Bugtopic

27-11-2017 10:10 3053 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Een nieuw bugtopic? hoor ik jullie denken. Idd een nieuw bugtopic. Aangezien we het CM-topic graag willen behouden waar het voor bedoeld is en we degenen die eigenwijs zijn toch de mogelijkheid willen bieden om bugs door te geven, open ik dit topic en ben ik ook degene die hier zal reageren en voor doorgeefluik zal spelen.
Even een aantal dingen van te voren:
- ik ben zoveel mogelijk aanwezig, maar geen 24 uur dus het kan even duren voor je een reactie krijgt
- als je een bug meldt, geef dan ook even aan welk apparaat je gebruikt, welke browser en zo nodig een screenshot
- als het om een individuele bug gaat, verwijs ik je door naar de mail
- offtopic gesprekken zal ik ook hier verwijderen. Een enkele opmerking geen probleem, maar kletsen over het theeservies van je oma, de steenpuist van tante Sjaan of welke forummer nu weer grappig is mag in andere topics.

Verder zal ik ook hier in rood een overzicht geven van de bugs die gemeld worden en hopelijk ook wanneer het opgelost is.

met vriendelijke groet,

Junior


Opgeloste issues:

  • forum is traag, waarschijnlijk door reclame die op de achtergrond laadt heeft ook te maken met grote database en daar zijn inmiddels aanpassingen aan gedaan waardoor het forum sneller laadt.
  • mobiel forummen is moeilijk door de reclames de banners zijn geoptimaliseerd, dus je zou hier minder last van moeten hebben
  • lees meer is vervelend doordat je er op iedere pagina opnieuw op moet klikken en als je scherm van stand verandert, krijg je weer de leesmeer-knop en vaak nog maar de helft van de berichten de toonmeer-knop blijft
  • pijleroverzicht geeft geen topicopener aan, maar de laatste forummer die heeft gereageerd blijft zo
  • op de pagina's nieuw en actief worden bolletjes niet grijs na lezen van alle berichten en je komt ook niet op het laatste bericht. Vanuit de homepage kun je er ook niet mee naar een topic blijft zo
  • meer topics terug kunnen zien onder Gereageerd blijft ook zo, met de knop toon meer kun je wel meer topics zien
  • telling aantal pagina's klopt niet op de homepage dit is opgelost
  • pb-en werkt alleen als je hetzelfde draadje gebruikt waar je voor het nieuwe forum al mee pbde en er komt geen melding als er een pb binnenkomt Dit is opgelost
  • forummers die geblokkeerd staan, maar zijn wel zichtbaar dit is opgelost, je ziet wel de vraag 'Berichten van forummer X toch zien?'
  • topics die verwijderd zijn uit Gereageerd, kun je niet meer terugzettenDit is opgelost
  • bij het klikken op een linkje, kom je niet automatisch weer terug in het topic waar het linkje uit komt dit is opgelost
  • je kunt niet via de quote op het originele bericht komen door op het pijltje te klikken opent het originele bericht in een nieuw tabblad
  • eigen topics staan niet in de lijst Gereageerd/voor jou Dit is opgelost
  • je moet terug naar de homepage om naar een andere pijler te kunnen, dat kan niet vanuit een pijler Dit blijft zo
  • ga naar paginanr. werkt niet Dit is opgelost
  • als je op de roze knop plaats reactie klikt, gaat de pagina naar boven pagina gaat nu naar het tekstveld
  • advertenties op de homepage staan regelmatig over de tabbladen nieuw en actieve topics waardoor je daar niet bij kunt fijn als jullie dit altijd zo snel mogelijk doorgeven via communitymanager@viva.nl met een screenshot, zodat ik dit aan de desbetreffende afdeling kan doorsturen
  • avatars zijn niet zichtbaar bij sommige forummers Dit is opgelost. Zie je geen avatars, dan ligt dit waarschijnlijk aan je cookie-instellingen. Er wordt naar gekeken of dit aangepast kan worden.


Wordt aan gewerkt/ staat nog open:

  • linkjes graag een ander kleur en openen in een nieuw tabblad/scherm links zijn nu in een andere kleur, wordt nog gefikst dat ze ook in nieuw tabblad openen
  • je komt niet meer bij de laatstgelezen posting
  • Op tablet wordt de Lees Ook-balk over de berichten heen geplaatst, waardoor reageren niet kan of er niet naar een volgende pagina kan worden doorgeklikt.
  • Als je een topic aanmaakt via de link rechtsboven, dan valt de Lees Ook volledig over de rechterkant van het tekstveld en de button om het topic te plaatsen.
  • De Toon Meer-knop is vaak niet zichtbaar op ipad waardoor je topics dus niet volledig kunt lezen.
  • in Firefox kun je geen topics uit Gereageerd verwijderen
  • als de volgorde van de postings wordt veranderd naar nieuwste posting eerst, kom je op een willekeurige plek uit in het topic
  • Je krijgt geen melding (roze bolletje) wanneer je een nieuw privébericht hebt ontvangen. Ook wil je je hier een melding van krijgen per mail
  • geanonimiseerde nicks zijn nog te loepen dit is grotendeels niet meer mogelijk, wordt aan gewerkt
  • je kunt privéberichten niet helemaal verwijderen uit je postvak in en postvak uit
  • inbox is onoverzichtelijk


communitymanagerviva wijzigde dit bericht op 18-09-2019 10:50
68.64% gewijzigd
Moire schreef:
07-03-2019 18:56
Als die paginanummering klopt, kan je dan ook weer berichten linken en op de juiste plek uitkomen, ook al leest de ander wel oud-nieuw en jij nieuw-oud?
Kon vroeger wel namelijk.

Dat zou wel moeten maar ik betwijfel of ze dat voor elkaar krijgen met de manier waarop zij het doen.

Hetzelfde geldt voor het springen naar je laatstgelezen bericht in een topic, dat is heel lastig op hun manier. Ik denk dat we daar nog lang op kunnen wachten.
RikM schreef:
07-03-2019 19:03
Dat zou wel moeten maar ik betwijfel of ze dat voor elkaar krijgen met de manier waarop zij het doen.

Hetzelfde geldt voor het springen naar je laatstgelezen bericht in een topic, dat is heel lastig op hun manier. Ik denk dat we daar nog lang op kunnen wachten.
Ik denk dat er nooit meer echt serieus fouten opgelost gaan worden.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
07-03-2019 18:47
Ik vind dat dat wel degelijk een hoge prioriteit mag hebben want fatsoenlijk kunnen bladeren door een forum is echt basisfunctionaliteit.
Een melding krijgen bij ontvangst van een PB mag wat mij betreft meteen daarna.
Bij bladeren heb ik geen last. Bij mij vallen halve pagina's weg op mijn tablet wat forummen daarop sowieso onmogelijk maakt.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
RikM schreef:
07-03-2019 19:03
Dat zou wel moeten maar ik betwijfel of ze dat voor elkaar krijgen met de manier waarop zij het doen.

Hetzelfde geldt voor het springen naar je laatstgelezen bericht in een topic, dat is heel lastig op hun manier. Ik denk dat we daar nog lang op kunnen wachten.
Hoe kun jij zien wat hun manier is en kun je hen dat niet duidelijk maken dat het beter kan: dat het beter móet!?
redbulletje schreef:
07-03-2019 19:11
Hoe kun jij zien wat hun manier is

Ik kan het zien aan de urls in de adresbalk. PhpBB (de software waar dit forum op draait) heeft oorspronkelijk hele andere urls. Bij de overgang naar deze software hebben ze besloten de urls aan te passen naar die van de vorige software. Dat hadden ze beter niet kunnen doen.


redbulletje schreef:
07-03-2019 19:11
en kun je hen dat niet duidelijk maken dat het beter kan: dat het beter móet!?

Dat weten ze wel. Het heeft alleen geen prioriteit denk ik. Sanoma Media heeft nog veel meer websites die ook onderhoud nodig hebben.
Moire schreef:
07-03-2019 19:03
Ik denk dat er nooit meer echt serieus fouten opgelost gaan worden.

Ze zijn er op zich nog steeds wel mee bezig dus ze proberen het wel. Maar als er bijvoorbeeld maar 2 uurtjes per week aan gewerkt mag worden dan duurt het nog wel even...
- je kunt niet via de quote op het originele bericht komen door op het pijltje te klikken opent het originele bericht in een nieuw tabblad, dit moet nog verder opgelost worden

Dit werkt bij mij niet. Ik kom op de homepagina. Kan dit alsjeblieft opgelost worden?
RikM schreef:
07-03-2019 19:32
Ik kan het zien aan de urls in de adresbalk. PhpBB (de software waar dit forum op draait) heeft oorspronkelijk hele andere urls. Bij de overgang naar deze software hebben ze besloten de urls aan te passen naar die van de vorige software. Dat hadden ze beter niet kunnen doen.

Dat weten ze wel. Het heeft alleen geen prioriteit denk ik. Sanoma Media heeft nog veel meer websites die ook onderhoud nodig hebben.
Maar waarom dan onnodig aanpassen? Dat was dan in elk geval werk wat ze voor de kat zn kut hebben gedaan.
redbulletje schreef:
10-03-2019 13:22
Maar waarom dan onnodig aanpassen? Dat was dan in elk geval werk wat ze voor de kat zn kut hebben gedaan.

Ik vermoed dat ze het gedaan hebben om de links in Google niet kwijt te raken (wat heel verstandig is want daar komt een groot deel van je bezoekers vandaan). Daar zijn echter andere manieren voor die veel makkelijker en minder ingrijpend zijn.
Alle reacties Link kopieren
Bij niet ingelogd zijn, is het bantopic te lezen TM vrijdag 8 met 22.15 u.
De uitgedeelde bannen van vandaag zijn dan niet te zien.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Alle reacties Link kopieren
Wanneer wordt het volgende aangepast?

Afbeelding

Dit is een topic in mijn lijst, maar er zijn 3 pagina's in dat topic in plaats van 1. Ik kan niet direct naar de laatste pagina.
¡Apagando las luces!
Huh? Waarom is jouw topiclijst zwart? :confused:
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
13-03-2019 19:42
Huh? Waarom is jouw topiclijst zwart? :confused:
Ik gebruik een extensie, Deluminate. Via een andere forummer gevonden en ik vind het ideaal. :D
¡Apagando las luces!
Geinig. Kende ik niet. :)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb echt vaak dat ik kom op een oude pagina als ik vanuit een topic op home klik.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Ik word helemaal krankjorum van de reclames. Ze schuiven mee als je scrolt en dan de bewegende reclames die tussen de berichten staan, gaan over de tekst heen. Of van die hele grote reclames die het halve forum bedekken en ook bewegen, zeer irritant als je iets aan het lezen bent. En ja, adblocker geprobeerd te gebruiken maar dat werkte ook niet.
Niemand is onmisbaar
Alle reacties Link kopieren
Op mijn telefoon valt niet te forumen, er hangt steeds een niet goed ladende reclame over kunstgras in mijn beeldscherm.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
feow schreef:
18-03-2019 16:45
Op mijn telefoon valt niet te forumen, er hangt steeds een niet goed ladende reclame over kunstgras in mijn beeldscherm.
Sowieso al bijna niet, omdat het beeld voortdurend verspringt en ik dus steeds verkeerd tik.
Alle reacties Link kopieren
feow schreef:
18-03-2019 16:45
Op mijn telefoon valt niet te forumen, er hangt steeds een niet goed ladende reclame over kunstgras in mijn beeldscherm.
Dank voor het aangeven. Helaas kan ik het op deze manier niet doorgeven aan de afdeling die er iets aan kan doen. Zou je daarvoor een screenshotje willen sturen en aangeven op welke URL je uitkomt wanneer je erop klikt?

Dank alvast voor de moeite.

Vriendelijke groet,
Community Manager VIVA
Alle reacties Link kopieren
Dus of je even op de reclame wil klikken...
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Echt :facepalm:
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
Moire schreef:
20-03-2019 11:28
Ik zou de pb functie ook gewoon uit laten zetten Mod.
.
Die werkt toch ook helemaal niet ?
Niet geschoten is altijd mis
Bitje93 schreef:
21-03-2019 12:16
.
Die werkt toch ook helemaal niet ?
Die werkt prima. Je krijgt alleen geen melding als je een nieuw bericht hebt.
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
21-03-2019 12:17
Die werkt prima. Je krijgt alleen geen melding als je een nieuw bericht hebt.
Eh, nee. Er wordt al 2 jaar geklaagd over de PB-functie, omdat ie voor de meeste mensen niet werkt.
¡Apagando las luces!
SombraOnline schreef:
21-03-2019 12:42
Eh, nee. Er wordt al 2 jaar geklaagd over de PB-functie, omdat ie voor de meeste mensen niet werkt.
Kunnen er zoveel mensen geen berichten versturen en ontvangen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven