Cadeau uit eigen huis geven
zaterdag 24 januari 2026 om 08:55
Binnenkort heb ik een verjaardag van een vriendin. Nu weet ik dat ze een bepaald kookboek erg leuk zou vinden. Dat kookboek heb ik en gebruik hem eigenlijk nooit. Het is was ooit best een duur boek dus ik wilde hem ook Marktplaats ofzo verkopen.
Maar nu dacht ik: ik kan hem ook aan mijn vriendin geven. Alleen…. Kun je dat maken? En zou ik er dan nog iets bij moeten doen, van een bon ofzo omdat ik er geen geld aan heb uitgegeven? Er komt sowieso een kaartje bij.
Ik denk dat ze wel kan zien dat het uit huis komt, hij is niet volledig in perfecte staat meer. Maar nog wel in hele goede staat hoor, anders zou ik hem ook niet verkopen.
Wat vinden jullie?
Maar nu dacht ik: ik kan hem ook aan mijn vriendin geven. Alleen…. Kun je dat maken? En zou ik er dan nog iets bij moeten doen, van een bon ofzo omdat ik er geen geld aan heb uitgegeven? Er komt sowieso een kaartje bij.
Ik denk dat ze wel kan zien dat het uit huis komt, hij is niet volledig in perfecte staat meer. Maar nog wel in hele goede staat hoor, anders zou ik hem ook niet verkopen.
Wat vinden jullie?
zondag 25 januari 2026 om 18:41
zondag 25 januari 2026 om 18:47
Zwaar offtopic, maar het valt me hier de laatste tijd vaker op dat mensen steeds meer moeite hebben met 'bij wijze van spreken'. Heel vermoeiend af en toe.
Maar goed, als je vriendin zo van de duurzaamheid is lijkt dit hele topic me een nobrainer, dan geef je haar jouw boek toch gewoon voor haar verjaardag? En dan zou ik er ook geen theedoeken of zo bij doen want die heeft ze vast al. Gewoon leuk inpakken, persoonlijk kaartje erbij en klaar is Klara.
Lady*Voldedinges
zondag 25 januari 2026 om 20:22
Ah joh, dit is een forum. Als ik iets wil schrijven, dan doe ik dat. Net als zovelen in andere topics.
maandag 26 januari 2026 om 08:16
Hoe vaak wordt de standard Rituals meuk niet gegeven, of een cadeau kaart? Omdat je niet weet wat je moet geven, lekker makkelijk
maandag 26 januari 2026 om 08:35
Ik heb inderdaad 100 keer liever iets dat al bij iemand in de kast ligt dan een standaard rituals pakket. Maar ik zou sowieso niet twijfelen en dat boek kado geven. Desnoods geef je er een etentje bij, altijd gezellig.
maandag 26 januari 2026 om 09:02
Dan lijkt het mij echt prima om te geven! Ik zou er ook wat ingedienten bij doen, bijvoorbeeld hier wat bestellen? https://thegoodspice.nl/
En niet aanvullen met bloemen zoals iemand ergens eerder had genoemd, die zijn verre van duurzaam, ik verwacht niet dat je daar zo iemand een plezier mee doet.
maandag 26 januari 2026 om 12:39
DitLady*Voldemort schreef: ↑25-01-2026 18:47Zwaar offtopic, maar het valt me hier de laatste tijd vaker op dat mensen steeds meer moeite hebben met 'bij wijze van spreken'. Heel vermoeiend af en toe.
Maar goed, als je vriendin zo van de duurzaamheid is lijkt dit hele topic me een nobrainer, dan geef je haar jouw boek toch gewoon voor haar verjaardag? En dan zou ik er ook geen theedoeken of zo bij doen want die heeft ze vast al. Gewoon leuk inpakken, persoonlijk kaartje erbij en klaar is Klara.
En anders groente/kaas van de biologische streekboer erbij.
Jij weet vast wat jouw vriendin lekker vindt.
zondag 15 februari 2026 om 20:56
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in