Afval sorteren (flat)

21-09-2020 15:05 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben recent verhuisd van een eengezinswoning naar een appartement. Alles bevalt super en we kunnen goed wennen. Het enige waar ik nog zoekende in ben: hoe doen jullie het met afval sorteren ? Vroeger had ik immers in mijn garage volop ruimte om te sorteren - nu zit ik met een afvaloverschot in de berging.

Gft
staat niet apart vermeld op mijn afvalkalender - toch zie ik dat er wel een aantal kleine groene afvalbakjes staan op het verzamelpunt, dus ik neem aan dat er dus wel een ophaling is, dus ik moet me nog even informeren of dat dan wellicht optioneel/vrijwillig is en hoe ik aan zo'n bakje kom

Pmd
doe ik in aparte zak, maar helaas halen ze deze slechts 1x per twee weken op, dus dat wordt een hoop en gaat snel stinken

Papier + glas
gaan in respectievelijke containers, dus hier stelt zich geen probleem

Restafval
moet in ondergrondse container - deze rekent aan per aanbieding/ niet per gewicht
dus aangezien er stinkende kattengrit inkomt, die ik zo snel mogelijk kwijt wil, vul ik de zak dan toch maar aan met dingen die er niet strict genomen in mogen/moeten (lees: het overtollige pmd en de gft afval)

Kortom: ik merk aan mezelf dat ik veel minder goed sorteer dan voorheen en dat vind ik jammer, dus ik zou daar wel een betere manier in willen vinden. Zetten jullie me weer even op het goede spoor ?
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren
quinta1976 schreef:
21-09-2020 17:28
Ik lees net op de afvalapp van onze gemeente dat geen enkele soort kattenbakkorrels bij het gft mogen... :$
En ik maar denken dat ik goed bezig was. Kat is helaas vorige week overleden.
Mijn gemeente geeft enigszins onduidelijke adviezen: op de ene pagina mag t niet en op de andere wel.... ik heb alleen de 'wel' pagina goed onthouden :whistle:
Keutels schep ik dan zoveel mogelijk bij t restafval, mooi compromis

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven