Adventskalender

23-10-2020 20:28 882 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat dit jaar waarschijnlijk een rare kerst wordt, wilde ik mijzelf trakteren op een adventskalender. Ik zie echter door de bomen het bos niet meer. Dus ik dacht, ik vraag hier eens wie er al één heeft gekocht, welke dat is en waarom. Of als je er één op het oog hebt natuurlijk :)

Mijn interesse loopt van chocola tot sokken (helaas die van Happy Socks echt te duur), dus ik laat me graag inspireren :)
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic! Maar eerlijk: openen jullie braaf iedere dag een hokje?

Hier bleef vorig jaar mn dochter van toen 10 zeuren!!!!!! De verleiding werd zo groot en we hebben toen alle hokjes in 1 x opengemaakt.
Alle reacties Link kopieren
captain_hindsight schreef:
23-10-2020 20:32
Tips voor mijn kinderen (kleuter en zesjarige) zijn ook welkom overigens. Vinden ze vast het einde.
Liefst niet met al te veel prullaria...

Of wil je dat ik daar een eigen topic over open TO?
Vindt de oudste Barbie al leuk?
Zo’n 1 hadden mijn dochters paar jaar geleden. Eerste dag een Barbie. Daarna elke dag een kledingstuk of accessoire. https://www.bol.com/nl/p/barbie-advents ... ctPageUrl

Deze is bij Big Bazar in de aanbieding voor 10 euro.
Bij Douglas is de inhoud beter te zien.
https://www.douglas.nl/Stapelkorting%2 ... 88736.html


Mijn tiener krijgt dit jaar weer de make-upkalender van Action.
En zelfs de kat krijgt een snoepjeskalender (ook Action).

Jongste heeft ook een keer de Legokalender gehad. Vonden we wel leuk. Maar het zijn kleine setjes om in elkaar te zetten. En daarna past het niet altijd bij de rest. Dan is het het hele jaar kerst. :)
mayolijn28 schreef:
23-10-2020 21:45
Ik lees mee! Ik heb een handgemaakte adventkalender (bord met haakjes en zakjes), maar nog op zoek naar inspiratie voor de inhoud. Dat is dan voor de kinderen (2 en 5 jaar), maar misschien worden het toch chocolaadjes. Dat is toch al jaren een hit.

Ik heb ook een keer van iemand gehoord die een puzzel had verdeeld over de zakjes. En dan eerst de puzzel gelegd zodat de stukjes in een zakje in elkaar kunnen.
Voor peuters en kleuters zijn best veel leuke dingen te vinden:

- Duplo-poppetje of -dier.
- Waxinelichtje met kerstfiguurtje (voor kerstontbijt)
- Klein boekje in thema kerst
- Velletje stickers
- Krijtstift om de ramen in thema te versieren
- Koekjesvorm
- iets lekkers

En je kunt er ook tegoedbonnen voor iets speciaals in doen. Mooi papiertje gebruiken.

Die puzzel zou bij mijn kinderen voor kortsluiting hebben gezorgd. 24 dagen wachten tot je je puzzel mag maken is wel veel gevraagd voor sommige kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Ik neem 1 van Yankee Candle, maar weet nog niet welke versie.

Onze dochter krijgt de kerststal adventskalender van Playmobil 123
En m'n vriend krijgt 1 met gereedschap.
Die laatste 2 bestel ik op Amazon Duitsland. Daar zijn echt ontzettend veel verkrijgbaar!
Alle reacties Link kopieren
spacescooter schreef:
23-10-2020 21:51
Leuk topic! Maar eerlijk: openen jullie braaf iedere dag een hokje?
Ja, hier wordt elke ochtend een hokje opengemaakt. :)
stempelinkt schreef:
23-10-2020 21:51
Vindt de oudste Barbie al leuk?
Zo’n 1 hadden mijn dochters paar jaar geleden. Eerste dag een Barbie. Daarna elke dag een kledingstuk of accessoire. https://www.bol.com/nl/p/barbie-advents ... ctPageUrl

Deze is bij Big Bazar in de aanbieding voor 10 euro.
Bij Douglas is de inhoud beter te zien.
https://www.douglas.nl/Stapelkorting%2 ... 88736.html


Mijn tiener krijgt dit jaar weer de make-upkalender van Action.
En zelfs de kat krijgt een snoepjeskalender (ook Action).

Jongste heeft ook een keer de Legokalender gehad. Vonden we wel leuk. Maar het zijn kleine setjes om in elkaar te zetten. En daarna past het niet altijd bij de rest. Dan is het het hele jaar kerst. :)
Ze zijn vooral dol op lego, playmobil en alles met auto’s hier. Ik heb nu twee van lego besteld, dan houden we dat apart van de rest tot de volgende kerst.
Alle reacties Link kopieren
captain_hindsight schreef:
23-10-2020 21:54
Ze zijn vooral dol op lego, playmobil en alles met auto’s hier. Ik heb nu twee van lego besteld, dan houden we dat apart van de rest tot de volgende kerst.
Heel leuk!
Elke dag een verrassing.
.
anoniem_400865 wijzigde dit bericht op 26-06-2021 22:35
99.68% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Tiana_76 schreef:
23-10-2020 21:52
Voor peuters en kleuters zijn best veel leuke dingen te vinden:

- Duplo-poppetje of -dier.
- Waxinelichtje met kerstfiguurtje (voor kerstontbijt)
- Klein boekje in thema kerst
- Velletje stickers
- Krijtstift om de ramen in thema te versieren
- Koekjesvorm
- iets lekkers

En je kunt er ook tegoedbonnen voor iets speciaals in doen. Mooi papiertje gebruiken.

Die puzzel zou bij mijn kinderen voor kortsluiting hebben gezorgd. 24 dagen wachten tot je je puzzel mag maken is wel veel gevraagd voor sommige kinderen.
De zakjes zijn ongeveer 4 bij 5 centimeter, dus heel veel past er niet in. En ik wil ze ook niet teveel rommel geven. Liever iets wat in totaal een leuke set wordt zoals de lego of playmobil.

Wat betreft de puzzel kregen ze elke dag een stuk van de puzzel (ik denk totaal 500 of 1000 stukjes) wat dus wel in elkaar paste. Dus ze konden wel elke dag puzzelen.
stempelinkt schreef:
23-10-2020 21:56
Heel leuk!
Elke dag een verrassing.
Ik heb er zelf ook zin in ;-D
Alle reacties Link kopieren
Er is er ook een van hotwheels (voor de auto-fan)
Rudolftherednosereindeer schreef:
23-10-2020 21:57
Er is er ook een van hotwheels (voor de auto-fan)
Oh cool, die onthoud ik voor volgend jaar.
Rudolftherednosereindeer schreef:
23-10-2020 21:57
Er is er ook een van hotwheels (voor de auto-fan)
Ja, die is echt leuk. Had ik vorig jaar voor zoon gekocht. Zat geen rommel in, 6 auto's (meen ik) en wat accessoires in thema.
Ik dacht dat die adventskalenders alleen in de chocoladevariant kwamen, maar wat een leuke variaties zie ik hier. Zo’n kalender die je zelf kunt vullen klinkt goed!
Overigens heb ik zelf goede herinneringen aan de chocoladekalender; elke avond een vakje open maken. Dit jaar ga ik er voor het eerst weer een halen. Voor de kinderen (en mezelf).
Alle reacties Link kopieren
Zwartgroen schreef:
23-10-2020 21:49
Welke was dat, en hoe beviel die? Ik ben ook op zoek naar zoiets :)
Het was via etsy en is heel goed bevallen maar ik zie helaas dat de shop waar ik hem besteld hem nu niet meer bestaat.

Deze komt er dicht in de buurt:
https://www.etsy.com/listing/803406104/ ... rs=1&sca=1

Veel yarn kalenders bestaan alleen uit wol. Mijn moeder heeft het liefst een patroon en dan alle bijbehorende wol om het patroon te maken. Van die laatste is er vaak wel minder keuze.
Alle reacties Link kopieren
miss011 schreef:
23-10-2020 21:47
Vorig jaar vond ik die van Douglas erg leuk. Je kunt nog kiezen tussen verzorging of make-up. Het leuke vond ik dat het echt verschillende dingen zijn, van allerlei merken. Van maskertje tot crème, van een geurtje tot scrubhandschoen.

Dat vind ik zelf leuker dan bijv rituals, waarbij je grotendeels al weet wat je gaat krijgen. Prijs valt ook mee tov andere kalenders. Deze bijvoorbeeld is 36 euro, maar ze hebben er meerdere.


Deze heb ik zojuist voor een vriendin in Engeland besteld, zij is echt van de smeerseltjes en de verpakking zal ze ook helemaal geweldig vinden. Dank voor deze tip.

https://www.douglas.nl/productbrand_682 ... g...000001
Alle reacties Link kopieren
Er bestaan ook theekalenders , bijvoorbeeld van Yourdailyteacup. Voor als je niet elke dag aan de drank wilt .

Ik maakte ze ook wel zelf; met elke dag een leuke familie-activiteit ☺
Lafae schreef:
23-10-2020 20:59
Ik heb deze. De kinderen vinden hem ieder jaar weer het einde en er komen geen nodeloze spullen uit:

Afbeelding
Die ziet er leuk uit zeg!
Alle reacties Link kopieren
Durk schreef:
23-10-2020 22:04
Ik dacht dat die adventskalenders alleen in de chocoladevariant kwamen, maar wat een leuke variaties zie ik hier. Zo’n kalender die je zelf kunt vullen klinkt goed!
Overigens heb ik zelf goede herinneringen aan de chocoladekalender; elke avond een vakje open maken. Dit jaar ga ik er voor het eerst weer een halen. Voor de kinderen (en mezelf).
Wij vinden de chocolaatjes uit die goedkope kalenders niet zo lekker.
Bij Action hebben/hadden ze er 1 van Milka. Deze staat nu ook in de folder van Kruidvat voor komende week.
schorpioentje28 schreef:
23-10-2020 21:34
https://www.swietarts.nl/a-60995753/yan ... gLy9_D_BwE

Ik heb deze van Yankee Candle gekocht dit jaar..ben gek op kaarsjes etc, zeker in de decembermaand!
Ik ben ook gek op yankee candle, maar de adventskalenders laat ik altijd links liggen. Er zitten altijd alleen maar van die votives in of tarts. Zo jammer, want die kleine kaarsjes ruik ik niet in mijn woonkamer. En de tarts gebruik ik ook nog maar zelden sinds ik een scenterpiece heb.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de 2d kalender van rituals en de kalender van yankee candle (de boekvorm) op de kast liggen.
Vorig jaar ook de 2d van rituals gehad en dat is me wel bevallen dus dit jaar weer.

Youtube staat er inderdaad mee vol, met uitpak video's. Ik heb die van voorgaande jaren gekeken. Dus bv yankee candle heb ik de kalender van 2019 bekeken. Zo wist ik of ik het de moeite waard vind maar weet dus nog niet welke geuren er uit mijn kalender gaan komen.

Ik maak netjes vanaf 1 dec elke dag een vakje open. De kalender van yankee candle gaat trouwens tot de 25ste. Dus een vakje extra.
stempelinkt schreef:
23-10-2020 22:23
Wij vinden de chocolaatjes uit die goedkope kalenders niet zo lekker.
Bij Action hebben/hadden ze er 1 van Milka. Deze staat nu ook in de folder van Kruidvat voor komende week.
M&M heeft er ook 1....
Alle reacties Link kopieren
Dochter had vorig jaar voor haar tiende verjaardag die van Action gekregen, met make-up en zo heel leuk. In oktober! Maar ze heeft keurig gewacht tot 1 december, één hokje per dag.
Alle reacties Link kopieren
ouwejurknieuwejurk schreef:
23-10-2020 22:19
Er bestaan ook theekalenders , bijvoorbeeld van Yourdailyteacup. Voor als je niet elke dag aan de drank wilt .

Ik maakte ze ook wel zelf; met elke dag een leuke familie-activiteit ☺
En ook warme choco adventskalenders.
En bonbons!
stempelinkt schreef:
23-10-2020 22:23
Wij vinden de chocolaatjes uit die goedkope kalenders niet zo lekker.
Bij Action hebben/hadden ze er 1 van Milka. Deze staat nu ook in de folder van Kruidvat voor komende week.
Thanks voor de tip!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven