Baas in eigen buik

13-11-2018 14:18 87 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aan de hand van een ander topic.

Man wilt dat vrouw abortus doet, vrouw doet dit niet want is baas in eigen buik. Wettelijk moet vader nu bijdragen maar klopt dit moreel wel? Naar mijn mening moet moeder in dit geval 2x zo hard haar best doen en man er niet mee lastig vallen, zij maakt uiteindelijk de keus het kind te houden.

Andersom heeft de man door het baas in eigen buik niets te zeggen en kan niets bijdragen ook al zou hij het willen.
Tiana_76 schreef:
13-11-2018 14:50
Dat is puur biologie, daar kunnen vrouwen niets aan doen. Zeer terecht dat zij zelf over hun lichaam kunnen beslissen.
O, ik vind het prima maar wel alle consequenties accepteren. Vrouw beslist dat ze een kind kan opvoeden en betalen dan moet ze dat ook allemaal zelf regelen.
Head* schreef:
13-11-2018 14:54
Ik vind het juist zeer achterhaald dat een man wel de lusten van seks kan hebben, maar daarna vertikt de lasten te dragen en zomaar weg kan lopen voor zijn verantwoordelijkheden.
Maar de vrouw had er blijkbaar ook zin in.
Waar 2 neuken hebben er 2 schuld en hoeft er maar 1 te beslissen. Oneerlijk toch?
Alle reacties Link kopieren
TanteBedelia schreef:
13-11-2018 14:46
Blijkbaar ligt de macht bij de vrouw die zwanger is geraakt.
anno 2018 kan men best wel zelfstandig een kind opvoeden en werken te gelijk we leven niet in de prehistorie .
De hele regeling is zeer achterhaald. Als er sprake is geweest van een eenmalige date zit man levenslang aan alimentatie vast.
de vrouw zit ofwel levenslang aan het kind vast, ofwel ze moet een medische handeling uit laten voeren die ook niet bepaald risicoloos is.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
ninanoname schreef:
13-11-2018 14:57
de vrouw zit ofwel levenslang aan het kind vast, ofwel ze moet een medische handeling uit laten voeren die ook niet bepaald risicoloos is.
keuzes maken is blijkbaar lastig, zowel de man als de vrouw hoeven beide niet te neuken.
TanteBedelia schreef:
13-11-2018 14:46
Blijkbaar ligt de macht bij de vrouw die zwanger is geraakt.
anno 2018 kan men best wel zelfstandig een kind opvoeden en werken te gelijk we leven niet in de prehistorie .
De hele regeling is zeer achterhaald. Als er sprake is geweest van een eenmalige date zit man levenslang aan alimentatie vast.
Je maakt een denkfout. Het gaat niet om de vrouw of wat een vrouw al dan niet zelfstandig kan. En het gaat ook niet om de man. Het gaat erom dat elk kind ten alle tijden recht heeft op (financiële) zorg van beide ouders. Of je dat nou leuk vindt of niet. Een man kan inderdaad levenslang vastzitten aan een kind na een eenmalige date. Dat is nu eenmaal het mogelijke gevolg van zijn eigen daad. Jammer dat mensen in 2018 nog steeds de meest basale dingen in het leven niet begrijpen.
Lotus90 schreef:
13-11-2018 15:00
Je maakt een denkfout. Het gaat niet om de vrouw of wat een vrouw al dan niet zelfstandig kan. En het gaat ook niet om de man. Het gaat erom dat elk kind ten alle tijden recht heeft op (financiële) zorg van beide ouders. Of je dat nou leuk vindt of niet. Een man kan inderdaad levenslang vastzitten aan een kind na een eenmalige date. Dat is nu eenmaal het mogelijke gevolg van zijn eigen daad. Jammer dat mensen in 2018 nog steeds de meest basale dingen in het leven niet begrijpen.
Dit

(muv de laatste opmerking)
Alle reacties Link kopieren
Lotus90 schreef:
13-11-2018 14:53
:yawnee: Wat begrijp jij niet aan onaantastbaarheid van het lichaam? Een vrouw beslist ten alle tijden wat zij met haar lichaam doet. Zij draagt en baart.

Een man is verantwoordelijk voor het wel of niet bevruchten. Wanneer je een vrouw bevrucht, ontstaat er een baby met 50% van jouw DNA. Daar ben je uiteraard precies even (financieel) verantwoordelijk voor. Of je het gevolg van je eigen actie nu wilde of niet.

Een man heeft het recht om te beslissen of hij wel of geen (onbeschermde) geslachtsgemeenschap heeft met een vrouw. Kiest hij voor seks, dan weet hij wat de gevolgen kunnen zijn. Dit staat allemaal in de (Grond)wet gelukkig. Het is slechts een kwestie van accepteren.
Mee eens maar andersom heeft de man niets te zeggen, hierdoor vind ik het moreel niet kloppen dat de man minstens moet betalen als vrouw besluit geen abortus kiest.
Alle reacties Link kopieren
TanteBedelia schreef:
13-11-2018 14:54
O, ik vind het prima maar wel alle consequenties accepteren. Vrouw beslist dat ze een kind kan opvoeden en betalen dan moet ze dat ook allemaal zelf regelen.
Nee, de vrouw in kwestie beslist in het geval van een ongewenste zwangerschap enkel dat ze geen abortus wil. Ze beslist niet dat ze het alleen kan opvoeden of alleen kan betalen, ze kiest er enkel voor om het logische gevolg van die seks uit te dragen. Je kunt iemand niet dwingen om een medische handeling te ondergaan die diegene niet wil.
Dat gaat ver: als arts mag je niet beslissen om bij een kankerpatient te starten met chemo's als de patient dat niet wil, bij een meisje dat niet in staat is om ooit een kind op te voeden mag je niet beslissen om haar te steriliseren en een jehova's getuige mag een bloedtransfusie weigeren.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Onverwachts schreef:
13-11-2018 15:03
Mee eens maar andersom heeft de man niets te zeggen, hierdoor vind ik het moreel niet kloppen dat de man minstens moet betalen als vrouw besluit geen abortus kiest.
Dit.
Onverwachts schreef:
13-11-2018 15:03
Mee eens maar andersom heeft de man niets te zeggen, hierdoor vind ik het moreel niet kloppen dat de man minstens moet betalen als vrouw besluit geen abortus kiest.

Tja, gelukkig denken degenen die de wetten maken in dit land daar anders over.
Blijkbaar vind je het moreel wel juist als een man niet voor zijn kind zorgt.
Alle reacties Link kopieren
Onverwachts schreef:
13-11-2018 15:03
Mee eens maar andersom heeft de man niets te zeggen, hierdoor vind ik het moreel niet kloppen dat de man minstens moet betalen als vrouw besluit geen abortus kiest.
Maar de vrouw kiest niet dat ze geen abortus wil, de vrouw kiest voor het logische gevolg van die onbeschermde seks. Je kunt iemand niet dwingen tot het ondergaan van een medische handeling. Wanneer je seks hebt kun je een kind krijgen. Abortus is geen anti-conceptie. Wanneer je als man absoluut geen kinderen wil, dan moet je ofwel niet aan seks beginnen of je moet goede bescherming kiezen. Maar dan nog, wanneer de vrouw zwanger is, is zij baas in eigen buik. En zullen de man en vrouw samen de gevolgen moeten dragen. Want daar komt het op neer.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
ninanoname schreef:
13-11-2018 15:08
Maar de vrouw kiest niet dat ze geen abortus wil, de vrouw kiest voor het logische gevolg van die onbeschermde seks. Je kunt iemand niet dwingen tot het ondergaan van een medische handeling. Wanneer je seks hebt kun je een kind krijgen. Abortus is geen anti-conceptie. Wanneer je als man absoluut geen kinderen wil, dan moet je ofwel niet aan seks beginnen of je moet goede bescherming kiezen. Maar dan nog, wanneer de vrouw zwanger is, is zij baas in eigen buik. En zullen de man en vrouw samen de gevolgen moeten dragen. Want daar komt het op neer.
Ik weet dat het niet mag, als een vrouw geen abortus wil is er een hele lange wachtlijst van mensen die dolgraag willen adopteren.
Alle reacties Link kopieren
Onverwachts schreef:
13-11-2018 15:03
Mee eens maar andersom heeft de man niets te zeggen, hierdoor vind ik het moreel niet kloppen dat de man minstens moet betalen als vrouw besluit geen abortus kiest.

Natuurlijk heeft de man wel wat te zeggen, hij wordt toch niet tot sex gedwongen?
Hou de wet van drie in ere, driemaal zullen je daden wederkeren. Leer de wet en leer ook goed, dat wat je zaait je ook oogsten moet!

Disclaimer: alles wat ik schrijf is mijn mening, ongeacht de overeenkomsten met waarheid....
Alle reacties Link kopieren
Ben benieuwd hoe Redbulletje hierover denkt :whistle:
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Head* schreef:
13-11-2018 15:03
Tja, gelukkig denken degenen die de wetten maken in dit land daar anders over.
Blijkbaar vind je het moreel wel juist als een man niet voor zijn kind zorgt.
Die wet is alleen in het belang van de BV Nederland, zolang moeder het met mij eens is en geen uitkering nodig heeft kraait er geen haan naar. Schermen dat deze wet in het belang van het kind is gaat er bij mij dus niet in.

Over de moraal van een afwezige vader indien ze het niet eens zijn over een abortus begeef ik mij op te glad ijs. Alleenstaande moeder van zaaddonor
Ten eerste vind ik dat sterilisatie bij mannen gestimuleerd moet worden: als je niet gesteriliseerd bent ben je een watje/eikel moet het imago voor de moderne man worden.

Vind het ook niet terecht dat een vrouw een door de man ongewenst kind uit kan broeden en dan bij de man kan aankloppen voor geld. Ze kan het tenslotte weg laten halen. Het is nu eenmaal de taak van de vrouw om voor optie B te gaan als optie A gefaald heeft. Maar in 't kader van baas in eigen buik kun je het niet afdwingen, maar dan zou geld ook niet afgedwongen moeten kunnen worden.
TanteBedelia schreef:
13-11-2018 15:10
Ik weet dat het niet mag, als een vrouw geen abortus wil is er een hele lange wachtlijst van mensen die dolgraag willen adopteren.
Welja joh. Alles om maar niet zelf verantwoordelijk te zijn voor je eigen handelen, hè? Vooral er onveilig op los blijven neuken, adoptieouders lossen het allemaal namelijk wel even op. :facepalm:
redbulletje schreef:
13-11-2018 15:17
Het is nu eenmaal de taak van de vrouw om voor optie B te gaan als optie A gefaald heeft.
Nee hoor, hoe kom je erbij?
Tiana_76 schreef:
13-11-2018 15:22
Nee hoor, hoe kom je erbij?
Je neukt niet voor niets met anticonceptie, dus dan is de afspraak dat er geen kind van komt. Als je dan toch door de anticonceptie heen of door verkeerd gebruik zwanger raakt vind ik persoonlijk dat je je als vrouw aan de afspraak moet houden. Of je moet expliciet met je sekspartner hebben besproken dat je een ongelukje laat komen, desnoods met 'n ondertekend contract voor er seks plaats gaat vinden.
Alle reacties Link kopieren
TanteBedelia schreef:
13-11-2018 14:56
Maar de vrouw had er blijkbaar ook zin in.
Waar 2 neuken hebben er 2 schuld en hoeft er maar 1 te beslissen. Oneerlijk toch?
en ze kunnen beiden kiezen voor: Condoom of anders geen seks
Alle reacties Link kopieren
Ik val echt in slaap van dit topic, wat een gezever. Je neemt gewoon verantwoording voor je daden, moet je maar niet neuken....
redbulletje schreef:
13-11-2018 15:17
Ten eerste vind ik dat sterilisatie bij mannen gestimuleerd moet worden: als je niet gesteriliseerd bent ben je een watje/eikel moet het imago voor de moderne man worden.
Had dit nog niet eens goed gelezen, maar wat een kul weer. Superwatjes hoor, die mannen met een kinderwens. :wtf:
TanteBedelia schreef:
13-11-2018 14:56
Maar de vrouw had er blijkbaar ook zin in.
Waar 2 neuken hebben er 2 schuld en hoeft er maar 1 te beslissen. Oneerlijk toch?
.
Nee hoor, totaal logisch. Die vrouw beslist namelijk niet primair of het kind voldragen mag worden, maar of háár lichaam de zwangerschap faciliteert. De man heeft simpelweg de keuze niet zijn baarmoeder ter beschikking te stellen aan de foetus. Was dat maar zo.
Alle reacties Link kopieren
TanteBedelia schreef:
13-11-2018 15:10
Ik weet dat het niet mag, als een vrouw geen abortus wil is er een hele lange wachtlijst van mensen die dolgraag willen adopteren.
dat moet je niet willen hoor, dan krijg je van die drama-toestanden zoals in de VS (waar wij gewoon mee samenwerken in NL, schande).
waar arme (zwarte) vrouwen aan de lopende band kinderen krijgen, die verscheept worden tegen 'onkosten' naar Europa.
dat werkt echt kinderhandel in de hand.
redbulletje schreef:
13-11-2018 15:17
Vind het ook niet terecht dat een vrouw een door de man ongewenst kind uit kan broeden en dan bij de man kan aankloppen voor geld. Ze kan het tenslotte weg laten halen. Het is nu eenmaal de taak van de vrouw om voor optie B te gaan als optie A gefaald heeft. Maar in 't kader van baas in eigen buik kun je het niet afdwingen, maar dan zou geld ook niet afgedwongen moeten kunnen worden.
Niet iedereen ziet het afbreken van een zwangerschap als een reëele optie. Je moet zeer sterk van hart zijn om je ongeboren baby te laten vernietigen. Ook al is het nog maar een embryo, het leeft en het is een deel van jou.

Een abortus is m.i. gruwelijk. Als je een zwakke maag hebt moet je vooral niet lezen hoe de ingreep precies wordt uitgevoerd. Ik vind dat nog erger dan de ergste horrorfilm. Voor mij is dat altijd een uitermate goede reden geweest om verantwoordelijk om te gaan met seksualiteit en anticonceptie. Ik heb altijd geweten en geaccepteerd dat ik bij falende anticonceptie onherroepelijk moeder zal worden. Ook als dat nog even niet zo goed uitkomt. Dan zet je alles op alles om de situatie zo snel mogelijk op orde te krijgen. Want de baby komt er hoe dan ook. Dus ik dacht 10x na voordat ik seks had met iemand, slikte de pil én gebruikte condooms en vertelde mijn ex-vriendjes direct dat abortus voor mij geen optie is. Dit is mijn persoonlijke visie. Ik heb totaal geen religieuze opvoeding genoten.

Maar goed, het doet er allemaal niet toe. ‘Geen kind willen’ ontslaat een man niet van de plicht om (financieel) medeverantwoordelijk te zijn voor het kind. En een kind kan er nu eenmaal komen als je (onbeschermde) seks hebt. Dat is biologisch gezien zelfs de bedoeling. De consequenties zijn voor allebei de ouders. En maar één ervan heeft het recht om de keuze wel/niet houden te maken. De vrouw.
anoniem_653d64b2a443c wijzigde dit bericht op 13-11-2018 15:47
2.53% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven