Bonnetjes bewaren

07-09-2016 00:10 88 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik werk in een winkel waar ze zowat alles verkopen. Hierdoor moet ik ook heel veel bonnetjes bewaren om te kunnen bewijzen dat ik heb betaald voor de spulletjes die ik bij me heb op het werk.

Nu word ik knettergek van al die bonnen in mijn portemonnee en kan ik ze vaak ook niet terug vinden omdat het er zo veel zijn.

Iemand leuke ideeën en/of tips hoe ze te bewaren?
quote:Philae schreef op 07 september 2016 @ 07:03:

[...]

Ik heb daar in een donkergrijs verleden gewerkt en daar hadden ze van die speciale stickers die je op de producten moest laten plakken met de handtekening van de leiding. Dus daarvoor had je maar een keer de bon nodig En dan loop je de hele winter met stickers op je sjaal en wanten?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:himalaya schreef op 07 september 2016 @ 07:16:

[...]

En dan loop je de hele winter met stickers op je sjaal en wanten?Wacht maar. Dat wordt nog een modetrend
Action denk ik ook. Daar worden tassen van personeel gecontroleerd en wordt ook via de luidspreker aangespoord om harder te werken.
Kun je niet gewoon geen spullen meer kopen bij de winkel waar je werkt? Of zijn het zulke bijzondere spullen die ne nergens anders vindt?
quote:Philae schreef op 07 september 2016 @ 07:03:

[...]

Ik heb daar in een donkergrijs verleden gewerkt en daar hadden ze van die speciale stickers die je op de producten moest laten plakken met de handtekening van de leiding. Dus daarvoor had je maar een keer de bon nodig

leuk, zo'n sticker op je

De tas zelf

Portemonnee

Deodorant

Broodtrommel

Handschoenen

Sjaal

Muts

Makeup

Opvouwbare tasjes

Sieraden

Enz.....
Dat is niet zo moeilijk, je stopt elke dag een lege eneloppe in je tas voor de bonnetjes en 's avonds thuis haal je die er weer uit, en stop je weer een nieuwe enveloppe in je tas, de andere berg je op in een schoenendoos met datum, en dicht geplakt.
quote:Starshine-2 schreef op 07 september 2016 @ 05:52:

Alsof een bon een bewijs is. Dan koop je vandaag netjes een lipstick en volgende week jat je er een.Inderdaad, schijnveiligheid.
quote:1234512345 schreef op 07 september 2016 @ 07:37:

Dat is niet zo moeilijk, je stopt elke dag een lege eneloppe in je tas voor de bonnetjes en 's avonds thuis haal je die er weer uit, en stop je weer een nieuwe enveloppe in je tas, de andere berg je op in een schoenendoos met datum, en dicht geplakt.Dat gaat niet, want als je altijd die deo in de tas hebt moet je altijd de bon daarvan bij hebben. Wat een gedoe zeg.
Dan plak je het bonnetje met plakband van die deo op de deo.
toen ik nog bij kruidvat werkte , liet ik daar waar het kon, de produkten aftekenen door de leidinggevende, dus mijn deo mijn labello, mijn kauwgom enz...met watervaste stift
quote:1234512345 schreef op 07 september 2016 @ 07:42:

Dan plak je het bonnetje met plakband van die deo op de deo.Ja maar daar zoekt ze juist een oplossing voor, omdat het niet fijn is om een bonnetje van de deo op de deo te plakken, en een bonnetje op de lippenstift te plakken enz.
quote:chocolol schreef op 07 september 2016 @ 01:51:

Ik zou op alle bonnetjes je naam schrijven en daar dan een foto van maken met je telefoon. Thuis bewaar je de bonnetjes in een bakje en mocht de foto een keer niet afdoende zijn, kun je de bonnetjes van thuis halen.Dit lijkt me veruit het meest praktische.
Dan koopt ze het bij de buren, en niet in de winkel waar ze werkt.

En anders moet ze het aan haar collega's vragen hoe die het doen.
Zou er of niets meer kopen, of een andere baan zoeken.
quote:chirpy schreef op 07 september 2016 @ 07:49:

Zou er of niets meer kopen, of een andere baan zoeken.dit
quote:1234512345 schreef op 07 september 2016 @ 07:42:

Dan plak je het bonnetje met plakband van die deo op de deo.En wat als je nu deo en kauwgom hebt gekocht? Op welk artikel plak je dan je bon?
Maar TO, je zult niet de eerste zijn met dit probleem. Hoe doen collega's dit? En hoe ziet je leidinggevende het voor zich, al die bonnetjes?
quote:1234512345 schreef op 07 september 2016 @ 07:37:

Dat is niet zo moeilijk, je stopt elke dag een lege eneloppe in je tas voor de bonnetjes en 's avonds thuis haal je die er weer uit, en stop je weer een nieuwe enveloppe in je tas, de andere berg je op in een schoenendoos met datum, en dicht geplakt.

En dan zit je met een hele doos enveloppen.

Ik vind het allemaal vooral heel erg vermoeiend en een hoop gedoe.
Geen idee hoeveel mensen er werken.

Maar maak zet wat kastjes neer waar iedereen bij binnenkomst zijn/haar spullen ingooit en als je naar huis gaat haal je ze er weer uit
Wat een gedoe! Zijn ze echt zo streng? Ze zien aan sommige spullen toch ook wel dat ze niet meer nieuw zijn? Zoals reeds gebruikte lipstick of halve bus deo?

Dan zou je ook van deze spullen het bonnetje moeten meezeulen?

Als dit het geval is gewoon ergens anders kopen.
Als het om de Action gaat dan kosten die prullen toch ook niks. Gaat daar elke werkdag iemand voor bij de uitgang staan die een tassencontrole uitvoert?
Maar wat moet je nou doen als je je deo wél bij de concurrent hebt gekocht, terwijl ze hetzelfde merk ook bij jouw winkel verkopen?

Moet je dan ook het bonnetje van de concurrent bewaren?
Ik zeg met zo min mogelijk spullen naar je werk. Ik nam meestal niet meer mee, dan mijn lunch, id-kaart en een pakje zakdoekjes.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
quote:yoshe schreef op 07 september 2016 @ 08:21:

Als het om de Action gaat dan kosten die prullen toch ook niks. Gaat daar elke werkdag iemand voor bij de uitgang staan die een tassencontrole uitvoert?Je zal maar gaan stelen bij Action. Dat is echt sneu. Doe dat op z'n minst bij de Bijenkorf.
quote:FuchsiaRose schreef op 07 september 2016 @ 00:32:

[...]

Heb je even?

De tas zelf

Portemonnee

Deodorant

Broodtrommel

Handschoenen

Sjaal

Muts

Makeup

Opvouwbare tasjes

Sieraden

Enz.....Ik snap je probleem. Stort je volledige salaris gewoon terug naar je werkgever en laat je huur/gas/water/licht en ziektekosten door je werkgever betalen van je salaris. Zo moeilijk is het niet hoor

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven