Bezemtopic nr. 11

04-07-2011 12:52 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
We zijn alweer aan een nieuw bezemtopic toe. Nummer elf alweer. Een gekkengetal. We bezemen dus gewoon verder. Af en toe is het vliegen om alles op tijd af te krijgen. Het gaat niet alleen over bezemen. We kletsen over van alles en nog wat. Werk, kinderen, examens enz. Bezem gerust mee.

Hier staat Bezemtopic nr. 10

Hmm... ik hoop het ook .

Ik heb vandaag een off-dag.

Wel was weggewerkt, de benedenverdieping stofvrij gemaakt en gestofzuigd en daar houdt het bij op.

Straks met Goldman mosselen eten bij Vriendin. Dat wordt de tweede keer deze week, maar ach, het is gezond he?
Kwam even snel 'studie-ontwijkend' lezen.. ben nu ook een beetje ongerust over Coetje

Helemaal niet gek trouwens dat je even een potje hebt zitten snotteren, je wordt er ook hartstikke moe van als je je steeds niet lekker voelt en dan ook nog eens onderuit met de fiets, ik snap het helemaal
Er ging iets mis, wilde nog zeggen: ik hoop dat er niks naar is en dat je je gewoon snel weer beter voelt.

En verder: een hele dikke groeps die kan iedereen wel gebruiken geloof ik.

Nu weer verder aan de studie, vriend is naar de dierenarts voor medicijnen voor de katjes, ze zijn giga aan de diarree

Daarna gaat hij koken dus ik kan nog even door, dat scheelt weer...
Ik heb diabetes.En hoewel je daar ook gewoon oud mee kan worden vind ik het toch heel heftig.

Ga nu even eten met de kinderen en kom vanavond uitgebreider terug.
Tjee Coe... Hoe kan dat nou.

Had je klachten die op diabetes wezen of zijn ze er bij toeval achtergekomen?

Ik dacht dat je bloed geprikt was omdat je een beetje in je griepje bleef hangen met snot en slijm en zo.

Bizar.

Met diabetes is inderdaad goed te leven, maar ingrijpend is het ook denk ik. Je zal wel aan de medicijnen (of zelfs prikken) moeten denk ik?

Jeetje Coe, tuurlijk vind je dat heftig!! Het feit dat je er oud mee kan worden doet daar niks aan af. Dit had ik nou echt helemaal niet aan zien komen (en jij ook niet geloof ik..). Dacht net als Gold, dat je momenteel een lage weerstand had en bleef 'hangen' in allerlei nare virusjes. Meissie toch..
Nou ja Coe. Alles verwacht maar niet dit. Heb je niets gemerkt?

Veel drinken en veel plassen b.v.? En hoe nu verder?
Ik heb dit ook helemaal niet zien aankomen!

En geloof het ook niet helemaal geloof ik

Huisarts had wel de tijd voor me,maar ik was zo verbaasd dat ik nu wel veel vragen heb,die komen maandag wel dus.

Heb medicijnen(metformine) gekregen,af wachten hoe ik daar op reageer en gesprek met diëtiste gehad.Ik zal mijn levensstijl wel moeten aanpassen,leef lang niet zo gezond als ik dacht,haha!

Heb maandag weer een afspraak omdat ik een beetje dicht sloeg bij de huisarts en moet maandag weer opnieuw prikken maar dan nuchter.Mijn bloedsuiker was nu 15.
Ik drink/dronk altijd al veel,heel de dag door koffie,s'avonds sapje en heel veel water.Minstens 2 liter.Moet wel veel vaker s'nachts plassen en drijf soms mijn bed uit van het zweten.En moe,maar ja heb het ook best druk dus dat is zo gek niet dan toch?!
Djeez, Coe, kan me best voorstellen dat je dit nog niet wilt geloven. Komt rauw op je dak als je totaal geen signalen hebt gehad die in deze richting wijzen. Hoop dat Vriend bij je is zodat je vanavond flink kan uithuilen als dat nodig is.

Goldie, vanaf volgend jaar worden mossels sjiek vanwege slechte oogsten, dus geniet er nog maar even van.
Het gaat wel weer,er zijn veel ergere dingen en als het bij mij met pillen en gezond leven "opgelost"is,wil er niet al te dramatisch overdoen.

Er zijn vandaag 1001 scenario's in me opgekomen met die domme assistente en haar aktie.Als ze nu had gezegd,je suikerspiegel is verhoogd,kun je vanmiddag even langskomen?

Maar nee,ze stamelt wat,oh verkeerde geboorte datum,oh uhm ja,nou dat is niet mooi,kom vanmiddag maar even langs om 5u en de dokter belt u zo terug.Tuut tuut tuut tuut tuut.

Ben daarna naar de stad en action geweest,was een goede afleiding
Had je nuchter bloed geprikt Coe? Want dan is het hoog. Niet nuchter ook nog wel natuurlijk, maar niet echt abnormaal hoog.

Heel veel mensen zien het niet aankomen hoor. Schrijf al je vragen op meis. Dan vergeet je er geen één als je maandag terug moet. Het is wel even schrikken ja. Het gaat bij jou anders ook niet even normaal hé. Dikke

En ik hoop dat het volgende week 100% meevalt. Dat het hoog was omdat je net een zak drop of zoiets had gegeten. Maar dat zal wel niet. Helaas.
Oh, dat is niet fijn Coe

Mocht je vragen/tips/recepten willen dan hoor ik het wel (James heeft ook diabetes dus ik weet er wel eea vanaf, zeker omdat ik altijd kook).
Ik had een half kopje koffie op,verder niks gegeten toen ik bloed liet prikken.Dat zal niet echt veel verschil maken toch?

Toen ik zwanger was van middelste had ik zwangerschapssuiker.

Moest toen ipv 3 keer per dag,6 keer per dag iets eten,maar toen had ik ook geen erge klachten.Was soms wat trillerig of had het heel warm,echt een knalrood hoofd.

Dat trillen heb ik wel vaker,dan eet ik wat en dan gaat het over,nu wel verklaarbaar dus maar heb daar eerder echt nooit over nagedacht.
MissM, ervaringsdeskundige dus..had James veel klachten?

Ik moet ook afvallen dus ik krijg een op maat gemaakt dieet

Als er 15 kilo af is ,roep ik je wel

Dan kan ik wel wat lekkere recepten gebruiken!
Nee, die had ook geen klachten.

Wel veel drinken/plassen maar dat deed ie altijd al.

Al kan ik tegenwoordig aan hem merken wanneer het niet lekker zit met z'n suiker, dan is ie agressiever/chagrijniger dan normaal.
15 kilo?

Jij bent toch niet te zwaar?
Nou toch wel hoor,ik weeg 76 en ben 1.67.

Lekker om in te knijpen zegt vriend altijd
*Kijkt om het hoekje, breekt in en stelt zich even voor*

Hey dames, mag ik me even voorstellen: Ik ben Shadow_moon en ik zou het heel leuk vinden om met jullie mee te schrijven.

Even wat extra info: <30 jaar, getrouwd, 2 kindjes en flink aan het inpakken ivm een verhuizing.
Leuk Shadow. Welkom.

Heb je ook zo'n hekel aan bezemen?

Nou ja je snapt wel dat het niet alleen over bezemen gaat hé.
Hoi Shadow Leuk tijdstip om met bezemen te beginnen

Ik ben op het moment te lui om iets te doen en zit dus met twee wakkere en één slapend kind beneden, één konijn binnen, en één konijn nog buiten.
Wat Mamz zegt. Ik heb het al op de bh geplakt.
Ik ga je morgen even mailen,kunnen we de nummers even naast elkaar leggen.

IK ga nu lekker slapen,morgen weer een frisse nieuwe dag!

Truste lieve mensen
Ehh Mamz en Coetje ik heb iets op de bh gezet.
Yup, verschrikkelijke hekel aan bezemen, maar ik kom er momenteel even niet onderuit. Moeten veel dozen ingepakt worden en als ik dan een beetje slim ben (aldus mijn moeder), maak ik alles schoon voor de spullen een doos in gaan. Tis nog maar kort dag, over 2 weken staat de verhuiswagen alweer hier.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven