Bar Too Much 212
zondag 26 november 2017 om 01:13
Ik begreep er ook nog eens helemaal niks van.
Iets met Q1 en Q2
Maar hij heeft wel geduldig uitgelegd.
zondag 26 november 2017 om 05:17
Goedemorgen. Heb vandaag maar weer bewust gekozen voor vroeg opstaan, dan heb ik een lekker lange dag.
Kindjes, brrrrrr, dat is mij ook een doorn in het oog. Alleen het woord 'verkleinwoordJE' mag verkleind worden.
Jo, Gefeliciteerd met Bob. Hij is toch Bob?
Kindjes, brrrrrr, dat is mij ook een doorn in het oog. Alleen het woord 'verkleinwoordJE' mag verkleind worden.
Jo, Gefeliciteerd met Bob. Hij is toch Bob?
Maybe success just isn't your thing.
Week 35 van de Extremely Demotivational Calendar
zondag 26 november 2017 om 07:44
Kindjes zijn sneu. Ik betwijfel of ze met zo'n moeder wel op kunnen groeien tot zelfstandige volwassenen.
Vorig jaar had een vriendin van me het trouwens totaal onverwacht over 'haar mannetje'
Ik zie die relatie nu compleet anders. Doorspekt met infantiele termen. Hij krijgt vast een slab om als ze happie-happie gaan doen: 'Mondje open Mannetje, daar komt de broembroem!'
Vorig jaar had een vriendin van me het trouwens totaal onverwacht over 'haar mannetje'
Ik zie die relatie nu compleet anders. Doorspekt met infantiele termen. Hij krijgt vast een slab om als ze happie-happie gaan doen: 'Mondje open Mannetje, daar komt de broembroem!'
zondag 26 november 2017 om 07:52
Dat vind ik dan weer een erg overdreven reactie.
100 jaar geleden zat ik op de pabo en leerde ik dat je kinderen vooral niet met verkleinwoordjes moest aanspreken: je handjes, je schoentjes, je jasje enz. enz.
Want in onze ogen kunnen het handJES, schoenTJES en jasJES zijn, voor een kind zijn het gewoon handen, schoenen en jas.
Ik heb dat altijd goed in mijn oren geknoopt en daar bij mijn eigen kinderen enorm op gelet.
Ik vind al die verkleinwoordjes wel een uitvloeisel van de algehele debilisering van onze maatschappij, waar het Jip-en-Janneke-niveau steeds meer de standaard wordt.
zondag 26 november 2017 om 08:52
Klopt, Mir. Het is overdreven. Maar ik krijg er ook overdreven jeuk van. Zeker als het over kinderen gaat die ouder dan 2 zijn. Het klinkt zo betuttelend.
Ikzelf werd de eerste paar jaar trouwens 'Klein Vrouwtje' genoemd. Bij mijn weten heb ik daar inderdaad geen blijvende schade door opgelopen. Terwijl ik de R notabene niet kon uitspreken en het zelf uitsprak als 'Klein Foutje'.
Ikzelf werd de eerste paar jaar trouwens 'Klein Vrouwtje' genoemd. Bij mijn weten heb ik daar inderdaad geen blijvende schade door opgelopen. Terwijl ik de R notabene niet kon uitspreken en het zelf uitsprak als 'Klein Foutje'.
zondag 26 november 2017 om 09:14
En mijn kinderen zijn dus altijd omringd geweest met normaal taalgebruik, maar qua zelfstandigheid is er echt van alles mis bij ze. Ondanks dat ze handschoenen aan hun handen droegen en nooit een klein jasJE hebben gedragen.
Dus.
Koffie dan maar.
Dus.
Koffie dan maar.
zondag 26 november 2017 om 09:39
zondag 26 november 2017 om 09:46
Jij hebt mij ook eens gefeliciteerd met de verjaardag van mijn mannetje. Hij heeft het niet van een vreemde
zondag 26 november 2017 om 09:51
zondag 26 november 2017 om 09:52