Alcohol wegdoen

12-09-2025 15:01 30 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Misschien een gekke vraag. Ik heb een paar flessen alcohol staan die er al tien jaar staan en ik wil ze uit mijn huis hebben. Wij drinken het niet. Het is oa rum.

Ik kan het niet op Marktplaats zetten want het mag niet van Marktplaats, alcohol verkopen.

Dus wat moet ik ermee?
Kan ik het ergens doneren (voelt gek)?
Of toch maar door de gootsteen?

Ik wil er echt vanaf. Ik ken niemand die het drinkt anders was het wel opgegaan. Dus "geef een cocktailfeestje" werkt niet echt.
Goede sterke drank gaat niet echt kapot. Lager alcoholisch en met veel toevoegingen gaat na een paar jaar wel kapot. Ik zal het gewoon alles door de gootsteen spoelen.
Als je niemand kent die het wil hebben, gewoon door de gootsteen ermee.
Si abra la puerta hay lobos.
Gootsteen
Toevallig geen lokale Facebook-groep ofzo?
Eens aan de buren / in de straat vragen of iemand het wil hebben?
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Team gootsteen
Herkenbaar.
Hier spoel ik ook eens in de zoveel jaar overbleven drank door de gootsteen.

Ik probeer sindsdien heel selectief in te kopen en overgebleven restjes na een feestje aan de feestgangers mee te geven.
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.
Je kent niemand die alcohol drinkt?
Ook niet via werk of wat dan ook? Bij mijn werk staat er regelmatig iets op de keukentafel wat iemand gekregen heeft en zelf niet gebruikt. Het meeste is vaak binnen een dag weg.
Ik zou het in wat app-groepen aanbieden, bijv de buurtapp.
Nina-1990 schreef:
12-09-2025 15:22
Team gootsteen
+1
No way dat ik een fles alcohol zou drinken die 10 jaar bij iemand in de kast gestaan heeft. Geen idee wat diegene er allemaal mij uitgespookt heeft. Zou ook niet op mijn geweten willen hebben dat mensen ziek worden van mijn oude flessen. Ik zou het lekker wegdoen (in de gootsteen dus).
Honingbij_ schreef:
12-09-2025 15:55
No way dat ik een fles alcohol zou drinken die 10 jaar bij iemand in de kast gestaan heeft. Geen idee wat diegene er allemaal mij uitgespookt heeft. Zou ook niet op mijn geweten willen hebben dat mensen ziek worden van mijn oude flessen. Ik zou het lekker wegdoen (in de gootsteen dus).
Het zijn dichte flessen, de open flessen zijn allang door de gootsteen gegaan hoor.

Tenzij er wat mis is met de inhoud van dichte flessen na tien jaar?
the_architect wijzigde dit bericht op 12-09-2025 15:58
7.17% gewijzigd
Mariana schreef:
12-09-2025 15:39
Ik zou het in wat app-groepen aanbieden, bijv de buurtapp.
Ja dit vind ik ergens logisch maar het staat me ook een beetje tegen ofzo. Maar waarom?
Team gootsteen ;-D dat vind ik een geinige term
Ik ging inderdaad uit van dichte flessen bij het weggeven. Open flessen van iets wat we zelf niet drinken geef ik altijd met iemand mee of gaat inderdaad na een tijdje door de gootsteen.
The_Architect schreef:
12-09-2025 15:57
Ja dit vind ik ergens logisch maar het staat me ook een beetje tegen ofzo. Maar waarom?
Ja waarom? Misschien is er iemand heel blij mee.
Ik heb dit cirkeltje in mijn hoofd een paar jaar geleden dus ook al gemaakt en toen uiteindelijk geen besluit genomen want de flessen staan er nog steeds dus
Gootsteen
Maar bedankt voor deze schop onder mijn kont, ik gooi het door de gootsteen!
The_Architect schreef:
12-09-2025 15:57
Het zijn dichte flessen, de open flessen zijn allang door de gootsteen gegaan hoor.

Tenzij er wat mis is met de inhoud van dichte flessen na tien jaar?
Met een percentage van +35% is het nog te drinken als de fles dicht is na 10 jaar.

Verras een lokale zwerver ermee :)
I wanna live my life with the volume full!
Er zijn ook gerechten met alcohol, zoals desserts, waarvoor je eventueel rum kunt gebruiken. Zoals de nutellataart van Nigella Lawson. Dan wordt de alcohol ook nog eens verhit.
Alle drank wegdoen, behalve sterk alcoholisch van goede kwaliteit. Dus wijn en likeur en zo weg.

Maar cognac, whisky of wodka is waarschijnlijk nog goed. Google even op het merk. Beetje zonde als je een uitstekende whisky van 80 euro per fles leegkiept.
Na zevenhonderd jaren
Die whisky mag wel naar mij hoor!!
I wanna live my life with the volume full!
Haha geen zorgen, de whiskey komt wel op hier.
Ik heb de flessen gegoogled. Kostte twee tientjes. Dat was me het gedoe niet waard. Weg ermee.
Wij krijgen geregeld jenever of van die kruidenbrandewijn. Gooi ik tegenwoordig meteen weg (nou ja, zodra de gever de hielen gelicht heeft).

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven