Alleen neutrale reacties hier!

28-10-2010 16:35 154 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ach, al jaaaaaaaaaaaaren voeren we dezelfde discussie; wanneer is een reactie hakken, of respectloos, of afbranderig?

Baal je er ook zo van dat je constant als pestkop wordt weggezet?

Oefen hier dan in het neutraal antwoorden.

De discussie die we hier neutraal gaan voeren gaat over : Zijn er te veel huilies of zijn er te veel hakkers? O, wacht.. da's alles behalve neutraal.

Nou ja, ik ben nog in de oefenfase.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Hasse: merci merci maar eerlijkheid gebiedt mij toe te geven dat ik dagelijks die zin in meer of mindere mate gebruik op mijn werk. Laten we zeggen dat in mijn beroepsgroep deze zin zó standaard is dat iedereen hem op verzoek eruit kan vlammen
quote:Medatative_rose schreef op 28 oktober 2010 @ 17:00:

[...]

je kunt natuurlijk ook eens kijken of Neutral zeep iets is voor je

Dat klinkt als een hele goede zeep.

Maar toch: als ik daar voor kies sluit ik die andere zepen uit, is dat wel neutraal? Misschien is het het beste om ze allemaal aan te schaffen en ze dan om de beurt te gebruiken. Op die manier hou ik alle schijn van oordeel af.
quote:Guinevieve schreef op 28 oktober 2010 @ 16:55:

Wie kan even helpen met een neutraal advies over zeep. Ik zit echt te twijfelen tussen die van Natusan, Dove, Soapy, Ecover en Sunlight.

Niet dat ik wil beweren dat de ene zeep beter is dan de andere hoor, waarschijnlijk zijn ze allemaal even goed.

Maar welke is het neutraalst?

Naar mijn bescheiden, maar zeer neutrale mening, kan geen van bovenstaande zepen als geheel neutraal gezien worden:

Natusan: richt zich voornamelijk op baby's en ander klein grut (liefdevol bedoeld he?)

Dove: richt zich met name op de wat vollere medemens

Soapy: vooral bedoelt voor onze mediterane buren, met die olijfolie in de zeep.

Ecover: vooral bedoelt voor diegenen die het milieu het belangrijkste aspect van de wereld vinden

Sunlight: laat zich voorstaan op hun langdurige geschiedenis.

Zeg: is Neutral niet wat dan?

Edit: totaal niet-neutraal maar: heeft iemand de bitterballen klaarstaan? Ik heb een beetje mosterd over.....
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
quote:Hasse88 schreef op 28 oktober 2010 @ 17:04:

[...]

Naar mijn bescheiden, maar zeer neutrale mening, kan geen van bovenstaande zepen als geheel neutraal gezien worden:

Natusan: richt zich voornamelijk op baby's en ander klein grut (liefdevol bedoeld he?)

Ecover: vooral bedoelt voor diegenen die het milieu het belangrijkste aspect van de wereld vinden

Hartelijk dank voor die waarschuwing. Ik kan het me niet permitteren om voor bijvoorbeeld Ecover te kiezen, de babietjes kunnen dan gemakkelijk denken dat ik het milieu verkies boven hun welzijn.

Neutral moet het dan toch worden.

De oplossing zou natuurlijk kunnen zijn dat alle winkels voortaan nog maar 1 soort neutrale zeep aanbieden: neutral. Dan kunnen onze keuzes niet meer iemand voor het zere hoofd stoten.
Nivea is redelijk neukstraal neutraal, geschikt voor babies, dikkeren, mediteranen en groenen.

[...]

]Naar mijn bescheiden, maar zeer neutrale mening, kan geen van bovenstaande zepen als geheel neutraal gezien worden:

Je kan het lief inpakken, maar je geeft natuurlijk hier keihard en ongefundeerd je mening

Dit is wel heel erg kort door de bocht en van lange metten maakt met korte oren

Edit: totaal niet-neutraal maar: heeft iemand de bitterballen klaarstaan? Ik heb een beetje mosterd over.....
quote:Zamirah schreef op 28 oktober 2010 @ 17:09:

Nivea is redelijk neukstraal neutraal, geschikt voor babies, dikkeren, mediteranen en groenen.aandelen?
quote:Maleficent schreef op 28 oktober 2010 @ 17:01:

[...]

ik denk dat veel Johan Cruyf-wijsheden heel neutraal zijn.

Nou da's mooi, dan jat ik daar wat van.

Als zij de bal hebben kennen wij niet scoren.

Hoe neutraler wil je het nog hebben?
hakken

huilies

Stressed is just desserts spelled backwards
quote:blijfgewoonbianca schreef op 28 oktober 2010 @ 17:11:

[...]

Als zij de bal hebben kennen wij niet scoren.

Of; je moet wel schieten anders ken je niet scoren.
O, wat een prachtige huilie!
quote:Maleficent schreef op 28 oktober 2010 @ 17:13:

[...]

Of; je moet wel schieten anders ken je niet scoren.Zij waren niet beter maar ook niet slechter.
Medds, die mosterd, is die wel een beetje neutraal van smaak dan? Ik hou niet echt van hele pittige of scherpe mosterd.
quote:duploo schreef op 28 oktober 2010 @ 16:53:

Ik heb je post gelezen en heb er een mening over. Ik heb geprobeerd ook de kant van de andere persoon in te zien en daar zo mijn ideeen over. Ik heb ook een advies, dus laat maar weten of je daar interesse in hebt.Wij zwijgt zegt nooit iets verkeerd, dus misschien kun je in het vervolg beter zwijgen.

wat goed dat je dat schrijft.

Wat wil je dat er geantwoord wordt?
Vergeet niet, een “Ja, maar..” is eigenlijk een “nee, want...”
quote:meds schreef op 28 oktober 2010 @ 17:10:

[...]

Sorry Meds, ben ook net begonnen met de neutraal-cursus van de EO. Ben nog niet bij het hoofdstukje "Verpak je eigen mening klimaat-neutraal"
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
quote:blijfgewoonbianca schreef op 28 oktober 2010 @ 17:13:

[...]

Zij waren niet beter maar ook niet slechter.

Je gaat het pas zien als je het door hebt

ook een mooierd zeg van JC
quote:jojanneke66 schreef op 28 oktober 2010 @ 17:14:

[...]

wat goed dat je dat schrijft.

Wat wil je dat er geantwoord wordt?Maar als ik dat zeg, is het al niet meer neutraal natuurlijk. Help, ik weet echt niet meer wat ik nu toch met mijn mosterd aanmoet (overigens waanzinnig neutraal van smaak, die mosterd van mij)

Toen ik goochelde op "hakker" vond ik deze.
Mosterd is simpelweg zelden neutraal van smaak, immers, mosterd is een zeer pittige toevoeging aan vele vele recepten.
quote:Maleficent schreef op 28 oktober 2010 @ 17:18:

Mosterd is simpelweg zelden neutraal van smaak, immers, mosterd is een zeer pittige toevoeging aan vele vele recepten.

U hebt natuurlijk gelijk, maar mijn mosterd is in de range mosterds die te verkrijgen zijn, geheel neutraal van (mosterd)smaak.

Eigenlijk moeten we dus iets anders verzinnen dat meer in ons nieuwe neutrale beleven past.... Crackers? vetsin?
Halvanaise?
quote:Hasse88 schreef op 28 oktober 2010 @ 17:23:

[...]

U hebt natuurlijk gelijk, maar mijn mosterd is in de range mosterds die te verkrijgen zijn, geheel neutraal van (mosterd)smaak.

Eigenlijk moeten we dus iets anders verzinnen dat meer in ons nieuwe neutrale beleven past.... Crackers? vetsin?

Ik denk dat het het veiligste is als we kiezen voor iets als crackers. Juist geen Vetsin want dat is een smaakversterker. We willen niks versterken maar juist neutraliseren. Voor de zekerheid is het gebruik van zout dan ook af te raden, zouteloos eten is ook heel neutraal voor de gezondheid.

Mijn oma wilde nog wel eens ergens een aardappel doorheen gooien als de smaak te sterk was, ik denk dat dat een neutrale optie is, aardappelen.
Halvanaise bij de aardappelen, dat lijkt me een uitstekende keus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven