Afscheid papa, begrafenis

08-10-2010 00:34 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Momenteel ben ik helemaal verdoofd op zoek naar liedjes en tekstjes voor de uitvaart in intieme kring.

Ik probeer zelf tekstjes te schrijven, en muziek te zoeken van Pink Floyd, waar hij veel van hield.

Heeft iemand tips?

Door de tranen kom ik er niet uit.

Zoveel herinneringen. Kan niet slapen. Wil iets nuttig doen.

Schrijf hem momenteel al een lange brief, om met hem mee te nemen als hij gecremeerd wordt.

Na een jarenlange depressie, en het verlies van mijn zus 4 jaar geleden, besliste hij uit het leven te stappen.

Ik heb een dochter van 1 waar hij gek van was.

Ik begrijp het niet...
Lieve Chatterly , volgens mij kan je geen fouten maken en kies je wat je op dat moment het beste vindt en het voelen van verdiet mag immers je voelt het.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Oh ben niet groot en flink, mijn moeder wel.

Op 4 jaar tijd dochter en man begraven, en in slechte thuissituatie opgroeien, en toch mij en zus alles alles geven wat we konden wensen. Met een depressieve man.

Ik weet dat deze avond voorbijgaat, maar kan niet gaan slapen.

De hele wereld lijkt triviaal nu.

Ik herbeleef het overlijden van m'n zus.

Maar het verschil is dat zij er niet voor koos.
anoniem_13325 wijzigde dit bericht op 08-10-2010 01:17
Reden: typo
% gewijzigd
quote:Enn schreef op 08 oktober 2010 @ 01:13:

Lieve Chatterly , volgens mij kan je geen fouten maken en kies je wat je op dat moment het beste vindt en het voelen van verdiet mag immers je voelt het.

Wat ben jij toch een schat Enn

Ik moest ook wel door, 2 kinderen van 4 en 1 jaar..
Dood is dood en houdt voor jou verwarring gemis en verdriet in .
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:azucena schreef op 08 oktober 2010 @ 01:14:

Oh ben niet groot en flink, mijn moeder wel.

Op 4 jaar tijd dochter en man begraven, en in slechte thuissituatie opgroeien, en toch mij en zus alles alles geven wat we konden wensen. Mat een depressieve man.

Ik weet dat deze avond voorbijgaat, maar kan niet gaan slapen.

De hele wereld lijkt triviaal nu.

Ik herbeleef het overlijden van m'n zus.

Maar het verschil is dat zij er niet voor koos.Misschien is het ook wel even beter om niet naar bed te gaan. Even je gedachten ordenen, wat naar muziek luisteren waar je vader van hield. Ondanks dat je heftige dingen meegemaakt hebt, heb je een hechte gezinsleven gekend vroeger. Koester dat en put er je kracht uit. Het is ook zo vreselijk om mensen te verliezen waar je zielsveel van houdt.
Chatterly, was het ook een ouder bij jou?

Lang geleden al?
quote:azucena schreef op 08 oktober 2010 @ 01:20:

Chatterly, was het ook een ouder bij jou?

Lang geleden al?Ja, azucena. Mijn moeder is plotseling overleden. Erg jong nog, 54 jaar. Nooit ziek en ineens was ze dood. Een aneurysma in haar hoofd. Mijn vader vond haar op de trap. Het is inmiddels 20 jaar geleden. Maar soms kan ik haar nog zo missen. Zeker als ik net als vandaag van die nare berichten lees. Dan komt het altijd weer naar boven.
Enn, jij ook?

Het gemis van mijn zus kon ik voor een superklein deel compenseren, door meer aanwezig te zijn thuis.

Maar om een man, vader en grootvader te "vervangen"...

Ik heb nu ook "Mad World" van Gary Jules..

Is het mooi om foto's van zijn kindertijd tot nu te projecteren?
Ik heb vorige week een vriend begraven die euthansie heeft laten uitvoeren.
Je kunt een man, vader en grootvader niet vervangen meis. Ga dat ook niet proberen. Je stelt te hoge eisen aan jezelf. Jij bent je vader kwijt, niet je man. Je kunt er voor je moeder zijn als het nodig is, zeker de eerste tijd. Vergeet jezelf alsjeblieft niet.
quote:azucena schreef op 08 oktober 2010 @ 01:27:

Enn, jij ook?

Het gemis van mijn zus kon ik voor een superklein deel compenseren, door meer aanwezig te zijn thuis.

Maar om een man, vader en grootvader te "vervangen"...

Ik heb nu ook "Mad World" van Gary Jules..

Is het mooi om foto's van zijn kindertijd tot nu te projecteren?Vindt jij dat mooi? Doen. Zorg dat jij "blij" wordt van het afscheid nemen van hem.(staat bewust tussen aanhalingstekens) Maak het jouw afscheid van hem.
Sorry Chatterly,

ergens geloof ik dat een moeder nog dichter bij je staat als een vader. Of misschien is dit mijn gekleurde mening.

Zal je vast ook moeite hebben met je kindjes die zo'n geweldig familie lid moeten missen.

Ik probeer me me nu te troosten met dat kleine meid nog niet weet wat ze zal missen..

Gecondoleerd..
quote:azucena schreef op 08 oktober 2010 @ 01:31:

Sorry Chatterly,

ergens geloof ik dat een moeder nog dichter bij je staat als een vader. Of misschien is dit mijn gekleurde mening.

Zal je vast ook moeite hebben met je kindjes die zo'n geweldig familie lid moeten missen.

Ik probeer me me nu te troosten met dat kleine meid nog niet weet wat ze zal missen..

Gecondoleerd..

In mijn geval stond mijn moeder dichterbij dan mijn vader. Onze band was heel goed en close. En natuurlijk heb ik haar heel erg gemist tijdens het opgroeien van mijn kinderen. Die zijn inmiddels volwassen hoor, maar had graag willen delen. Daar zijn moeders voor he. Maar ik moet niet zeuren. Het is nu al zo lang geleden en jij zit er nu middenin.

Ik ga nu naar bed maar als je behoefte hebt aan schrijven hier moet je dat beslist doen. Er is altijd wel een luisterend oor.
Wie jullie dames ook mogen zijn, en waar jullie ook mogen wonen, ik voel met jullie mee. Uit de grond van mijn hart dank ik jullie voor jullie medeleven, en voel ik mee met jullie verlies.

Een half jaar voor mijn zus verloor ik ook onverwacht mijn beste vriend (auto ongeluk), en toen dacht ik even gespaard te worden? En un mijn vader. Je hebt er maar één.

Waarom waren we niet de moeite om verder te leven????
Ik geloof dat er in verdriet over overleden dierbaren geen weging bestaat. Verdriet is verdriet en heeft geen oordeel nodig als in "erger" .
Bedankt voor je medeleven Chatterly.

Slaap zacht, koester je gezin, en dank je...
@to heel veel sterkte..in gedachten bij je

Vind Boudewijn de groot altijd erg mooi..
Ik ga ook slapen heel veel liefs en sterkte. Je klinkt als een lieverd en luister naar jezelf wanneer denkt over keuzes de aankomende dagen. Dat helpt echt.
Nee, ieders verdiet weegt zwaar.

Ooit betert het?

Maar waarom toch.

Ik ken zoveel families die geen greintje verdriet kennen..

Kon ik maar terug om afscheid te nemen.
Slaap zacht lieve vrouwen,

bedankt
Je kan afscheid nemen misschien niet op de wijze zoals je het het liefst had gezien echter je kan het wel.

Ik ga nu echt.
Ik denk dat iedereen z'n portie verdriet krijgt op z'n tijd..al zou ik zo graag zien dat dat anders was..hoe mooi zou de wereld dan zijn...
http://www.youtube.com/watch?v=hhQrstqy3gA
verdronken vlinder?

prachtig...
quote:Frankz schreef op 08 oktober 2010 @ 01:44:

hoe mooi zou de wereld dan zijn...Degene die verdriet kent ziet wellicht daardoor tevens het mooie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven