Cadeau uit eigen huis geven

24-01-2026 08:55 86 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Binnenkort heb ik een verjaardag van een vriendin. Nu weet ik dat ze een bepaald kookboek erg leuk zou vinden. Dat kookboek heb ik en gebruik hem eigenlijk nooit. Het is was ooit best een duur boek dus ik wilde hem ook Marktplaats ofzo verkopen.

Maar nu dacht ik: ik kan hem ook aan mijn vriendin geven. Alleen…. Kun je dat maken? En zou ik er dan nog iets bij moeten doen, van een bon ofzo omdat ik er geen geld aan heb uitgegeven? Er komt sowieso een kaartje bij.

Ik denk dat ze wel kan zien dat het uit huis komt, hij is niet volledig in perfecte staat meer. Maar nog wel in hele goede staat hoor, anders zou ik hem ook niet verkopen.

Wat vinden jullie?
MissNuada schreef:
24-01-2026 13:31
Dit soort denken is zo slecht voor milieu, slaat echt nergens op.

Geef gewoon dat boek en misschien wat extra's erbij halen, kruiden of een mooie dure olie en klaar.
Welk soort denken bedoel je precies?

Een nieuw boek mag niet, maar een fles olie waar niemand om gevraagd heeft komt wel door de commissie van goedgekeurde cadeaus begrijp ik. Als ie maar duur en mooi is.

Maar goed beschouwd slaat dat ook 'nergens op'. Die fles wordt afval en de olie eindigt in het riool. Superslecht. Het geld kun je ook doneren aan XR of Greenpeace.
Mabel schreef:
24-01-2026 18:05

Een nieuw boek mag niet, maar een fles olie waar niemand om gevraagd heeft komt wel door de commissie van goedgekeurde cadeaus begrijp ik. Als ie maar duur en mooi is.

Maar goed beschouwd slaat dat ook 'nergens op'. Die fles wordt afval en de olie eindigt in het riool. Superslecht. Het geld kun je ook doneren aan XR of Greenpeace.
Bij iemand die van koken houdt valt die fles waarschijnlijk wel in goede aarde, en dan komt ie in ieder geval op. Een nieuw boek kopen terwijl je er zelf nog zo één hebt liggen waar je toch niks mee doet slaat nergens op.
Graftak!
Mij doe je zeker een plezier met een kookboek, ook als die van een ander afkomstig is en die ik graag zou willen. Mij doe je geen plezier met olijfolie, behalve als die bedoelt is om te verwarmen. Ook geen dure, want ik lust geen olijfolie die zo gebruikt wordt. Geef dan een bon van bijvoorbeeld Oil and Vinegar. Daar hebben ze ook andere dingen dan alleen olie.
Monsters are real, ghostes are real too. They live inside us, and sometimes, they win.
Stephen King
Madam_Madness schreef:
24-01-2026 18:24
Mij doe je zeker een plezier met een kookboek, ook als die van een ander afkomstig is en die ik graag zou willen. Mij doe je geen plezier met olijfolie, behalve als die bedoelt is om te verwarmen. Ook geen dure, want ik lust geen olijfolie die zo gebruikt wordt. Geef dan een bon van bijvoorbeeld Oil and Vinegar. Daar hebben ze ook andere dingen dan alleen olie.
Dat zal een goede vriendin toch wel van je weten?
Wat eten we vanavond?
makreel schreef:
24-01-2026 18:30
Dat zal een goede vriendin toch wel van je weten?
Ja, zij gelukkig wel :)
Monsters are real, ghostes are real too. They live inside us, and sometimes, they win.
Stephen King
Mabel schreef:
24-01-2026 18:05

Als iemand van koken houdt wel ja. Of je geeft iets waarvan je weet wat de ander graag eet, drinkt of echt gebruikt.
Of idd doneer wat.

En ja dat alles beter dan een boek te gaan kopen die je al hebt en niet gebruikt en de ander graag wil hebben.
Jezus krijst te paard, wat een gejank.
missnuada wijzigde dit bericht op 24-01-2026 21:45
1.45% gewijzigd
Madam_Madness schreef:
24-01-2026 18:24
Mij doe je geen plezier met olijfolie, behalve als die bedoelt is om te verwarmen.

Je kunt vrijwel elke olijfolie verwarmen, behalve als het echt gaat om hele hete termperaturen.
Tjezus, wat vals
Kookboek geven, en daarbij 1 recept maken en dit in een mooie / praktische schaal geven.

Ik zou er echt geen moeite mee hebben om een cadeau te krijgen of geven dat niet nieuw is. Het laat zien dat je nagedacht hebt over een passend cadeau. En niet zo maar de winkel / online iets gekocht hebt.
WaterGirl schreef:
25-01-2026 10:36
Kookboek geven, en daarbij 1 recept maken en dit in een mooie / praktische schaal geven.

Ik zou er echt geen moeite mee hebben om een cadeau te krijgen of geven dat niet nieuw is. Het laat zien dat je nagedacht hebt over een passend cadeau. En niet zo maar de winkel / online iets gekocht hebt.
Ik mag toch hopen dat je als je iets in een winkel koopt je ook nadenkt over dat het passend is. Beetje rare vergelijking.

Persoonlijk zou ik het raar vinden om iets wat ik toch al weg zou doen in te pakken als cadeau.
Nou super leuk cadeau! Zou mij echt niets uitmaken of het al in je kast stond! Ingrediënten leuk idee, maar niet nodig
Als ik wist dat mijn vriendin een boek zou willen hebben wat ik in de kast heb staan en niet gebruik had ze dat boek al lang van me mee mogen nemne. Ik zou het niet als "cadeau" geven en al helemaal niet voor haar verjaardag
Nyx• schreef:
25-01-2026 11:12
Ik mag toch hopen dat je als je iets in een winkel koopt je ook nadenkt over dat het passend is. Beetje rare vergelijking.

Persoonlijk zou ik het raar vinden om iets wat ik toch al weg zou doen in te pakken als cadeau.
Niet inpakken inderdaad. Gewoon geven met iets anders erbij.
Stephen King
Als mijn vriendin dat kookboek zo leuk vindt en ik doe er niks mee dan had ik hem allang gegeven, dat past beter in het beeld van duurzaamheid. Het boek voor haar verjaardag geven vind ik erg gierig van jou. Je vraagt of het verschil maakt voor mij dat ze een A12 demonstrant is. (Je begint er zelf over.) Ja, voor mij maakt dat zeker verschil. En waarom? Diverse ambulances die met mensen die in levensbedreigende situaties zaten hebben hierdoor moeten omrijden terwijl bij zoiets elke seconde telt. Demonstreren kan op zoveel betere manieren. Geef haar een duurzame beleving met jou, dat is win-win.
Met deze temperaturen en harde ondergrond is het moeilijk voedsel vinden voor vogels en egels en eekhoorns. Voer ze bij met het juiste voer. Dank je wel.
Iemand die voor XR demonstreert zou sowieso mijn vriendin niet zijn. Maar dat is een heel andere discussie.

Ik vind dat kookboek met iets extra's geven gewoon prima kunnen.
Stephen King
Oh, ze staat regelmatig op de A12? Geef haar een aantal wegwerp poncho’s, dan schijnt duurzaamheid of olie namelijk niet zo uit te maken.
Nyx• schreef:
25-01-2026 16:00
Oh, ze staat regelmatig op de A12? Geef haar een aantal wegwerp poncho’s, dan schijnt duurzaamheid of olie namelijk niet zo uit te maken.
;-D
Stephen King
Nyx• schreef:
25-01-2026 11:12

Waarom? Het is toch een cadeau?
Nyx• schreef:
25-01-2026 16:00
Is dit humor of een zogenaamd scherpe opmerking? In beide gevallen mislukt.
Madam_Madness schreef:
25-01-2026 12:56
Iemand die voor XR demonstreert zou sowieso mijn vriendin niet zijn. Maar dat is een heel andere discussie.

Ik vind dat kookboek met iets extra's geven gewoon prima kunnen.
Als het een andere discussie is: vanwaar de noodzaak om het toch even te komen melden?

Zeg dan gewoon niets.

Irritant als mensen overal politieke stokpaardjes zien en ook moeten berijden.
paradise wijzigde dit bericht op 25-01-2026 18:33
0.22% gewijzigd
Geweldig hoe jullie van een lullig cadeautopic een gezellige discussie weten te maken over XR :rofl:
Graftak!
Paradise schreef:
25-01-2026 18:30

Irritant als mensen overal politieke stokpaardjes zien en ook moeten bereiden.
Lijkt me ook helemaal niks, gebakken stokpaard.
Graftak!
Lady*Voldemort schreef:
25-01-2026 18:32
Lijkt me ook helemaal niks, gebakken stokpaard.
Haha, scherp opgemerkt.
Paradise schreef:
25-01-2026 18:30
Als het een andere discussie is: vanwaar de noodzaak om het toch even te komen melden?

Zeg dan gewoon niets.

Irritant als mensen overal politieke stokpaardjes zien en ook moeten berijden.

Zeker, ik had natuurlijk gewoon moet zeggen dat ze duurzaamheid en klimaat belangrijk vindt. Dan hadden we die stomme opmerkingen niet gehad. Maar het was vooral om even aan te geven dat ze het écht heel belangrijk vindt.
Tavistock schreef:
25-01-2026 18:34
Zeker, ik had natuurlijk gewoon moet zeggen dat ze duurzaamheid en klimaat belangrijk vindt. Dan hadden we die stomme opmerkingen niet gehad. Maar het was vooral om even aan te geven dat ze het écht heel belangrijk vindt.
Oh, ik had het niet tegen jou. Lijkt me weinig kwaad kunnen om iets te vertellen over de persoon waar het over gaat.
Paradise schreef:
25-01-2026 18:29
Is dit humor of een zogenaamd scherpe opmerking? In beide gevallen mislukt.
Een constatering.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven