Amazon Belastingdienst

29-11-2021 15:56 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Iemand die verstand heeft met het verkopen op amazon? Zoja? --> Ben je belastingplichtig in Nederland of Amerika als je je goederen verkoopt in Amerika?

Groetjes,

A
Alle reacties Link kopieren
staples399 schreef:
29-11-2021 19:27
Onbegrijpelijk dat er nog mensen werken bij, of vliegen met, KLM en Transavia.... straks de hoofdprijs betalen: lekker doen!

Je snapt duidelijk niet wat men hier schrijft, want jouw vergelijking slaat kant nog wal.

@TO, Amazon-verkopers lopen echt flinke risico’s. Als je product weinig tot redelijk verkoopt, dan kost het je geld. En als jouw product goed verkoopt, dan gaat Amazon het zelf verkopen tegen een flink lagere prijs om jouw marktaandeel over te nemen. Feitelijk financier jij voor jouw rekening en risico het marktonderzoek van Amazon.
Alle reacties Link kopieren
staples399 schreef:
29-11-2021 19:27
Onbegrijpelijk dat er nog mensen werken bij, of vliegen met, KLM en Transavia.... straks de hoofdprijs betalen: lekker doen!
Nee, dat klm gaat prijsstunten als easyJet dat doet. En als easyJet dan niet meer kan bestaan met een te laag bod de boel opkoopt en dat easyJet ingelijfd wordt door klm en dat klm dan weer de oude hoge prijzen rekent van voor easyJet.
Het is een praktijk van met hele diepe zakken de concurrentie inlijven zodat er geen concurrentie meer over is en er nog maar 1 prijs wordt gerekend.

We stevenen af op iets wat het communisme nooit is gelukt: 1 aanbieder die controle heeft over alle producten en we trappen er met open ogen in.

Dat is er mis met Amazon.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Socie schreef:
29-11-2021 18:41
Dan betekent dat dus dat het product gewoon die prijs heeft (amazone legt soms bewust geld bij om dingen heel goedkoop aan te kunnen bieden en daarmee de concurrentie weg te concurreren). Wat is er dan zo essentieel dat je het nú moet hebben en je niet nog heel even door kan sparen om de normale prijs te betalen? Hoe ging dat in het pre-amazone tijdperk?
Dat is mij inderdaad bekend. Ik weet niet hoe dat in het pre-Amazon tijdperk ging (ik ben begin 20 en student, dus weinig inkomen). Laat mij even voorop stellen dat ik al best lang niets bij Amazon heb besteld, maar als nú een huishoudelijk apparaat stuk zou gaan, zoals een wasmachine of weet ik het, dan kan ik niet "nog even doorsparen" (en ja, dan kun je me verwijten dat ik geen tweedehands product koop, maar ik heb het liefst apparaten die een beetje energie-efficiënt zijn en dat is tweedehands moeilijk te vinden). Maar goed, ik werd door een ander al 'kortzichtig' genoemd hier, dus I'm out!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven