Centraal Moderatortopic deel 2

28-02-2012 11:33 3484 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.

Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de linkerbovenkant van een topic, of aan de rechterbovenkant van een posting.

Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl

Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.

Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.

Handig om te weten:

Hier zijn onze algemene voorwaarden en de huisregels van het Viva forum terug te vinden.

Hier zijn de mededelingen van het Viva forum terug te vinden.

Hier kun je bugs die je op het forum tegenkomt melden.

Hier kun je de beleidsmededelingen terugvinden.

Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.

Met vriendelijke groet,

Moderators Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:thee schreef op 31 maart 2012 @ 13:43:

[...]

en daar heb jij je (met 2e nick) voor aangemeld? Wat ontzettend attent van je.dat is dan dubbelnicken, en dus permaban waardig.
Beste forummers,

Wij zijn kritisch aan het kijken naar de hierboven genoemde topics/gebruikers. Wij zullen zonodig maatregelen nemen. Hoewel er in onze ogen zeker provocerend en beledigend gedrag wordt vertoond in de diverse topics, willen wij benadrukken dat je het niet altijd eens hoeft te zijn met TO en dat je een gebruiker ook onder de negeer kan zetten. Dit neemt echter niet weg dat wij wel degelijk maatregelen zullen nemen tegen het provocerend gedrag.

Graag zouden we jullie willen vragen de discussie hierover niet in dit topic verder te voeren, anders zien we straks door de bomen het bos niet meer ;-)!

Fijn weekend!

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:Mariska76 schreef op 31 maart 2012 @ 11:42:

Helemaal eens met galadriel. Daarnaast is het wel heel toevallig dat egmund en martin81 steeds rond dezelfde tijd veel topics openen.

Please, ik vind Egmond ook strontvervelend en zijn stijl en inhoud lijken totaal niet op die van mij.

Ik word zo moe van die totaal ongegronde verdachtmakingen. Hoe zou je het vinden als mensen dat soort dingen over jou zouden zeggen?
Ok mod, fijn dat je even laat weten dat eea serieus wordt beschouwd
Dank je mod.

Krijgen we nog te horen wat jullie er daadwerkelijk van vinden en wat voor actie er wel of niet wordt ondernomen?

Gelukkig zijn we het hier niet altijd eens met elkaar, dan zou het forum snel opgedoekt zijn

Sommige dingen gaan echter te ver.
Het "niet met elkaar eens zijn" is volgens mij van een hele andere orde.
Ik vind het geen goede beslissing om het topic te verwijderen. TO had misschien bij voorbaat kunnen weten dat zijn vraag kansloos is op een door god verlaten vrouwenforum (TO kan zich denk ik beter wenden tot door god verlaten universitaire faculteiten) en zijn stelling is wellicht onconventioneel maar het onderwerp is volgens mij zeker niet onacceptabel of ongepast.
quote:ModeratorViva schreef op 31 maart 2012 @ 14:13:

Hoewel er in onze ogen zeker provocerend en beledigend gedrag wordt vertoond in de diverse topics, willen wij benadrukken dat je het niet altijd eens hoeft te zijn met TO en dat je een gebruiker ook onder de negeer kan zetten. Fijn om te weten dat jullie discriminatie van 'laag' opgeleiden en vrouwen onder een verschil van mening schuiven ipv onder discriminatie.
quote:scamp schreef op 31 maart 2012 @ 14:20:

Dank je mod.

Sommige dingen gaan echter te ver.

Wat dan? Wat gaat dan te ver wat ik heb gezegd?

@Moderators: ik hoop dat jullie er rekening mee houden dat ik DUIZENDEN posts heb geplaatst, waarvan sowieso 99% prima door de beugel kunnen.

Het zou jammer en onredelijk zijn als mensen straks het hele forum gaan afstruinen op zoek naar 1 twijfelgeval onder mijn uitspraken en dat dat dan doorslaggevend wordt. Ik hoop dat jullie ook een willekeurige steekproef van mijn topics en posts bekijken en gewoon eens 20 willekeurige posts willen lezen. Dan zullen jullie zien dat ze waarschijnlijk alle 20 in orde zijn. Een troll post niet zo. Die is altijd of vaak provocerend, en niet eens in de honderd keer.
??

Ik wilde net reageren (dmv een quote) en toen kreeg ik de foutmelding dat de pagina niet meer bestaat. Topic is er nog gewoon dus.

Betekent dit dat degene die ik wilde quoten er niet meer is of ging er technisch iets mis?
quote:megimpi schreef op 31 maart 2012 @ 14:24:

De diversiteit in het uiterlijk van mensen behoort voor zover ik weet tot het onderzoeksterrein van de fysische antropologie. Het determineren van de gezichtskenmerken van Johanna van Gogh Borger is op zich gewoon een nette wetenschappelijke aangelegenheid alsook een mogelijk aandachtsgebied van kunstkenners. Ik vind het geen goede beslissing om het topic te verwijderen. TO had misschien bij voorbaat kunnen weten dat zijn vraag kansloos is op een door god verlaten vrouwenforum (TO kan zich denk ik beter wenden tot door god verlaten universitaire faculteiten) en zijn stelling is wellicht onconventioneel maar het was volgens mij zeker niet onacceptabel of ongepast. Hooguit niet begrepen door enkele moord en brand schreeuwende meisjes. Ik had eerder verwacht dat de postings van die meisjes verwijderd zouden worden. Ik vond het topic verder wel leuk en zou het inhoudelijk willen voortzetten. Ik ben geboeid door antropologisch skeletonderzoek. Mede doordat een topdeskundige (vrouw) in dit vakgebied er niet in slaagde om mijn gezichtskenmerken te plaatsen. Graag heropenen.

Ik vind het onderzoek op zich ook reuze interessant maar hoe Egmond een topic opent en vervolgens constant mensen beledigd heeft niks met zijn onderzoek te maken.

Verder zou je ook zijn website kunnen lezen en zou hij een algemeen topic kunnen openen over zijn onderzoek.
Voor de goede orde, ik heb slechts 1 nick. Als mensen iets anders suggereren is dat een totaal ongegronde leugen.
Martin, ben je weer klaar met egotrippen.

Als je het allemaal zo vervelend vindt, doe er dan iets aan!!
quote:martin81 schreef op 31 maart 2012 @ 14:26:

[...]

Wat dan? Wat gaat dan te ver wat ik heb gezegd?

Ik heb het helemaal niet over jou joh! Jij staat allang onder mijn negeerknop.

Ik lees je alleen in dit topic.
quote:martin81 schreef op 31 maart 2012 @ 14:29:

Voor de goede orde, ik heb slechts 1 nick. Als mensen iets anders suggereren is dat een totaal ongegronde leugen.

Hou nou toch eens een keer op man. Nergens wordt gezegd dat die nick die een 2e nick doet vermoeden met jou te maken heeft maar jij meent (al je duizenden postings lang) altijd de 'eer' naar je toe te moeten trekken.

Doe een keer normaal en haal die arrogante plaat voor je weg. Er zijn meer bloedirritante forummers, je bent niet de enige, helaas, ondanks dat er bijna niet om je heen te forummen valt.
quote:thee schreef op 31 maart 2012 @ 14:36:

[...]

Hou nou toch eens een keer op man. Nergens wordt gezegd dat die nick die een 2e nick doet vermoeden met jou te maken heeft Okee, dan is het goed. Excuses.
Martin, jongen, je hebt nog geen 2800 posts, je komt net kijken
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:scamp schreef op 31 maart 2012 @ 14:27:

[...]

maar hoe Egmond een topic opent en vervolgens constant mensen beledigd heeft niks met zijn onderzoek te maken.

Dat geldt ook voor de meisjes die in hetzelfde topic hem beledigen. Gewoon op modereren: betreffende opmerking verwijderen en een modopmerking plaatsen.

quote:Verder zou je ook zijn website kunnen lezen en zou hij een algemeen topic kunnen openen over zijn onderzoek.

Nee, ik lees hier. Ik stuur jou ook niet weg naar relatiepijlerwebsites. Zijn topic was algemeen.

En ik ben het ook niet eens met de moderator die zegt: vanaf hier niet meer reageren. Dan kunnen de snelle posters nog wel berichten plaatsen maar degenen die aandacht besteden aan hun bericht en erover nadenken niet meer want tijd om. Dat is niet eerlijk he.
quote:scamp schreef op 31 maart 2012 @ 12:12:

Daarbij krijgen forummers een perma voor minder, denk aan een Leon.

Hij post zijn blog en wordt geband. Egmond post 120 keer zijn blog en sneren en andere hele vervelende dingen en hij mag blijven.

Voor het geval jij onder de negeer staat.

Mod, geef hier nou eens antwoordt op. Leon wordt er gelijk afgeknikkerd.

Jullie hebben een paar weken geleden een of andere opmerking geplaatst waardoor iedereen weer een tijdje tevreden was. Maar dat blijft natuurlijk niet zo.

Ik krijg de indruk dat Martin en Egmond door jullie betaald krijgen om de boel flink op te stoken.
Mods, nogmaals, die negeerknop-optie is er dus niet als je mobiel forumt, dat is jullie welbekend. En door de vele, vele quotes ben je nog steeds niet verschoond van de diarree.

En sinds wanneer is voor jullie aanhoudend provocerend en beledigend gedrag(het gebeurt in elk topic dat ze openen) geen banwaardig vergrijp meer?

Staat nota bene in jullie eigen forumregels.
quote:martin81 schreef op 31 maart 2012 @ 14:42:

[...]

Okee, dan is het goed. Excuses.

Ik zeg het hier ook nog maar even tegen je

Als je je nou gewoon opstelt als een van de forummers hier en niet steeds iedereen wil laten weten hoe belangrijk je je wel niet voelt en minder neerbuigend naar anderen toe post, dan zul je echt steeds minder weerstand tegen komen.

Dat is voor iedereen prettiger, ook voor jou toch?

Iedereen die forumt hier heeft op eigen wijze een belangrijke bijdrage voor een ander. Of dat nou met gezellig kletsen is of door een bijdrage die qua advies ed inhoudelijker van aard is.

Of je nu een LBO-opleiding hebt of een universitaire graad, iedereen kan hier belangrijk zijn en een positieve invloed hebben op de ander.

Alleen samen kun je er een leuk forum van maken,
quote:megimpi schreef op 31 maart 2012 @ 14:48:

[...]

Dat geldt ook voor de meisjes die in hetzelfde topic hem beledigen. Gewoon op modereren: betreffende opmerking verwijderen en een modopmerking plaatsen.

[...]

Nee, ik lees hier. Ik stuur jou ook niet weg naar relatiepijlerwebsites. Zijn topic was algemeen.

En ik ben het ook niet eens met de moderator die zegt: vanaf hier niet meer reageren. Dan kunnen de snelle posters nog wel berichten plaatsen maar degenen die aandacht besteden aan hun bericht en erover nadenken niet meer want tijd om. Dat is niet eerlijk he.

Zijn posts waren niet algemeen.

Het waren allemaal topics van dezelfde strekking met steeds een ander persoon in de titel.

Edit: Als ik iets/iemand een interessant onderzoek of interessant persoon vind ga ik dus wel naar die persoon zijn website of op zoek naar meer informatie.
quote:lughnasadh schreef op 31 maart 2012 @ 14:59:

Mods, nogmaals, die negeerknop-optie is er dus niet als je mobiel forumt, dat is jullie welbekend. En door de vele, vele quotes ben je nog steeds niet verschoond van de diarree.

En sinds wanneer is voor jullie aanhoudend provocerend en beledigend gedrag(het gebeurt in elk topic dat ze openen) geen banwaardig vergrijp meer?

Staat nota bene in jullie eigen forumregels.

Als ik een topic open over diet-Coke valt iedereen er al over. Een zeer kleine minderheid van al mijn posts is misschien met veel fantasie te interpreteren als controversieel of provocerend. Maar inmiddels word ik gezocht en is elke letter van mijn hand kennelijk provocerend in de ogen van sommigen.

Van aanhoudend beledigend gedrag is absoluut geen sprake. Dit is een belediging van de intelligentie van de moderators. Denk je nou echt dat dit soort boude beweringen niet gecheckt wordt? Dat er zomaar een ban wordt gegeven omdat jij iets beweert?
quote:missverrektekoekwaus schreef op 31 maart 2012 @ 15:07:

[...]

Ik zeg het hier ook nog maar even tegen je

Als je je nou gewoon opstelt als een van de forummers hier en niet steeds iedereen wil laten weten hoe belangrijk je je wel niet voelt en minder neerbuigend naar anderen toe post, dan zul je echt steeds minder weerstand tegen komen.

Dat is voor iedereen prettiger, ook voor jou toch?

Iedereen die forumt hier heeft op eigen wijze een belangrijke bijdrage voor een ander. Of dat nou met gezellig kletsen is of door een bijdrage die qua advies ed inhoudelijker van aard is.

Of je nu een LBO-opleiding hebt of een universitaire graad, iedereen kan hier belangrijk zijn en een positieve invloed hebben op de ander.

Alleen samen kun je er een leuk forum van maken,Sommige mensen zijn bescheiden, en ik ben gewoon wat meer een baasje. Dat is toch ook leuk, die verschillen in persoonlijkheid en stijl? Het gaat erom dat mensen binnen de grenzen blijven (grenzen die op een tolerant forum overigens best ruim zouden mogen/moeten zijn)
quote:martin81 schreef op 31 maart 2012 @ 15:14:

[...]

Sommige mensen zijn bescheiden, en ik ben gewoon wat meer een baasje. Dat is toch ook leuk, die verschillen in persoonlijkheid en stijl? Het gaat erom dat mensen binnen de grenzen blijven (grenzen die op een tolerant forum overigens best ruim zouden mogen/moeten zijn) dat ligt er aan wat je wil bereiken hier. Als je wil dat mensen je postings lezen en er over nadenken, zul je die boodschap ook zodanig moeten brengen dat mensen willen lezen. Jij brengt je boodschap met zo'n grote arrogantie dat je mensen daar al mee tegen de haren in strijkt waardoor wat je eigenlijk probeert te zeggen, niet eens meer opgepikt wordt. Dan schiet je toch volledig je doel voorbij?

I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven