Bugtopic

27-11-2017 10:10 3053 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Een nieuw bugtopic? hoor ik jullie denken. Idd een nieuw bugtopic. Aangezien we het CM-topic graag willen behouden waar het voor bedoeld is en we degenen die eigenwijs zijn toch de mogelijkheid willen bieden om bugs door te geven, open ik dit topic en ben ik ook degene die hier zal reageren en voor doorgeefluik zal spelen.
Even een aantal dingen van te voren:
- ik ben zoveel mogelijk aanwezig, maar geen 24 uur dus het kan even duren voor je een reactie krijgt
- als je een bug meldt, geef dan ook even aan welk apparaat je gebruikt, welke browser en zo nodig een screenshot
- als het om een individuele bug gaat, verwijs ik je door naar de mail
- offtopic gesprekken zal ik ook hier verwijderen. Een enkele opmerking geen probleem, maar kletsen over het theeservies van je oma, de steenpuist van tante Sjaan of welke forummer nu weer grappig is mag in andere topics.

Verder zal ik ook hier in rood een overzicht geven van de bugs die gemeld worden en hopelijk ook wanneer het opgelost is.

met vriendelijke groet,

Junior


Opgeloste issues:

  • forum is traag, waarschijnlijk door reclame die op de achtergrond laadt heeft ook te maken met grote database en daar zijn inmiddels aanpassingen aan gedaan waardoor het forum sneller laadt.
  • mobiel forummen is moeilijk door de reclames de banners zijn geoptimaliseerd, dus je zou hier minder last van moeten hebben
  • lees meer is vervelend doordat je er op iedere pagina opnieuw op moet klikken en als je scherm van stand verandert, krijg je weer de leesmeer-knop en vaak nog maar de helft van de berichten de toonmeer-knop blijft
  • pijleroverzicht geeft geen topicopener aan, maar de laatste forummer die heeft gereageerd blijft zo
  • op de pagina's nieuw en actief worden bolletjes niet grijs na lezen van alle berichten en je komt ook niet op het laatste bericht. Vanuit de homepage kun je er ook niet mee naar een topic blijft zo
  • meer topics terug kunnen zien onder Gereageerd blijft ook zo, met de knop toon meer kun je wel meer topics zien
  • telling aantal pagina's klopt niet op de homepage dit is opgelost
  • pb-en werkt alleen als je hetzelfde draadje gebruikt waar je voor het nieuwe forum al mee pbde en er komt geen melding als er een pb binnenkomt Dit is opgelost
  • forummers die geblokkeerd staan, maar zijn wel zichtbaar dit is opgelost, je ziet wel de vraag 'Berichten van forummer X toch zien?'
  • topics die verwijderd zijn uit Gereageerd, kun je niet meer terugzettenDit is opgelost
  • bij het klikken op een linkje, kom je niet automatisch weer terug in het topic waar het linkje uit komt dit is opgelost
  • je kunt niet via de quote op het originele bericht komen door op het pijltje te klikken opent het originele bericht in een nieuw tabblad
  • eigen topics staan niet in de lijst Gereageerd/voor jou Dit is opgelost
  • je moet terug naar de homepage om naar een andere pijler te kunnen, dat kan niet vanuit een pijler Dit blijft zo
  • ga naar paginanr. werkt niet Dit is opgelost
  • als je op de roze knop plaats reactie klikt, gaat de pagina naar boven pagina gaat nu naar het tekstveld
  • advertenties op de homepage staan regelmatig over de tabbladen nieuw en actieve topics waardoor je daar niet bij kunt fijn als jullie dit altijd zo snel mogelijk doorgeven via communitymanager@viva.nl met een screenshot, zodat ik dit aan de desbetreffende afdeling kan doorsturen
  • avatars zijn niet zichtbaar bij sommige forummers Dit is opgelost. Zie je geen avatars, dan ligt dit waarschijnlijk aan je cookie-instellingen. Er wordt naar gekeken of dit aangepast kan worden.


Wordt aan gewerkt/ staat nog open:

  • linkjes graag een ander kleur en openen in een nieuw tabblad/scherm links zijn nu in een andere kleur, wordt nog gefikst dat ze ook in nieuw tabblad openen
  • je komt niet meer bij de laatstgelezen posting
  • Op tablet wordt de Lees Ook-balk over de berichten heen geplaatst, waardoor reageren niet kan of er niet naar een volgende pagina kan worden doorgeklikt.
  • Als je een topic aanmaakt via de link rechtsboven, dan valt de Lees Ook volledig over de rechterkant van het tekstveld en de button om het topic te plaatsen.
  • De Toon Meer-knop is vaak niet zichtbaar op ipad waardoor je topics dus niet volledig kunt lezen.
  • in Firefox kun je geen topics uit Gereageerd verwijderen
  • als de volgorde van de postings wordt veranderd naar nieuwste posting eerst, kom je op een willekeurige plek uit in het topic
  • Je krijgt geen melding (roze bolletje) wanneer je een nieuw privébericht hebt ontvangen. Ook wil je je hier een melding van krijgen per mail
  • geanonimiseerde nicks zijn nog te loepen dit is grotendeels niet meer mogelijk, wordt aan gewerkt
  • je kunt privéberichten niet helemaal verwijderen uit je postvak in en postvak uit
  • inbox is onoverzichtelijk


communitymanagerviva wijzigde dit bericht op 18-09-2019 10:50
68.64% gewijzigd
KyloRen schreef:
27-11-2017 22:36
Ik heb momenteel wel een adblocker lopen, maar dat is vooral omdat die reclames zo achterlijk groot zijn, en over het hele scherm lopen.
Als ze wat kleiner zouden zijn, zet ik graag m'n adblocker uit.
Precies! Sommige ads zijn erg ongelukkig gepositioneerd. Als dat verbeterd wordt en ze geen andere content overlappen, dan hebben we geen adblockers nodig. Jullie blij, wij blij.
Paginanummering klopt niet.
Pagina 2 bestaat niet.
Niet je volledige posthistorie terug kunnen kijken.
Je kan niet op een quote klikken om bij het originele bericht te komen.
In de actieve lijst blijven gelezen topics zwart.
Zelf geopende topics verschijnen niet in van jou.
Ik word steeds uitgelogd.
Lijst jouw Posts is echt veel te kort. Doordat loepen ook geen logisch geheel geeft ben ik soms gewoon topics kwijt.
Je kan niet van de ene pijler naar de andere pijler, je moet elke keer terug naar home om weer naar een andere pijler te kunnen.
De smileys zijn een onoverzichtelijke brij en de nieuwe smileys ook nog eens erg lelijk. Helemaal lastig, omdat ook nog eens alle codes veranderd zijn, dus uit je hoofd ook niet meer lukt.
Bevestigingsmail na registeren werkt niet.
Oja, laptop, iPad en iPhone, Chrome.
Met dolphin kom ik niet eens op de site, laadt niet.
Ik kan vanuit mijn lijst niet naar pagina 1. Als ik op het topic zelf klik kom ik bij mijn eerste bericht, als ik op 1 klik kom ik op pagina 2.
Als ik op nieuw bericht klik blijf ik hangen op lees ook ipv naar beneden te gaan naar het reageervenster. Sowieso raar dat dat venster niet bovenin opent als je nieuwste eerst leest.
Ik wil weer 50 berichten op een pagina.
JuniorModeratorViva schreef:
27-11-2017 22:28
Ik snap je probleem, maar ik denk dat je ook snapt dat ik je hier niet mee kan helpen. Het forum draait op reclame-inkomsten. Het is geen Vivabug dat je geen adblocker kunt installeren. Dat reclames voor problemen kunnen zorgen, heb ik wel in het overzicht staan.
maar zonder adblokker is het forum onleesbaar/onbruikbaar
JuniorModeratorViva schreef:
27-11-2017 22:24
oh jee, heb het de boel gesloopt? :-D
Geldt dit voor ieder topic of op de topics waar je al gelezen hebt of gereageerd?
voor elk topic
JuniorModeratorViva schreef:
27-11-2017 22:24
oh jee, heb het de boel gesloopt? :-D
Geldt dit voor ieder topic of op de topics waar je al gelezen hebt of gereageerd?
Al sinds het vorige nieuwe forum.
Alle reacties Link kopieren
JuniorModeratorViva schreef:
27-11-2017 22:28
Ik snap je probleem, maar ik denk dat je ook snapt dat ik je hier niet mee kan helpen. Het forum draait op reclame-inkomsten. Het is geen Vivabug dat je geen adblocker kunt installeren. Dat reclames voor problemen kunnen zorgen, heb ik wel in het overzicht staan.
Natuurlijk snap ik dat.
Maar ik vind het wel mal dat het inmiddels nodig is om een adblocker te installeren (in mijn geval dus eerst sparen voor een nieuwe iPad) om normaal te kunnen forummen.
Ik heb nooit een adblocker gehad of gewenst omdat ik het prima vond om reclames te accepteren zodat het forum z'n inkomsten binnenharkt.
Inmiddels heb ik een rothekel aan Kia, tmobile en het trage team.
Inmiddels ben ik door de overdaad aan storende reclames die het forummen onmogelijk worden niet meer bereid om reclames te accepteren. En zie ik overal forummers elkaar helpen aan blockers, óók (juist) op divices waar dat wel op kan. Dat zien jullie toch ook?

Dus ik vind het nogal mild gesteld dat reclames voor problemen kunnen zorgen. De reclames zorgen voor problemen. De oplossing is een adblocker, waarmee het forum in de problemen komt.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
feow schreef:
27-11-2017 23:11
Natuurlijk snap ik dat.
Maar ik vind het wel mal dat het inmiddels nodig is om een adblocker te installeren (in mijn geval dus eerst sparen voor een nieuwe iPad) om normaal te kunnen forummen.
Ik heb nooit een adblocker gehad of gewenst omdat ik het prima vond om reclames te accepteren zodat het forum z'n inkomsten binnenharkt.
Inmiddels heb ik een rothekel aan Kia, tmobile en het trage team.
Inmiddels ben ik door de overdaad aan storende reclames die het forummen onmogelijk worden niet meer bereid om reclames te accepteren. En zie ik overal forummers elkaar helpen aan blockers, óók (juist) op divices waar dat wel op kan. Dat zien jullie toch ook?

Dus ik vind het nogal mild gesteld dat reclames voor problemen kunnen zorgen. De reclames zorgen voor problemen. De oplossing is een adblocker, waarmee het forum in de problemen komt.
verdomme feow je klinkt als Yasmijn met je jaren vijftig taal
MoirenPhae schreef:
27-11-2017 22:47

De smileys zijn een onoverzichtelijke brij en de nieuwe smileys ook nog eens erg lelijk.
Het is een grote puinzooi. Soms ben ik een halve minuut op zoek naar een smiley en uiteindelijk klik ik er dan maar eentje aan die enigszins in de buurt komt van welke ik zocht.
Het is echt niet moeilijk om dat netjes te ordenen.
En is dat toch net iets teveel werk (vanwege belangrijkere zaken....) gebruik dan alleen de standaard smileys die bij de lay-out zitten en prop het niet met toeters en bellen vol.
Bruise schreef:
27-11-2017 23:55
Het is een grote puinzooi. Soms ben ik een halve minuut op zoek naar een smiley en uiteindelijk klik ik er dan maar eentje aan die enigszins in de buurt komt van welke ik zocht.
Het is echt niet moeilijk om dat netjes te ordenen.
En is dat toch net iets teveel werk (vanwege belangrijkere zaken....) gebruik dan alleen de standaard smileys die bij de lay-out zitten en prop het niet met toeters en bellen vol.
Hahaha, ik klik ook vaak dan maar op een smiley die in de buurt komt van wat ik zocht.
anoniem_338027 wijzigde dit bericht op 28-11-2017 00:02
0.35% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Overigens neemt Sanoma op andere sites al maatregelen tegen adblockers, dus dat zal hier ook wel komen.
Alle reacties Link kopieren
feow schreef:
27-11-2017 23:11
Natuurlijk snap ik dat.
Maar ik vind het wel mal dat het inmiddels nodig is om een adblocker te installeren (in mijn geval dus eerst sparen voor een nieuwe iPad) om normaal te kunnen forummen.
Ik heb nooit een adblocker gehad of gewenst omdat ik het prima vond om reclames te accepteren zodat het forum z'n inkomsten binnenharkt.
Inmiddels heb ik een rothekel aan Kia, tmobile en het trage team.
Inmiddels ben ik door de overdaad aan storende reclames die het forummen onmogelijk worden niet meer bereid om reclames te accepteren. En zie ik overal forummers elkaar helpen aan blockers, óók (juist) op divices waar dat wel op kan. Dat zien jullie toch ook?

Dus ik vind het nogal mild gesteld dat reclames voor problemen kunnen zorgen. De reclames zorgen voor problemen. De oplossing is een adblocker, waarmee het forum in de problemen komt.
:'(
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
-Kia-Ora- schreef:
28-11-2017 00:09
:'(
Renault-Ora kan wel hoor.

De Renault reclame viel me dankzij de Kia positief op.

En idd heb ik tegenwoordig op de weg geen blije vivaassociatiesmile op mijn lieftallig snoetje, maar een drang tot aanrijden..
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
  • Het tekstballonnetje kan niet vanaf de homepage aangeklikt worden om naar een andere pagina te gaan.
  • Op de mobiel zweeft de Viva balk voor mijn tekstvenster als ik een reactie wil typen.
  • Ik zie geen avatars meer.
  • Ik zie geen afbeeldingen meer.
  • Linkjes openen niet in een nieuw tabblad, maar in het tabblad waar ik aan het forummen ben.
  • Als je PB wel werkt en je hebt er een, dan krijg je daar geen melding van.
  • Je kunt niet meer naar een specifieke pagina gaan door op de puntjes te klikken, dus je bladert je een ongeluk.
  • De paginanummering op de homepage klopt niet met de paginanummering in het topic.
Dat de diva's even hun device erbij melden is het devies.
heb nog nooit avatars gezien. kan
me niet herinneren
ik wilde een foto plaatsen van een blote man maar nu is alles stuk.
1. de foto kan ik niet plaatsen
2. bij de topictitel zijn de icoontjes rechts veranderd in vierkantjes
3. naast de nickname geen icoontjes maar vierkantjes
4. onderin het reactiescherm alleen maar vierkantjes
de 4 kantjes doen niks


rare buk
Alle reacties Link kopieren
MoirenPhae schreef:
27-11-2017 22:47
Paginanummering klopt niet.
Pagina 2 bestaat niet.
Niet je volledige posthistorie terug kunnen kijken.
Je kan niet op een quote klikken om bij het originele bericht te komen.
In de actieve lijst blijven gelezen topics zwart.
Zelf geopende topics verschijnen niet in van jou.
Ik word steeds uitgelogd.
Lijst jouw Posts is echt veel te kort. Doordat loepen ook geen logisch geheel geeft ben ik soms gewoon topics kwijt.
Je kan niet van de ene pijler naar de andere pijler, je moet elke keer terug naar home om weer naar een andere pijler te kunnen.
De smileys zijn een onoverzichtelijke brij en de nieuwe smileys ook nog eens erg lelijk. Helemaal lastig, omdat ook nog eens alle codes veranderd zijn, dus uit je hoofd ook niet meer lukt.
Bevestigingsmail na registeren werkt niet.
Welke browser gebruik je hiervoor? Heb het net getest en met chrome lukt het wel, met FF niet

edit: lees net je volgende berichtje. Met chrome werkt het wel. Bovenaan staat naast de pijler een dropdownpijltje met alle pijlers. Als je daar op drukt, krijg je alle pijlers te zien.
Alle reacties Link kopieren
*Beeldig* schreef:
28-11-2017 00:24
  • Het tekstballonnetje kan niet vanaf de homepage aangeklikt worden om naar een andere pagina te gaan.
  • Op de mobiel zweeft de Viva balk voor mijn tekstvenster als ik een reactie wil typen.
  • Ik zie geen avatars meer.
  • Ik zie geen afbeeldingen meer.
  • Linkjes openen niet in een nieuw tabblad, maar in het tabblad waar ik aan het forummen ben.
  • Als je PB wel werkt en je hebt er een, dan krijg je daar geen melding van.
  • Je kunt niet meer naar een specifieke pagina gaan door op de puntjes te klikken, dus je bladert je een ongeluk.
  • De paginanummering op de homepage klopt niet met de paginanummering in het topic.
welk device en browser?
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
28-11-2017 02:03
ik wilde een foto plaatsen van een blote man maar nu is alles stuk.
1. de foto kan ik niet plaatsen
2. bij de topictitel zijn de icoontjes rechts veranderd in vierkantjes
3. naast de nickname geen icoontjes maar vierkantjes
4. onderin het reactiescherm alleen maar vierkantjes
de 4 kantjes doen niks


rare buk
Wilde je dit in een bestaand topic doen? Heb je een screenshot?
Alle reacties Link kopieren
JuniorModeratorViva schreef:
28-11-2017 10:07
welk device en browser?
Op de laptop FF en Chrome, op de iphone Opera
Dat de diva's even hun device erbij melden is het devies.
Alle reacties Link kopieren
Sinds gisteren geeft mijn virusscanner op iedere door Sanoma beheerde website onderstaande melding, niet direct een Viva bug maar het lijkt mij niet oké.

Afbeelding
En nou is het afgelopen!
Alle reacties Link kopieren
https://ibb.co/i90bDR

Hmm, normaal plaatjes plakken gaat ook al niet meer.
Bovenstaande link werkt wél.
En nou is het afgelopen!
JuniorModeratorViva schreef:
28-11-2017 10:14
Wilde je dit in een bestaand topic doen? Heb je een screenshot?
Ja in het topic over de string. Screenshot heb ik niet, even kijken of het nu wel lukt
anoniem_287855 wijzigde dit bericht op 28-11-2017 13:58
Reden: niet gelukt met die blote man
21.33% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven