Alcohol wegdoen

12-09-2025 15:01 38 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Misschien een gekke vraag. Ik heb een paar flessen alcohol staan die er al tien jaar staan en ik wil ze uit mijn huis hebben. Wij drinken het niet. Het is oa rum.

Ik kan het niet op Marktplaats zetten want het mag niet van Marktplaats, alcohol verkopen.

Dus wat moet ik ermee?
Kan ik het ergens doneren (voelt gek)?
Of toch maar door de gootsteen?

Ik wil er echt vanaf. Ik ken niemand die het drinkt anders was het wel opgegaan. Dus "geef een cocktailfeestje" werkt niet echt.
Lila-Linda schreef:
12-09-2025 19:15
Wij krijgen geregeld jenever of van die kruidenbrandewijn. Gooi ik tegenwoordig meteen weg (nou ja, zodra de gever de hielen gelicht heeft).
Je kunt toch ook zeggen; wat lief dat je iets mee brengt. Wij drinken dit alleen niet. Wellicht maak je iemand anders er blij mee?

Meteen duidelijk dat ze niet meer met zulke cadeaus aan hoeven te komen. Vind het nogal wat om het dan meteen weg te gooien. Wees gewoon duidelijk.
Qiya schreef:
12-09-2025 20:01
Je kunt toch ook zeggen; wat lief dat je iets mee brengt. Wij drinken dit alleen niet. Wellicht maak je iemand anders er blij mee?

Meteen duidelijk dat ze niet meer met zulke cadeaus aan hoeven te komen. Vind het nogal wat om het dan meteen weg te gooien. Wees gewoon duidelijk.
Joh, dacht je niet dat als ik dit kon voorkomen ik het gedaan had?
De gesloten flessen zou ik op facebook zetten in de weggeefhoek.
Lila-Linda schreef:
12-09-2025 20:30
Joh, dacht je niet dat als ik dit kon voorkomen ik het gedaan had?
De flessen jenever worden je met het mes op de keel gegeven?
toulouse_74 schreef:
12-09-2025 20:49
De gesloten flessen zou ik op facebook zetten in de weggeefhoek.
Ik heb geen Facebook.
Ik heb inmiddels een fles door de gootsteen gegooid en een andere heb ik een liefhebber voor gevonden (had ineens een brainwave)
toulouse_74 schreef:
12-09-2025 20:50
De flessen jenever worden je met het mes op de keel gegeven?

Even een heel gekke gedachtensprong hoor. Maar het zóu natuurlijk kunnen hè, dat iemand de waarheid spreekt zonder dat je alle ins en outs kent.

Je kunt bijvoorbeeld een functie hebben waarin mensen je steeds obligate cadeaus aanbieden. En als je in een bepaalde regio woont kan dat zomaar jenever zijn. En dan kan het zomaar zijn dat je iemand schoffeert door zoiets af te slaan.

Net zoiets als juffen die steeds dezelfde mok met theezakjes krijgen. Wat moet je dan, mensen schofferen door zoiets ter plekke te weigeren?
Na zevenhonderd jaren
The_Architect schreef:
12-09-2025 16:13
Maar bedankt voor deze schop onder mijn kont, ik gooi het door de gootsteen!
Das dan jammer…
Als de hens uitbreekt, had je een ruilmiddel.
Pieremachochel
Ginevra schreef:
12-09-2025 18:02
Alle drank wegdoen, behalve sterk alcoholisch van goede kwaliteit. Dus wijn en likeur en zo weg.

Maar cognac, whisky of wodka is waarschijnlijk nog goed. Google even op het merk. Beetje zonde als je een uitstekende whisky van 80 euro per fles leegkiept.

Er is een Whisky beurs. Wie wat het nu waard is. Kieper je zo'n fles van 1000 euro weg.
noglangnietjarig schreef:
12-09-2025 22:26
Das dan jammer…
Als de hens uitbreekt, had je een ruilmiddel.
Ah damn, dat ik daar niet aan gedacht heb! Voor de apocalyps!
Eidde schreef:
12-09-2025 16:28
Verras een lokale zwerver ermee :)

Wat een smakeloze opmerking.
Lila-Linda schreef:
12-09-2025 19:15
Wij krijgen geregeld jenever of van die kruidenbrandewijn. Gooi ik tegenwoordig meteen weg (nou ja, zodra de gever de hielen gelicht heeft).
Ik wist niet dat jenever tegenwoordig nog gedronken werd. De laatste keer dat ik dat op tafel zag staan is zo'n 25 jaar geleden
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Sess schreef:
13-09-2025 11:19
Wat een smakeloze opmerking.
Ja, die opmerking viel me ook zo verkeerd. Kon er niet eens op reageren. Maar dit is toch wel de juiste. Smaakloos inderdaad.
Als geld niets waard is, dan drank, sigaretten enz nog wel (ruilmiddel).
Pieremachochel

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven