Adventskalender

23-10-2020 20:28 882 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat dit jaar waarschijnlijk een rare kerst wordt, wilde ik mijzelf trakteren op een adventskalender. Ik zie echter door de bomen het bos niet meer. Dus ik dacht, ik vraag hier eens wie er al één heeft gekocht, welke dat is en waarom. Of als je er één op het oog hebt natuurlijk :)

Mijn interesse loopt van chocola tot sokken (helaas die van Happy Socks echt te duur), dus ik laat me graag inspireren :)
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn er uit trouwens. Ik moet nog wat vliegerpapier scoren om de buisjes die ik heb af te sluiten, en dan mogen zoon en dochter voor elkaar, met behulp van mij, die kokers vullen. Leuke voorbereiding en fijn dat ze dan een verrassing voor elkaar maken.

Bovendien denk ik dat de surprises gaan sneuvelen dit jaar, te veel mensen bij elkaar, dus op deze manier toch nog aan de knutsel.
Ik heb elk jaar die van Ikea. Die kost je uiteindelijk Max 1,95 want er zit altijd voor minimaal €10,- aan bonnen in. Het eerste jaar hadden we al een bon van €20,- erin.
Verder krijgt dochter er 1 van Milka en meestal heeft ze de kalender van Schleich met paarden. Die vind ze elk jaar zo leuk!

Afbeelding
Ik aas zelf nog op deze van Villeroy & Boch. Helaas afgelopen week te laat bij zalando lounge :cry: hij was daar nu €160,- terwijl hij normaal €349,- is. Baal er echt van. Maar ooit vind ik hem voor een mooie prijs!

Afbeelding
femke09 schreef:
23-10-2020 22:29


Bovendien denk ik dat de surprises gaan sneuvelen dit jaar, te veel mensen bij elkaar, dus op deze manier toch nog aan de knutsel.
Tip: wij sturen de sintcadeaus/surprises vooraf per post (of zelf langs brengen) en hebben 5-12 een zoom-pakjesavond gepland.
Alle reacties Link kopieren
Tiana_76 schreef:
23-10-2020 22:35
Tip: wij sturen de sintcadeaus/surprises vooraf per post (of zelf langs brengen) en hebben 5-12 een zoom-pakjesavond gepland.
Er zijn stukken familie die de surprises af willen schaffen en die zien hier een goede kans.
Jammer, want mijn kinderen vinden het juist geweldig. Maar goed, zoon zit in groep vijf dus die mag voor het eerst ook op school meedoen met surprises.
Alle reacties Link kopieren
Er staan er heel veel op amazon.de

Ik zag er zelfs eentje van babyborn

Mijn zoon heeft jaren de legokalender gehad. Voor dit jaar heb ik er eentje van Revell gekocht. Daar komt in delen een remote controle helikopter uit die hij zelf in elkaar kan zetten.

Voor mijzelf en mijn moeder de 3D kalender van Rituals gekocht. Ik vond hem zo mooi.
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaar had ik de 12 nights of wine van tubes, die viel een beetje tegen. Iemand een tip voor een goede wijn adventskalender?

Man gaat die van Beerwulf bestellen, voor dochter en zoon ga ik nog even kijken. Niet meer een van chocola, dochter wil er wel een van nivea ofzo met verzorgingsdingetjes erin. Zoon nog geen idee.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Voor mijn zoon 1 keer die van playmobil en 2 keer die van Lego gehad. Zelf had ik vorig jaar die van Rituals.

Voor dit jaar twijfel ik voor mezelf tussen die van Rituals en Clinique.
Voor mijn zoontje twijfel ik tussen weer eentje van Lego óf ik bestel dit jaar een ‘permanente’ van hout en vul die dan zelf met kleinigheidjes.
femke09 schreef:
23-10-2020 22:40
Er zijn stukken familie die de surprises af willen schaffen en die zien hier een goede kans.
Jammer, want mijn kinderen vinden het juist geweldig.
Zeker jammer, voor kinderen inderdaad weer een nieuwe fase. Misschien volgend jaar eens polsen of een kleiner clubje wel mee wil doen?
Alle reacties Link kopieren
Wat een heerlijk topic dit! Toevallig deze week al een beetje zitten googlen op adventkalender. Lijkt me toch wel een keer leuk... maar nooit gedacht dat er zo veel keuze zou zijn!

Dankzij dit topic een paar mooie opties in gedachte:
- Lindt chocolade, en dan een paar 'om uit te delen'.
- playmobil 1.2.3. Kerststal, ideaal voor dochter van 15 maanden.
- unicorn bruisballen en badconfetti, dochter van 4,5 wordt gek als ze die ziet!
Alle reacties Link kopieren
Juultje schreef:
23-10-2020 22:47
Vorig jaar had ik de 12 nights of wine van tubes, die viel een beetje tegen. Iemand een tip voor een goede wijn adventskalender?
Geen idee of het wat was en of er dit jaar weer 1 komt. Ik vind alle wijn vies. :)
Maar Aldi had vorig jaar een wijnkalender.
Alle reacties Link kopieren
Whomi schreef:
23-10-2020 22:30
Ik heb elk jaar die van Ikea. Die kost je uiteindelijk Max 1,95 want er zit altijd voor minimaal €10,- aan bonnen in. Het eerste jaar hadden we al een bon van €20,-
Kan het niet lezen op de website maar is dit met chocolaatjes ook of alleen evt cadeaukaarten?

Lijkt me een leuke!
Arequipa schreef:
23-10-2020 22:54
Kan het niet lezen op de website maar is dit met chocolaatjes ook of alleen evt cadeaukaarten?

Lijkt me een leuke!
Oh die hadden wij vorig jaar ook. Lekkere chocolaatjes erin vond ik plus op twee dagen een cadeaukaart.
Alle reacties Link kopieren
Arequipa schreef:
23-10-2020 22:54
Kan het niet lezen op de website maar is dit met chocolaatjes ook of alleen evt cadeaukaarten?

Lijkt me een leuke!
Ik heb ook al even zitten kijken.
Wat ik begrijp: elke dag een chocolaatje. En op 2 dagen een cadeaukaart. De waarde hiervan kun je alleen bij de kassa van Ikea opvragen.
Review van vorig jaar https://www.vanessablogt.be/2019/11/ike ... -niet.html
Alle reacties Link kopieren
captain_hindsight schreef:
23-10-2020 20:43
Ik heb de gewone goodiebox en dat is wel een feestje, dus de adventskalender verwacht ik wel wat leuks van.
Ik ben dol op goodiebox. Vind het ook echt een feestje!

Ik vind alleen de adventskalender best prijzig, heb (voor dat geld) dan liever 4 of 5 goodieboxen extra.
Zit namelijk dan toch al te gluren wat er in die kalender zit en ik werd er niet direct wildenthousiast van. Terwijl die maandelijkse box wél dat effect heeft op mij:)
stempelinkt schreef:
23-10-2020 23:00
Ik heb ook al even zitten kijken.
Wat ik begrijp: elke dag een chocolaatje. En op 2 dagen een cadeaukaart. De waarde hiervan kun je alleen bij de kassa van Ikea opvragen.
Review van vorig jaar https://www.vanessablogt.be/2019/11/ike ... -niet.html
Klopt, is dus nog een verrassing hoeveel er op staat :) de chocolade vind ik erg lekker!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb voor mezelf die van Rituals gekocht. Voor mijn zoon heb ik er zelf eentje in elkaar geknutseld met allemaal mini KitKats, elke dag met een andere, aparte smaak (Japanse import). Hoop dat ik mee mag proeven!
"Who would've thought it?"
Alle reacties Link kopieren
(@whomi, heb je al gezien dat de Uggs weer helemaal hip zijn? :lol: )
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nouschi schreef:
23-10-2020 23:05
(@whomi, heb je al gezien dat de Uggs weer helemaal hip zijn? :lol: )
Zijn ze ooit niet hip geweest dan? ;)
Alle reacties Link kopieren
Whomi schreef:
23-10-2020 23:06
Zijn ze ooit niet hip geweest dan? ;)
:mrgreen:
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Echt leuke tips hier, denk dat ik er voor moeder en schoonmoeder zelf 1 ga vullen dit jaar. Geeft misschien ook wat afleiding in deze rare tijd voor ze.
Alle reacties Link kopieren
spacescooter schreef:
23-10-2020 21:51
Leuk topic! Maar eerlijk: openen jullie braaf iedere dag een hokje?

Hier bleef vorig jaar mn dochter van toen 10 zeuren!!!!!! De verleiding werd zo groot en we hebben toen alle hokjes in 1 x opengemaakt.


Ik doe braaf elke dag 1 vakje....
Alle reacties Link kopieren
stempelinkt schreef:
23-10-2020 21:51


Deze is bij Big Bazar in de aanbieding voor 10 euro.
Bij Douglas is de inhoud beter te zien.
https://www.douglas.nl/Stapelkorting%2 ... 88736.html
Deze link doet het niet. Om welke kalender gaat het? Ben erg benieuwd :)
Alle reacties Link kopieren
captain_hindsight schreef:
23-10-2020 21:26
Ik zit me wel af te vragen wat je doet met zo'n drankkalender. Elke dag wijn of bier drinken dus?
Beetje laat antwoord, maar wij doen dat bij de bier-versie wel. Wel samen, dus man en ik ieder een half flesje. Vorig jaar kwamen we er niet alle avonden aan toe, maar dat betekende dat we met kerst ook nog wat hadden. Niet erg dus. Dit jaar vrees ik dat we wel alle avonden gewoon thuis zijn. Maar dan is er dus een speciaalbiertje om naar uit te kijken :cheers:
The owls are not what they seem
LadyL0101 schreef:
24-10-2020 10:28
Beetje laat antwoord, maar wij doen dat bij de bier-versie wel. Wel samen, dus man en ik ieder een half flesje. Vorig jaar kwamen we er niet alle avonden aan toe, maar dat betekende dat we met kerst ook nog wat hadden. Niet erg dus. Dit jaar vrees ik dat we wel alle avonden gewoon thuis zijn. Maar dan is er dus een speciaalbiertje om naar uit te kijken :cheers:
Ja je kan ze natuurlijk ook samen doen. Jammer dat ik geen bier lust.

Ook in december gaat hier de heisa en de structuur met de kinderen gewoon door, en wij drinken niet vaak wat doordeweeks.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven