Boekenbon gekregen maar geen idee wat ervan te halen

10-08-2025 22:03 128 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb zoals de titel al zegt vorige week een boekenbon gekregen, geen idee wat ik ermee moet, want sinds ik een kind heb lukt het me niet meer om te lezen.

Het is vooral heel erg jammer van het geld, want het is echt een enorm bedrag voor boeken.

Hebben jullie ideeën, of plekken waar je ze in kan leveren, maar niet perse boeken hoeft te kopen? Liefst online. Bruna al gecheckt, maar daar zie ik ook zo nog niet echt iets.

Ben al een week aan het bedenken wat ik ermee kan doen, maar kom er niet uit.
Rosanna1985 schreef:
10-08-2025 23:28
Veel boekenwinkels verkopen ook gezelschapsspellen, wenskaarten, papierwaren, knutselgerief, kleurboeken, bongobons, ... misschien vind je wel iets!
Ja dat verkopen ze wel, maar ook in ruil voor een boekenbon?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Je kunt met een boekenbon bij bol.com toch ook gewoon andere dingen bestellen? ( dacht ik)
where ever you go, go with your heart
Hecamel schreef:
10-08-2025 22:24
Zo, die hebben een flinke marge zeg. Maar eens nadenken of ik dat wil.
O dat is wel jammer ik zie het nu inderdaad.
Terug van weggeweest
En lekker bewaren voor kerst/Sinterklaas? En ik zou zelf ook lekker wat kookboeken van Ottolenghi kopen. En inderdaad voor alle cadeaus.
Volgens mij kun je de boekenbon ook bij bol inleveren. Vorig jaar kreeg ik een boekenbon en kocht er een boek van. Het restant bleef in mijn account staan en toen de een paar weken later wat anders bestelde werd dit van mijn saldo afgetrokken.
Hecamel schreef:
10-08-2025 22:35
Ik zal wel heel stom zijn, maar als ik een cadeaubon krijg, dan wil ik hem ook graag zelf uitgeven.

Bij de Bruna mag je hem overal voor uitgeven, dus ik vermoed dat ik daar terecht ga komen.

Het is alleen zo jammer dat het zoveel is, want ik ga nu dingen kopen die ik niet nodig heb, of eigenlijk niet wil om dat ding maar uit te geven.
Het hoeft niet allemaal gelijk op. Je kan het uitgeven al naar gelang je een keer opeens een idee hebt van iets wat je zou willen hebben.
Skawa schreef:
10-08-2025 23:49
Je kunt met een boekenbon bij bol.com toch ook gewoon andere dingen bestellen? ( dacht ik)
Op de site van bol.com staat dit:
Met de Boekenbon kun je alleen boeken en ebooks betalen.
Je kan 'm ook op Marktplaats zetten voor X euro minder, dan heeft de koper meer geld voor z'n geld en jij hebt een leuk bedrag om zelf iets van te kopen.
Kun je hem niet bij bol inruilen? Volgens mij hoef je er dan niet perse boeken van te kopen.
nlies schreef:
10-08-2025 23:48
Ja dat verkopen ze wel, maar ook in ruil voor een boekenbon?
Bij onze Bruna en Primera niet daar alleen echt in te ruilen voor boeken .
n00r schreef:
10-08-2025 22:37
Waarom vind je dit raar? Ik heb graag papieren kaarten mee op vakantie, naast die op de mobiel. Het is misschien iets waar je niet aan gedacht had. Bij mijn boekhandel ook te koop. # en dat is dan een grote, niet van de Bruna.
Ik heb altijd een papieren wegenkaart mee, ik kijk graag op de kaart om te zien waar we zijn in het land. En of er mooiere wegen zijn in de omgeving.
Ik zou toch overwegen om er dan maar cadeaus voor anderen van te kopen. Je hoeft het niet in een keer te besteden.
Als je eens naar een grote stad gaat. loop daar een boekwinkel binnen, bijvoorbeeld Broese in Utrecht. Die hebben zoveel, ook andere leuke dingen. Snuffel daar een tijdje rond, en als je dan nog denkt dat er niks voor je bij zit, dan zou ik er cadeaus van kopen of 'm op marktplaats zetten ofzo.
(Ik zou er juist heel blij mee zijn)
Hecamel schreef:

Bij de Bruna mag je hem overal voor uitgeven, dus ik vermoed dat ik daar terecht ga komen.
Hebben ze daar ook kantoormateriaal?

Ik kocht zo'n ding om labels mee te maken in mijn (niet Bruna) boekhandel. Super handig om in huis te hebben!
Heb je wel een idee van wat je zou willen kopen van dat bedrag voor jezelf als het geen boekenbon was?
Als je dat duidelijk hebt, dan zou ik de bon inwisselen en van dat geld kopen wat je graag zou willen. Anders zou ik ook gaan voor de tip om naar een grote boekhandel te gaan en daar lekker rond te struinen.
Ik heb een paar jaar gelden een bol.com bon gehad van 100 euro die ik wilde besteden aan echt wat leuks voor mezelf. Heerlijk, ik heb heel lang ' gestruind'. Ik heb er toen oa een Flow paper van besteld. Die pak ik er regelmatig bij als ik een cadeautje leuk in wil pakken oid.
vivapimpelmees schreef:
10-08-2025 22:33
Onzin? Ik kan ook geen boeken meer lezen. Komt voor bij long covid of restverschijnselen bij andere ziektes. Ik kan het ook niet meer en ik verslond boeken.
Ach wat rot! Lukken luisterboeken wel?
Ik heb na het overlijden van mijn man zeker 10 jaar niet kunnen lezen terwijl ik dat zo graag deed. Het voelde echt als een extra stukje rouw nog iets wat mij “afgepakt” werd. 🫂
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Zin om een nieuwe hobby te beginnen? Je kan boeken kopen over haken/breien/koken/gitaar spelen etc.

En bij ons in het dorp is de boekenwinkel ook een kado-winkel met puzzels, modelbouwpakketten en spelletjes. Ik weet niet of de boekenbon ook voor die producten uitgegeven kan worden maar het kan helpen om naar zo'n grotere boekenwinkel met aangepast assortiment te gaan.
Altijd lastig als je een bon krijgt waar je nu niet gelijk iets voor weet. Mij zou het zeker lukken, maar daar heb jij niets aan.

Moet hij in één keer op? Zo nee, dan zou ik kijken naar cadeautjes voor anderen. Tijdschriften, chocolade, spelletjes, (kerst)kaarten, postzegels...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Flashy schreef:
10-08-2025 22:27
Niet meer kunnen is natuurlijk onzin. Je wil het dan gewoon niet.

Desnoods koop je een paar mooie kookboeken of literatuur voor in de kast. Zo moeilijk is het toch niet? Die wissel site neemt idd een grote marge, zou ik zonde vinden.
Literatuur voor in de kast? Dat staat er dus om alleen maar gezien te worden? Als je het hebt over zonde van het geld, dan is dit het wel. Wat een belachelijk idee.
Wat naar dat je niet meer kan lezen terwijl je er wel zo van hield :(.

Ik zou in dat geval voor een mooi koffietafelboek gaan. Die zijn sowieso vaak best duur dus wel echt een cadeau aan jezelf. Van een land of een stad waar je je hart hebt verloren, mooie plaatjes van kunst waar je van houdt, een boek van een designer. Of een prachtig kookboek.

Kookboeken zijn sowieso altijd goed :) (vind ik dan) en van veel kookboeken is de kaft al bijna kunst :heart:
IBIopviva schreef:
11-08-2025 08:46
Ach wat rot! Lukken luisterboeken wel?
Ik heb na het overlijden van mijn man zeker 10 jaar niet kunnen lezen terwijl ik dat zo graag deed. Het voelde echt als een extra stukje rouw nog iets wat mij “afgepakt” werd. 🫂
Ik verslind nu luisterboeken ja. Maar moet regelmatig terugspoelen omdat de informatie niet is blijven hangen. Met 'echt' lezen weet ik meestal onderaan de pagina niet meer wat er in de eerste alinea stond.
Kikkertje schreef:
11-08-2025 09:26
Literatuur voor in de kast? Dat staat er dus om alleen maar gezien te worden? Als je het hebt over zonde van het geld, dan is dit het wel. Wat een belachelijk idee.
Voor iedereen anders natuurlijk, ik vind dat echt niet, voor mij voegen boeken wat toe aan je interieur. Het is natuurlijk wel een beetje pretentieus om zware literatuur in je kast te zetten om te doen alsóf je het leest :). Maar ik vind een goed gevulde boekenkast rustgevend en comfort geven of zo. Maar goed, ik zou het liefste in een bibliotheek wonen.
Hecamel schreef:
Ik zal wel heel stom zijn, maar als ik een cadeaubon krijg, dan wil ik hem ook graag zelf uitgeven.

Het is alleen zo jammer dat het zoveel is, want ik ga nu dingen kopen die ik niet nodig heb, of eigenlijk niet wil om dat ding maar uit te geven.
Maar grote boekhandels verkopen toch van alles? Speel je dan ook geen spelletjes, koop je nooit een cadeautje voor iemand etc? Ik snap geloof ik oprecht het probleem niet.
Kikkertje schreef:
Ik had een buurman die een kast met van die Het beste boeken. Het was een klassieke kast waar je de planken niet van kon verschuiven en deze boeken pasten er precies tussen. Hij las ze niet, maar het stond wel mooi. :-D
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Kikkertje schreef:
Natuurlijk niet, misschien denk je op een gegeven moment wel van ik lees het alsnog, of je leest erover, het is ineens weer trending, staat op de boekenlijst van nichtje etc.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven