AIVD kerstpuzzel 2017

01-12-2017 22:40 667 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hij komt er weer aan. Op 12 december wordt hij gepubliceerd, maar de AIVD heeft alvast een teaser op twitter geplaatst waarover we onze mooie hoofdjes kunnen breken.

Het schijnt trouwens dat hij dit jaar moeilijker wordt.

https://www.aivd.nl/onderwerpen/informa ... uzzel-2017

En balletjes op twitter

https://twitter.com/aivd

Afbeelding

Allen succes ermee 8-) :sherlock:
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

BigShoe schreef:
14-12-2017 08:51
Vraag 22 heb ik gevonden, het is een getal waarnaar gevraagd wordt, maar op het antwoordformulier staat Wie?
Raar ? Of een foutje?
Ja, volgens mij staat dat bij de errata.
Corona67 schreef:
13-12-2017 19:31
Hij was via de gegevens inderdaad veel makkelijker dan via het wegstrepen
Met gegevens, bedoel je dan dat het 29 tekens moeten zijn, of dat de hoofdletters en kleine letters elkaar afwisselen, of iets anders?
41 hebben we, de eer is gered :)
Ik team overigens met mijn man, dus ik hoef niet alleen te ploeteren.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Heeft iemand 25c al? Ik heb alle cijfers ingevuld, maar snap niet hoe ik nu tot een antwoord moet komen.
tiramisuusje schreef:
14-12-2017 09:51
Met gegevens, bedoel je dan dat het 29 tekens moeten zijn, of dat de hoofdletters en kleine letters elkaar afwisselen, of iets anders?
Ik snap die hoofdletters en kleine letters ook niet, maar denk wel iets te hebben gevonden.
bigshoe wijzigde dit bericht op 14-12-2017 19:14
22.26% gewijzigd
BigShoe schreef:
14-12-2017 17:23
Klopt, ik heb vanmorgen een vraag hierover verstuurd naar de AIVD.
Volgens mij reageerde ik op het verkeerde Ik denk hem ook te hebben als er een hoofdletter I (ie) staat. Ik twijfelde even of het een kleine l (el) zou zijn.
bigshoe wijzigde dit bericht op 14-12-2017 19:15
0.00% gewijzigd
BigShoe schreef:
14-12-2017 17:25
Volgens mij reageerde ik op het verkeerde Ik denk hem ook te hebben als er een hoofdletter I (ie) staat. Ik twijfelde even of het een kleine l (el) zou zijn.
Vraag 41 dus.
tiramisuusje schreef:
14-12-2017 09:39
Ja, volgens mij staat dat bij de errata.
Klopt ik heb vanmorgen een vraag hierover verstuurd naar de AIVD.
AlexjeII schreef:
14-12-2017 13:54
Heeft iemand 25c al? Ik heb alle cijfers ingevuld, maar snap niet hoe ik nu tot een antwoord moet komen.
ik loop vast op de gele vlakken
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Ben ik trouwens de enige die geen idee heeft wat er op de voorkant staat?
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
lollypopje schreef:
14-12-2017 19:03
Ben ik trouwens de enige die geen idee heeft wat er op de voorkant staat?
Ik kan 11111100001 en 7E1 verklaren. Alleen die 0 x begrijp ik niet. Maar ik neem aan dat jij niet de enige bent die geen idee heeft. Ik moest ook even puzzelen.
BigShoe schreef:
14-12-2017 19:12
Ik kan 11111100001 en 7E1 verklaren. Alleen die 0 x begrijp ik niet. Maar ik neem aan dat jij niet de enige bent die geen idee heeft. Ik moest ook even puzzelen.
die snapte ik al niet.

Maar er zal vast iets staan dat uiteindelijk neerkomt op "AIVD kerstpuzzel 2017" :P
lollypopje schreef:
14-12-2017 19:14
die snapte ik al niet.

Maar er zal vast iets staan dat uiteindelijk neerkomt op "AIVD kerstpuzzel 2017" :P
Misschien snap je er dan toch meer van dan je denk.
BigShoe schreef:
14-12-2017 19:17
Misschien snap je er dan toch meer van dan je denk.
had niks met ontcijferen te maken, eerder met logisch nadenken :P
BigShoe schreef:
14-12-2017 19:12
0x is om aan te geven (in programmeertaal) dat het om een hex(adecimaal) getal gaat.
Iemand vraag 42 al af? ;)

27 heb ik vijf categorien, maar ik twijfel over 2. Morgen even in excel zetten. Dat lukt niet goed in bad :)

En de komma niet vergeten tussen leiden en lenteui!
5 is gelukt, mijn avond is al weer goed. Ik ga weer even naar 12 staren.
tiramisuusje schreef:
14-12-2017 09:51
Min1eof
:-D
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
AlexjeII schreef:
14-12-2017 13:54
Ik heb een loop in de cijfers van het rechterblok, waardoor ik twee antwoorden kan krijgen...
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
rita147 schreef:
14-12-2017 21:22
5 is gelukt, mijn avond is al weer goed. Ik ga weer even naar 12 staren.
Doe je 5 met een programma?
Ik ben met pen en papier aan het optellen tot ik scheel zie.
feow schreef:
14-12-2017 21:43
Doe je 5 met een programma?
Ik ben met pen en papier aan het optellen tot ik scheel zie.
Ik doe het ook met pen en papier hoor, mijn programmeerkunst is na basic gestopt, lang geleden.
Corona67 schreef:
14-12-2017 20:37
0x is om aan te geven (in programmeertaal) dat het om een hex(adecimaal) getal gaat.
Ok Dat wist ik niet het hexadecimaal wel. Weer iets geleerd.
nu bezig met 14, want opeens zag ik iets. Nu hopen dat er ook iets uit komt :P
feow schreef:
14-12-2017 21:38
Min1eof
:-D
Ik begrijp je niet. Wat bedoel je?
tiramisuusje schreef:
14-12-2017 23:40
Ik begrijp je niet. Wat bedoel je?
Jij schreef twee keer of.
Vergeet die tweede.
Ik reageerde op de eerste.

Ik heb 17 a en b. :heart:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven