Canon lens
zondag 19 november 2017 om 21:40
Hoi allen,
Need your help hobby/prof fotografen. Ik heb sind kort een Canon EOS 800D gekocht waar een 18-55 mm lens bijgeleverd in het pakket zat. Ik wil een nieuwe lens kopen, wat raden jullie mij aan (graag niet super duur).
Ik wil een lens waar ik simpel beter kan inzoomen, verder heb ik niet heel veel ervaring met fotograferen dus weet ik verder niet watvoor specificaties ik meer wil.
Ik dacht aan deze lens CANON EF-S 55-250MM F/4.0-5.6 IS STM
Wat maakt deze lens goed of slecht ?CANON EF-S 55-250MM F/4.0-5.6 IS STM
En waar moet ik verder opletten bij het aanschaffen van een lens?
Alvast bedankt
Need your help hobby/prof fotografen. Ik heb sind kort een Canon EOS 800D gekocht waar een 18-55 mm lens bijgeleverd in het pakket zat. Ik wil een nieuwe lens kopen, wat raden jullie mij aan (graag niet super duur).
Ik wil een lens waar ik simpel beter kan inzoomen, verder heb ik niet heel veel ervaring met fotograferen dus weet ik verder niet watvoor specificaties ik meer wil.
Ik dacht aan deze lens CANON EF-S 55-250MM F/4.0-5.6 IS STM
Wat maakt deze lens goed of slecht ?CANON EF-S 55-250MM F/4.0-5.6 IS STM
En waar moet ik verder opletten bij het aanschaffen van een lens?
Alvast bedankt
anoniem_351302 wijzigde dit bericht op 19-11-2017 23:13
43.79% gewijzigd
maandag 20 november 2017 om 08:14
Ik begrijp niet dat als je gewoon een beetje leuke foto’s wil maken je niet gewoon je telefoon gebruikt ipv allerlei hele dure spullen aan te schaffen en geen gebruik te maken van de functies waarvoor je het koopt.*Beeldig* schreef: ↑20-11-2017 03:56Tja. Ik heb er geen bezwaar tegen hoor. Ik schiet mooiere plaatjes zonder en als er zeker weten een flits nodig is, dan pakken we onze losse flitser mee. Maar als we die niet hadden gehad of toevallig niet mee hebben, dan gebruiken we gewoon de ingebouwde flits. Zonder hacks. Want wij willen gewoon een beetje leuke foto's maken, geen perfecte plaatjes. Dus dat sowieso nooit gebruiken, hangt er maar net vanaf waar je zelf je lat legt. Ik vind het altijd jammer om mensen die gewoon leuk foto's willen maken dit soort restricties opgelegd te zien krijgen door mensen die er hun hobby van gemaakt hebben.
Een beetje alsof een professioneel coupeuse me gaat vertellen dat ik nooit patronen uit de Knipmode mag gebruiken, terwijl dat voor mij als hobbynaaister prima voldoet. Dat ik mijn Blokker naaimachine ingeruild heb voor een fatsoenlijker huishoudnaaimachine, wil niet zeggen dat ik meteen de intentie heb om couture te naaien. Dat idee.![]()
maandag 20 november 2017 om 10:48
MoirenPhae schreef: ↑20-11-2017 08:14Ik begrijp niet dat als je gewoon een beetje leuke foto’s wil maken je niet gewoon je telefoon gebruikt ipv allerlei hele dure spullen aan te schaffen en geen gebruik te maken van de functies waarvoor je het koopt.
Ik denk dat je een denkfout maakt. Want met een fancy camera maak je op de automatische stand gewoon een stuk betere foto's dan met je telefoon, dat weet iedereen. Dus als je mooie foto's wil maken, kun je prima investeren in een goede camera. Ook als je niet de intentie hebt om hobbyfotograaf te worden en als je de functies die zo'n camera heeft alleen maar in de automatische stand wil gebruiken, of in een voorgeprogrammeerde stand voor die setting. En voor die situatie vind ik het nogal hoog van de toren blazen als je meteen roept dat je natuurlijk nóóit de flits die op de camera zit moet gebruiken.
Het is niet omdat jij blijkbaar wel een cursus bij je camera doet, dat een ander, die geen cursus doet, ook de camera niet zou mogen kopen.
Dat de diva's even hun device erbij melden is het devies.
maandag 20 november 2017 om 11:02
MoirenPhae schreef: ↑20-11-2017 10:57Jij maakt een denkfout. De kwaliteit van telefooncamera’s is inmiddels zo goed dat een dure srl helemaal niet nodig is om leuke plaatjes te maken.
Daarover verschillen we dan van mening.
maandag 20 november 2017 om 11:13
Ik weet wat er mogelijk is. En ik weet ook waar in bijna alle omstandigheden bij ons de mooiere foto's uit komen. Omdat een camera op een telefoon prima kan concurreren met de oude compactcameraatjes, maar niet met een spiegelreflexcamera. Maar als jij zo veel verstand van fotografie hebt, weet jij dat ook.
maandag 20 november 2017 om 11:37
Wat betreft de lens: is voor het geld helemaal geen slecht ding.
Uiteraard niet lichtsterk en bij zo'n groot zoombereik zul je kwaliteit moeten inleveren.
Een telefooncamera kun je niet vergelijken met een spiegelreflex. Denk aan ruis, scherptediepte en kleurdiepte. Niet dat het voor to veel uitmaakt want die weet waarschijnlijk niet eens hoe ze in manueel moet fotograferen.
Uiteraard niet lichtsterk en bij zo'n groot zoombereik zul je kwaliteit moeten inleveren.
Een telefooncamera kun je niet vergelijken met een spiegelreflex. Denk aan ruis, scherptediepte en kleurdiepte. Niet dat het voor to veel uitmaakt want die weet waarschijnlijk niet eens hoe ze in manueel moet fotograferen.
maandag 20 november 2017 om 13:56
Heel eerlijk gezegd vind ik de foto's van mijn telefoon soms scherper dan de foto's die ik maak met mijn camera op de automatische stand. Het enige waarbij ik dan wel duidelijk verschil merk is bij het vergrote. Bij een fullframa camera kan ik veel meer inzoomen dan bij de foto's van mijn telefoon.
Mij ontgaat ook een beetje de logica om een spiegelreflex te kopen en dan alleen op de automatische stand te fotograferen. Dan kan je misschien beter een goede compact camera kopen.
Mij ontgaat ook een beetje de logica om een spiegelreflex te kopen en dan alleen op de automatische stand te fotograferen. Dan kan je misschien beter een goede compact camera kopen.
maandag 20 november 2017 om 16:30
Als je op de autostand fotografeert heeft een srl helemaal niet zoveel meerwaarde. Of een leuk compactcameraatje.Hetvrijewoord schreef: ↑20-11-2017 11:37Wat betreft de lens: is voor het geld helemaal geen slecht ding.
Een telefooncamera kun je niet vergelijken met een spiegelreflex. Denk aan ruis, scherptediepte en kleurdiepte. Niet dat het voor to veel uitmaakt want die weet waarschijnlijk niet eens hoe ze in manueel moet fotograferen.![]()
Het lijkt mij vooral heel vervelend om op elke bruiloft met al je zooi te zeulen terwijl je toch alleen maar snapshots maakt.
maandag 20 november 2017 om 16:49
Ja, ik zou dan gaan voor bijv de sony rx100. Mooi cameraatje dat kwalitatief goed presteert en zo in je handtas past.MoirenPhae schreef: ↑20-11-2017 16:30Als je op de autostand fotografeert heeft een srl helemaal niet zoveel meerwaarde. Of een leuk compactcameraatje.
Het lijkt mij vooral heel vervelend om op elke bruiloft met al je zooi te zeulen terwijl je toch alleen maar snapshots maakt.
woensdag 22 november 2017 om 14:04
Serieus? Ik vind juist mijn compact camera en telefoon beter presteren bij minder licht. Dat vind ik met mijn spiegelreflex vaak tegenvallen. ( tenzij ik een goede lichtsterke lens gebruik, maar die zijn best duur)
Tenzij ik een skyline wil fotograferen enzo, dan kan je de sluitertijd langer openhouden. Maar als ik foto's maak van mensen in een minder goed belichte ruimte ( zonder flits te gebruiken) dan presteert mijn telefoon het beste
woensdag 22 november 2017 om 14:45
Madelief1987 schreef: ↑22-11-2017 14:04Serieus? Ik vind juist mijn compact camera en telefoon beter presteren bij minder licht. Dat vind ik met mijn spiegelreflex vaak tegenvallen. ( tenzij ik een goede lichtsterke lens gebruik, maar die zijn best duur)
Tenzij ik een skyline wil fotograferen enzo, dan kan je de sluitertijd langer openhouden. Maar als ik foto's maak van mensen in een minder goed belichte ruimte ( zonder flits te gebruiken) dan presteert mijn telefoon het beste![]()
Dikke kans dat je dan niet echt weet hoe je je spiegelreflex gebruikt of je instellingen aanpast aan de situatie.
Dat, of je hebt een andere meer afwijkende definitie van beter presteren.
woensdag 22 november 2017 om 15:43
Ik denk dat ik gewoon best veeleisend ben als ik foto's maak met mijn spiegelreflexHetvrijewoord schreef: ↑22-11-2017 14:45Dikke kans dat je dan niet echt weet hoe je je spiegelreflex gebruikt of je instellingen aanpast aan de situatie.
Dat, of je hebt een andere meer afwijkende definitie van beter presteren.![]()
Met mijn vaders camera ( die heeft een mooie lichtsterke lens en een losse flitser ) worden de foto's wel veel mooier dan met een compact camera of met mijn telefoon. Maar goed dat is ook wel gelijk een investering.
Als je gewoon een starters camera hebt met een kitlens vind ik de foto's in een slecht belichte ruimte gewoon niet zo mooi. En nee ook niet als ik alles goed instel.