afschuwelijke bruiloften en andere partijen

24-11-2006 15:46 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand schreef op topic nummer 457 "hoeveel geef je op een bruiloft " dat sommige feesten zó erg zijn dat ze eigenlijk jou hadden moeten betalen om te komen ( okee , redelijk vrije interpretatie )

Nou, shoot ........ vertel je afschuwelijke verjaardagervaringen waarbij iedereen in een kringetje aan de HEMAtaart zit en oma over haar aambeien begint .....

Vertel hier over je aanwezigheid op het meest smakeloze bruidspaar ooit .......
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:laurabb schreef op 10 maart 2016 @ 10:30:

hoe is het je gelukt om heel veel te drinken wanneer je max 3 drankjes pp mag? heb je tips? Euh, als je ervoor wil betalen kan je overal wel aan drank geraken
Tvp
Het topic loopt al ruim negen jaar
En nog steeds geen vervolg van schuimspekkie. Of ik moet er overheen gelezen hebben
Ik ben weleens op een bruiloft geweest waarvoor we naar de andere kant van het land moesten. Chique gebeuren in één of ander chateau, waar de hele dag een strijkorkestje Mozart heeft zitten spelen. Na de ceremonie was er champagne en taart in een zaaltje zonder stoelen, waar we de rest van de dag moesten doorbrengen. Ik had geen voeten meer aan het eind van de dag. De vader van de bruidegom was een bijzonder enge, ballerige man die me de hele tijd wijn op bleef dringen, terwijl ik dat niet wilde. Hij bleek de moeder van de bruidegom recent aan de kant gezet te hebben voor een 20 jaar jonger grietje uit Thailand dat hij de hele tijd aan zijn arm meesleepte en vooral graag in het gezichtsveld zette van zijn ex-vrouw, die vrij snel na de huwelijksvoltrekking maar gewoon weg ging, uit pure vernedering. Vervolgens was alleen een select gezelschap uitgenodigd voor het diner, terwijl iedereen dus minstens twee uur gereden had om te kunnen komen en dientengevolge met een lege maag (want de rest van de dag ook geen eten gehad) naar huis kon. Wij dachten in de dichtstbijzijnde grote stad een hapje te kunnen eten, maar toen bleek André Rieu daar een concert te geven en was de hele stad onder de voet gelopen door Rieu-fans, waardoor alle restaurants in wijde omtrek vol zaten. Ik was zeer chagrijnig toen we thuis kwamen.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
quote:bucklebunny schreef op 10 maart 2016 @ 13:34:

En nog steeds geen vervolg van schuimspekkie. Of ik moet er overheen gelezen hebbenNee nog steeds niet
OMG
ik ben recentelijk bij een begrafenis geweest. het is geen bruiloft maar er werd gezegd plaats wat je wilt plaatsen..

er is recentelijk iemand in mijn vriend omgeving overleden.. helaas aan kanker. zij zelf was een beetje het type aso ala flodders

althans dat heb beetje vernomen uit de verhalen van mijn vriend of haar..

nou recentelijk dus overleden en de dienst volgde erna (uiteraard) en we zijn er ook gegaan (ik met grote tegenzin want voor mij was ze een vreemde en ik vond niet dat daar bij moest zijn), nou bij aanloop van iedereen zag ik al wat voor volk het was, geblondeerde vrouwen met sieraden en echt fitness figuren met half geschoren kopjes.. (niet dat soort mensen meteen aso zijn hoor voor ik iemand voor de kop stoot )

maar goed er werden foto,s getoond, een mooi brief van kinderen voor gelezen.. en daarna was de zus van een overledene aan de woord en t begon best goed en redelijk leuke anekdotes. tot dat ze ging schelden met dezelfde ziekte die zij had en aan eind schop ze de kist

publiek klapte... begrafenis ondernemer keekt erg vreemd. ik keek ook verbaasd, ik zat achteraan want dat vond ik gepaster en vriend zat met een bekende van hem halvewege...

naar de dienst liepen we gewoon verbaasd weg

ik zeg dit wil ik nooit meer...
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Dat is wel heel eh...apart ja....
quote:laurabb schreef op 10 maart 2016 @ 10:30:

hoe is het je gelukt om heel veel te drinken wanneer je max 3 drankjes pp mag? heb je tips? HAHA zeeeeer scherp. Ja ben een aantal flarden weer een beetje vergeten, maar het kwam er zo'n beetje op neer dat ze het aantal mensen dus afgekocht hadden, en dan op ongeveer 3 drankjes p.p (waardoor de bediening ook niet echt hard liep). Maar uiteindelijk omdat driekwart alweer vertrok na een uurtje (!) was het ok dat iedereen mocht drinken

En nog steeds geen vervolg van schuimspekkie. Of ik moet er overheen gelezen hebbenNee nog steeds niet Als ze wist dat we t nog steeds over haar hebben...
Als begrafenissen ook mogen: ik ben jaren geleden bij de begrafenis geweest van een deel van de familie wat we al jaren niet meer zagen. De reden hiervoor was pijnlijk duidelijk tijdens de begrafenis: het zijn mensen die zich gewoon niet kunnen gedragen

Tijdens de dienst (waar we ons al over verbaasden omdat de dode in kwestie totaal niet gelovig was geweest) was er al een dranklucht te ruiken, en dan niet van de miswijn. Het bleef daar gelukkig bij wat gesis over en weer. Nou, ze hebben het vol kunnen houden totdat ze m in de grond hadden gestopt, maar op de terugweg vanaf het kerkhof vielen de eerste klappen. We zijn uiteindelijk tijdens de koffie met gebak weggegaan want dat liep uit op koffie met gehak.

Achteraf bleek dat het niet lekker zat tussen de kinderen wat betreft een eventuele erfenis, ene kant beschuldigde de andere van gesjoemel. En serieus, er was eigenlijk niet eens een erfenis want die was al opgezopen tijdens alle ongetwijfeld afgrijselijke partijen waar wij gelukkig niet bij geweest zijn.
quote:Dana-100 schreef op 11 maart 2016 @ 00:11:

[...]

Nee nog steeds niet Als ze wist dat we t nog steeds over haar hebben...Volgens het profiel is Schuimspekkie een man!
quote:Autofan schreef op 12 maart 2016 @ 01:32:

[...]

Volgens het profiel is Schuimspekkie een man!NIET! Echt nooit geweten hahaha. Kun je HEM geen bericht sturen met de vraag of het verhaal kan worden afgemaakt
Schuimspekkie heeft geloof ik al 8 jaar niet onder die nick gepost. Dat e-mailadres is allang niet meer in gebruik joh.
Bijna 10 jaar zelfs.
Lotus77! Wat erg! En dat tijdens een uitvaart!
quote:Autofan schreef op 12 maart 2016 @ 01:32:

[...]

Volgens het profiel is Schuimspekkie een man!Een paar jaar geleden is bij een update bij iedereen man gezet in het profiel, volgens mij

En nog steeds geen vervolg van schuimspekkie. Of ik moet er overheen gelezen hebben

Want jij gelooft dat zij na 8 jaar ineens een update komt geven?

Ik kan Schuimspekkie niet meer horen.
Wat een geniale (en ook genante ) verhalen staan er tussen.

Zelf nog geen bizarre feesten en partijen meegemaakt. Alleen jaren geleden was ik op een bruiloft van de nicht van een toenmalig vriendje. Het was een vrij problematische knipperlicht relatie waarbij de bruidegom als hoogtepuntje kort daarvoor met z'n dronken kop de dure auto van schoonpa in de prak had gereden. Haar familie stond dus al wat ambivalent tegenover deze jongen, maar uiteraard raakte ze "onverwachts" zwanger dus leek een huwelijk een logische vervolgstap. De bruiloft was lowbudget, maar redelijk oke. Totdat het zusje van de bruidegom een stukje ging doen: gigantisch vals zong ze "het is wel over maar nog niet voorbij" van Marco Borsato en Do (?), compleet met theatrale armbewegingen en mimiek (het was geloof ik een Zuid-Amerikaanse familie dus stel je het temperament voor). Familie van bruidegoms kant tot tranen geroerd. De bruid ook, al was niet duidelijk van geluk of helse pijn. Mijn vriend en ik wisten niet waar we moesten kijken dus zongen we maar uit volle borst met de twijfelachtige tekst mee toen de zangeres aankondigde dat dit mocht.

Toch al heel wat bruiloften meegemaakt, maar dit blijft me wel bij
Ik heb twee minder leuke bruiloften meegemaakt.

1.

Huwelijk van een studievriend van m'n man. Op de kaart stond al dat het buiten was, met een alternatief programma voor slecht weer. In de brief van de ceremoniemeester stond dat we absoluut op tijd moesten zijn. Ik was hoogzwanger, speciaal een nette positiejurk gekocht. Om nou in je H&M positiebroek te verschijnen...

Op de grote dag regende het. Wij in ons goeie goed twee uur in de auto, rekenend op het aangepaste progamma. Ik moest inmiddels ontzettend nodig plassen. Dat kon helaas niet (of althans, niet zonder een strafbaar feit te plegen ) want de verzamelplaats was een park waar iedereen blikjes bier stond te hijsen. Na anderhalf uur kwamen er bootjes: de ceremonie zou plaatsvinden op het water. Het waren sloepjes zonder overkapping en zonder zitplaatsen. En had ik al gezegd dat het regende? Eer iedereen in de juiste sloep zat en we allemaal op de goeie plek op de Amstel lagen waren we weer anderhalf uur verder. Iedereen had het ijskoud, inclusief de bruid die met een speedboot aankwam (dat was wel leuk) in een spuuglelijke jas over haar jurk. De ceremonie duurde dik anderhalf uur, iedereen stond te blauwbekken, alle dames stonden verbeten hun plas op te houden en de heren zeken over de rand van de sloep in het water. Aangezien het bruidspaar niet door iedereen gefeliciteerd wilde worden moesten alle gasten gelijktijdig een omhooggehouden bord voorlezen in de trant van 'gefeliciteerd, wat een mooie jurk, wat een leuk feest'. Vervolgens moest er naar de feestlocatie gevaren worden, maar vanwege de dames die ontzettend nodig naar de wc moesten werd er eerst aangemeerd bij de roeivereniging alwaar er twee toiletten beschikbaar waren voor 100 man. Daarna was het nog uren varen naar de feestlocatie. Aan boord was gezorgd voor proviand: bier en stokbrood. Needless to say dat men om 20 uur verging van de honger. Gelukkig was er een bbq buffet bij de strandtent (had ik al gezegd dat het ijskoud was?), daar stond direct een rij van 100 man. Tegen de tijd dat wij aan de beurt waren was helaas alles op. Inmiddels kreeg ik zowat een appelflauwte met m'n zwangere pens, maar nergens konden we even gaan zitten. We zijn vertrokken en naar de Mac gegaan. Het hele bruidspaar hebben we geen woord mee gewisseld. Onze envelop mochten we op een tafeltje achterlaten. Gelukkig hadden we er nog de hele week plezier van: onwijze spierpijn van uren ongemakkelijk in die koude sloep hangen. En die jurk had ik niet hoeven kopen, want ik heb de hele dag m'n jas aan gehad.

2.

Trouwerij van een kennis, we waren uitgenodigd voor het feest. Ik had een jurkje aan en mijn man een jasje. We bleken volledig overdressed, de helft van de gasten liep in houthakkershemden. Er was een band, die wel zo vreselijk slecht speelde dat niemand erop kon dansen. Na een uurtje ofzo werden de intimi naar een apart tafeltje gedirigeerd alwaar de bruidstaart werd aangesneden. De rest kreeg een koekje aangeboden. We waren echt flabbergasted, had die taart dan aangesneden na het diner ofzo. De bruid was bovendien zwanger en haar jurk zat daardoor voor geen meter, en haar haar was ontploft. Ze zagen er wél heel gelukkig uit en daar gaat het om
Tvp.
Djeeez, urenlang hoogzwanger en met hoge nood blauwbekken op zo'n rukbruiloft , dapper!
Inwas meteen weggegaan
Echt heerlijk topic!

Mijn bijdrage;

- op een uitvaart in de kerk 50 dove mensen liederen horen zingen- de overledene was doof en de dovenvereniging was present- en dan de slappe lach krijgen.... Oeps.

- vrijgezellenfeest from hell door combi van " alternatieve kunstzinnige dubbelnamige groep" en " we hebben ins vergist in de eetlokatiegroep". Resultaat; tranen bij de bruid en ongemakkelijke geforceerde sfeer.
Ja, nee, misschien. Kan je de vraag herhalen?
quote:Starshine schreef op 12 maart 2016 @ 06:26:

Schuimspekkie heeft geloof ik al 8 jaar niet onder die nick gepost. Dat e-mailadres is allang niet meer in gebruik joh.Ik heb al 15 jaar hetzelfde e-mailadres😄

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven