Bah, wat warm!

29-06-2009 10:21 1785 berichten
Ik ben geen fan van dit warme weer. Na 1 minuut buiten zweet ik me kapot, heb ik zin om in de dichtstbijzijnde plas of meer te springen en daar voor de rest van de dag te verblijven.

Ik weet dat ik niet de enige ben op dit forum, dus zullen we elkaar bijstaan in deze tijd?

=
anoniem_17202 wijzigde dit bericht op 29-06-2009 10:22
Reden: toevoeging van smiley
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:dolfje wrote on 07 August 2009 @ 16:37:

shit,ik vind het normaal heerlijk dit weer maar vandaag vind ik het helemaal niks.......Nee! Dat mag dus niet, hè? Iedereen die van warm weer houdt, mag het niet opeens ook niks vinden. Da's de consequentie!...
De bewolking komt opzetten, maar het is nog benauwd.
World of Warcraft: Legion
Het is hier nog steeds 28 graden binnen.

Ik kan er echt niet meer tegen. Nog even en ik ga van mijn stokje....... :(
.
Nog even volhouden Shining, er komt koeler weer aan!!! Hier in het oosten(provincie Gelderland, Liemers) is het nu bewolkt.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
Oke Prima, ik wacht nog even af dan......

Ik woon in Drenthe en ik zag op de buienradar dat de buien nèt ohier overkomen. Ik slaak een zucht van verlichting las het zo ver is.

Festen. Koud?
Hier (ook Gelderland) was de bewolking van korte duur, nu gewoon weer/nog warm + zon.

En pfff, stofzuigen met dit weer... geen goed plan
Everytime you make a typo, the errorists win.
.
Blij te lezen dat er nog meer mensen zijn die niet op hun best zijn met dit weer...

Ik kan hier echt niet tegen...nog voor je aangekleed bent, zweet ik mij al kapot, bah! Geef mij maar het voorjaar met zo'n 15 a 20 graden, heerlijk! Dan kan je tenminste nog iets doen zonder bijna van je graadje te gaan. Hier binnen is het nu 25 graden en eigenlijk moet ik stofzuigen (er ligt een klein tapijtje van losse haren over het laminaat dankzij onze hond), maar ik moet echt even moed verzamelen en afkoelen van koken/afruimen/aanrecht schoonmaken/vaatwasser inruimen/zoonlief in bad doen...

Ik hoor Piet nu zeggen dat het morgen zo'n 24 graden is en zo/ma/di 22 graden....dat is stukken beter!
Binnen: 25 graden.

Buiten: 20 graden, bewolkt.

Ik heb de deuren en ramen opengezet. Het waait zachtjes. Dadelijk is de warmte ook de woning uit. Er is enige sluierbewolking.

EDIT: Het koelt vrijwel niet af.
Binnen: 24 graden.

Buiten: 18 graden, regenachtig.

Zondag 9 augustus: max. temperatuur 22 graden.

Maandag 10 augustus: max. temperatuur 19/22 graden.

Dinsdag 11 augustus: max. temperatuur 20/23 graden.

Woensdag 12 augustus: max. temperatuur 20/24 graden.

Donderdag 13 augustus: max. temperatuur 21/24 graden.

Vrijdag 14 augustus t/m maandag 17 augustus: Grote kans (70-80%) op voortzetting van het licht wisselvallige weertype met iedere dag ongeveer 40% kans op neerslag. Temperatuur rond of iets boven normaal.

Aantal zomerse dagen: 3 / 5

Aantal tropische dagen: 1 / 3

Hittegolf: Nee

Afgelopen nacht - ik ging om ongeveer 1:00 naar bed - heeft het geregend en geonweerd. Vanochtend waren de tegels nat, dus ik denk dat het nog doorgeregend heeft. Het is nu bewolkt, en in de woonkamer is het vrij warm. Even de deur naar de tuin opengezet.
Hier heeft het niet geregend maar het is wel lekker koel buiten :-))
Het is hier buiten een stuk beter dan binnen....vies moekerig.
Wat zijn Nederlander éigenlijk zeurpieten....regen is niet goed, koude is niet goed, nu mooi weer is het weer te warm....

Als er warm weer voorspeld wordt, doe ik direct 's morgens zonnescherm naar beneden, dus binnen is het dan egerlijk koel. Ik heb in mijn tuin de hele middag (vanaf 1 uur) de zon vol op staan...dus als ik wil zonnen kan dat, anders ga ik onder de parasol zitten. En hoe meer je denkt: Oie wat is het warm...hoe warmer je het krijgt. Terwijl ik ook nog eens opvliegers heb, dus sowieso warm!

Ik geniet van dit weer, alles lekker buiten doen....helaas doend e buren (incl. zonen, honden, katten) dit ook...
quote:Nammma schreef op 08 augustus 2009 @ 09:20:

Wat zijn Nederlander éigenlijk zeurpieten....regen is niet goed, koude is niet goed, nu mooi weer is het weer te warm....

Och, ik heb niet altijd wat te klagen.

Ik klaag als het warmer is dan 25 graden, en als het kouder is dan -10 of -15 graden, dus dan moet het echt hard vriezen. Ik kan het maar twee of drie keer herinneren dat het kouder was dan -15. Wat ik echt aangenaam vind is bijv. 18 t/m 25 graden (lekker zonnig), en -5 t/m 5 graden (lekkere vrieslucht), vooral als het gaat sneeuwen; dan heb je schitterende plaatjes achteraf, waar je zo door heen wandelt!

Regen en onweer doen me niet zo veel. Het kan me verder niet zo veel schelen wat voor weer het is.
.
quote:Festen schreef op 08 augustus 2009 @ 09:55:

[...]

vies moekerig?????? was dat nou weer????Boers voor smerig benauwd. Heb jij geen google?
.
Toch gegoogeld he? En toen stond het er en toen dacht je: kut het staat er echt, he?
.
Ik had al een idee dat "moekerig" een betekenis moet hebben van warm of vies. Warmte is alleen vies als het benauwd is... ik leidde het min of meer af uit het eerste deel van Misschicken's zin.
quote:Festen schreef op 08 augustus 2009 @ 10:01:

Begin jaren negentig. Mijn oma stort neer in haar stoel. Haar beentjes, met stevige werkkuiten, steken vooruit en uitelkaar van onder de blauwe bloemetjesjurk. Een deel van haar haar plakt op haar voorhoofd, de rest piekt alle kanten op, haar neus is bezweet en met een zakdoek dept zij de parels van haar bezwete voorhoofd.

''Pfff.'' Ze blaast haar haar van haar voorhoofd en zegt in het Barnevelds: ''Poeh , wat is het moekerig.''

''Moekerig?'' Hoor ik de ABN-sprekers denken.

''Wat is dat?''

Moekerig weer, is weer zoals vandaag: bewolkt, drukkend, vies vochtig warm. Wat voelt als voor de buien uit, maar waar geen buien komen. Weer waar je moe van wordt: moekerig. Ik wilde dat ik het woord weer wat vaker hoorde, want niets beschrijft het weer van vandaag beter. Daarom, een oproep aan de ABN-sprekers: vul uw vocabulaire aan met: moekerig.
.
Haags is ook leuk
Binnen: 23 graden.

Buiten: 18 graden, bewolkt.

Nu we het over dialectwoorden hebben... kennen jullie ook het woord "hondsdag" of "hondsdagen"? In het Nederlands heeft het een iets andere definitie dan in het Vlaams. In het Nederlands is het een tropische dag (met een maximum temperatuur van 30 graden of hoger). In het Vlaams is het volgens de definitie van het KNMI een zomerse dag (met een maximum temperatuur van 25 graden of hoger).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven