Cadeau uit eigen huis geven

24-01-2026 08:55 86 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Binnenkort heb ik een verjaardag van een vriendin. Nu weet ik dat ze een bepaald kookboek erg leuk zou vinden. Dat kookboek heb ik en gebruik hem eigenlijk nooit. Het is was ooit best een duur boek dus ik wilde hem ook Marktplaats ofzo verkopen.

Maar nu dacht ik: ik kan hem ook aan mijn vriendin geven. Alleen…. Kun je dat maken? En zou ik er dan nog iets bij moeten doen, van een bon ofzo omdat ik er geen geld aan heb uitgegeven? Er komt sowieso een kaartje bij.

Ik denk dat ze wel kan zien dat het uit huis komt, hij is niet volledig in perfecte staat meer. Maar nog wel in hele goede staat hoor, anders zou ik hem ook niet verkopen.

Wat vinden jullie?
Paradise schreef:
25-01-2026 18:28
Waarom? Het is toch een cadeau?
Tsja. Ik ben nogal van de weggeef, zeker voor dat soort dingen die relatief weinig opleveren bij verkoop. Ik zou het als gever dus niet als een cadeau zien als ik iets wat ik toch al weg zou doen als verjaardagscadeau zou geven.
Tavistock schreef:
25-01-2026 18:34
Zeker, ik had natuurlijk gewoon moet zeggen dat ze duurzaamheid en klimaat belangrijk vindt. Dan hadden we die stomme opmerkingen niet gehad. Maar het was vooral om even aan te geven dat ze het écht heel belangrijk vindt.
Zwaar offtopic, maar het valt me hier de laatste tijd vaker op dat mensen steeds meer moeite hebben met 'bij wijze van spreken'. Heel vermoeiend af en toe.

Maar goed, als je vriendin zo van de duurzaamheid is lijkt dit hele topic me een nobrainer, dan geef je haar jouw boek toch gewoon voor haar verjaardag? En dan zou ik er ook geen theedoeken of zo bij doen want die heeft ze vast al. Gewoon leuk inpakken, persoonlijk kaartje erbij en klaar is Klara.
Lady*Voldedinges
Paradise schreef:
25-01-2026 18:30
Als het een andere discussie is: vanwaar de noodzaak om het toch even te komen melden?

Zeg dan gewoon niets.

Irritant als mensen overal politieke stokpaardjes zien en ook moeten berijden.
Ah joh, dit is een forum. Als ik iets wil schrijven, dan doe ik dat. Net als zovelen in andere topics.
Nyx• schreef:
25-01-2026 11:12
Ik mag toch hopen dat je als je iets in een winkel koopt je ook nadenkt over dat het passend is. Beetje rare vergelijking.

Persoonlijk zou ik het raar vinden om iets wat ik toch al weg zou doen in te pakken als cadeau.
Hoe vaak wordt de standard Rituals meuk niet gegeven, of een cadeau kaart? Omdat je niet weet wat je moet geven, lekker makkelijk
WaterGirl schreef:
26-01-2026 08:16
Hoe vaak wordt de standard Rituals meuk niet gegeven, of een cadeau kaart? Omdat je niet weet wat je moet geven, lekker makkelijk
Ik heb inderdaad 100 keer liever iets dat al bij iemand in de kast ligt dan een standaard rituals pakket. Maar ik zou sowieso niet twijfelen en dat boek kado geven. Desnoods geef je er een etentje bij, altijd gezellig.
Tavistock schreef:
25-01-2026 18:34
Zeker, ik had natuurlijk gewoon moet zeggen dat ze duurzaamheid en klimaat belangrijk vindt. Dan hadden we die stomme opmerkingen niet gehad. Maar het was vooral om even aan te geven dat ze het écht heel belangrijk vindt.
Dan lijkt het mij echt prima om te geven! Ik zou er ook wat ingedienten bij doen, bijvoorbeeld hier wat bestellen? https://thegoodspice.nl/

En niet aanvullen met bloemen zoals iemand ergens eerder had genoemd, die zijn verre van duurzaam, ik verwacht niet dat je daar zo iemand een plezier mee doet.
Lady*Voldemort schreef:
25-01-2026 18:47
Zwaar offtopic, maar het valt me hier de laatste tijd vaker op dat mensen steeds meer moeite hebben met 'bij wijze van spreken'. Heel vermoeiend af en toe.

Maar goed, als je vriendin zo van de duurzaamheid is lijkt dit hele topic me een nobrainer, dan geef je haar jouw boek toch gewoon voor haar verjaardag? En dan zou ik er ook geen theedoeken of zo bij doen want die heeft ze vast al. Gewoon leuk inpakken, persoonlijk kaartje erbij en klaar is Klara.
Dit
En anders groente/kaas van de biologische streekboer erbij.
Jij weet vast wat jouw vriendin lekker vindt.
Als ik dat boek echt graag zou willen zou ik dat zelfs het beste kado dat je me kan geven vinden.
En TO heb je het cadeau nog gegeven?
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Ja! Dat wilde ik nog updaten, maar vergat het steeds. Ze was er superblij mee en zei dat ze het juist wel leuk/duurzaam vond dat ik het niet nieuw gekocht had. Ze grapte nog wel even of het wel echt een leuk boek was, omdat hij nog zo goed eruit zag en ik hem dus nauwelijks had gebruikt.
Ah super leuk! Jij kent je vriendin en staat van het boek het beste. En fijn dat ze leuk reageerde.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven