afschuwelijke bruiloften en andere partijen

24-11-2006 15:46 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand schreef op topic nummer 457 "hoeveel geef je op een bruiloft " dat sommige feesten zó erg zijn dat ze eigenlijk jou hadden moeten betalen om te komen ( okee , redelijk vrije interpretatie )

Nou, shoot ........ vertel je afschuwelijke verjaardagervaringen waarbij iedereen in een kringetje aan de HEMAtaart zit en oma over haar aambeien begint .....

Vertel hier over je aanwezigheid op het meest smakeloze bruidspaar ooit .......
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Lise, ik wil meer horen over die bruiloft waar jij ceremoniemeester was. Met zulke waanzinnige eisen is er vast meer gebeurd. De bruid klinkt als een bridezilla. :mrgreen:
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
boebezoebe schreef:
13-08-2019 08:54
Als er geen eten in een huisje is, dan komt er van assertief zijn toch niet spontaan iets in de koelkast? Ik vind het echt superslecht als je mensen niet even waarschuwt.

"We hebben een huurhuis geregeld in Piccolo Villaggio voor onze gasten. Let wel op dat de dichtbijnde supermarkt in Città Vicina is en om 20:00 sluit, mocht je dat niet redden dan is het verstandig ontbijtspullen mee te nemen met je bagage. Er is geen cafe of restaurant on het dorp, dus zorg dat je wat te eten en drinken voor jezelf meeneemt of koopt in Città Vicina voor de avond.

Voor vervoer terug naar het vliegveld raden we taxibedrijf Taxi Total aan, met hen hebben we afgesproken dat onze gasten 10% korting krijgen (telefoonnummer 123456789 en zeg dat je bij bruiloft Marietje-Pietje hoort. Ze spreken Engels). Er is geen bus op zondag. Meerijden met mensen die een auto hebben gehuurd kan ook, hier is een link naar een Googledoc voor heb die willen carpoolen (is het handigst als jullie dat zelf regelen)."

Zo lastig is dat toch niet als bruidspaar?

Maar goed, ik heb ook wat aparte familie (of nou ja, op het spectrum en sommigen zijn weinig gewend wbt reizen) waar je dingen letterlijk voor moet uittekenen of uitschrijven, dus die zou ik echt nooit zonder duidelijke instructies over wat ze wel en niet kunnen verwachten naar het buitenland uitnodigen. Niet iedereen is nou eenmaal superassertief, handig, of slim.
Boebezoebe, zo was het bij alle huwelijken op afgelegen plekken waar ik ben geweest ook. In de ceremoniemeestersbrief wordt duidelijk aangekondigd hoe en wat qua vervoer, accomodatie, eten en drinken ed

Ik vind het ook niet meer dan netjes dat je dat als bruidspaar vertelt aan je gasten.
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
13-08-2019 09:21
Ze vonden het zelf zo normaal dat ze me achteraf beschuldigden van het verpesten van hun bruiloft.
:woa:
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
13-08-2019 10:07
Het toppunt was nog wel dat ze onze oma niet wilde uitnodigen, want de bruid had immers ook geen grootouders die aanwezig zouden zijn.
Gelukkig is mijn oma dit nooit te weten gekomen en hebben mijn ouders ervoor gezorgd dat ze er wel gewoon bij mocht zijn.
Wat erg zeg!
Alle reacties Link kopieren
Bonnieux schreef:
13-08-2019 17:48
Boebezoebe, zo was het bij alle huwelijken op afgelegen plekken waar ik ben geweest ook. In de ceremoniemeestersbrief wordt duidelijk aangekondigd hoe en wat qua vervoer, accomodatie, eten en drinken ed

Ik vind het ook niet meer dan netjes dat je dat als bruidspaar vertelt aan je gasten.
Netjes is het zeker maar als ik niks zou horen zou ik zelf erachteraan vragen wat er allemaal wel/ niet was etc.

Daarom ben ik niet naar de bruiloft van een van mijn oudste vriendinnen in de VS geweest. Dit is lang geleden , nog voor het internettijdperk, en ik was nog niet zo bereisd als nu. Ik wilde best vliegtickets boeken maar kreeg amper te horen hoe en wat en waar etc en dingen op het laatste moment regelen is niks voor mij en toen zaten wij nogal krap dus zijn we jammer genoeg niet geweest.

Een keer een bruiloft in Italië gehad, daar hebben we een week vakantie voor gepland. Wij kregen 1 hotelovernachting vlakbij de feestlocarie en de hele dag eten en drinken op de bruiloft. Zelf het hotel een extra nacht erbij geboekt en de eerste avond uit eten gegaan met andere gasten. Daar was alles heel goed geregeld. En ook niet heel gierig van het bruidspaar zij wilden geen cadeaus want dat iedereen naar Italië was gereisd vonden zij al cadeau genoeg. En omdat wij niet gierig zijn hebben wij wel achteraf nog een gegeven. Niks groots maar wel persoonlijks.
amarna schreef:
13-08-2019 09:11
Ik zei toch dat ik het slecht geregeld vond van het bruidspaar? Heel onzorgvuldig en ongastvrij! Maar om daar dan als gast maar genoegen mee te nemen en dan maar niets te eten en zelf niets te ondernemen vind ik eveneens heel vreemd!
Doet me denken aan die aflevering van Absolutely Fabulous waar Edina en Patsy een weekend op het Franse platteland waren zonder eten.
Tja, als je in de middle of nowhere in een godvergeten Italiaans gat zit waardat de eerste winkel 15 km verder is en je hebt geen vervoer ... dan maar geen eten.

Of hoe zie jij je dat voor je?
30 km heen en weer te voet terwijl je de weg niet kent en geen Italiaans kent?
En dan ook maar hopen dat de winkel nog open is en ze niet net gesloten zijn of het hun wekelijks sluitdag is.

Ik hoop op zo'n moment alleen dat er kraanwater uit de muur komt en dat drinkbaar is.
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
13-08-2019 18:00
Tja, als je in de middle of nowhere in een godvergeten Italiaans gat zit waardat de eerste winkel 15 km verder is en je hebt geen vervoer ... dan maar geen eten.

Of hoe zie jij je dat voor je?
30 km heen en weer te voet terwijl je de weg niet kent en geen Italiaans kent?
En dan ook maar hopen dat de winkel nog open is en ze niet net gesloten zijn of het hun wekelijks sluitdag is.

Ik hoop op zo'n moment alleen dat er kraanwater uit de muur komt en dat drinkbaar is.
Daarom: slecht geregeld.
Maar als ik gast was en ik zou niks horen over diner op aankomst dag dan zou ik wel even dubbel checken wat er geregeld is. Er vanuit gaan dat alles geregeld is (zeker vervoer) is ook wel heel naïef.
lemoos2 schreef:
13-08-2019 01:06

Nu maar hopen dat die man niet plat onder de tafel ligt van het lachen als ik in mijn beste Duits de zelfgefröbelde moodboards van de bruid ga toelichten.
:rofl:

Succes...
Sabeltandcavia schreef:
13-08-2019 11:14
Lise, ik wil meer horen over die bruiloft waar jij ceremoniemeester was. Met zulke waanzinnige eisen is er vast meer gebeurd. De bruid klinkt als een bridezilla. :mrgreen:
Dit was al redelijk herkenbaar, de rest ga ik maar niet neerzetten hier.
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
13-08-2019 21:12
Daarom: slecht geregeld.
Maar als ik gast was en ik zou niks horen over diner op aankomst dag dan zou ik wel even dubbel checken wat er geregeld is. Er vanuit gaan dat alles geregeld is (zeker vervoer) is ook wel heel naïef.
Ik zou er ook niet vanuit gaan dat er vervoer is en dat ik dat allemaal moet regelen. Maar als iemand een overnachtingsplek aanbiedt zou ik wel aannemen dat er op loopafstand iets te eten is; dat ik dus naar een restaurantje of supermarkt zou kunnen gaan of dat er in de keuken op zijn minst iets te snacken valt.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Wij hadden dit weekend een bruiloft waar de bruid op ‘We can do better - Matt Simons’ naar haar aanstaande liep. Van zowel de bruid als de bruidegom zijn de ouders gescheiden.

Vader-dochterdans ging hierdoor niet door :wtf:
Alle reacties Link kopieren
DG2015 schreef:
14-08-2019 11:34
Ik zou er ook niet vanuit gaan dat er vervoer is en dat ik dat allemaal moet regelen. Maar als iemand een overnachtingsplek aanbiedt zou ik wel aannemen dat er op loopafstand iets te eten is; dat ik dus naar een restaurantje of supermarkt zou kunnen gaan of dat er in de keuken op zijn minst iets te snacken valt.
Ik ben iemand die sowieso checkt wat er in de omgeving is, ik hou van voorpret door restaurantjes op te zoeken :proud:
Dus daar zou ik sowieso nooit last van hebben ;-)
Alle reacties Link kopieren
GlitterCupcake schreef:
14-08-2019 11:46
Wij hadden dit weekend een bruiloft waar de bruid op ‘We can do better - Matt Simons’ naar haar aanstaande liep. Van zowel de bruid als de bruidegom zijn de ouders gescheiden.

Vader-dochterdans ging hierdoor niet door :wtf:
Ik snap dat de ouders het niet konden waarderen maar als die de kinderen echt benadeeld hebben met een vechtscheiding vind ik het eigenlijk wel grappig.
Alle reacties Link kopieren
GlitterCupcake schreef:
14-08-2019 11:46
Vader-dochterdans ging hierdoor niet door :wtf:

Ging dat sowieso al niet door of pas nadat vader het openingsliedje had gehoord? :O

(vind het overigens wel de goden verzoeken om zo'n statement te maken op je eigen bruiloft...)
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Lang geleden, bruiloft van kennissen die een zeer strikte tafelindeling hadden dus wij zaten op hun eigen verzoek naast hele goede Ierse vrienden van het bruidspaar, voormalige buren van de bruidegom en een neef van de bruidegom en zijn vrouw. Dat klikte heel goed dus geen ongemakkelijke gesprekken of zo. Op een gegeven moment zaten we met z'n alles telefoonnummers uit te wisselen (was voor het mobiele tijdperk) toen ineens de bruid kwaad aan onze tafel kwam briessen dat het hun bruiloft was met hun gasten en het niet de bedoeling was dat hun gasten die elkaar niet kenden na de bruiloft onderling contact zouden hebben. En nee, we waren geen wild feestje apart aan het vieren aan die tafel, het was gewoon beschaafd gezellig. Kon ook niet anders want het verzoek van het bruidspaar was aan tafel te blijven zitten en niet te rouleren (waarom dat gebod is me nooit duidelijk geworden)
Denk dat ze de hele dag vond tegenvallen wat ik ook wel snap, het kwam met bakken uit de lucht, de sluier woei weg, de taart was beschadigd en omdat de locatie lastig te bereiken was (Schipluiden geloof ik en dan met slecht weer en hoog water) kwamen een aantal gasten niet, dat laatste ook omdat er haast geen parkeerplaats was en je dus een flink stuk moest lopen door regen en over een ondergelopen weg.
We waren zo blij toen we met goed fatsoen weg konden, zelden zo'n troosteloze bruiloft meegemaakt.
De moeder vd bruid was overigens ook erg, die eiste alle aandacht op (wat ik weer herkende van mijn eigen moeder, die was net zo op mijn bruiloft) en er schijnt tijdens het aankleden die ochtend tussen moeder en bruid het eea te zijn voorgevallen. Vond het wel sneu allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Coerage schreef:
14-08-2019 12:11
Ging dat sowieso al niet door of pas nadat vader het openingsliedje had gehoord? :O

(vind het overigens wel de goden verzoeken om zo'n statement te maken op je eigen bruiloft...)
Sowieso, de bruiloft gaat toch om het bruidspaar, toch niet over alle missers uit het verleden van de mensen om je heen. Kweenie, klinkt zo deprimerend.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
(O ja, we hadden trouwens zelf heel die bruiloft bijna niet eens kunnen meemaken, onderweg naar Schipluiden werden we op de snelweg bij Delft namelijk bijna compleet aan flarden gereden door de vrachtwagen van de Bijenkorf, dat scheelde serieus geen haar of we hadden in het mortuarium gelegen, geen woord van overdreven, is nog een heel verhaal geworden met uiteindelijk een op staande voet ontslagen chauffeur.)
dianaf schreef:
14-08-2019 12:19
Sowieso, de bruiloft gaat toch om het bruidspaar, toch niet over alle missers uit het verleden van de mensen om je heen. Kweenie, klinkt zo deprimerend.
Mee eens, als je op je bruiloft al zo openlijk je toekomst in denkt te moeten gaan is dat wel triest ja.
Alle reacties Link kopieren
doe_es-lief, wat een verhaal! o_o

Klinkt als een licht overspannen bruid. Sneu hoor, als je bruiloft toch zo in het water valt. :-(
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
doe_es-lief O_O x2 (de tweede voor je vervolgpost).

Ja, Dianaf; deprimerend en terugkijkend, bitter. Het gaat toch om je toekomst en om je gedeelde liefde...?

Oja, (het liedje zal ik niet opnieuw noemen voor het geval het nog gewist gaat worden), maar sowieso een geweldig zeiknummer vind ik het. :proud: Maar smaken verschillen natuurlijk.
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Alle reacties Link kopieren
doe_es-lief: Dus in het hoofd van de bruid zou je de hele avond bij dezelfde mensen moeten blijven zitten, maar niet te gezellig doen? Fijn feestje...
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
dianaf schreef:
14-08-2019 12:23
doe_es-lief, wat een verhaal! o_o

Klinkt als een licht overspannen bruid. Sneu hoor, als je bruiloft toch zo in het water valt. :-(
Was het ook maar stel je voor, 1986, toen had je niet al die uitgebreide bruiloften met al dat overdreven gedoe met een berg eisen, etikettes en weet ik veel amerikaanse toestanden (met mijn excuus, ik vind het echt zo vaak té tegenwoordig), die van ons was ook lekker relaxed, relatief klein,eenvoudig en gewoon superleuk en knus én in amper 3 maanden geregeld zoals toen meer gewoonte dan uitzondering was.
Deze bruid was echter al 2 jaar bezig met alle voorbereidingen wat toen echt bepaald raar werd gevonden zo en je kon in die 2 jaar geen gesprek met haar voeren of het moest over de bruiloft gaan, echt, van elke 1 minuut moest er 2 minuten over die bruiloft gaan. Meerdere mensen haakten daarom in die 2 jaar af, die waren het zat dus de gastenlijst werd steeds korter. En dan de rest van de pech die dag erbij. Inderdaad sneu.
We hebben geen contact meer met ze maar tijd geleden kwam ik er via via achter dat ze nog steeds getrouwd zijn en 3 kinderen kregen dus gelukkig is het voor hun goed afgelopen. Da's fijn.
Alle reacties Link kopieren
doe_es-lief schreef:
14-08-2019 12:14
...
Op een gegeven moment zaten we met z'n alles telefoonnummers uit te wisselen (was voor het mobiele tijdperk) toen ineens de bruid kwaad aan onze tafel kwam briessen dat het hun bruiloft was met hun gasten en het niet de bedoeling was dat hun gasten die elkaar niet kenden na de bruiloft onderling contact zouden hebben.
...
"Willen jullie eens héél snel ophouden met sociaal doen! Gaan jullie ineens onverwacht met elkaar opschieten terwijl ik helemaal in de sfeer zit van alles op de millimeter regelen in de wereld die om mijn bruiloft draait!"

En weer een geval van een trouwerij-psychose... Wat erg (ook van dat bijna-ongeluk)!
DG2015 schreef:
14-08-2019 12:28
doe_es-lief: Dus in het hoofd van de bruid zou je de hele avond bij dezelfde mensen moeten blijven zitten, maar niet te gezellig doen? Fijn feestje...
Ja. Toen iedereen op de locatie was en op zijn van te voren bepaalde plek zat werd er nadrukkelijk aangegeven dat de bruid en de bruidegom verzochten iedereen te blijven zitten omdat ze zelf de tafels langs wilden gaan of zo. Geen bruidspaar aan tafel gezien behalve de Briesende Bruid
Coerage schreef:
14-08-2019 12:11
Ging dat sowieso al niet door of pas nadat vader het openingsliedje had gehoord? :O

(vind het overigens wel de goden verzoeken om zo'n statement te maken op je eigen bruiloft...)

Die ouders hadden het eerst niet door. Tot een familielid het tegen de vader zei.

Ik vond het arrogant. Hoe weet je nou dat je het beter gaat doen? En wat is ‘beter’?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven