Bullet journal inspiratie

24-10-2021 16:18 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat doen jullie met je bullet journal?
Die van mij is bijna vol. Twijfel of ik met een nieuwe ga beginnen. Waar ik eerst creatief was, ben ik dat nu niet meer. Gebruik het nu meer als agenda.
Dus brand maar los. Misschien krijg ik hierdoor weer ideeën
..........
Een Bullet journal is een agenda (met extra’s die voor jou werken). En je hoeft er geen kunstwerk van te maken als je dit niet wil. De Bullet journal is gestart als methode om dingen op een overzichtelijke manier bij te houden. Het internet is er mee aan de haal gegaan en komt het over alsof alleen een kunstwerk volstaat.

Gebruik wat bij jou aanslaat en laat de rest vallen. Je doet dit voorselectie en niemand anders. Geen bullet journal is ook prima.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik de mijne als agenda en notitieboek in een. Ik maak geen hele kunstwerken, maar simpele overzichtjes. Dat is wat voor mij werkt. Soms plak ik ook een sticker of wat Washitape oid, maar mijn basis is simpel: iedere maand een kleur, eenvoudige overzichtjes en ruimte voor notities/aantekeningen.
Alle reacties Link kopieren
O, en ik ben ook tot de conclusie gekomen dat ik, voor wat ik ermee doe, geen officieel duur bulletjournal nodig heb. Een simpel exemplaar of gewoon een blanco notitieboek van de Hema doen het ook prima.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er ook een en kan niet zonder. Ik gebruik hem niet als agenda, juist niet. Elke week die agenda intekenen, was meer werk dan het opleverde.

Ik gebruik hem voor herinneringen, to-do lijstjes, overzicht van mijn aandelen, wachtwoorden, financiële overzichten, overuren etc. Het is mijn heilige boek
Alle reacties Link kopieren
impossiblegirl schreef:
24-10-2021 16:58
Een Bullet journal is een agenda (met extra’s die voor jou werken). En je hoeft er geen kunstwerk van te maken als je dit niet wil. De Bullet journal is gestart als methode om dingen op een overzichtelijke manier bij te houden. Het internet is er mee aan de haal gegaan en komt het over alsof alleen een kunstwerk volstaat.

Gebruik wat bij jou aanslaat en laat de rest vallen. Je doet dit voorselectie en niemand anders. Geen bullet journal is ook prima.
Ik vond het creatieve ervan eerst leuk.
Maar misschien past dat niet meer bij mij.
..........
Alle reacties Link kopieren
ChantalZr7 schreef:
24-10-2021 18:59
Ik heb er ook een en kan niet zonder. Ik gebruik hem niet als agenda, juist niet. Elke week die agenda intekenen, was meer werk dan het opleverde.

Ik gebruik hem voor herinneringen, to-do lijstjes, overzicht van mijn aandelen, wachtwoorden, financiële overzichten, overuren etc. Het is mijn heilige boek
Zelf ga ik misschien een agenda erbij kopen. Dat is idd veel werk om te maken.

Waarvoor jij het gebruikt is wel een leuk idee
..........

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven