Advies aanschaf gitaar.

11-12-2019 09:39 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een paar maanden geoefend te hebben op een western gitaar wil ik toch graag een nylonsnarige gitaar erbij aanschaffen.

Echter ben ik er niet zo in thuis. Heeft iemand enige idee qua merken in welke hoek ik het kan zoeken? En waar eventueel op te letten? Budget is max. 250 euro.
Ga naar een gitaarwinkel en laat je adviseren. Of naar een Bax shop in de buurt, die weten ook wel eea.
Alle reacties Link kopieren
Ga naar Bax toe en probeer er een aantal. Zo leuk om daar rond te struinen. Ik heb na een half jaar les juist een westerngitaar gekocht en dat is misschien niet de handigste keuze omdat de snaren zwaarder spelen, maar die muziek ligt mij het beste.

Heb je wel les? Want een goede leraar kan je goed helpen bij de juiste positionering van je vingers, waardoor je de snaren wel goed ingedrukt kunt houden. Plaats je je vingers wel dicht genoeg bij de fret?
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Je hebt al een Alhambra Z Nature gitaar voor onder de 300 euro.
Alle reacties Link kopieren
Ga naar een muziekwinkel en laat je voorlichten. Speel op een aantal gitaren zodat je weet welk model en klankkleur je het beste ligt.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel voor de adviezen tot dusver. Het weekend maar een bezoekje brengen aan een winkel.

Ninanoname, ik heb de eerste lessen gehad inmiddels. Erg leuk, maar nog een lange weg te gaan 😊
Alle reacties Link kopieren
Je moet zoeken op de term klassieke gitaar, dan kom je gitaren met nylonsnaren tegen. Tot 150 euro heb je best flink keuze. Zie: https://www.bax-shop.nl/klassieke-gitaa ... max%5D=150
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Valt tegen he? Ik heb nu bijna 2 jaar les en soms klinkt iets echt als een liedje! Dan ben ik zo blij. :) Er wordt weleens gezegd dat als je 3 akkoorden kent dat de wereld voor je open ligt, en dat is ook zo. Maar je vingers zo trainen dat ze gedachteloos over de snaren bewegen en je dus die 3 akkoorden vloeiend kunt spelen, dat duurt een tijdje.
Maar het is wel erg leuk om te doen! Wat speel je voornamelijk?
Ik ben een enorme sucker voor John Denver en Dolly Parton en speel dus veel country. En mijn gitaarleraar heeft daar ruime keuze in. Het allerliefste zou ik jazz willen spelen, maar dat is echt heel erg lastig, omdat er veel meer akkoorden in die liedjes zitten. Dus dan maar mijn quilty pleasures.
Veel plezier met je gitaar aanschaffen!
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Satara schreef:
11-12-2019 10:14
Dank jullie wel voor de adviezen tot dusver. Het weekend maar een bezoekje brengen aan een winkel.

Ninanoname, ik heb de eerste lessen gehad inmiddels. Erg leuk, maar nog een lange weg te gaan 😊
Wat adviseert je gitaarleraar? Zij of hij heeft vast wel een advies over de soort gitaar en waar je zou kunnen kijken.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk dat je er zo'n plezier in hebt!

Ik ben nu vooral nog met allerlei intro's het tokkelen aan het oefenen. Maar inderdaad je vingers gedachteloos over de snaren laten gaan is een hele uitdaging. Ik heb dan ook nog maar een les of 10 erop zitten. De aanhouder wint :).

Lerares gaf me als advies mee om naar een martinez of een Salvador te kijken. Ik neig nu naar het her en der rondlezen en haar advies in gedachte naar de Juan Salvador 2c of de 7c.
Alle reacties Link kopieren
Probeer gewoon een aantal gitaren uit :)
Ik was toentertijd ook op zoek naar een flamenco/klassieke gitaar en liep de plaatselijke winkel binnen. Na even gespeeld te hebben werd ik verliefd op één gitaar, die klo k gewoon het meest soepel en helder zonder schel te zijn. Had uiteraard geen prijskaartje.... Scheet al zeven kleuren, haha, ik heb een dure smaak :biggrin:
Bleek 250 euro te zijn! :-D

Ga spelen en luisteren en bepaal daarmee wat jij fijn en mooi vindt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven