke onderwerpen en ook veel lol. En van de verschillende meningen word ik persoonlijk aan het denken gezet en ga ik bij mezelf te rade, hoe of wat ik op mij zelf/mijn leven kan of wil toepassen. Dat vind ik persoonlijk fijn aan dit topic.

Ik voel me wel ''thuis'' hier.
Mocy
Hier nog wel zon maar de lucht begint dicht te trekken.

Helaas,maar ik heb gelukkig wat films gehaald van de bieb.

Geen boeken want ik heb hier nog een verhalenbundel van Moszkowicz liggen.
O, Roos ik ben het niet zo eens met je laatste zinnetje, want wanneer de sfeer hier luchtig is, kan er zomaar een loodzware post uit de "lucht"komen vallen.
Vier op een rij.
Ik ga in deel 3 van de Millennium-trilogie beginnen.

Zit ik dan, helemaal ingesmeerd met factor 30, geen zon meer te zien.
Ik meng mij even in deze discussie, waar ik het afg dagen beetje afzijdig heb gehouden.

Ik heb (vaak) irl een nogal stellige mening, die ik desnoods luid en duidelijk verkondig en waar ik niet (makkelijk) van afwijk.

Hier op 3000 heb ik de kans om wat meer afstand te nemen en merk ik vaak dat "de andere kant" van een verhaal er ook toe doet.

IRL ga ik daar vaak te snel voor.

Ik vind het goed om te zien dat die andere kant er ook is.

Ik merk wel dat mensen "vast" zitten in hun eigen denkpatroon en oplossingen.

(En zoals ik al schreef irl heb ik dat zelf ook)

Hier hoor ik regelmatig een tegengeluid.

Een scherpe mening, een andere insteek, een andere professie die een ander licht op de zaak werpt.

En dat vind ik érg verhelderend.

Alleen maar hugs en liefs is niet goed, alleen maar schop onder de kont is niet goed.

En wat nu als ik vanaf een afstand lees en bespiegel?

Dat is precies wat hier gebeurt er is een evenwicht tussen schoppen en hugs.

Wél vind ik en dat vind ik persoonlijk jammer dat een aantal mensen zich zo snel bedreigd voelen door een vraag die bedoeld is als verheldering, of door een opmerking die gemaakt wordt.

Kom op meiden, de intentie is duidelijk, we hebben het beste met elkaar voor, en ja dat betekent dat je af en toe een "draai om de oren" een "schop onder je kont" een "hug" of een persoonlijke mail of telefoontje krijgt.

De schop en de draai en het ongeruste mailtje of de pittige discussie en soms scherpe woorden maken onderdeel uit van het warme bad, het respect en het mogen zijn wie je bent.

Daar heb je het maar mee te doen!

Daar kun je iets van leren en je voordeel mee doen.

Met pamperen kom je niet verder en kijk je nooit eens anders naar je eigen situatie.

Dat is nu precies waarom ik steeds opnieuw terug kom hier.

Omdat ik vind dat ik recht heb op een hug én op een schop onder mijn stekels!
of wat Mocy zegt dus............

Of Bloem, Egel ....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven