Boekenbon gekregen maar geen idee wat ervan te halen
zondag 10 augustus 2025 om 22:03
Ik heb zoals de titel al zegt vorige week een boekenbon gekregen, geen idee wat ik ermee moet, want sinds ik een kind heb lukt het me niet meer om te lezen.
Het is vooral heel erg jammer van het geld, want het is echt een enorm bedrag voor boeken.
Hebben jullie ideeën, of plekken waar je ze in kan leveren, maar niet perse boeken hoeft te kopen? Liefst online. Bruna al gecheckt, maar daar zie ik ook zo nog niet echt iets.
Ben al een week aan het bedenken wat ik ermee kan doen, maar kom er niet uit.
Het is vooral heel erg jammer van het geld, want het is echt een enorm bedrag voor boeken.
Hebben jullie ideeën, of plekken waar je ze in kan leveren, maar niet perse boeken hoeft te kopen? Liefst online. Bruna al gecheckt, maar daar zie ik ook zo nog niet echt iets.
Ben al een week aan het bedenken wat ik ermee kan doen, maar kom er niet uit.
zondag 10 augustus 2025 om 23:48
Ja dat verkopen ze wel, maar ook in ruil voor een boekenbon?Rosanna1985 schreef: ↑10-08-2025 23:28Veel boekenwinkels verkopen ook gezelschapsspellen, wenskaarten, papierwaren, knutselgerief, kleurboeken, bongobons, ... misschien vind je wel iets!
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
maandag 11 augustus 2025 om 00:11
maandag 11 augustus 2025 om 01:06
Het hoeft niet allemaal gelijk op. Je kan het uitgeven al naar gelang je een keer opeens een idee hebt van iets wat je zou willen hebben.Hecamel schreef: ↑10-08-2025 22:35Ik zal wel heel stom zijn, maar als ik een cadeaubon krijg, dan wil ik hem ook graag zelf uitgeven.
Bij de Bruna mag je hem overal voor uitgeven, dus ik vermoed dat ik daar terecht ga komen.
Het is alleen zo jammer dat het zoveel is, want ik ga nu dingen kopen die ik niet nodig heb, of eigenlijk niet wil om dat ding maar uit te geven.
maandag 11 augustus 2025 om 08:06
Ik heb altijd een papieren wegenkaart mee, ik kijk graag op de kaart om te zien waar we zijn in het land. En of er mooiere wegen zijn in de omgeving.
maandag 11 augustus 2025 om 08:17
Als je eens naar een grote stad gaat. loop daar een boekwinkel binnen, bijvoorbeeld Broese in Utrecht. Die hebben zoveel, ook andere leuke dingen. Snuffel daar een tijdje rond, en als je dan nog denkt dat er niks voor je bij zit, dan zou ik er cadeaus van kopen of 'm op marktplaats zetten ofzo.
(Ik zou er juist heel blij mee zijn)
(Ik zou er juist heel blij mee zijn)
maandag 11 augustus 2025 om 08:24
maandag 11 augustus 2025 om 08:40
Heb je wel een idee van wat je zou willen kopen van dat bedrag voor jezelf als het geen boekenbon was?
Als je dat duidelijk hebt, dan zou ik de bon inwisselen en van dat geld kopen wat je graag zou willen. Anders zou ik ook gaan voor de tip om naar een grote boekhandel te gaan en daar lekker rond te struinen.
Ik heb een paar jaar gelden een bol.com bon gehad van 100 euro die ik wilde besteden aan echt wat leuks voor mezelf. Heerlijk, ik heb heel lang ' gestruind'. Ik heb er toen oa een Flow paper van besteld. Die pak ik er regelmatig bij als ik een cadeautje leuk in wil pakken oid.
Als je dat duidelijk hebt, dan zou ik de bon inwisselen en van dat geld kopen wat je graag zou willen. Anders zou ik ook gaan voor de tip om naar een grote boekhandel te gaan en daar lekker rond te struinen.
Ik heb een paar jaar gelden een bol.com bon gehad van 100 euro die ik wilde besteden aan echt wat leuks voor mezelf. Heerlijk, ik heb heel lang ' gestruind'. Ik heb er toen oa een Flow paper van besteld. Die pak ik er regelmatig bij als ik een cadeautje leuk in wil pakken oid.
maandag 11 augustus 2025 om 08:46
Ach wat rot! Lukken luisterboeken wel?vivapimpelmees schreef: ↑10-08-2025 22:33Onzin? Ik kan ook geen boeken meer lezen. Komt voor bij long covid of restverschijnselen bij andere ziektes. Ik kan het ook niet meer en ik verslond boeken.
Ik heb na het overlijden van mijn man zeker 10 jaar niet kunnen lezen terwijl ik dat zo graag deed. Het voelde echt als een extra stukje rouw nog iets wat mij “afgepakt” werd.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben
maandag 11 augustus 2025 om 09:19
Zin om een nieuwe hobby te beginnen? Je kan boeken kopen over haken/breien/koken/gitaar spelen etc.
En bij ons in het dorp is de boekenwinkel ook een kado-winkel met puzzels, modelbouwpakketten en spelletjes. Ik weet niet of de boekenbon ook voor die producten uitgegeven kan worden maar het kan helpen om naar zo'n grotere boekenwinkel met aangepast assortiment te gaan.
En bij ons in het dorp is de boekenwinkel ook een kado-winkel met puzzels, modelbouwpakketten en spelletjes. Ik weet niet of de boekenbon ook voor die producten uitgegeven kan worden maar het kan helpen om naar zo'n grotere boekenwinkel met aangepast assortiment te gaan.
maandag 11 augustus 2025 om 09:26
Altijd lastig als je een bon krijgt waar je nu niet gelijk iets voor weet. Mij zou het zeker lukken, maar daar heb jij niets aan.
Moet hij in één keer op? Zo nee, dan zou ik kijken naar cadeautjes voor anderen. Tijdschriften, chocolade, spelletjes, (kerst)kaarten, postzegels...
Moet hij in één keer op? Zo nee, dan zou ik kijken naar cadeautjes voor anderen. Tijdschriften, chocolade, spelletjes, (kerst)kaarten, postzegels...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
maandag 11 augustus 2025 om 09:26
Literatuur voor in de kast? Dat staat er dus om alleen maar gezien te worden? Als je het hebt over zonde van het geld, dan is dit het wel. Wat een belachelijk idee.
maandag 11 augustus 2025 om 09:38
Wat naar dat je niet meer kan lezen terwijl je er wel zo van hield
.
Ik zou in dat geval voor een mooi koffietafelboek gaan. Die zijn sowieso vaak best duur dus wel echt een cadeau aan jezelf. Van een land of een stad waar je je hart hebt verloren, mooie plaatjes van kunst waar je van houdt, een boek van een designer. Of een prachtig kookboek.
Kookboeken zijn sowieso altijd goed
(vind ik dan) en van veel kookboeken is de kaft al bijna kunst
Ik zou in dat geval voor een mooi koffietafelboek gaan. Die zijn sowieso vaak best duur dus wel echt een cadeau aan jezelf. Van een land of een stad waar je je hart hebt verloren, mooie plaatjes van kunst waar je van houdt, een boek van een designer. Of een prachtig kookboek.
Kookboeken zijn sowieso altijd goed
maandag 11 augustus 2025 om 09:41
Ik verslind nu luisterboeken ja. Maar moet regelmatig terugspoelen omdat de informatie niet is blijven hangen. Met 'echt' lezen weet ik meestal onderaan de pagina niet meer wat er in de eerste alinea stond.
maandag 11 augustus 2025 om 09:42
Voor iedereen anders natuurlijk, ik vind dat echt niet, voor mij voegen boeken wat toe aan je interieur. Het is natuurlijk wel een beetje pretentieus om zware literatuur in je kast te zetten om te doen alsóf je het leest
maandag 11 augustus 2025 om 09:45
Maar grote boekhandels verkopen toch van alles? Speel je dan ook geen spelletjes, koop je nooit een cadeautje voor iemand etc? Ik snap geloof ik oprecht het probleem niet.Hecamel schreef: ↑10-08-2025 22:35Ik zal wel heel stom zijn, maar als ik een cadeaubon krijg, dan wil ik hem ook graag zelf uitgeven.
Bij de Bruna mag je hem overal voor uitgeven, dus ik vermoed dat ik daar terecht ga komen.
Het is alleen zo jammer dat het zoveel is, want ik ga nu dingen kopen die ik niet nodig heb, of eigenlijk niet wil om dat ding maar uit te geven.
maandag 11 augustus 2025 om 09:45
Ik had een buurman die een kast met van die Het beste boeken. Het was een klassieke kast waar je de planken niet van kon verschuiven en deze boeken pasten er precies tussen. Hij las ze niet, maar het stond wel mooi.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
maandag 11 augustus 2025 om 09:47
Natuurlijk niet, misschien denk je op een gegeven moment wel van ik lees het alsnog, of je leest erover, het is ineens weer trending, staat op de boekenlijst van nichtje etc.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in