Asiels overvol.

02-07-2008 11:38 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
De asiels zitten weer overvol. Ik zou graag iemand willen spreken die haar hond of kat voor de vakantie wegbrengt naar het asiel. Ik heb het niet over een dierenpension dus.

Mijn probleem is: hoe kan je, je dier, waar van je houdt, ondergeschikt maken aan een vakantie?
Mensen moeten beter nadenken voordat ze een diertje nemen! het is zo zielig als een diertje daarna weer weg moet, hij ziet het gezin waar hij woont als zijn familie en dan hup word hij weg gedaan! Kan me daar echt superboos om maken!!!
Toen mijn oudste dochter geboren werd, had ik twee katten. Geen haar op mijn hoofd die eraan dacht om ze weg te doen. Ja, natuurlijk verhaarden ze wel en moesten we ervoor zorgen dat de kat niet bij de baby in de kinderwagen zou springen. Maar dat had ik vantevoren kunnen weten. Nee, hoor, mijn beestjes horen bij het gezin.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
Als wij op vakantie gaan regelen wij altijd een huisoppas die ook graag onze kinderboerderij verzorgt. Is er een beestje ziek dan gaan we gewoon niet. (Dit is al 1x voorgekomen) De oppas vindt het geweldig bij ons en heeft er zelf ook een vakantiegevoel bij. De huisdieren zijn voor ons volwaardige gezinsleden en geen haar op ons hoofd die er over denkt ze naar een pension te sturen. Als je aan huisdieren begint heb je ook je verantwoording te nemen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ja dat snap ik nu ook nooit!!!

Onze hond (herder) gaat altijd mee op vakantie. Oke heb makkelijk praten want we hebben een eigen (grote) caravan. Maar ik zoek de campings er op uit!!

De hond moet welkom zijn, en er moet een bos in de buurt zijn!!! Dat zijn 2 dingen die ik alleen al voor de hond uitzoek!! En dan nog de wensen van ons en onze zoon.

Hij is in juni voor de eerste keer in 5jaar niet mee gweest toen we een weekendje weg gingen. Hij is toen gaan logeren bij mijn ouders. Ik geloof dat wij het moeilijker vonden als onze hond.

En voor de kippen en de geiten, daar zorgt de overbuurvrouw met hun kinderen voor!

Maar kunnen ze die honden (of andere dieren) die gedropt worden aan een boom of bij asiel dan niet nakijken of ze gechipt zijn???? Want dan vind je de eigenaar terug!!!

Mmm dat zullen ze vast ook wel doen!
quote:Indian schreef op 02 juli 2008 @ 12:45:Maar kunnen ze die honden (of andere dieren) die gedropt worden aan een boom of bij asiel dan niet nakijken of ze gechipt zijn???? Want dan vind je de eigenaar terug!!!

Mmm dat zullen ze vast ook wel doen!

Dat doen ze ook. Langs alle dieren die in een asiel terechtkomen (of doodgereden/gewond door de dierenambulance worden opgehaald) wordt standaard de chipscanner gehaald, om te kijken of het dier gechipt is. Maar ja, mensen die hun hond aan een boom binden halen hun hondjes niet uit het asiel (vinden ze te duur) maar van Marktplaats, of uit een nestje bij de buurvrouw, of waar dan ook, en 'vergeten' dan hun huisdier te laten chippen.

Dieren die door het asiel worden geplaatst worden altijd gechipt (en katten gesteriliseerd/gecastreerd) zodat de baas altijd te achterhalen is.
Wij hebben twee katten en ik heb er geen moeite mee om die een week of drie alleen te laten voor een vakantie. We kunnen dan altijd verzorging regelen via familie of buren (is ook wederzijds). Met een hond kan dat niet. Daarom hebben wij ook geen hond, wij voelen ons dan teveel gebonden. Is een bewuste keuze ondanks dat vooral mijn man gek op honden is.

In die zin zou ik dus geen dieren naar het asiel brengen. Maar voor mij zijn er uitzonderingen en dan maakt het mij niet uit of het nu zomer of winter is. Als op 1 of andere manier onze veiligheid of die van het dier in gevaar komt (dan denk ik vooral aan het fictieve geval dat wij een hond zouden hebben), dan zal ik het dier toch naar het asiel brengen als er geen andere mogelijkheid zou zijn.

Dus ja, in specifieke gevallen zou ik een asiel een optie vinden. Maar OK, vakantie is daar zeker geen 1 van.
Mijn hondje (Joe, hij is 18 jaar geworden, en vorig jaar overleden) hebben we ooit, toen ie een jaar of 2 was, uit het asiel gehaald. Het asiel was dicht, want het was kerst, hadden ze hem maar gewoon over het hek geflikkerd . Echt waar, ik kan er nu nog gruwelijk kwaad over worden! Hoe haal je het in je harses om een hond zo weg te doen omdat je zo nodig op vakantie moet en te beroerd bent om van te voren oppas te regelen....

Ik ken iemand die een cavia-opvang heeft en die zit momenteel overvol. Gek genoeg krijgt nu ineens iedereen last van allergie (de echte allergieen buiten beschouwing gelaten).

Maar ja, eigenlijk is dit altijd nog beter dan je dier gewoon op straat flikkeren, aan een boom binden of de hersens inslaan (nu op Nu.nl...).
Je kunt je afvragen wat zieliger voor zo'n beestje is. Bij zulk soort mensen wonen die hier omschreven worden, of naar een asiel worden gebracht. Ik denk dat het kiezen is uit twee kwaden, maar als ik als dier mocht kiezen, dan wílde ik helemaal niet bij zulke mensen blijven.
Dat chippen is je reinste onzin.

beide katten gechipt.

éen kat was een week lang weg.

Dierenambulance gebeld, en asiels, helemaal niks.

Uiteindelijk doorverwezen naar degene die 'gevonden' chips bijhouden.

Na een korte beschrijving kwam de telefoongriet met: oh, je bedoelt zeker *naam* die jonge kater, ja hoor, die ligt hier al een dag of 5.

.....................
.
Wat heb ik zin om die eigenaar eens 'te ontmoeten'.
Wij hebben onze twee katten uit het asiel. De ene was nog geen jaar toen we haar haalden. Gevonden op een boerderij, heel nest, was erg verwaarloosd. Het heeft lang geduurd voordat ze niet meer zo bang was voor mensen. Ik weet niet wat ze in de eerste maanden heeft meegemaakt, maar veel goeds is het niet geweest. Nu is ze zo knuffelig dat ik er soms gek van word :-)

De tweede zat in het asiel, was gewond binnengebracht, grote wond aan haar schouder. Was niet gechipt. Toen wij kwamen om een tweede kat te halen (vonden we gezellig voor nummer 1), was ze al helemaal hersteld. Liet luidkeels blijken dat we haar mee moesten nemen. Is echt een superbeest, en ze kunnen het goed met elkaar vinden.

Als deze twee komen te overlijden, dan weet ik zeker dat we weer katten uit het asiel nemen.
Oh ja, als wij op vakantie gaan dan komen de buren elke dag langs voor het eten/drinken en de kattenbak.

Wij zorgen ook voor de katten van de buren.
quote:lindy schreef op 02 juli 2008 @ 13:21:

Ook een vakantieslachtoffer?

www.telegraaf.nl

wo 02 jul 2008, 11:55

Hond doodgeslagen in Biddinghuizen

Twingly logoTwingly blog zoeken

1 blogs die verwijzen naar dit artikel

WOEF!!! #$%

Een uur geleden Peefs Hersenspinsels

Wat is Twingly?

AMSTERDAM - Een jonge hond is doodgeslagen gevonden aan het strand bij Biddinghuizen. De hond, een bordeaux dog, was verschillende keren met een stomp voorwerp geslagen, maakte de Dierenbescherming woensdag bekend.

Het dier werd met grote bloeduitstortingen over het hele lijf aangetroffen, zegt voorzitter Renée Spaans van de Dierenbescherming in Dronten. „Ze is doodgebloed. Ook was haar oogkas ingeslagen en ze miste tanden. Ze heeft echt geleden.”

De hond werd op een heel stil stukje gevonden door iemand die reeën aan het spotten was.

De Dierenbescherming heeft het sterke vermoeden dat de eigenaar zijn hond heeft doodgemarteld. „De riem, halsband en zelfs het hondenrek voor in de auto zijn bij de hond gevonden.”

Spaans hoopt dat de eigenaar snel wordt gevonden. „Er moet toch iemand zijn die denkt: hé, mijn buurman heeft zijn hond niet meer.”
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
Wat een verschrikkelijk verhaal Lindy, daar krijg ik nou pijn van in m'n hart. Wat een beest(en) moeten die eigenaars of eigenaar zijn geweest. Ik hoop dat ze hem oppakken en een zware straf geven of gewoon hem met een stomp voorwerp op z'n hoofd slaan!!

Wij hebben onze poes uit het asiel en denken er sterk over om er deze zomer 1 bij te halen, de asiels zitten idd overvol dus er zal er zeker 1 voor ons bij zitten.
quote:shining schreef op 02 juli 2008 @ 13:22:

Wat heb ik zin om die eigenaar eens 'te ontmoeten'.Zijn we het toch nog een keertje eens, zullen we samen gaan?
Ach, zolang dierenmishandeling niet strafbaar is in Nederland...

Een verhaal als de doodgeslagen Bordeauxdogpup roept bij mij emoties op die ik maar niet op het forum ventileer, laat mij maar een minuutje alleen met de "eigenaar".

Ik kan me er niks, maar dan ook niks bij voorstellen dat je een onschuldig dier op deze manier behandeld. Volgens mij ben je dan door en doorslecht en ook een gevaar voor de maatschappij.

Overigens zou ik nooit een dier bij het asiel achterlaten. Elk huisdier wat bij ons in huis komt, zal ons huis ook verlaten tussen 6 plankejs. (en daarmee bedoel ik natuurlijk dat ze hier oud worden en nergens anders) Ik kan geen enkele reden bedenken om er ooit eentje weg te doen.

Wij hebben 3 Staffordshire Bullterriërs en ik foster zo nu en dan een Stafford waar een huisje voor gezocht wordt, druk maar o zo lief. Je had het commentaar van mensen moeten horen toen er een klein mensje op komst was. "De honden gaan nu zeker weg?" of "Jullie doen ze nu toch wel naar het asiel, of tenminste 1 of 2?" Tja, 3 van die 'gevaarlijke' pitbulls, daar kon toch geen kind bij. Mijn honden verafgoden mijn dochter. Ze willen niets liever dan knuffelen en beschermen. Ze zijn voorzichtig en waken over haar. Maar dat is ook een heersende denkwijze, kind op komst-> hond weg. Snap er niks van. Overigens zou ik nooit mijn honden alleen laten (geen enkel ras hond) met mijn dochter... Maar weg doen? Kind en hond gaan prima samen, als je er maar bij blijft en kindje leert respect te hebben voor dieren.

Ik heb maar 1 van mijn honden als pup aangeschaft, de andere 2 zijn herplaatsers. Ook vanwege opkomende allergieën (nadat hond en kind een jaar samenleefden) en kind op komst.

Als mijn dochter iets ouder zou zijn, dan was er plaats voor nog een eigen hond. Maar ik wacht even tot ze een jaartje of 3 is. Dan hoop ik mijn Staffordopvang een beetje te kunnen uitbreiden.
quote:Antonio schreef op 02 juli 2008 @ 11:53:

Ik wil gratis en voor niets op Viva vrouwen hun goudvis passen. Ik ga niet weg. Wel een kom met afdekking want anders gaat Bertje uit vissen.

ha,ha, daar was ik al bang voor! De bovenburen hebben ook al poezen. Voor geen goud zet ik ze daar neer...

heb ook al een keer een buurt kat van de tafel moeten meppen omdat ie naar binnen was gekomen en lekker zat te vissen.

Mijn arme goudvis heeft daarna twee maanden lang getraumatiseerd onder een plantje gezeten. Hij kwam er niet vandaan. Lukte alleen toen ik een nieuw vriendje voor hem had gekocht.
Ik werk zelf in een asiel en wat ik daar af en toe meemaak, niet normaal.

Vorige week kwamen mensen een kat terugbrengen omdat ze naar de kinderen gemept zou hebben. Omdat deze mensen enigszins betrouwbaar overkwamen mochten ze een kitten uitzoeken. Ouders blij, kinderen blij, wij blij. Volgende dag staan ze met het kitten op de stoep: "dat beest is agressief want toen we haar uit de bench wilde halen blies ze". Een kitten van 10 weken! Deze mensen krijgen van ons dus nooit meer een dier. En pissig dat ze waren dat ze hun geld niet terugkregen.

En een vrouw die haar kat kwam brengen omdat haar oppaskind (niet eens haar eigen kleinkind) allergisch is. Die kat had ze wel al 10 jaar maar dat boeit niet. Het kind gaat voor. Ja daaag, dan zoeken ze maar een andere oppas.

En zo kan ik nog wel even doorgaan. Gelukkig is bij ons nog niet veel merkbaar van de naderende vakantie maar dat zal nog wel komen, vrees ik.

Het stoort mij eerlijk gezegd ook een beetje dat veel mensen perse een rashond willen terwijl de asiels vol zitten met de meest leuke, lieve en aanhankelijke honden. En vaak ook nog zonder die rasspecifieke afwijkingen. Maar da's mijn niet geheel onbevooroordeelde mening.
Fel, wij hebben onze hond (vuilnisbak, schat van een beest, 18 jaar geworden) ook uit het asiel gehaald. Fantastisch beest, ik mis hem nog elke dag (deze maand is het een jaar geleden dat ie overleed). Kerngezond, is zowat fluitend 18 jaar geworden.

Maar meneer is ook, voordat wij hem meenamen uit het asiel, een dag en een nacht bij iemand anders geweest. Die kwam hem na een dag terugbrengen omdat ie in de kamer geplast had. Nou ja!! Hij was bloednerveus, de allereerste nacht plaste ie bij ons ook in de kamer, en daarna nooit meer. Maar goed, doordat ie door zijn eerste eigenaar over het hek van het asiel gegooid was, en door de 2e na een nacht alweer teruggebracht werd, zat ie er nog toen wij kwamen . En wij waren heel blij met hem (en ik hoop dat het andersom ook zo was ).
o bah het is walgelijk en ik herinner me nog goed de plotseling vele berichten enkele weken geleden over katten die weg moesten ivm met allerlei onoplosbare problemen en daar tussendoor als schrijnende tegenhanger de blijde berichten over bewust en weloverwogen je poes laten bezwangeren
quote:meds schreef op 02 juli 2008 @ 23:55:

..... de blijde berichten over bewust en weloverwogen je poes laten bezwangerenJa, en als mensen dan niet voor alle kittens een baasje vinden, zetten ze die op Marktplaats.nl, gratis af te halen natuurlijk want je wilt er wel van af.

Niet wetende dat er een ander soort dierenliefhebbers is die Marktplaats afspeuren naar gratis af te halen kittens .... niet voor zichzelf, maar voor hun 'huisdieren': slangen. En die slangen gaan niet met die kittens kroelen, dat kan ik je verzekeren.

Zo komen die dierenliefhebbers aan gratis slangenvoer
Dat stukje over die hond uit Biddinghuizen heb ik ook vol afgrijzen gelezen. Hoe is het toch mogelijk??

Mensen denken vaak helemaal niet na alvorens ze een huisdier nemen. Ik heb onlangs een geweldig, lieve boomer overgenomen van mensen met een zg allergie "yeah right". 13 Weken was de kleine man toen, nu inmiddels 7 weken verder en tis een echte super hond. Tis een pup en lekker speels, veel bijten en leven in de brouwerij....die mensen konden daar vl mij helemaal niet mee omgaan. Mijn geluk en vooral zijn geluk want het beessie heeft het hier super naar zijn zin. Maar die lui moesten ook zo snel mogelijk van hem af, hond incl toebehoren...alles gratis!
Hier is van de week een jonge pup (12 weken ) in het bos gevonden.

In een doos, met voer erbij, en het dierenpaspoort, waar de eigenaarsgegevens uitgescheurd waren.

Waarschijnlijk is het diertje achtergelaten door een stel, wat eerst het hondje had aangeboden bij het asiel, maar de kosten voor het achterlaten te hoog vonden.

Hopelijk kunnen ze toch via het paspoort of met hulp van de dierenarts en asiel de ex-eigenaar achterhalen.

Hoe kun je al na maximaal 5 weken zo zat zijn van je huisdier dat je het in het bos dumpt?

Het is toch algemeen bekend dat je een pup zelf zindelijk moet maken, en dat ze scherpe tandjes hebben, en 's nachts eenzaam kunnen zijn, en dat je ze geen hele dag alleen kunt laten.

Pfff dom volk, hoop dat ze zich nooit zelf gaan voortplanten.
Oh ja, we wonen hier in het oosten van het land, met grote tuinen en veel natuur.

Als deze mensen iets meer moeite hadden genomen, hadden ze vast zelf deze pup kunnen onderbrengen bij iemand die er wel tijd en zin in heeft.

Was zeker toch teveel moeite...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven