Bugtopic

27-11-2017 10:10 3053 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Een nieuw bugtopic? hoor ik jullie denken. Idd een nieuw bugtopic. Aangezien we het CM-topic graag willen behouden waar het voor bedoeld is en we degenen die eigenwijs zijn toch de mogelijkheid willen bieden om bugs door te geven, open ik dit topic en ben ik ook degene die hier zal reageren en voor doorgeefluik zal spelen.
Even een aantal dingen van te voren:
- ik ben zoveel mogelijk aanwezig, maar geen 24 uur dus het kan even duren voor je een reactie krijgt
- als je een bug meldt, geef dan ook even aan welk apparaat je gebruikt, welke browser en zo nodig een screenshot
- als het om een individuele bug gaat, verwijs ik je door naar de mail
- offtopic gesprekken zal ik ook hier verwijderen. Een enkele opmerking geen probleem, maar kletsen over het theeservies van je oma, de steenpuist van tante Sjaan of welke forummer nu weer grappig is mag in andere topics.

Verder zal ik ook hier in rood een overzicht geven van de bugs die gemeld worden en hopelijk ook wanneer het opgelost is.

met vriendelijke groet,

Junior

Opgeloste issues:

• forum is traag, waarschijnlijk door reclame die op de achtergrond laadt heeft ook te maken met grote database en daar zijn inmiddels aanpassingen aan gedaan waardoor het forum sneller laadt.
  • mobiel forummen is moeilijk door de reclames de banners zijn geoptimaliseerd, dus je zou hier minder last van moeten hebben
  • lees meer is vervelend doordat je er op iedere pagina opnieuw op moet klikken en als je scherm van stand verandert, krijg je weer de leesmeer-knop en vaak nog maar de helft van de berichten de toonmeer-knop blijft
  • pijleroverzicht geeft geen topicopener aan, maar de laatste forummer die heeft gereageerd blijft zo
  • op de pagina's nieuw en actief worden bolletjes niet grijs na lezen van alle berichten en je komt ook niet op het laatste bericht. Vanuit de homepage kun je er ook niet mee naar een topic blijft zo
  • meer topics terug kunnen zien onder Gereageerd blijft ook zo, met de knop toon meer kun je wel meer topics zien
  • telling aantal pagina's klopt niet op de homepage dit is opgelost
  • pb-en werkt alleen als je hetzelfde draadje gebruikt waar je voor het nieuwe forum al mee pbde en er komt geen melding als er een pb binnenkomt Dit is opgelost
  • forummers die geblokkeerd staan, maar zijn wel zichtbaar dit is opgelost, je ziet wel de vraag 'Berichten van forummer X toch zien?'
  • topics die verwijderd zijn uit Gereageerd, kun je niet meer terugzettenDit is opgelost
  • bij het klikken op een linkje, kom je niet automatisch weer terug in het topic waar het linkje uit komt dit is opgelost
  • je kunt niet via de quote op het originele bericht komen door op het pijltje te klikken opent het originele bericht in een nieuw tabblad
  • eigen topics staan niet in de lijst Gereageerd/voor jou Dit is opgelost
  • je moet terug naar de homepage om naar een andere pijler te kunnen, dat kan niet vanuit een pijler Dit blijft zo
  • ga naar paginanr. werkt niet Dit is opgelost
  • als je op de roze knop plaats reactie klikt, gaat de pagina naar boven pagina gaat nu naar het tekstveld
  • advertenties op de homepage staan regelmatig over de tabbladen nieuw en actieve topics waardoor je daar niet bij kunt fijn als jullie dit altijd zo snel mogelijk doorgeven via communitymanager@viva.nl met een screenshot, zodat ik dit aan de desbetreffende afdeling kan doorsturen
  • avatars zijn niet zichtbaar bij sommige forummers Dit is opgelost. Zie je geen avatars, dan ligt dit waarschijnlijk aan je cookie-instellingen. Er wordt naar gekeken of dit aangepast kan worden.

Wordt aan gewerkt/ staat nog open:

• linkjes graag een ander kleur en openen in een nieuw tabblad/scherm links zijn nu in een andere kleur, wordt nog gefikst dat ze ook in nieuw tabblad openen
  • je komt niet meer bij de laatstgelezen posting
  • Op tablet wordt de Lees Ook-balk over de berichten heen geplaatst, waardoor reageren niet kan of er niet naar een volgende pagina kan worden doorgeklikt.
  • Als je een topic aanmaakt via de link rechtsboven, dan valt de Lees Ook volledig over de rechterkant van het tekstveld en de button om het topic te plaatsen.
  • De Toon Meer-knop is vaak niet zichtbaar op ipad waardoor je topics dus niet volledig kunt lezen.
  • in Firefox kun je geen topics uit Gereageerd verwijderen
  • als de volgorde van de postings wordt veranderd naar nieuwste posting eerst, kom je op een willekeurige plek uit in het topic
  • Je krijgt geen melding (roze bolletje) wanneer je een nieuw privébericht hebt ontvangen. Ook wil je je hier een melding van krijgen per mail
  • geanonimiseerde nicks zijn nog te loepen dit is grotendeels niet meer mogelijk, wordt aan gewerkt
  • je kunt privéberichten niet helemaal verwijderen uit je postvak in en postvak uit
  • inbox is onoverzichtelijk

communitymanagerviva wijzigde dit bericht op 18-09-2019 10:50
68.64% gewijzigd
Nog steeds geen nieuwe avatar.
Ik wil weer een avatar.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ik ook!
feow schreef:
01-10-2018 19:39
Jullie afweging is gewoon forumonvriendelijk.

Je kan en mag duizend keer de voordelen blijven benadrukken als je daar blij van wordt, maar zou je alsjeblieft niet de hele tijd willen negeren dat forummers (al dan niet reeds gewist op het modtopic) blijven aangeven dat het NIET fijn is, dat wij jullie 'geniale' plan NIET waarderen en dat jullie het kind met het badwater weggooien??

En voor de grap eens antwoord gaan geven (of desnoods laten blijken dat je het hoort en er over nadenkt) op de kritische vragen die je steeds opnieuw negeert???

Het is niet ongewoon dat de eerste berichten onder moderatie staat.

Op sommige fora moet je zelfs eerst 20 keer gereageerd hebben op iets voor je een topic mag openen.

En als ik op zondagmorgen wel eens zie wat er allemaal op staat denk ik dat het een redelijk besluit is.

Niet iedereen is zo genuanceerd als ik 😉
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Goedemorgen Junior,
Was al gemeld, ik doe het voor de zekerheid ook even:
Ook ik zit te klieren met mn avater.
Ik hoop dat het opgelost kan worden.
Phoebe-returns schreef:
18-10-2018 09:18
Goedemorgen Junior,
Was al gemeld, ik doe het voor de zekerheid ook even:
Ook ik zit te klieren met mn avater.
Ik hoop dat het opgelost kan worden.
Beste Phoebe-returns,

Dank voor het melden. Dit is helaas een technisch mankement, er wordt aan gewerkt door de IT-afdeling.
Zodra dit is opgelost, zal ik het hier melden.

Vriendelijke groet,
Community Manager VIVA
Dit topic heeft last van 'n bug:
relaties/ideen-voor-25-jarig-huwelijksf ... #p29143274
CommunityManagerViva schreef:
18-10-2018 09:42
Beste Phoebe-returns,

Dank voor het melden. Dit is helaas een technisch mankement, er wordt aan gewerkt door de IT-afdeling.
Zodra dit is opgelost, zal ik het hier melden.

Vriendelijke groet,
Community Manager VIVA
Mag je alleen op avatarvragen reageren?
Op mijn vragen over de avatar werd niet gereageerd...
Het schijnt dat RikM jullie ergens heeft voorgekauwd hoe je dat met de avatars oplost.

Luister eens naar je broodwinning, zou ik zeggen...
Snoesje666 schreef:
19-10-2018 07:40
Het schijnt dat RikM jullie ergens heeft voorgekauwd hoe je dat met de avatars oplost.

Nee, dat ging over de glitters. Ik heb geen idee waarom het uploaden van avatars niet meer lukt. Maar de server zal ongetwijfeld een foutmelding geven dus dat kun je zo zien.
redbulletje schreef:
18-10-2018 12:03
Dit topic heeft last van 'n bug:
relaties/ideen-voor-25-jarig-huwelijksf ... #p29143274
Hi redbulletje,

We hebben het gezien inderdaad! Heel vreemd, aangezien het maar om een topic gaat. Ik ben dit aan het navragen bij IT.

Vriendelijke groet,
Community Manager VIVA
Dit krijg ik al dagen. Maar geen "code", geloof ik.

Afbeelding
SQL error
Snoesje, hier hetzelfde, sinds eind september al.
Geeft niet, het droogt wel weer op.
gizzmo-returns schreef:
08-10-2018 20:58
Structureel uitloggen : nog steeds

Dubbel berichten posten: vandaag meerdere keren gebeurd
Al iets hiermee gedaan?

Ik blijf regelmatig dubbele berichten plaatsen, heel irritant.
Ik kan op mijn desktop geen reactie plaatsen omdat "lees ook" eroverheen staat en meescrollt.
Cookies al opnieuw gedaan.
Heel prettig dat "lees ook" niet meer prominent aanwezig is maar dit werkt ook niet.
granny71 schreef:
24-10-2018 11:38
Ik kan op mijn desktop geen reactie plaatsen omdat "lees ook" eroverheen staat en meescrollt.
Cookies al opnieuw gedaan.
Heel prettig dat "lees ook" niet meer prominent aanwezig is maar dit werkt ook niet.
Hi granny71,

Hoe ziet dit er precies uit? En kun je de 'lees ook'-balk ook niet verbergen d.m.v. het roze pijltje rechtsboven aan de balk?
Als je mij een screenshot kunt sturen van de pagina die jij ziet naar communitymanager@viva.nl, kan ik even met je meekijken.

Vriendelijke groet,
Community Manager VIVA
gizzmo-returns schreef:
23-10-2018 19:04
Al iets hiermee gedaan?

Ik blijf regelmatig dubbele berichten plaatsen, heel irritant.
Hi gizzmo-returns,

Ik had dit zelf onlangs ook, maar ik had het idee dat dat kwam omdat ik dubbel op 'reactie plaatsen' klikte. Zou dat bij jou ook het geval kunnen zijn? En gebeurt dit op mobiel of desktop, en in welke browser?

Vriendelijke groet,
Community Manager VIVA
24-10-2018 13:27
Hi gizzmo-returns,

Ik had dit zelf onlangs ook, maar ik had het idee dat dat kwam omdat ik dubbel op 'reactie plaatsen' klikte. Zou dat bij jou ook het geval kunnen zijn? En gebeurt dit op mobiel of desktop, en in welke browser?

Vriendelijke groet,
Community Manager VIVA
Dank voor de reactie. Ik klik zeker niet dubbel. Ik zie de laatste tijd ook vaker dubbele berichten bij anderen.

Volgens mij gebeurt het vooral op mijn iPhone. Geen idee welke browser
24-10-2018 13:27
Hi gizzmo-returns,

Vriendelijke groet,
Community Manager VIVA
Dit is een klacht die er al best lang is hoor.
Ik word nog steeds elke week opal mijn devices uitgelogd.
Nemaìn’ schreef:
24-10-2018 21:32
Jep, check
Altijd op maandag
Ik ook. Op woensdag.

En dat probleem van die dubbele berichten was volgens mij op het vorige forum ook al.
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.
Nemaìn’ schreef:
24-10-2018 21:32
Ik ook, gisteren was weer de dag dat ik overal werd uitgelogd (smartphone, IPad en laptop)
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Voor de lol ;D
overig/op-welke-dag-word-jij-uitgelogd/ ... ges/430298

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven