Autoschade

13-11-2010 19:06 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laatst ben ik tegen een andere auto opgegaan. Hierbij is de spiegel van de ander beschadigd. Ik dacht een nieuwe achterkant van de spiegel te vergoeden 20 euro. Dit blijkt echter 200 euro te zijn ivm spiegel kapot. Diegene had zijn auto iets te dicht aan de weg staan. Wegen zijn smal maar hij had zijn auto iets verder kunnen zetten in het groen. Ik had natuurlijk beter op moeten letten maar door smalle weg weinig ruimte. Wie is hier volgens jullie verantwoordelijk?
Als de auto geparkeerd stond en jouw voertuig is inbeweging ben jij fout
Het gras aan de overkant is niet groen.
tjah, ligt eraan of de auto midden op de weg stond of dat hij tien cm van de stoep stond. In het tweede geval is het jouw verantwoordelijkheid, in het eerste had je er ook niet langs moeten gaan......
Volgens mij mag je officieel je auto niet in het groen parkeren. Als de auto zo geparkeerd stond dat je er niet meer langs kon, had het wat anders geweest. Maar nu ben ik bang dat je er aan vast zit.

Logisch gedacht om alleen een nieuwe/tweedehandse achterkant van de spiegel te vergoeden, die je er dan ook nog zelf op zet, maar helaas, zo werkt dat niet: de auto moet naar de garage, waar ze een hele nieuwe spiegel er op zetten.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik zou dit via je verzekering spelen. Die gaan dan uitvechten wie hier nou echt volgens de wet "de schuld" heeft. Je kan er altijd voor kiezen om het bedrag alsnog zelf te betalen, zodat je niet terug valt in je no-claim.
Spiegels zijn gewoon erg duur. Hier was de spiegel eruit gevallen, maar we moesten een heel ding kopen. 2e hands bijna niet te vinden, uiteindelijk waren we iets van 65 euro kwijt voor een 2e hands spiegel

In dit geval is het echt jouw schuld, jij reed er toch tegen aan?
Jouw schuld, andere auto stond geparkeerd. En spiegels worden steeds duurder, meegespoten in kleur, met knipperlicht erin. Kassa!
Jij bent in fout, ik spreek uit ervaring...

Ben eens tegen een geparkeerde auto gereden, per ongeluk wel te verstaan. Ik reed reglementair, zij stond verkeerd geparkeerd (Met haar auto vlak voor een verbodsbord). Politie erbij gehaald en die hebben bevestigd dat ik in fout maak, waar die auto zich ook zou parkeren, ik mag er niet tegenrijden. Het gaat zelfs zover dat, als iemand zijn auto midden van de autosnelweg zou parkeren en jij hem raakt, jij volledig in fout bent.
Jouw schuld.
Wie weet hoe het zit met een auto die op de weg geparkeerd staat(binnen de bebouwde kom) en iemand rijdt schade eraan?

Niet mij overkomen gelukkig!
Degene die tegen een geparkeerde auto aanrijdt is zonder meer aansprakelijk voor de schade. Van eigen schuld bij de geparkeerde, waardoor jouw aansprakelijkheid verminderd zou kunnen worden, is bij een aanrijding in parkeerstand vrijwel nooit sprake.
Ok dank je
Bedankt voor jullie antwoorden. Wel jammer natuurlijk ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven