Cadeautje voor ouders
woensdag 16 november 2016 om 14:02
Oh elk jaar opnieuw diezelfde moeilijke vraag:
Wat koop ik mijn ouders voor kerst?
Broertje lief ligt hier niet echt wakker van dus ik ben elk jaar belast met die taak. Het probleem met mijn ouders is: die mensen hebben werkelijk alles! En als er iets is dat ze willen, dan kopen ze het direct voor zichzelf.
Iemand een goed idee? Rekening houdende met volgende vereisten:
- GEEN cadeaubon (onpersoonlijk, krijg ik zelf niet graag en een vergiftigd geschenk omdat je altijd zelf moet opleggen of ze niet tijdig kunt opgebruiken)
- mijn ouders zijn rond de 60 jaar en erg jong van geest
- allebei sinds kort in pensioen
- budget maximum € 100
- echte levensgenieters: gaan graag uiteten, gaan dikwijls op reis of op uitstap, maken graag fietstochtjes,...
- we wonen in België (dus een restaurant aanraden in Friesland is niet zo'n goed idee)
Vorig jaar hebben mijn broer en ik ze elk een zelfgemaakte cadeaubon (ja oké, een cadeaubon is tegen de regels maar deze was anders) gegeven waarmee we ze elk een etentje hebben cadeau gedaan: eentje bij mij thuis en eentje bij mijn broer. Daar waren ze heel blij mee, omdat het origineel was, iets persoonlijk en omdat ze ervan genieten om tijd door te brengen met het hele gezin.
Wat koop ik mijn ouders voor kerst?
Broertje lief ligt hier niet echt wakker van dus ik ben elk jaar belast met die taak. Het probleem met mijn ouders is: die mensen hebben werkelijk alles! En als er iets is dat ze willen, dan kopen ze het direct voor zichzelf.
Iemand een goed idee? Rekening houdende met volgende vereisten:
- GEEN cadeaubon (onpersoonlijk, krijg ik zelf niet graag en een vergiftigd geschenk omdat je altijd zelf moet opleggen of ze niet tijdig kunt opgebruiken)
- mijn ouders zijn rond de 60 jaar en erg jong van geest
- allebei sinds kort in pensioen
- budget maximum € 100
- echte levensgenieters: gaan graag uiteten, gaan dikwijls op reis of op uitstap, maken graag fietstochtjes,...
- we wonen in België (dus een restaurant aanraden in Friesland is niet zo'n goed idee)
Vorig jaar hebben mijn broer en ik ze elk een zelfgemaakte cadeaubon (ja oké, een cadeaubon is tegen de regels maar deze was anders) gegeven waarmee we ze elk een etentje hebben cadeau gedaan: eentje bij mij thuis en eentje bij mijn broer. Daar waren ze heel blij mee, omdat het origineel was, iets persoonlijk en omdat ze ervan genieten om tijd door te brengen met het hele gezin.
woensdag 16 november 2016 om 15:30
Fietstocht met zijn vieren (en aanhang / kleinkinderen als die er zijn), mooie locatie, picknickmand mee of onderweg ergens lunchen. Je kunt ook nog een bezoek aan een museum oid erbij doen afhankelijk van groepssamenstelling en interesses. Als voorbeeld: fietstocht over de veluwe met bezoek aan kroller-muller museum.
every journey starts with a single step
woensdag 16 november 2016 om 15:31
quote:PeppermintPatty schreef op 16 november 2016 @ 14:18:
[...]
Ze hebben werkelijk alles... sparen voor iets doen ze niet bepaald, ze hebben heel hun leven hard gewerkt en zijn nu aan het "rentenieren", ze doen niet compleet gek maar als ze ergens zin in hebben doen ze dat bvb. verre reizen maken
Reisboek van het eerstvolgende land waar ze heen willen
Go pro
Ga eens winkelen in een outdoorwinkel ( uitgebreid zakmes, bidons, etc )
[...]
Ze hebben werkelijk alles... sparen voor iets doen ze niet bepaald, ze hebben heel hun leven hard gewerkt en zijn nu aan het "rentenieren", ze doen niet compleet gek maar als ze ergens zin in hebben doen ze dat bvb. verre reizen maken
Reisboek van het eerstvolgende land waar ze heen willen
Go pro
Ga eens winkelen in een outdoorwinkel ( uitgebreid zakmes, bidons, etc )
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
woensdag 16 november 2016 om 16:03
Dat iemand alles al heeft bij het uitzoeken van een kado, vind ik zo een dooddoener. Dat gaat toch nergens over. Ik heb wel 50 jurken misschien, maar met een jurk maak je mij nog steeds bij. Net zoals zoveel andere dingen. Ik ga elk jaar een paar keer op vakantie, maar met een reis maak je mij nog steeds blij. Wanneer heb je alles?
Ik zou me dus niet zo aanstellen met dat "ze hebben alles al, maar kijken wat ze zelf leuk zouden vinden, waar ze van houden, hebben ze hobby's....dagjes weg, nachtje weg, dagje wellness, een massage, boeken, museum bezoeken....
Ik zou me dus niet zo aanstellen met dat "ze hebben alles al, maar kijken wat ze zelf leuk zouden vinden, waar ze van houden, hebben ze hobby's....dagjes weg, nachtje weg, dagje wellness, een massage, boeken, museum bezoeken....
woensdag 16 november 2016 om 16:18
Weet je wat je ook zou kunnen doen? Hen vragen wat ze willen hebben.
En anders misschien een fotoalbum laten drukken van leuke gezinsherinneringen?
Trouwens, ook tegen je broer zou je kunnen zeggen: joh, dit jaar is het jouw beurt, laat je me voor datum X weten hoeveel geld ik aan je over moet maken?
En anders misschien een fotoalbum laten drukken van leuke gezinsherinneringen?
Trouwens, ook tegen je broer zou je kunnen zeggen: joh, dit jaar is het jouw beurt, laat je me voor datum X weten hoeveel geld ik aan je over moet maken?