Carnavalsoutfit 2014

19-01-2014 19:56 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga dit jaar waarschijnlijk als markiezin/hofdame/hertogin. Maar heb even wat adviezen nodig over wat het leukste is! Want ik kom er zelf niet meer uit .

Ik heb dit jurkje:

http://oi44.tinypic.com/6r4qkz.jpg

Qua pruik wilde ik eerst zo'n suikerspin pruik, maar ik heb kunnen passen in een carnavalswinkel en die bleek me toch minder leuk te staan dan ik dacht. De andere modellen die ze hadden vond ik niet mooi. En er zijn ook nog wat andere modellen voor als je als markiezin/hofdame/hertogin wilt staan, maar die komen met verzendkosten mee op meer dan 20 euro. Want bij ons in de buurt zitten geen carnavalswinkels met die pruiken (had ik al naar gekeken).

Het enige model wat ik leuk vond/vind is dit model, dus die heb ik toen gekocht:

http://oi44.tinypic.com/10ftity.jpg

Je kunt de vlechten ook omhoog doen, maar ik vind hem denk ik zelf leuker zoals op deze foto. Officieel is dit een koninginnenpruik, weet niet of het kroontje en het doekje er af kunnen. Heb hem nog niet uit de verpakking gehaald. De kleur van het haar lijkt lichtblond, maar is in 't echt wit met een paar plukjes blond.

Nu twijfel ik alleen over mijn jurkje en pruik. Want op internet hebben alle markiezinnenjurkjes halflange/lange mouwen en andere soort pruiken dan deze. Dit jurkje vind ik zelf heel mooi en leuk.

Bij het kostuum in deze link hebben ze van die losse mouwtjes, maar hebben ze een strapless jurk aan, dus daar zijn lange handschoenen denk ik niet zo mooi bij. Maar ik kan er ook gewoon een stuk afknippen.

http://www.marktplaats.nl ... t-goud-en-kousen-etc.html

Als ik google naar kostuums van markiezinnen, hertoginnen, hofdames en renaissance zie ik bijna alleen maar met halflange of korte mouwen. Of ze zijn strapless en sommige hebben dan van die mouwtjes. Dus vandaar dat ik twijfel over mijn kostuum. Vind die ik op internet zie leuker, maar zie nergens tweedehands een jurkje wat overeenkomt met wat ik zie op internet (ja wel van die piraten, maar die ik tot nu toe gezien heb vond ik niet mooi). En ik vind de kostuums nieuw te duur en dan komen er ook nog verzendkosten bij.

Deze heeft een bolero aan:

http://www.e-carnavalskle ... onesse-de-rothschild.html

Ik dacht er daarom aan om op marktplaats een (licht)roze of witte bolero te zoeken die ik er over heen draag omdat mijn jurkje geen halflange/lange mouwen heeft. Wat vinden jullie daarvan, doen of niet? Met een beetje proppen past 'ie waarschijnlijk in het tasje dat ik meeneem (ik vier 't binnen). Of ik laat m'n moeder van roze stof en wat kant losse mouwtjes maken die ik om m'n arm kan schuiven.

Aan accessoires heb ik dit:

- een paar roze tasjes, ik heb een groot langwerpig roze tasje (20 bij 10 ofzo) en die heeft een handvat wat ik om m'n pols kan doen. Dus waarschijnljk neem ik die mee. Deze ga ik misschien nog versieren met wit of roze kant en pareltjes ofzo.

- Een zilveren kettinkje met een nepparelmoer hanger (halfrond op een rond ding gelijmd).

- Witte en donkerroze handschoenen (doe een van de twee paar aan). Welke kleur is leuker?

Wat ik nog moet zoeken is dit:

- Witte of roze pumps (worden waarschijnlijk witte want roze is lastig te vinden voor weinig geld).

- Waaier en/of masker op stok. Denk dat ik een van de twee doe. Hengsel van de tasjes kan ik om m'n pols doen, dus hoef dan maar een ding in m'n hand vast te houden. Paraplu van kant vind ik ook heel gaaf, maar ik ben bang dat die ivm veiligheid niet mee naar binnen mag. En waaier is ook wel lekker voor als het warm is haha.

- Witte overknee kousen of hold/stay ups. Hold/stayups vind ik er mooier/beter bij passen, maar ik ben bang dat die niet de hele avond gaan overleven. Wat wel een optie is, is vanoude witte overknee kousen die ik nog van een ander jaar carnaval heb het strikje verwijderen en aan de bovenkant een randje kant naaien. Heb bij een stoffenwinkel gevraagd en volgens hen kan dat. Maar die kousen zijn wit, dus weet niet of dat mooi is op witte kousen? Vind dat zelf persoonlijk iets mooier bij een beetje doorschijnende kousen.

Er zijn ook witte netkousen met kant, maar die vind ik er niet bij passen en ik houd ook niet van netkousen.

Als ik voor kousen met een strikje ga dan kan ik kiezen voor een wit strikje, roze of donkerroze strikje. Maar met verzendkosten mee ben ik voor kousen rond de 6 euro kwijt en ik draag ze maar een avond (weet wel dat ik ze meerdere jaren aan en kan wassen maar weet nog niet of ik ze andere jaren ook weer nodig heb of niet) want winkels bij ons in de buurt hebben die niet.

Heb deze kousen bij de Big Bazar gekocht in het lichtroze, wit en fel/fluorroze (alles van de kousen is een kleur alleen bij de fluorroze is de strik middenroze).

http://oi41.tinypic.com/16710lh.jpg

Maar ik twijfel of die met die ruches en strik wel bij dit kostuum passen?

- Bolero of ik moet dus m'n moeder van die mouwtjes laten maken. maar ook daarbij weer de vraag of mouwtjes er wel bij passen aangezien dit jurkje bandjes heeft?

- Parelarmbandjes. Ring met nepparel er op. Maar als ik handschoenen aan doe laat ik die sieraden misschien achterwege.
Het is carnaval hé. Niet een koninklijke bruiloft waar je eregast bent.
quote:Biebeliee schreef op 19 januari 2014 @ 20:09:

Het is carnaval hé. Niet een koninklijke bruiloft waar je eregast bent.Ik vind het nu eenmaal leuk als m'n outfit er zo leuk mogelijk uitziet.
Aha, goed plan. Stan en ik gaan ook even brainstormen voor geschikte outfits. We zijn al een jaar alle drie indiaan geweest en de afgelopen twee jaar piraat. Piraat ben ik nu even zat. Maar we willen wel een matchende outfit voor ons drieën.
You know how I know? Because I reeaally think so!
As ik jou was dan:

- kocht ik witte overknee kousen en frutselde daar goedkope armbanden om (kruidvatarmbandjes of een opzichtige goedkope broche)

- in de sale of op MP een nepvachtje scoren, stukje lint van de markt aanzetten in dezelfde kleur als de jurk bij wijze van striklint

- grote lange parelsnoeren om de nek

- waaier: kijk eens bij de kringloop en spuit desnoods over in wit

- kocht ik witte pumps en maakte ik van wat zilver (of van hetzelfde lint als eerder genoemd) strikjes om vast te lijmen op de neuzen.

Alaaf! (Of Brabants?)
Die losse mouwtjes zijn leuk! Ik heb een huidkleurige bodystocking voor onder dit soort jurkjes, ik heb het graag warm. Die verkopen ze online bij karnevalswierts (body natuur) voor 13,95
Een bodystocking? Met carnaval? Dat is toch wel het laatste feest waarop ik wil klooien met knoopjes in m'n kruis!

Voor TO: schoenen zijn makkelijk te bespuiten. Koop dus een lekker zittende pump en spuit hem in een kleur naar keuze.

Voor de bolero: zoek op marktplaats of kringloop naar jaren 80 cocktail- of trouwjurken. Daar zitten van die extreme pofmouwen op. Knip de mouwen in bolero-vorm eraf en je hebt een bolero met pofmouw.

Verder zou ik je accessoires wit houden. Anders wordt je een Barbie-markiezin.

De kousen zou ik vastzetten aan een huidskleurige maillot/legging. Maar ik vier carnaval dan ook buiten en binnen. Heb geen zin in een blaasontsteking.
Ideeën voor MrsStanleyWalker: levende standbeelden, mr & Mrs. Incredible, horrorclowns, Leia en Han Solo of keuterboertjes.
Ga als mislukte panda, dan hoef je alleen je mascara maar te laten uitlopen . . . .

Goh, wat een drukte om niks!!
Stan is voor horror, maar Mason gaat ook mee. Ik denk dat dit te eng wordt voor hem. En Mason moet ook een leuk pakje. Het moet wel warm zijn, voor mij geen kort jurkje. Ik zoek nog even verder. Ik vind een vampierthema ook leuk. Of the Adamsfamily. Bonny & Clyde heb ik ook aan zitten te denken.
Ik zou ook de rest wit houden. En pumps met carnaval ? Als ik heel eerlijk ben vervloek ik de meiden die met carnaval op pumps gaan. Het is overal keidruk en je gaat op voeten staan. Heb al wel eens afmoeten haken doordat iemand met hakken bovenop mijn wreef was gaan staan enig gewoonweg niet meer kon staan van de pijn.
Zo hee. Het lijkt wel alsof je gaat trouwen zo ga je er in op.

Ik zet met carnaval straks gewoon een politiepet op van een van mijn zoons en dat was het. ( en mijn zoon van wie die pet is zal wel een ander ding op zetten) gekke petten genoeg.
Er komt maar 1 vraag in me op, na het zien van je hele epistel;

Heb je eigenlijk wel ooit carnaval gevierd?
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Ik ga alleen even naar de optocht kijken met mijn dochters. En ik ga zelf dus niet verkleed. Mijn dochters wel. De ene als piraat en de ander als assepoester.
quote:Very__Cherry schreef op 19 januari 2014 @ 21:28:

Heb je eigenlijk wel ooit carnaval gevierd?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Vind het allemaal niks, misschien iets anders kopen?
Pfff niet om door te komen die OP. En verder zie mijn motto.
wat VC zegt

Maar ik ben dan ook echte carnaval gewend, hier waar ik nu woon denken ze echte carnaval te vieren (tegenwoordig laat ik ze maar in die waan)
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Het wordt idd misschien een beetje barbieachtig als ik de accessoires roze doe. Bedankt voor alle tips tot nu toe!
quote:Very__Cherry schreef op 19 januari 2014 @ 21:28:

Heb je eigenlijk wel ooit carnaval gevierd?Ja, meerdere keren. Hoezo?
quote:elfje85 schreef op 19 januari 2014 @ 23:22:

[...]

Ja, meerdere keren. Hoezo?

Omdat het tijdens carnaval echt geen ruk meer uitmaakt of je mouwtjes lang, halflang of driekwart zijn, of de je tasje van kant of fluweel is en of de pareltjes daarop wit of roze zijn, of je kousen van doorzichtig of halfdoorzichtig kant zijn, of dat de roezeltjes aan je mouwtjes van lichtroze of middenroze zijn gemaakt.

Wat telt is hoeveel bier je drinkt en hoe je geen soa oploopt.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:MrsStanleyWalker schreef op 19 januari 2014 @ 21:06:

Stan is voor horror, maar Mason gaat ook mee. Ik denk dat dit te eng wordt voor hem. En Mason moet ook een leuk pakje. Het moet wel warm zijn, voor mij geen kort jurkje. Ik zoek nog even verder. Ik vind een vampierthema ook leuk. Of the Adamsfamily. Bonny & Clyde heb ik ook aan zitten te denken.

Véél te ingewikkeld joh.

Drie dezelfde onesies natuurlijk!!
Iets warms graag. Met borstharen. (Loesje)
quote:Very__Cherry schreef op 19 januari 2014 @ 23:28:

[...]

Omdat het tijdens carnaval echt geen ruk meer uitmaakt of je mouwtjes lang, halflang of driekwart zijn, of de je tasje van kant of fluweel is en of de pareltjes daarop wit of roze zijn, of je kousen van doorzichtig of halfdoorzichtig kant zijn, of dat de roezeltjes aan je mouwtjes van lichtroze of middenroze zijn gemaakt.

Wat telt is hoeveel bier je drinkt en hoe je geen soa oploopt.Dat soort carnavallers zullen er inderdaad overal zijn. Maar ik vind het gewoon zelf leuk als mijn outfit zo veel mogelijk klopt en vind de voorpret en dus ook het samenstellen van mijn outfit heel erg leuk. En dan ben ik nog niet eens de extreemste. Er zijn bij ons ieder jaar carnavallers die er nog veel meer werk van maken dan dat ik doe.
quote:_nora_, 10 uur geleden

Véél te ingewikkeld joh.

Drie dezelfde onesies natuurlijk!! Hmmm. Die zijn wel warm, maar ga er maar eens mee naar de plee met een sloot schrobbelèr achter je kiezen. Dat zal niet zo'n succes worden, ben ik bang.
quote:love2dance schreef op 19 januari 2014 @ 21:20:

Ik zou ook de rest wit houden. En pumps met carnaval ? Als ik heel eerlijk ben vervloek ik de meiden die met carnaval op pumps gaan. Het is overal keidruk en je gaat op voeten staan. Heb al wel eens afmoeten haken doordat iemand met hakken bovenop mijn wreef was gaan staan enig gewoonweg niet meer kon staan van de pijn.Pumps is misschien het verkeerde woord. Maar ik bedoel meer schoenen met een klein (max. 3 á 4 cm ofzo) hakje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven