afschuwelijke bruiloften en andere partijen

24-11-2006 15:46 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand schreef op topic nummer 457 "hoeveel geef je op een bruiloft " dat sommige feesten zó erg zijn dat ze eigenlijk jou hadden moeten betalen om te komen ( okee , redelijk vrije interpretatie )

Nou, shoot ........ vertel je afschuwelijke verjaardagervaringen waarbij iedereen in een kringetje aan de HEMAtaart zit en oma over haar aambeien begint .....

Vertel hier over je aanwezigheid op het meest smakeloze bruidspaar ooit .......
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik heb de klompendans moeten dansen op mijn trouwfeest, pumps uit, klompen aan. Act van vrienden!

Voor de rest was het een heel leuk feest.
Alle reacties Link kopieren
Belg007 schreef:
31-10-2018 21:08
Toch leuk, zo'n cluedo-huwelijk?

Valt er tenminste nog iets te beleven :-D.

(Ik zou waarschijnlijk de halve dag of elk half uur in mijn vuistje zitten gieren van 't lachen.)


Is 't koppel in kwestie intussen nog getrouwd?
Ja het was niet saai in ieder geval. :P Koppel is nog bij elkaar voor zover ik weet.
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
31-10-2018 15:27
We wachten vol spanning af! (Al bijna 12 jaar)
;-)

Ik krijg ineens een "hoor ik daar de kraan" visioen.
Alle reacties Link kopieren
Omg Pergamon is dit echt waar?
@Schuimspekkie, zijn die kennissen die te gierig waren om een echte fotograaf in te huren nog getrouwd? Wat een irritante mother of the bride ook zeg!

Ik vind het knap van je dat je de hele dag bent blijven rennen en vliegen om al die toch best treurige taferelen vast te leggen. :)
yette schreef:
31-10-2018 11:10
Wij zijn een paar jaar geleden op het examenfeest van mijn neefje en nichtje geweest.

We reden naar de andere kant van het land, de feestvarkens pakten de envelopjes aan en daarna kon het feest beginnen ... met zeven volwassenen en vijftien jongelui aan statafels in een lege woonkamer. Lekker overzichtelijk, dus ik raakte snel aan de praat.

Onze kinderen (van dezelfde leeftijd als de geslaagden) probeerden zich bij hun leeftijdsgenoten te voegen maar werden compleet genegeerd. Ook door hun neef en nicht, die geen enkel woord met ze spraken. Ze waren overduidelijk niet welkom. Onze dochters hadden het al snel bekeken en gingen maar een praatje maken met hun oma.

Vrij snel daarna werd onze zoon fysiek buiten de kring met jongens gesloten. Twee vrienden van zijn neef drongen zich van weerszijde tussen mijn zoon en de statafel waar ze met zijn achten omheen stonden. Mijn zwager en ik sloegen het gade. Ik vond het sneu, maar mijn zwager vond het blijkbaar wèl grappig. Hij ging achter me staan en maakte luid lachend een neukbeweging: 'Lekker toch, van achteren!' :@

Tsja, toen was ik er in één klap klaar mee en zijn we weer 200km terug naar huis gereden.

We zijn er nog geen uur geweest.
Wat onaardig van die neven en nichten en wat onbeschoft van je zwager. En daar heb je dan 2x 200 km voor afgelegd en envelopjes met geld aan besteedt. :|
Alle reacties Link kopieren
merle78 schreef:
02-11-2018 01:21
@Schuimspekkie, zijn die kennissen die te gierig waren om een echte fotograaf in te huren nog getrouwd? Wat een irritante mother of the bride ook zeg!

Ik vind het knap van je dat je de hele dag bent blijven rennen en vliegen om al die toch best treurige taferelen vast te leggen. :)
Het zou wat zijn als Schuimspekkie hier ineens op komt reageren :proud:
Alle reacties Link kopieren
Komt er nog eentje:
Een nichtje van mij ging trouwen. Ze had de hele familie uitgenodigd voor het feest, superleuk, want ze hadden het niet breed. Onze oma was voor de hele dag uitgenodigd, maar omdat het oude mensje niet meer kan autorijden/lopen hadden mijn ouders (tevens peter en meter van de bruid) haar thuis opgehaald en de hele dag begeleid. Bij het eten werden mijn ouders naar een apart hoekje van de zaal gebonjourd, die kregen niets.

Toen het feest begon en wij aankwamen bleken we ongelofelijk overdressed (man in pak, zoals gebruikelijk in onze familie en ik een leuk jurkje) in vergelijking met de alom aanwezige houthakkershemden. Er was geen band of DJ, geen eten (mijn ouders vielen inmiddels zowat flauw van de honger) en de bruid droeg een polyester jurk die ze duidelijk vóór de zwangerschap al gekocht had, want ze knapte er bijna uit. Ze zag er wel gelukkig uit, gelukkig :)
Alle reacties Link kopieren
Ik was als ik jouw ouders was ergens gaan eten of had wat besteld bij de gelegenheid waar het was, er valt altijd wel iets te krijgen. Of pizza laten bezorgen. En anders was ik gegaan. Ik snap die afwachtende houding niet zo.
Alle reacties Link kopieren
GlitterCupcake schreef:
01-11-2018 18:19
Gravezilla :-| gfy
Go fuck yourself? Echt waar joh? Charmant.
Wat een veelzeggende reactie voor iemand die meent anderen de oren te mogen wassen over fatsoen.
I rest my case.
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
02-11-2018 11:01
Ik was als ik jouw ouders was ergens gaan eten of had wat besteld bij de gelegenheid waar het was, er valt altijd wel iets te krijgen. Of pizza laten bezorgen. En anders was ik gegaan. Ik snap die afwachtende houding niet zo.
Nee idd.
En jezelf in een hoekje laten zetten omdat je oma hebt gebracht maar niets krijgt? Wie laat dat nou gebeuren?
Dassie schreef:
02-11-2018 11:18
Go fuck yourself? Echt waar joh? Charmant.
Wat een veelzeggende reactie voor iemand die meent anderen de oren te mogen wassen over fatsoen.
I rest my case.

Ik zeg herhaaldelijk dat ik onbeschoft ben. Dus doe nou niet als of ik een heilig boontje ben. Ik was niemands oren. Ik geef opties.

[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-11-2018 13:09
Reden: Ongepast.
17.29% gewijzigd
oneenietweer schreef:
02-11-2018 10:08
Komt er nog eentje:
Een nichtje van mij ging trouwen. Ze had de hele familie uitgenodigd voor het feest, superleuk, want ze hadden het niet breed. Onze oma was voor de hele dag uitgenodigd, maar omdat het oude mensje niet meer kan autorijden/lopen hadden mijn ouders (tevens peter en meter van de bruid) haar thuis opgehaald en de hele dag begeleid. Bij het eten werden mijn ouders naar een apart hoekje van de zaal gebonjourd, die kregen niets.

Toen het feest begon en wij aankwamen bleken we ongelofelijk overdressed (man in pak, zoals gebruikelijk in onze familie en ik een leuk jurkje) in vergelijking met de alom aanwezige houthakkershemden. Er was geen band of DJ, geen eten (mijn ouders vielen inmiddels zowat flauw van de honger) en de bruid droeg een polyester jurk die ze duidelijk vóór de zwangerschap al gekocht had, want ze knapte er bijna uit. Ze zag er wel gelukkig uit, gelukkig :)


Ik vraag mij af of hier met meer communicatie wat meer gastvrijheid was geweest? Wist het bruidspaar dat je ouders meekwamen. En waarom regelde ze niet dat er extra plekken kwamen toen ze zagen dat je ouders meekwamen. Het komt vaak neer op communicatie.
Alle reacties Link kopieren
GlitterCupcake schreef:
02-11-2018 11:56
Ik zeg herhaaldelijk dat ik onbeschoft ben. Dus doe nou niet als of ik een heilig boontje ben. Ik was niemands oren. Ik geef opties.

Maar idd als iemand een rouwende dochter gelijk trekt aan een vrouw die een feestje organiseert voor de fun, dan mag diegene zichzelf best neuken. Hard.
Zullen we het even gezellig houden?
Alle reacties Link kopieren
GlitterCupcake schreef:
02-11-2018 12:00
Ik vraag mij af of hier met meer communicatie wat meer gastvrijheid was geweest? Wist het bruidspaar dat je ouders meekwamen. En waarom regelde ze niet dat er extra plekken kwamen toen ze zagen dat je ouders meekwamen. Het komt vaak neer op communicatie.
Precies. Ouders hadden van te voren tegen het bruidspaar of de ceremoniemeester moeten zeggen dat ze meekwamen en of er voor hun wat geregeld kon worden of vragen dat er ergens gelegenheid tot eten was.
minnimouse schreef:
02-11-2018 12:04
Zullen we het even gezellig houden?

Zeg je dat ook tegen diegene die een rouwende dochter een gravezilla noemt? Als of een rouwende dochter een grappig naampje verdient?

Ik heb trouwens best mijn best gedaan om het weer gezellig te krijgen. Maar ik laat niet alles van mij af ketsen.
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
02-11-2018 12:06
Precies. Ouders hadden van te voren tegen het bruidspaar of de ceremoniemeester moeten zeggen dat ze meekwamen en of er voor hun wat geregeld kon worden of vragen dat er ergens gelegenheid tot eten was.
Mijn ouders waren nota bene gevraagd door de bruid om oma te begeleiden! Zeker mijn vader is normaal niet echt het afwachtende type, maar het diner begon al te laat, men moest zich blijkbaar haasten. Het was in een of ander achteraf gelegen gehucht dus je kon niet echt even ergens anders naartoe. En als ze daar ter plekke met de vuist op tafel hadden geslagen was er vast wel een kop soep over geweest, maar ze hebben ervoor gekozen om zich gedeisd te houden en niet de aandacht naar zich toe te trekken. Ik vind dat het bruidspaar buitengewoon slecht gezorgd heeft, en ik vind het tof van mijn ouders dat ze daar niet moeilijk over gedaan hebben.

En geldt niet voor alle afschuwelijke partijen hier dat je ook gewoon weg had kunnen gaan of pizza had kunnen bestellen?
Het is zeker heel tof dat ze niet met de vuist op tafel hebben geslagen :) En gek dat ze niet bij het diner betrokken werden.
Alle reacties Link kopieren
GlitterCupcake schreef:
02-11-2018 12:12
Zeg je dat ook tegen diegene die een rouwende dochter een gravezilla noemt? Als of een rouwende dochter een grappig naampje verdient?

Ik heb trouwens best mijn best gedaan om het weer gezellig te krijgen. Maar ik laat niet alles van mij af ketsen.
Het is niet fijn dat je vader is overleden. Ik spreek uit ervaring en ik mis die van mij nog elke dag. Ik kan me dus een beetje een voorstelling maken van wat je voelt (even onze "onenigheid" over kleding daargelaten).

Als iemand mij een gravezilla wil noemen doet die dat maar. Het is maar een benaming. De persoon in kwestie kent me niet, dus die weet ook niet van de hoed of de rand. Ik voel me dan ook niet aangesproken. En eigenlijk zou jij ook moeten denken: "Joh, je kent me niet eens, dus je hebt geen idee waar je het over hebt" en verder door moeten gaan met belangrijke dingen. Ze kennen je niet... dus je zou je niet zo moeten laten raken.....

Ik vind het zo jammer dat ik on topic weinig toe te voegen heb. Zou best met een heel smeuïig verhaal willen komen, maar helaas nooit rare feesten, partijen of begrafenissen meegemaakt....
Alle reacties Link kopieren
Tvp :-)
Alle reacties Link kopieren
oneenietweer, ik snap het wel hoor dat je ouders dat niet gedaan hebben. Je wilt de feestvreugde niet bederven en ik kan mij voorstellen dat ze eerst nog dachten dat er ook nog wat voor hen zou komen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
GlitterCupcake schreef:
02-11-2018 12:12
Zeg je dat ook tegen diegene die een rouwende dochter een gravezilla noemt? Als of een rouwende dochter een grappig naampje verdient?

Ik heb trouwens best mijn best gedaan om het weer gezellig te krijgen. Maar ik laat niet alles van mij af ketsen.
Dat is ook niet aardig maar er is al een paar keer gevraagd of die hele discussie over dat kledingstuk kan ophouden. En dan gaat die discussie toch weer door op die manier met allerlei steken onder water.
Yraatje schreef:
02-11-2018 15:44
Ik vind het zo jammer dat ik on topic weinig toe te voegen heb. Zou best met een heel smeuïig verhaal willen komen, maar helaas nooit rare feesten, partijen of begrafenissen meegemaakt....
Het raarste dat ik ooit heb meegemaakt
is dat de ambtenaar van de burgerlijke stand
hintte dat de bruid
psychisch niet helemaal in orde was.
Wat een bitch om zoiets in een toespraak te zeggen.
Op de trouwdag van mijn neef en zijn vrouw.
Ik had een paar veiligheidsspelden gebruikt om mijn b.h.-bandjes onder mijn jurk (met wijde hals) te houden.
In de w.c. trof ik de bruid aan die een kledingprobleempje gehad. Bruidsjurk zat niet goed.
Ik de veiligheidsspelden van mijn jurk losgehaald en met behulp van handige nichtjes de bruidsjurk zo veel mogelijk gefatsoeneerd.
Bruid: "En jij dan?"
Ik: "Het belangrijkste is dat jij er goed uitziet op je trouwdag."
Caitriona* schreef:
02-11-2018 22:22
Op de trouwdag van mijn neef en zijn vrouw.
Ik had een paar veiligheidsspelden gebruikt om mijn b.h.-bandjes onder mijn jurk (met wijde hals) te houden.
In de w.c. trof ik de bruid aan die een kledingprobleempje gehad. Bruidsjurk zat niet goed.
Ik de veiligheidsspelden van mijn jurk losgehaald en met behulp van handige nichtjes de bruidsjurk zo veel mogelijk gefatsoeneerd.
Bruid: "En jij dan?"
Ik: "Het belangrijkste is dat jij er goed uitziet op je trouwdag."
Ow.... dat doet me ineens denken aan de bruidegom die tijdens de lunch na het burgerlijk huwelijk (maar nog voor het kerkelijk huwelijk) uit zijn broek scheurde... :rofl: Gelukkig hadden ze ook spullen bij zich voor hun huwelijksnacht, toevallig zijn allernieuwste, heel donkere spijkerbroek, dus die had hij aan in de kerk. Daarna was er iemand van de bruidsmodewinkel met een nieuwe broek, dus de rest van de dag zag hij er weer tip top uit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven