Cavalier King Charles spaniël kenners+tips

24-11-2017 11:33 30 berichten
Wij zijn op het besluit gekomen om over een aantal maanden een hondje te nemen! Ik ben zoo blij!
We zouden graag een Cavalier King Charles-spaniël willen. Het zijn zulke prachtige, leuke beestjes! Ik ben er verliefd op geworden..

Nu ben ik benieuwd of hier mensen zijn met een Cavalier King Charles hondje, en of zij kunnen omschrijven hoe jouw hondje is?
Echte kenmerken e.d. Kan iemand mij het duidelijke verschil uitleggen tussen reuen en teefjes bij dit ras?

En misschien weten jullie dat ook? Kan je ook een keer bij iemand (fokker, nee geen brood fokker ;) ) langs kan om kennis te maken
met de honden? Voor informatie e.d. :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
Alle reacties Link kopieren
Ik zou, als hondenleek zijnde, nooit een buitenlands adoptiehondje nemen. Veel te veel kans dan je een getraumatiseerd of anderszins bewerkelijk beestje in huis krijgt waar je vervolgens niet adequaat mee om kunt gaan.
Nou sorry.
Met trainingen als het kan, bedoel ik vanaf wanneer de hond dat mag..
Ik heb gelezen dat bijvoorbeeld behendigheidstrainingen een jonge hond nog niet mag. En natuurlijk weet ik echt wel wat er bij een hond komt kijken hoor...

Ik leef momenteel met een hond van mijn schoonouders dus dat was wel erg negatief dat ik het blijkbaar niet weet..

En daarnaast vroeg ik niet of ik wel of niet ''goed bezig ben'' met het zoeken, ik vroeg naar meningen en ervaringen over het ras. En niet om afgeblaft te worden!!

En Lucica, wees niet bang. Zo'n persoon ben ik niet ;)
Ik weet best hoe ik met honden om moet gaan, en wat ik moet doen.......
Oakes schreef:
24-11-2017 14:00
Dat een hond alleen beweging nodig zou hebben vind ik iets te kort door de bocht.
Natuurlijk moeten ze kunnen rennen en springen, maar ze moeten ook de gelegenheid krijgen om tijdens het wandelen uitgebreid overal te snuffelen, en dingen te onderzoeken.

Ik zie tegenwoordig veel mensen met hun hond lopen terwijl ze alleen maar met hun mobieltje bezig zijn. Dat is zo sneu voor de hond. Even een obligaat rondje, snel plassen en poepen, en klaar zou de hond zijn. :|

Niet dus. Honden hebben ook hersenwerk nodig, en geuren van de omgeving. Dat kost tijd. Komt nog bij het verzorgen van de honden, het spelen met de hond, het knuffelen, etc. Anderhalf uur cursus per week is leuk, maar het is niet DE probleemoplosser. Dat moet je zelf doen, met veel liefde en geduld.

Succes TO, met de zoektocht naar jullie hond. Er zijn heel veel leukerds te vinden!
Er loopt hier een topic bij 'Thuis' over buitenlandse honden, daar worden organisaties genoemd waar je honden kunt adopteren.
Mijn dank!
Juist wegens mijn ziektebeeld momenteel willen wij een hond nemen. Omdat ik anders 5 dagen alleen zit, en ik merk nu bij mijn schoonouders hoe fijn ik me met een hond voel! Lekker wandelen, spelen e.d. Er zijn mensen die tegenwoordig een hond hebben, en ze alleen in de tuin laten voor behoeften. Da's pas zielig!

Ik zal eens kijken dankjewel
Hier heb je een linkje naar het topic
thuis/honden-uit-het-buitenland/list_messages/396001

En deze is van Verhuisdieren.nl waar dieren een nieuw huis zoeken
https://www.verhuisdieren.nl/alle-dieren

Spookiieej, sterkte met je gezondheid. Mocht je daardoor niet zo veel energie hebben, dan zou je ook een seniorhond kunnen overwegen. Die zijn wat rustiger, hoeven meestal geen training meer en vinden het heerlijk om bij je te zijn. :heart:
Spookiieej schreef:
24-11-2017 14:19
Mijn dank!
Juist wegens mijn ziektebeeld momenteel willen wij een hond nemen. Omdat ik anders 5 dagen alleen zit, en ik merk nu bij mijn schoonouders hoe fijn ik me met een hond voel! Lekker wandelen, spelen e.d. Er zijn mensen die tegenwoordig een hond hebben, en ze alleen in de tuin laten voor behoeften. Da's pas zielig!

Ik zal eens kijken dankjewel
Een eigen hondje gaat je echt deugd doen. Ze zijn altijd blij om je te zien en geven zoveel terug. Veel beterschap en succes met het zoeken van een hondje.
Always believe that something wonderful is about to happen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven