Bugtopic

27-11-2017 10:10 3053 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Een nieuw bugtopic? hoor ik jullie denken. Idd een nieuw bugtopic. Aangezien we het CM-topic graag willen behouden waar het voor bedoeld is en we degenen die eigenwijs zijn toch de mogelijkheid willen bieden om bugs door te geven, open ik dit topic en ben ik ook degene die hier zal reageren en voor doorgeefluik zal spelen.
Even een aantal dingen van te voren:
- ik ben zoveel mogelijk aanwezig, maar geen 24 uur dus het kan even duren voor je een reactie krijgt
- als je een bug meldt, geef dan ook even aan welk apparaat je gebruikt, welke browser en zo nodig een screenshot
- als het om een individuele bug gaat, verwijs ik je door naar de mail
- offtopic gesprekken zal ik ook hier verwijderen. Een enkele opmerking geen probleem, maar kletsen over het theeservies van je oma, de steenpuist van tante Sjaan of welke forummer nu weer grappig is mag in andere topics.

Verder zal ik ook hier in rood een overzicht geven van de bugs die gemeld worden en hopelijk ook wanneer het opgelost is.

met vriendelijke groet,

Junior


Opgeloste issues:

  • forum is traag, waarschijnlijk door reclame die op de achtergrond laadt heeft ook te maken met grote database en daar zijn inmiddels aanpassingen aan gedaan waardoor het forum sneller laadt.
  • mobiel forummen is moeilijk door de reclames de banners zijn geoptimaliseerd, dus je zou hier minder last van moeten hebben
  • lees meer is vervelend doordat je er op iedere pagina opnieuw op moet klikken en als je scherm van stand verandert, krijg je weer de leesmeer-knop en vaak nog maar de helft van de berichten de toonmeer-knop blijft
  • pijleroverzicht geeft geen topicopener aan, maar de laatste forummer die heeft gereageerd blijft zo
  • op de pagina's nieuw en actief worden bolletjes niet grijs na lezen van alle berichten en je komt ook niet op het laatste bericht. Vanuit de homepage kun je er ook niet mee naar een topic blijft zo
  • meer topics terug kunnen zien onder Gereageerd blijft ook zo, met de knop toon meer kun je wel meer topics zien
  • telling aantal pagina's klopt niet op de homepage dit is opgelost
  • pb-en werkt alleen als je hetzelfde draadje gebruikt waar je voor het nieuwe forum al mee pbde en er komt geen melding als er een pb binnenkomt Dit is opgelost
  • forummers die geblokkeerd staan, maar zijn wel zichtbaar dit is opgelost, je ziet wel de vraag 'Berichten van forummer X toch zien?'
  • topics die verwijderd zijn uit Gereageerd, kun je niet meer terugzettenDit is opgelost
  • bij het klikken op een linkje, kom je niet automatisch weer terug in het topic waar het linkje uit komt dit is opgelost
  • je kunt niet via de quote op het originele bericht komen door op het pijltje te klikken opent het originele bericht in een nieuw tabblad
  • eigen topics staan niet in de lijst Gereageerd/voor jou Dit is opgelost
  • je moet terug naar de homepage om naar een andere pijler te kunnen, dat kan niet vanuit een pijler Dit blijft zo
  • ga naar paginanr. werkt niet Dit is opgelost
  • als je op de roze knop plaats reactie klikt, gaat de pagina naar boven pagina gaat nu naar het tekstveld
  • advertenties op de homepage staan regelmatig over de tabbladen nieuw en actieve topics waardoor je daar niet bij kunt fijn als jullie dit altijd zo snel mogelijk doorgeven via communitymanager@viva.nl met een screenshot, zodat ik dit aan de desbetreffende afdeling kan doorsturen
  • avatars zijn niet zichtbaar bij sommige forummers Dit is opgelost. Zie je geen avatars, dan ligt dit waarschijnlijk aan je cookie-instellingen. Er wordt naar gekeken of dit aangepast kan worden.


Wordt aan gewerkt/ staat nog open:

  • linkjes graag een ander kleur en openen in een nieuw tabblad/scherm links zijn nu in een andere kleur, wordt nog gefikst dat ze ook in nieuw tabblad openen
  • je komt niet meer bij de laatstgelezen posting
  • Op tablet wordt de Lees Ook-balk over de berichten heen geplaatst, waardoor reageren niet kan of er niet naar een volgende pagina kan worden doorgeklikt.
  • Als je een topic aanmaakt via de link rechtsboven, dan valt de Lees Ook volledig over de rechterkant van het tekstveld en de button om het topic te plaatsen.
  • De Toon Meer-knop is vaak niet zichtbaar op ipad waardoor je topics dus niet volledig kunt lezen.
  • in Firefox kun je geen topics uit Gereageerd verwijderen
  • als de volgorde van de postings wordt veranderd naar nieuwste posting eerst, kom je op een willekeurige plek uit in het topic
  • Je krijgt geen melding (roze bolletje) wanneer je een nieuw privébericht hebt ontvangen. Ook wil je je hier een melding van krijgen per mail
  • geanonimiseerde nicks zijn nog te loepen dit is grotendeels niet meer mogelijk, wordt aan gewerkt
  • je kunt privéberichten niet helemaal verwijderen uit je postvak in en postvak uit
  • inbox is onoverzichtelijk


communitymanagerviva wijzigde dit bericht op 18-09-2019 10:50
68.64% gewijzigd
al die vierkantjes zijn wel weg
Wat ik mij nu afvraag, alle bugs zijn toch al eerder verzameld in het Reactie- en bugtopic (1-2-3) en in het Overzichtstopic: Bugs & Wensen nieuwe forum.
Worden alle bugs hier nogmaals op een rijtje gezet, maar dan goed geordend?
Kan me niet voorstellen dat hiermee alle problemen en klachten voor het nieuwe jaar verholpen zullen zijn.

Of gaat het er eigenlijk alleen om dat het Centraal Moderatertopic schoon blijft?
Daar waar Meds het topic Dingen die je wilt schrijven in het Modtopic ook al voor had geopend.


Het is een mooi topic hoor, maar vroeg me ineens af wat de bedoeling nu echt was en of het iets gaat opleveren behalve een schoner CM.
Alle reacties Link kopieren
Bruise schreef:
28-11-2017 14:23
Wat ik mij nu afvraag, alle bugs zijn toch al eerder verzameld in het Reactie- en bugtopic (1-2-3) en in het Overzichtstopic: Bugs & Wensen nieuwe forum.
Worden alle bugs hier nogmaals op een rijtje gezet, maar dan goed geordend?
Kan me niet voorstellen dat hiermee alle problemen en klachten voor het nieuwe jaar verholpen zullen zijn.

Of gaat het er eigenlijk alleen om dat het Centraal Moderatertopic schoon blijft?
Daar waar Meds het topic Dingen die je wilt schrijven in het Modtopic ook al voor had geopend.


Het is een mooi topic hoor, maar vroeg me ineens af wat de bedoeling nu echt was en of het iets gaat opleveren behalve een schoner CM.

Dat vroeg ik me ook af. Ook omdat de lijst die er al was niet gewoon als startpunt is genomen. De bugs die genoemd worden, bestaan voor het grootste deel al sinds de invoering van dit nieuwe forum in mei (!).
Dat de diva's even hun device erbij melden is het devies.
*Beeldig* schreef:
28-11-2017 14:32
Dat vroeg ik me ook af. Ook omdat de lijst die er al was niet gewoon als startpunt is genomen. De bugs die genoemd worden, bestaan voor het grootste deel al sinds de invoering van dit nieuwe forum in mei (!).
ik zie een juun die van goede wil is en wil communiceren over die ellendige bugs in de hoop dat het modtopic schoon blijft. hulde voor de juun. de echte problemen: een niet werkend forum, een afwezige TD en een CM die niks wil of kan, blijven natuurlijk bestaan
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit topic geopend, aan de ene kant omdat een van de grote klachten is dat er niet gecommuniceerd wordt en ik daar iets aan wil doen. Verder denk ik dat er sommige dingen wel opgelost zijn en er nieuwe dingen bij zijn gekomen waardoor er op het forum niet meer echt een duidelijk overzicht was.
Ik kan geen bugs voor jullie oplossen hoe graag ik dat ook zou willen, maar ik kan wel vragen beantwoorden en doordat ik zelf ook forum en tegen dezelfde dingen aanloop waarvoor ik soms zelf oplossingen voor heb gevonden, kan ik die weer aan jullie doorgeven.
En af en toe de TD schoppen :P

Meds, dank je wel voor je lieve berichtje :)
Alle reacties Link kopieren
nbk schreef:
28-11-2017 13:27
Sinds gisteren geeft mijn virusscanner op iedere door Sanoma beheerde website onderstaande melding, niet direct een Viva bug maar het lijkt mij niet oké.

Afbeelding
Het is idd geen Vivabug, ik ben aan het kijken of ik een andere weg kan vinden om dit te melden
Alle reacties Link kopieren
*Beeldig* schreef:
28-11-2017 13:13
Op de laptop FF en Chrome, op de iphone Opera
Heb je alle punten op alle devices en in alle browsers?
JuniorModeratorViva schreef:
28-11-2017 09:57
Welke browser gebruik je hiervoor? Heb het net getest en met chrome lukt het wel, met FF niet

edit: lees net je volgende berichtje. Met chrome werkt het wel. Bovenaan staat naast de pijler een dropdownpijltje met alle pijlers. Als je daar op drukt, krijg je alle pijlers te zien.
Dat pijltje is er niet als je op de pijler zelf staat.

Ik zie het, dan begreep ik je even verkeerd. Komt op de lijst!
@JuniorModeratorViva
Is het een idee om de buglijst onder te verdelen in fouten (bugs) en wensen (wishlist)? Heel veel dingen die gemeld worden zijn namelijk geen bugs maar gewoon zaken die men graag anders zou willen zien.
Op die manier kan er prioriteit gegeven worden aan de fouten die momenteel het meest storend zijn, zoals de niet werkende PB's, de paginering van diverse lijsten en de slecht gepositioneerde reclame. Als die zaken nou eerst verholpen zouden worden dan scheelt dat al een hoop ergernis.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
28-11-2017 15:42
@JuniorModeratorViva
Is het een idee om de buglijst onder te verdelen in fouten (bugs) en wensen (wishlist)? Heel veel dingen die gemeld worden zijn namelijk geen bugs maar gewoon zaken die men graag anders zou willen zien.
Op die manier kan er prioriteit gegeven worden aan de fouten die momenteel het meest storend zijn, zoals de niet werkende PB's, de paginering van diverse lijsten en de slecht gepositioneerde reclame. Als die zaken nou eerst verholpen zouden worden dan scheelt dat al een hoop ergernis.
Dat doe ik iig wel al richting CM, omdat zo idd wel duidelijk is wat wensen zijn, wat bugs en wat advertentieleed. Dank je wel voor de tip.

Enne, zeg maar gewoon Juun hoor :P
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
28-11-2017 14:00
al die vierkantjes zijn wel weg
top! Kun je wel andere plaatjes plakken? Of in een ander topic?
JuniorModeratorViva schreef:
28-11-2017 15:49
Dat doe ik iig wel al richting CM, omdat zo idd wel duidelijk is wat wensen zijn, wat bugs en wat advertentieleed. Dank je wel voor de tip.

Enne, zeg maar gewoon Juun hoor :P
Is er echt een een cm, als in iemand die de functie en het bijbehorende contract heeft van een cm?
Alle reacties Link kopieren
MoirenPhae schreef:
28-11-2017 15:53
Is er echt een een cm, als in iemand die de functie en het bijbehorende contract heeft van een cm?
Ja, die is er, ik heb haar zelfs irl ontmoet. Heb alleen niet haar contract ingekeken :P
JuniorModeratorViva schreef:
28-11-2017 15:57
Ja, die is er, ik heb haar zelfs irl ontmoet. Heb alleen niet haar contract ingekeken :P
En ze ademt en heeft een bloedsomloop?
Alle reacties Link kopieren
MoirenPhae schreef:
28-11-2017 15:57
En ze ademt en heeft een bloedsomloop?

Nou, ik heb ooit mijn EHBO-diploma gehaald en geleerd dat als iemand praat, dat die ademhaling, bloedsomloop en hartslag wel goed zitten. En ja, ze praatte


sught, het verschil tussen wijzigen en quoten is nog steeds lastig....
JuniorModeratorViva schreef:
28-11-2017 16:00
Nou, ik heb ooit mijn EHBO-diploma gehaald en geleerd dat als iemand praat, dat die ademhaling, bloedsomloop en hartslag wel goed zitten. En ja, ze praatte


sught, het verschil tussen wijzigen en quoten is nog steeds lastig....
Siri praat ook.
Alle reacties Link kopieren
MoirenPhae schreef:
28-11-2017 16:01
Siri praat ook.
Maar die geeft geen handjes. Als je hierdoor nog niet overtuigd bent, helaas
JuniorModeratorViva schreef:
28-11-2017 15:49
Dat doe ik iig wel al richting CM, omdat zo idd wel duidelijk is wat wensen zijn, wat bugs en wat advertentieleed. Dank je wel voor de tip.

Enne, zeg maar gewoon Juun hoor :P
Top! Misschien handig om dat hier in de lijst ook te doen omdat wij dan ten eerste sneller kunnen zien of iets al gemeld is (en we dus niet steeds in herhaling vallen) en ten tweede ook kunnen zien waar met prioriteit aan gewerkt wordt. Dat geeft dan net weer een stukje openheid, zeg maar. Wij hebben nu geen idee of bijvoorbeeld het repareren van het PB-systeem ergens helemaal onderop de stapel ligt of juist bovenop, dus wij maar melden (en mopperen) dat het niet werkt.
JuniorModeratorViva schreef:
28-11-2017 15:51
top! Kun je wel andere plaatjes plakken? Of in een ander topic?
soms wel en soms niet, device is nu PC
Alle reacties Link kopieren
JuniorModeratorViva schreef:
28-11-2017 15:17
Heb je alle punten op alle devices en in alle browsers?

Waar mobiel bij staat, heb ik op de mobiel. De andere dingen heb ik op de laptop. En misschien ook wel op de mobiel hoor, dat weet ik niet. Ik forum amper nog op mijn mobiel, omdat ik het zo ellendig vind forummen met de "lees meer" knop, de korte lijstjes actieve/nieuwe topics en het honderd keer moeten klikken voor je ergens bent. Dan is mijn geduld vaak al op voor ik daar ben waar ik wezen wilde. ;-D
Dat de diva's even hun device erbij melden is het devies.
Alle reacties Link kopieren
En begrijp me niet verkeerd: ik ben heel blij dat er iemand is die tenminste weer normaal met ons communiceert over de bugs! Dus dank en hulde enzo!
Dat de diva's even hun device erbij melden is het devies.
JuniorModeratorViva schreef:
28-11-2017 16:06
Maar die geeft geen handjes. Als je hierdoor nog niet overtuigd bent, helaas
Ik ga er over nadenken.
Juun, ik vind het top dat je dit doet.
Heb alleen weinig te melden, omdat ik niet van veel dingen last heb. Goeie Adblocker er op, dat scheelt voor mij iig de irritante reclame. En forum alleen op laptop via Chrome.
Alle reacties Link kopieren
De roze ‘plaats een reactie’ onder de OP werkt niet, je komt boven in de pagina terecht.

iPhone, safari.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
JuniorModeratorViva schreef:
27-11-2017 19:24
Zou je willen kijken of ze wel zichtbaar zijn als je de adblocker even uitschakelt?
Dat wil ik best maar het hoeft niet meer want de ava's zijn ineens weer terug. Mét adblocker.

Je bent een wonderjuun :kiss:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven